Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1561/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsit. Meillä on just toistepäin! Mies ei koskaan millään tavalla ole hauska ja kaipaisin just iloa ja naurua elämään ja huumorintajua ylipäätään. Tähän päälle se et mies vain makoilee ei käy töissä yn. On aina ihsn kuin maansa myyny. Eroa ajatellu jo tovin mut idiootti minä... ostimme hiljattain oman talon.

Vierailija
1562/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsit. Meillä on just toistepäin! Mies ei koskaan millään tavalla ole hauska ja kaipaisin just iloa ja naurua elämään ja huumorintajua ylipäätään. Tähän päälle se et mies vain makoilee ei käy töissä yn. On aina ihsn kuin maansa myyny. Eroa ajatellu jo tovin mut idiootti minä... ostimme hiljattain oman talon.

Ankea viesti. Mies vaan makoilee, eikä käy töissä ja ostitte just talon? Onko tiedossa vielä taloudellisia vaikeuksia tai muuten vain pihimpi elämä? Sinäkö elätät?? Oletpas silmukan kaulaasi sitonut :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselis kirjoitti:

Voi taivas! :D itse varmaanki leipoisin paskasta ukolle ”suklaisen rakkauskakun” ja löisin päin naamaa! Sit kysyisin joko nyt rakkauden täytteinen??

Pellehän ensi hämmästyksen jälkeen alkaisi nauramaan ja ymmärtäisi sen hauskaksi leikiksi, jossa olette vuorollaan paskasotasilla, sitten sinä pesisit sotkun ja pelle menisi suihkuun.

Vierailija
1564/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta kehitysvammaiselta se mies. 

Vierailija
1565/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisi näpäyttää pelleä?

Tekee pellelle ruoka-annoksen valmiiksi, mutta pilaa sen laittamalla annokseen paljon suolaa tai jotain maustetta. Hyvä jekku on myös se, että kertoo pellelle miten aikoo tehdä illaksi pellen herkkuruokaa. Sitten, kun pelle tulee nälkäisenä kotiin ja nuuhkii ruuantuoksua, niin hellalla ei kattiloissa olekaan mitään. Yksi hyvä keino on herättää pelle öisin tunnin välein, mutta se vaatii itseltäkin jaksamista.

Puolisosi voi olla pelle mutta sinä kuullostat jo narsistilta. Huh huh, ihanko noita eri keinoja käytät ja mietit päivin öin.

Höpsis, sinä olet tosikko. Keksin nuo ihan tuossa lennossa. Puolisoni ei ole pelle enkä minäkään, mutta ketjun pellepuolisoille voisin tehdä tuollaisia pieniä harmittomia jekkuja. Taidat itse olla pelle, kun suutut kuvitellessasi joutuvasi pienen pilan kohteeksi.

Olet harvinaisen kiltin miehen kanssa yhdessä, jos hän ei suuttuisi "harmittomista pikku piloistasi". Sittenhän teitä olisikin jo kaksi samanlaista pelleä perheessä, ihan kuin luvattiin myötä- ja vastoinkäymisissä:)

En ole pelle kuten ei puolisonikaan ole. Vastasin, kun joku kysyi mitä pellelle voi tehdä vastineeksi. Se nyt on tullut selväksi, että pellen tekemät, jopa vaaralliset, jekut pitää vain sietää ettei ole tosikko. Jos pellelle tekee vuorostaan jekun, kyseessä on hirveää kiusaamista, jota pelle ei ole ansainnut.

Vierailija
1566/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee pellelle ruoka-annoksen valmiiksi, mutta pilaa sen laittamalla annokseen paljon suolaa tai jotain maustetta. Hyvä jekku on myös se, että kertoo pellelle miten aikoo tehdä illaksi pellen herkkuruokaa. Sitten, kun pelle tulee nälkäisenä kotiin ja nuuhkii ruuantuoksua, niin hellalla ei kattiloissa olekaan mitään. Yksi hyvä keino on herättää pelle öisin tunnin välein, mutta se vaatii itseltäkin jaksamista.

Puolisosi voi olla pelle mutta sinä kuullostat jo narsistilta. Huh huh, ihanko noita eri keinoja käytät ja mietit päivin öin.

Höpsis, sinä olet tosikko. Keksin nuo ihan tuossa lennossa. Puolisoni ei ole pelle enkä minäkään, mutta ketjun pellepuolisoille voisin tehdä tuollaisia pieniä harmittomia jekkuja. Taidat itse olla pelle, kun suutut kuvitellessasi joutuvasi pienen pilan kohteeksi.

Olet harvinaisen kiltin miehen kanssa yhdessä, jos hän ei suuttuisi "harmittomista pikku piloistasi". Sittenhän teitä olisikin jo kaksi samanlaista pelleä perheessä, ihan kuin luvattiin myötä- ja vastoinkäymisissä:)

En ole pelle kuten ei puolisonikaan ole. Vastasin, kun joku kysyi mitä pellelle voi tehdä vastineeksi. Se nyt on tullut selväksi, että pellen tekemät, jopa vaaralliset, jekut pitää vain sietää ettei ole tosikko. Jos pellelle tekee vuorostaan jekun, kyseessä on hirveää kiusaamista, jota pelle ei ole ansainnut.

Ei, vaan eroaa pellestä. Se on varmaa, että toista on vaikea muuttaa, mutta itseään aina voi. Voi aloittaa uuden elämän, omanlaisen.

Vierailija
1567/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, joo, toi olematon ruoka olis hyvä. Sanoo vielä että tein ison annoksen mutta oli niin hyvää että söinkin kaiken itse, hihhihhii, eikö ookkin hassua. Ja sitten röyhtäisee päälle. Tai kertoo suureen ääneen vaikka kavereilla kyläillessä miten meidän Petteri joutui sitten ostamaan ensimmäiset Tenat ja meni patjakin vaihtoon, että ei tuu vanhuus yksin, hihhihhii... Siis jos nainen haluaa olla todella veemäinen kostoksi jatkuvasta "hauskuutuksesta" niin kyllä ne keksii myös halutessaan vaikka mitä kivaa.

Miesten onneksi useimmat naiset vaan pitää tuollaista käytöstä niin stupendaalisen typeränä ettei halua itse vajota samalle tasolle.

Vierailija
1568/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailin hetken tällaista "hauskaa" miestä. Veikkaan, että hänestä olisi ajan mittaan kuoriutunut juuri ap:n miehen kaltainen humoristi. Ensitreffeillä pussailtiin sängyllä, ja mies lähti käymään vessassa. Hän tuli takaisin ja totesi, että höh, unohdin pieraista! Niinpä hän meni takaisin vessaan ja pieraisi. 😨 pienessä kerrostalokämpässä vieläpä äänet kuuluu mukavasti. Järkkyä.

Hänen kanssaan oli vaikea keskustella mistään. Jos piti puhua vakavasti, mies vetäytyi kuoreensa ja mumisi vain jotain epämääräistä vastaukseksi. Hauskuuttaminen sen sijaan luonnistui. Mies ei vaivautunut näkemään vuokseni minkäänlaista vaivaa: kämppä oli sotkuinen, ei ollut hankkinut aamupalatarpeita minulle (käy tossa alepassa jos tarviit jotain), kainalot haisivat hieltä.

Nyt olen tavannut uuden miehen, joka ei ole millään muotoa hauska. Ja olen niin tyytyväinen. Ollaan treffailtu kuukausi. Kukaan ei ole piereskellyt, ei kulkenut pieruverkkareissa tai muuten sikaillut. Mies on tullut joka treffeille siistissä kauluspaidassa ja hyväntuoksuisena, ja hänen asuntonsa on aina ollut siisti. Mies keskustelee fiksusti, eikä lyö kaikkea leikiksi. Hänen kanssaan tuntuu siltä, että minut otetaan vakavasti eikä mielipiteilleni tai ajatuksilleni naureta.

Mieluummin asiallinen ja jäykkis kuin pelle.

Taitaa sun mies pissata istuallaan...

Riippuu vähän milloin on tarvetta. Rakastelun jälkeen, kun meet pissalle voi roiskua mihin vaan. Kai siitä vitsinkin saisi! Ei ole ainakaan kusi sukassa! HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ....

Vierailija
1569/2500 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun appiukolta. Ei meinaa enää jaksaa niitä väkisin väännettyjä vitsejä, joita viljelee aivan joka tilanteessa. Vitsin sisällön ja ajoituksen pystyy arvaamaan etukäteen. Hän ei osaa kommunikoida muuten kuin näillä "hassun hauskoilla" letkautuksilla. 

Vierailija
1570/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ns. pellet eivät kestä arkitilanteiden arkisuutta vaan he vähän säikähtävät tajutessaan olevansa osa "muitten tavisjatkumoa". Siksi juolahtaa mieleen eräännyttää itsensä tilanteesta.

Vierailija
1571/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega on tuollainen vitsinvääntäjä ja pelle. Joka asiasta pitää löytää se vitsinäkökulma, ja jos ei muuten niin tolkuttomien aasinsiltojen kautta. 

Yhteiset palaverit olivat täyttä kidutusta -- onneksi ei tarvitse enää olla tekemissä, kun on siirtynyt muualle organisaatiossa hauskuttamaan. 

Vierailija
1572/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellen pitää olla koko ajan huomion keskipisteenä?

F60.4 Huomiohakuinen persoonallisuushäiriö

Huomionhakuisessa persoonallisuushäiriössä ominainen piirre on juuri pakonomainen huomion haku joka muokkaa henkilön käyttäytymistä eri tilanteissa. Henkilöt tuntevat olonsa epämiellyttäväksi, elleivät ole toisten huomion keskipisteenä. He kiinnittävät toisten huomiota pukeutumisella, eloisuudella, dramaattisuudella, flirttailevuudella tai hurmaavuudella. He saattavat olla epäasiallisesti seksuaalisesti vietteleviä ulkoasultaan tai käyttäytymiseltään.

Vaikka nämä henkilöt saattavat olla luovia, energisiä ja vaikuttaa avoimilta, usein lähellä olevat ihmiset väsyvät heidän itsekeskeiseen käyttäytymiseensä.

Henkilö kokee ihmissuhteensa läheisemmäksi kuin ne todellisuudessa ovat, ja hän on helposti toisten ihmisten ohjattavissa. Itsekeskeisyys, omien halujen tyydyttäminen, toisten laiminlyönti ja herkkä loukkaantuvuus ja jännityksen etsintä ovat myös tyypillisiä piirteitä.

Vierailija
1573/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin pellepuolisosta, jonka mielestä etenkin pierut ja piereskely oli ihan parasta maailmassa.

Miehellä oli jotain laktoosi-intoleranssia, eli maitotuotteet pieretti ja paljon. No eikös tää juonut joku pari litraa maitoa päivässä, että sai piereskellä aina ja joka paikassa.

Krapulassa pierut haisee hirveälle, niin tämä sulki kaikki tuuletusikkunat ja paukutti menemään. Kämppä haisi oksettavan pahalle, ja meinasin ekaa kertaa ikinä lyödä miestä, kun oli niin lapsellinen.

Kaikki sen jutut ja vitsit liittyi pieruihin.

Se mies oli helppo jättää, eikä ole ikävä ollut.

Vierailija
1574/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, täällä myös yksi piereskelijän uhri.

Mies on 40 v, tekee mulle samat temput eli pieraisee naamalle, tai käärii yhtäkkiä aamulla peittoon ja pierasee sinne sisään, joskus heittäytyy selälleen, nostaa jalat kuin vauva ja pieree niin että melkein paskat lentää :(

Ai jummi, että repesin. Oli niin hauskasti kirjoitettu.

Hirvittävän kuvottava kuitenkin

Vierailija
1575/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä niinku koiraa kouluttais 🤣

Mut jotain konkreettista kyllä pitää olla vasta-aseena, aina joka tilanteessa.

Vierailija
1576/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naimisissa pellen kanssa" -Koita leijonankesyttäjää tai suoraan huipulle tirehtöörin kanssa !

Vierailija
1577/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskintahan näissä teidän jutuissa on se että olette itse valinneet sen keharin. Mikä ihmeen kiire teillä on katsokaa rauhassa ja löydätte sen toisen puolikkaanne, häneen ei koskaan kyllästy

Vierailija
1578/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh.

Tänään kyllä järkkään jotain kivaa omalle miehelleni, joka pitää mua kuin kukkaa kämmenellä, kiitollisena siitä että olen näin hyvän saanut, ja teen parhaani että myös saan hänet pitää eikä tarvi lähteä haravoimaan uutta tällaistenkin karseiden tapausten joukosta.

Mutta asiaan, jotainhan tuossa on tosi pahasti vialla. Itselläni on usein tarve keventää vähän raskaaksi/kiusalliseksi/hankalaksi käyvää tilannetta järjestämällä huomiota johonkin muualle, koska pelkään konflikteja ja yritän purkaa niitä ennakoivasti. Tämä voi olla jotain kevyttä läppää, turhanpäiväistä jutustelua, puheenaiheen vaihtamista, hei menenpä keittämään kahvit, hössöttämistä koirien kanssa, mitä vaan purkamaan omaa hermostumista siitä, että kohta jollain pinna kiristyy. Mutta ei IKINÄ mitään loukkaavaa vaan päinvastoin aina myötäkarvaan silittämistä.

Tiedostan tekeväni tätä myös vaikeiden asioiden käsittelyn välttämiseksi ja pyrin siitä eroon ja olen aika hyvin kehittynytkin vaan vetämään henkeä ja sanomaan Sen Asian, meni syteen tai saveen. On muuten aika vaikeaa kun suuttumisen pelko on suuri.

Olisko tässä takana jotain tällaista mutta aggressiivisemmalla otteella? Kuulostaa vaan todella pahalta, jos ihmisen koko arkipäivä on täynnä ihmissuhdemiinoja, joita täytyy vasaroida rikki ennen kuin ne räjähtää. Miltähän tällaisen ihmisen pään sisällä tuntuu, kun on pakonomainen tarve koko ajan käydä muiden kimppuun?

Vierailija
1579/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity pelleilyyn, mutta tuosta puheenaiheen muuttamisesta toiseen kun ei halu konflikteja tai puhua vaikeasta aiheesta.

Voi jummi jammi kun tunnen muutaman tuollaisen puheenaiheen vaihtajan. Ja se toiminta saa totaalisesti karvat pystyyn ja pulssini kiihtymään nollasta sataan. Se on todella ärsyttävää ja tunnen itseni tyhmäksi. Pikkulapsillehan tehdään juuri noin, että yritetäån kääntää huomio toiseen asiaan tai aletaan puhua ihan jotain muuta.

Jos aikuiset ihmiset keskustelevat jostain asiasta ja keskustelukumppani alkaa yhtäkkiä puhua ihan muusta, ehdottaa kahvinkeittoa tai ei ole kuulevinaankaan, hössöttää jotain turhaa jne. niin eikö sekin ole tavallaan sen toisen aliarvioimista?

Luuleeko että ettei toinen huomaa tai tajua?

Puheenaiheen vaihtajalla on itsellä suuri pelko konfliktista, ymmärrän. Mutta usein käy niin, että minä, tenperamenttinen ihminen, sanon suoraan mitä mieltä olen tuosta ihmeellusestä toiminnasta ja se konflikti tulee. Jos asiasta vain olisi keskusteltu normaalisti niin mitään ei olisi tapahtunut.

"Pelletoiminta" ja tämä puheenaiheen vaihtaminen tai itselle vaikeiden asioiden muulla pakenevalla toiminnalla välttely ovat ehkä tosiaan sukua toisilleen.

Kukin toimii silloin oman Ihmistyypin mukaan. En sano oahalla, mutta tosiaan ärsyttäviä ja suututtavia tapoja molemmat.

Ja turhia kun kyseessä on konfliktin estäminen koska tämä toiminta helposti lisää konflikteja.

Kun vaan puhuttaisi asiat asioina ja ilman "pakenemista" tai "naamioimista" johonkin tapaan tai rooliin niin turhat riidat, jopa erot ja ystävyyden loppumiset vähenisivät.

Vierailija
1580/2500 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa se kaiken vitsiks vääntäminen. Herkistä asioista ei sitten osaa puhua mitään. Raukkismaista piileskelyä.