ICSI/IVF vko 20
Heipä hei!
Ajattelin tulla kyselemään, onko muita samassa aikataulussa meneviä? Aloitan sumut pääsiäismaanantaina, eli 17.4.
Tämä on meidän ensimmäinen lapsettomuushoitomme kaikkiaan. Meillä kaikki muu on kai suht' kunnossa, mutta miehen siemenjohtimissa oleva rakenteellinen vika aiheuttaa sitä, että siemensyöksy tulee ulos asti aika harvoin. Tästä syystä siis suoraan ICSI:iin Joulukuussa tehtiin biopsia, missä löytyi ilmeisesti hyvää tavaraa kolmeen hoitokertaan. Toivotaan että riittää =)
Olen jännittänyt eniten sitä, miten työpoissaolot järjestyvät. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että ultra-ajat sattuvat sellaisiin rakoihin, ettei suurta ongelmaa pitäisi tulla. Olen lastenhoitoalalla, jossa sijainen on usein välttämätön, jos on poissa... Enkä halua kuuluttaa hoidoista naisvaltaiselle, juoruavalle työporukalle :(
No, toivotaan että järjestyy.
Hypätkäähän siis mukaan. Tuntuu ihan oudolta kirjoittaa tätä =) Tällä hetkellä positiivisella mielellä kuitenkin.
Kommentit (122)
Onnea Lilli! Tosi mahtavaa. Saatiin aikaiseksi hieno plussaketju. Nyt vaan muut perässä!
En saanut vielä omia veriarvoja, kun eivät olleet saaneet niitä ajoissa koneelle. Eli perjantaihin asti vielä jännäillään. Nyt rupeaa olemaan jo selkeästi olo, että on raskaana. Oireet olivat kyllä nyt jälkeenpäin aateltuna aika alusta asti selvät, mutta ei sitä uskaltanut luottaa omiin tuntemuksiinsa pettymyksen pelossa. Hajut käy voimakkaasti nenään ja välillä etoo. Maha on tosi turvonnut, ihan kun ois jo paljon pitemmällä. Hoitaja ei vielä sanonut mitään siihen hyperin mahdollisuuteen, vaan lupasi vasta perjantaina kommentoida asiaa?!
Tao_tao: Ymmärrän kyllä tunteesi. Itsekin latasin ekaan hoitoon paljon toiveita ja alas tultiin rytisten. Ja sen jälkeen vielä 9 epäonnistunutta hoitoa, epätoivoa ja pelkoa, ettei ikinä onnistu. Mutta niin vaan onnistui. Ja nyt jo toista kertaa. Tää on henkisesti tosi rankkaa, mutta onneksi se tulos sitten palkitsee ja kaikki huonot muistot unohtuu.
Eli tosi hyvä. Tuo siis otettu pp11.
Muuten olo ei ookkaan yhtään hyvä, vaan kehottivat Helsingistä lähtemään omaan sairaalaan tarkastukseen. Eli hyperiä ilmeisesti. Toivottavasti ei tarvi jäädä sairaalaan makoilemaan.
Enkeleitä matkaan! =)
Toivotaan vaan, että toivut pian mahdollisesta hyperistä ja pääset nauttimaan raskaudesta.
Itsellä pp8, eikä tänään ole ollut mitään oireita. Vähän juuri äsken nipisteli munasarjoissa. Ja väsyttää melkein koko ajan. Minkä kylläkin epäilen johtuvan siitä, että reiluun viikkoon ei ole tullut juuri tehtyä muuta kun makoiltua ;)
pp 10 alkoi jee!! Tai no en tiiä voisko sanoa että jee, karseeta tää piinailu, koko ajan pelottaa että millon menkat alkaa. Millon meinaatte testata TaoTao ja muut joilla siirto oli viikolla 20? Itse ajattelin torstaina tai sitten vasta perjantaina, en tiiä. Aina on alkanut vuoto pp9-pp13. Ärsyttää olla töissä ens viikolla, varmaan hermot tosi kireellä!
Siirto oli 18.5. ja silloin sanottiin et veritesti 29.5 ihmettelin miksi pp11 jo veritesti?Nyt selitty muillakin samalla tavalla, mulla oli alkio 3pv ennen kun siirrettiin.Karseeta tämä odottelu ja en ole vielä uskaltanut tehdä testiä kun pp niin vähän ettei tule pettymystä.Onko muilla Luget aiheuttanut oireita?Mulla jo ennen siirtoa rinnat kipeet ja välillä nytkin tuntuu et kuumia hiiliäkö kannan rinnoissa!!!
Mulla ei jäänyt yhtään pakkaseen vaan yksi ja ainut joka jakauti laitettiin....olen tosi maassa jos tämä menee puihin?Ei jäänyt kun ISO lasku ja en jaksas taas ajatella aloittavani kaikkea alusta.
Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan kaikille muillekin plussa onnea.
Epätoivoinen BigMamo pp10
pp 10 siis tosiaan menossa.
Ronjakasperi, sanoit, että aikaisemmin vuoto on alkanut pp 9-13. Mitenkä muilla vanhoilla konkareilla? Monentena päivänä vuoto on alkanut, jos et ole plussannut?
Itseä tietenkin kiinnostaa kovasti. Että milloin ne ehkä voisivat alkaa, tai milloin voisi alkaa ajattelemaan vähän positiivisemmin ;)
Tietenkin jokaisella yksilöllinen se alkamisajankohta.
Oireita ei oikeastaan mitään. Ei kertakaikkiaan mitään.
Mutta toivossa on hyvä elää.
Niin, mulla on veritesti torstaina 1.6. eli pp14, mutta ajattelin testata ehkä keskiviikkona tai sitten sillon torstaina ennen tulosten saamista. Jos vuoto ei ole siis alkanut. Eipähän sitten liikoja odota.
Tsemppiä ja onnea kaikille piinailun loppumetreille!!
Mulla alkoi ekan ivf/icsi:n tuoresiirrossa vuoto jo pp9 mutta silti testasin plussaa pp 13, mutta oli kemiallinen ja eka passista vuoto alkoi muistaakseni pp10 mutta silloinkin testasin plussaa, mutta sekin oli kemiallinen.
Täällä on mieli maassa, punaista tuhrua näkyvissä ja menkkakipujakin on vähän, on tää elämä perseestä!
Niin siinä sit kävi et testasin tänäaamuna negaa pp11 ja sit menin veritestiin kuitenkin.Kyllä ottaa niin rakasti päähän ...nyt ei ole kun lasku jäljellä (ja iso sellainen).
ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE JA HYVÄÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE.
Poistun tältä areenalta rupean treenaamaan tosissaan maratonille.
Itelläni on takana nyt 3 negatestiä. Oon aina seurannu rinnalla omaa normaalia kiertoani joka on kyllä pysyny suht samoissa hoidosta huolimatta. Oon tähän asti tehny testin aina pp15 aamuna ja usein on saman iltana tai viimestään sitä seuraavana alkanu vuoto. Eli sen takia minä yritän piinistellä " rauhassa" viikonlopun yli, nyt on menossa pp10 eli perjantaina saisin kai " virallisesti" tehä testin. Turhaa testata omalla kohallani ainakaan vielä perjantaina... oottelen maanantaiaamuun jollon mitä luultavimmin on vuoto jo ehtiny alkaa...
Oireista ei osaa sanoo mitään. Luget aina välillä kaivelee menkkamaisesti masussa, ei muuten mitään oireita!
t. Ippu
Niinpä vaan tuli verta tänä aamuna paperiin. Ja vähän on tiputellut pitkin päivää. Ja näin mun menkat aina alkaa. Saattaa parikin päivää tuhruttaa ennen kun hanat aukeaa.
Kädet ristissä hartaasti toivon, että ei meinaisi vielä mitään. Mutta kyllä suututtaa ja olo on alamaissa.
Tunnollisena työntekijänä tuntuu, että olisin lintsannut töistä lähes kaksi viikkoa ilman mitään syytä, jos tulosta ei tule. :(
Torstaina vasta veritesti... Kaksi kaveria tietää hoidoista ja tuntuu raskaalta kertoa tuloksesta, koska he toivovat onnistumistamme yhtä paljon kun me itse. Ja mieskin on pois kotoa koko viikon. Vasta perjantai-iltana nähdään. Kyllä tulee rankka viikko yksinään, jos nuo menkat nyt päättää alkaa.
Mutta mitenkäs meidän pinon plussanneet? Onko oireita jo? Sydämelliset onnittelut teille vielä kerran. =)
Taidan tästä painua pehkuihin ajatuksineni.
Mullakin menkat alkaa aina tuhrulla. Ja niin nytkin tuhrua tuli pari päivää ja olin aivan varma negasta, kun ei minkäänlaisia oireitakaan ollut. Peukut pystyyn! Täällä tsempataan teidän mukana!
Sain ohjeen testata 5.6. (aika myöhään? nyt pp13..) ja vannoin malttavani odottaa. Saahan nähdä, pysynkö nahoissani sinne asti! Mitään vuotoa ei ole näkynyt vaikka kuinka olen kytännyt (paitsi Lugen aiheuttamaa kaameaa mönjää) ja vähän on massu sen oloinen, että siellä elämää saattaisi olla. Tai mistä minä tiedän, ensi kertaahan tässä raskaana oltaisiin.. Mutta ei ainakaan normaaleja menkkaoireita ole nämä! Kai... Voi tätä jännityksen määrää!
Tsemppiä kaikille muille vielä piinaileville, onnea plussanneille ja voimahali niille, joilla ei vielä tällä kertaa tärpännyt!
Ja aivan karsee väsymys päällä!!! En tiijä johtuuko paskamaisesta työtilanteesta (stressiä, verenpaineetki koholla...) vai mistä. Öisin oon heränny kertaalleen vessaan ja sit ei meinaa enää uni tulla silmään... työasiat pyörii mielessä... eli siis ilmiselvää stressiä kyllä on mukana kuvioissa, mut onko jotain muutaki? Astmakin tuntuu nyt kiukuttelevan enemmän... limaa nousee ja tänään oon saanu räkiä ja köhiä kurkkuani selväksi koko päivän... välillä ääni pettää... ON TÄÄKI PIINAA!!
Muuten ei oo oireita. Nukuttais vaan...
t. Ippu
Vuoto on sen verran runsasta jo, että ei tarvitse enää arvailla :(
Maanantaista asti oli semmosta tiputtelua, melko runsasta kylläkin, mutta semmoista kuitenkin, että pieni toive vielä eli. Nyt ei kuitenkaan enää... Maanantaina oikeastaan tuli jo asia surtua suurimmaksi osaksi pois. Ei ole sen jälkeen juuri tarvinnut itkeä. Nyt vaan sitten katseet elokuulle ja PAS:iin. Ja kesä tietenkin menee lemmiskellessä, luomun toivossa ;) Luomumahdollisuutta kun ei ole meiltä pois otettu.
Onneksi meille on tuomassa lohtua pieni tyttönen; sunnuntaina saamme ikioman kummitytön. Häntä hoivaillessa on hyvä odotella sitä omaa nyyttiä. Ensimmäinen epäonnistuminen ei lannistanut vielä toivoa. Kyllä tässä mennään hyvin luottavaisin mielin, että se omakin vauva vielä kotiin saadaan.
Lämpimät onnitteluhalit kaikille onnistuneille vielä, ja voimahalit meille neganneille.
Lähden tästä lomalle lompsien! lomps lomps =)
En sitten malttanut olla testaamatta ja miinustahan se näytti. Ei edes kuvittelemalla saanut pienintäkään haamua näkyviin... :o( Nyt on pp14, onko arvon kanssasisaret vielä toivoa, että se plussaksi muuttuisi??
Viime yönä näin unta, että kuukautiset alkoivat normaalissa runsaudessaan, mutta ainakaan vielä ei ole mitään punerrusta havaittavissa... *huoh*
Se eilinen oli ilmeisesti jotain migreenin etiäistä tai jotain. Olin niinku zombi koko päivän.
Nyt ei mitään oireita taaskaan. Tuhruja ei oo koskaan ollu joten en oottele sellasta nytkään, varmasti alkaa heti kunnon vuotona sit ku alkaa. Maanantaina siis testataan ellei sitä ennen osoittaudu turhaksi senkin odottaminen...
t. Ippu
Taas pienenpieni aavistus mahdollisesta migreenistä väijyy takaraivolla mutta ei vielä niin että Panadoliin pitäis turvautua. Eilen olin huomaavinani, että virtsarakon seudussa ois välillä jotain kummallisia tuntemuksia, mutta ihmismieli voi tehdä tepposia... Kyllä kai sitä tässä vaiheessa niin mielellään mieltäis kaikki vähänkin oudot tuntemukset raskauden merkiksi ;D
Mitenkäs muilla? Joko ootte testaillu?
t. Ippu
Ja negahan se... Kuitenkin jotenkin vielä jaksan pitää toivoa yllä, kun menkatkaan eivät ole alkaneet, vaikka laskujeni mukaan olisi pitänyt. Ja kaikki nipistykset ja vihlaisut kuulostellaan ja tulkitaan mielialan mukaan merkiksi raskaudesta tai menkojen alkamisesta... ;)
Maanantaina olisi " virallinen" testauspäivä... Piina jatkukoon!
Mikäs sulle ippu67 tilanne? Joko olet uskaltautunut testaamaan?
Täällä on piinailut piinailtu ja itkut itketty. Pitää enää soitella klinikalle ja kysellä jatkosta, onneksi jäi 5 pakkaseen.
Eka hoitokertahan tämä vasta oli, mutta kummasti se kääntää mielen nurin, kun ei tärpännyt... Voimahali kaikille " kohtalotovereille" ja plussasäteitä tulevaisuuteen!
Onnea Siili. Onnea ihan mielettömästi. Toivottavasti me muutkin tulisimme perässä.