Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Miten voisi näpäyttää pelleä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehdotus. Tehdään vaihtokauppa, minä otan sun muka hauskan miehen ja sinä otat mun joka asiaan vittuilevan ja riitaahaastavan kusipään. Ok?
Hetkinen. Miten ap:n mies muka eroaa vittuilevasta ja riitaahaastavasta kusipäästä? Sama asenne vain vähän eri paketissa.
Niin, ja miksi kumpikin nainen valittaa miehestään, mutta ei tule mieleen erota.
Vierailija kirjoitti:
Luin puolet pitkästä ketjusta ja täytyy sanoa että miten naiset voivatkin sietää noin tampioita miehiä? Oliko se huumori aluksi hauskaa, kun ei heti tajunnut karkuun juosta.
Seurustelin kolmisen kuukautta miehen kanssa, jolla oli vähän noita merkkejä mutta lopulta laitoin kävelemään. En jaksanut pelleä.
Siis ei se heti ala väkivalta, vaan se lisääntyy pikkuhiljaa, kun tekijä lisää sitä ja kokeilee aina lisää rajojaan, että meneekö läpi ja vähän lisää ja vähän lisää... Eihän kukaan menisi vaikka hakkaajan kanssa naimisiin. Se alkaa aina pikkuhiljaa paheten.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina miettinyt onkohan tällä pelleporukalla taustalla hoitamaton ADHD. Todella paljon samankaltaisuutta nimittäin käytöksessä ylivilkkaiden nepsy-lasten kanssa, ja usein samoilla ihmisillä myös ongelmia esim. väkivallan, raivareiden, keskittymisen ym kanssa. Yhdessä työpaikassa meillä oli tällainen pelle, ja sai lopulta potkut kun töistä ei tullut mitään ja koko työyhteisö oli ihan kypsä. Myöhemmin sai ADHD-lääkityksen ja ihan eri meininki nykyään.
Valitettavasti toi vaan johtaa sekä lapsena että aikuisena siihen että et ole kovin suosittu, ja saat kiusaajan tai idiootin leiman. Jos on ongelmia ne kannattaa hoitaa ajoissa.
Nyt siis ihan oikeasti... ADHD ei liity mitenkään mihinkään käytöshäiriöihin, vaan on siis aktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden häiriö. Ei liity huonoon käytökseen mitenkään, vaan esimerkiksi ajantajuun.
Mikä ihmeen tarve teillä on aina selittää täällä kaikki huono käytös ja persoonallisuushäiriöt ADHD:si. Eivät liity mitenkään yhteen. Sama kuin sanoisit, että vasenkätisillä on aina tuo diabetes.
Jostain syystä näitä pellejä ei naurata itseään sitten yhtään,jos vessapytyn renkaan alla on makaroneja tai tyynyllä feikkikakka.
Ei kalu kestänyt sen 20v nymfon vauhdissa. 5-6 kertaa päivässä olis pitänyt tampata joka asennosta ja meisseli oli suussa heti, kun pienikin tauko tuli. Kyllä sitä 1,5v jaksoi, mutta ei kauempaa...
T: M40
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa kännykällä, se autocorrect korjaa kaikki yhdyssanat väärin, ei se ihminen tiedä niitä korjauksia ennen lähettämistä.
Höpsis, sana korjaantuu samantien kun painat välilyöntiä eikä maagisesti lähettämisen hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina miettinyt onkohan tällä pelleporukalla taustalla hoitamaton ADHD. Todella paljon samankaltaisuutta nimittäin käytöksessä ylivilkkaiden nepsy-lasten kanssa, ja usein samoilla ihmisillä myös ongelmia esim. väkivallan, raivareiden, keskittymisen ym kanssa. Yhdessä työpaikassa meillä oli tällainen pelle, ja sai lopulta potkut kun töistä ei tullut mitään ja koko työyhteisö oli ihan kypsä. Myöhemmin sai ADHD-lääkityksen ja ihan eri meininki nykyään.
Valitettavasti toi vaan johtaa sekä lapsena että aikuisena siihen että et ole kovin suosittu, ja saat kiusaajan tai idiootin leiman. Jos on ongelmia ne kannattaa hoitaa ajoissa.
Nyt siis ihan oikeasti... ADHD ei liity mitenkään mihinkään käytöshäiriöihin, vaan on siis aktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden häiriö. Ei liity huonoon käytökseen mitenkään, vaan esimerkiksi ajantajuun.
Mikä ihmeen tarve teillä on aina selittää täällä kaikki huono käytös ja persoonallisuushäiriöt ADHD:si. Eivät liity mitenkään yhteen. Sama kuin sanoisit, että vasenkätisillä on aina tuo diabetes.
ADHD on käytöshäiriö. Lisäksi liitteenä usein muita käytöshäiriöitä, kuten uhmakkuushäiriö, epäsosiaalinen käytös, mieliala- tai päihdehäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Tekee pellelle ruoka-annoksen valmiiksi, mutta pilaa sen laittamalla annokseen paljon suolaa tai jotain maustetta. Hyvä jekku on myös se, että kertoo pellelle miten aikoo tehdä illaksi pellen herkkuruokaa. Sitten, kun pelle tulee nälkäisenä kotiin ja nuuhkii ruuantuoksua, niin hellalla ei kattiloissa olekaan mitään. Yksi hyvä keino on herättää pelle öisin tunnin välein, mutta se vaatii itseltäkin jaksamista.
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta peukuttakaa, onko teidän mielestä pieru itsessään hyvä vitsi. En siis tarkoita naamalle pieraisemista, vaan muuten ihan normaalitilanteissa. Mieheni mielestä se on aina kaikkien ihmisten mielestä hyvä vitsi. Minun mielestä ei, paitsi joskus saattaa naurattaa,mutta esim ruokapöydässä tai vieraiden joukossa se on huonoa käytöstä, onneksi mieskin tajuaa tämän.
Kuka tuotattaa vesilasillisen itselleen, jos on omat jalat. Ojentamaan suolaa jne.🤭Nyt viimmeistään ota vastuu itsestäsi ja elämästäsi, joku syy on roikkua tyypissä, taloudellinenko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD on käytöshäiriö. Lisäksi liitteenä usein muita käytöshäiriöitä, kuten uhmakkuushäiriö, epäsosiaalinen käytös, mieliala- tai päihdehäiriö.
Olen eri, mutta ei todellakaan ole vaan neurologinen häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee pellelle ruoka-annoksen valmiiksi, mutta pilaa sen laittamalla annokseen paljon suolaa tai jotain maustetta. Hyvä jekku on myös se, että kertoo pellelle miten aikoo tehdä illaksi pellen herkkuruokaa. Sitten, kun pelle tulee nälkäisenä kotiin ja nuuhkii ruuantuoksua, niin hellalla ei kattiloissa olekaan mitään. Yksi hyvä keino on herättää pelle öisin tunnin välein, mutta se vaatii itseltäkin jaksamista.
Moni nainen on löytänyt itsensä pakkasesta tai kuollut noin tehdessään. Ei hyvä. Herää myös kysymys, oletko itse pelle?
Tonttuja ja tosikoita liikkeellä
Sano sille, että jos käyttäytyy kuin kuusivuotias, saa kuusivuotiaan seksielämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen on löytänyt itsensä pakkasesta tai kuollut noin tehdessään. Ei hyvä. Herää myös kysymys, oletko itse pelle?
Mitä ihmettä? Eikö ne pikku jekut nyt pelleä itseään nauratakaan? Nuohan on harmittomia, kun niissä ei tehdä toiselle mitään fyysisesti vahingoittavaa kuten tuolin vetämistä alta. Taidat itse olla pelle.
Vieläköhän kolibri pörrää pellensä kanssa, 4 1/2 vuotta vanha aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eikö ne pikku jekut nyt pelleä itseään nauratakaan? Nuohan on harmittomia, kun niissä ei tehdä toiselle mitään fyysisesti vahingoittavaa kuten tuolin vetämistä alta. Taidat itse olla pelle.
Taidat olla lapsi vielä, jos tuolin vetäminen alta on pahinta fyysisesti satuttavaa. Eipä tässä enempää.
Samaa mieltä, täysin kyvytöntä vanhemmuutta molemmilta. Toivottavasti sinä ja sisaresi olette toipuneet tuosta hulluudesta.