Miten sanoa vaimolle nätisti että voisi vähän ehostaa itseään meikillä?
Pitäiskö ostaa jotain meikkejä hänelle ja vihjata näin hänelle siitä, vai voiko sanoa ihan suoraan asiasta? Loukkaantuisitko sinä?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mun miehen ei tarvitse huomautella tuollaisista koska olen huoliteltu ja pidän ulkonäöstäni huolta :)
Mistäs muusta sä pidät huolta? Et mistään.
Loukkaantuisin. En ole meikannut ainakaan 15 vuoteen. Mieheni kanssa olen ollut 7 vuotta. Jos hän nyt äkkiä päättäisi, että en kelpaakaan ilman meikkiä, niin se on voivoi. Menee sitten, ja hakee itselleen jonkun, joka meikkaa.
Ei ne puheet vaan teot. Kun hän on leikattu, niin rakastelet häntä kiihkeästi aamuun asti, muuten puhtaat. Ennen pitkää hän laskee yhteen 1 plus 1
en halua loukata kirjoitti:
Pitäiskö ostaa jotain meikkejä hänelle ja vihjata näin hänelle siitä, vai voiko sanoa ihan suoraan asiasta? Loukkaantuisitko sinä?
En loukkaantunut. Eksä sanoi: "meikkaisit enemmän". Ja minähän se tyttö kuulkaas meikkasin!!!! Aa että. Oli hauskaa. Töissä alkoivat pitää vähän tyhmänä. No, se aika oli ja meni.
Sano siis suoraan. Meikit kyllä myös maksaa yllättävän paljon.
Sanot suoraan vain. Kunnioittavasti mutta et anteeksi pyydellen. Itse naisena ärsyttää kun monet naiset ottaa ulkonäköasiat niin itseensä. Sitten pitää käyttää vihjailuja ja kukkia ja hoitoja pehmikkeenä. Minusta kierompaa on vihjailla asiasta kuin käydä asiallinen keskustelu. Muista kuitenkin että naisesi voi mielipiteesi kuulemisen jälkeen ihan itse päättää laittaako meikkiä vai ei. Kertoo naisestasi paljon jos saa raivaein tai mykkäkoulun kehiteltyä kun mielipiteesi ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse huomattavan komea? Sellainen pitkä, adonis, jolla paksu vaalea tukka kun viljapelto.
Tämän tyyliset kommentit on jotenkin kummallisia. Eihän sillä ole mitään merkitystä, minkälainen ap on, jos hän on suurinpiirtein sellainen, kun oli heidän tavatessaan. Miehethän ei pääsääntöisesti meikkiä käytä, sen sijaan naiset käyttää, siis pääsääntöisesti. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä ap:n vaimolla on ollut kohtuullnen määrä meikkiä naamassa, kun ovat tavanneet, kun taas ap:lla ei ollut. Aloittajahan vain haluaisi, että vaimo olisi siinä kuosissa, kun on hänet aikanaan hurmannut. Aapeehan siinä kuosissa on, kun ei meikkiä oletettavasti käytä. Jos kerran naiset lähtevät sille tielle, että käyttävät meikkiä iskeäkseen miehen, niin sillä tiellä on sitten parempi pysyä. Kokonaan eri juttu on se, jos ei ole kyseiseen fuskaukseen koskaan syyllistynyt. Silloin ei ole kenelläkään meikaamattomuudesta nokan koputtamista, koska se meikittömyys on oletusarvo, eikä siis näin ollen ole koskaan fuskattu.
Kerro, että olet itse kiinnostunut meikkaamisesta, voisiko vaimo meikata sinut ja antaa vinkkejä.
Silloin kun sun vaimo on meikannut, niin kehu silloin. "Meikki korostaa kivasti sun kauniita piirteitä."
Toinen vaihtoehto, että rakas lähdettäiskö viettämään yhteistä aikaa esim. Syömään ja elokuviin? Tai ystäväpariskunnan kanssa liikenteeseen jotain teidän tyyliin sopivaa. Ja kysyt haluaisiko kiitokseksi kaikesta perheen eteen näkemästään vaivasta käydä vaikka meikissä ja kampaajalla ennen iltaa, niin saisi vaan rentoutua koko päivän.
Ymmärrän, että ärsyttää, jos vaimo näyttää kuolleelta. Ja varmasti sitä vaimoakin ärsyttää nähdä kaupoilla oma peilikuva. Joskus on niitä ajanjaksoja kun meinaa unohtaa itsensä ja piristää kyllä, kun saa positiivista palautetta ja tuntee olevansa rakastettu.
Oma mies sanoo aina että oon maailman kaunein vaikka olisi flunssaisena räkä valuen. Aina johonkin lähtiessä kehuu, että näytän hyvälle oli meikkiä tai ei. Siltikin kun välillä enemmän panostaa meikkiin mieheltä tulee spontaani wau! Eli ihan sen takiakin välillä panostan enemmän kuin mitä muuten huvittaisi, tulee hyvä mieli itsellekin ja tollaisen kommentin jälkeen itsetunto on aina hyvä.
Eli suosittelen ihan vilpitöntä kehua niin toinen meikkaa vapaasta tahdosta eikä tunne itseään painostettavan. Ainakin mulla toimii, jos suoraan pyydetään meikkaamaan ni en todellakaan meikkais käskystä ja varmasti tuntisin itteni rumaksi vaikka ihan normaali ulkonäöltä olen.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit ne perinteiset, eli onko vaimon elämä lähinnä koti-päiväkoti-kauppa-akselilla. Onko tarpeeksi lepoa, hoidatko itse lapsia sen pari kertaa viikossa kun vaimo käy omissa harrasteissaan.
Jos elämässä ei ole oikestaan mitään, miksi ehostautua? Jos hän nysvää vaan kotona siivoten ja lapsia hoitaen.
Mites oma laitasi, et kai vaan loju kotona reikäpaidassa ja pieruverkkareissa?
Mitä puoleatasi sinä teet miellyttääksesi vaimosi silmää? Käytkö esim salilla?
Nämä on kyllä tosiasioita. Itse en meikkaa silloin ollenkaan, jos mies ei ole tarpeeksi kotina. Turhaan käyttäisin aamulla aikaa laittautumiseen, jos mies tulee illalla siihen aikaan kotiin, kun voisin itse mennä jo iltapesulle...
Hirveän itseensä ottaa kyllä naiset näitä ulkonäkökysynyksiä! Ei voi olla oma ulkonäkö niin vakava asia :D meikkaaminen todellakin kohentaa monen ulkonäköä, ihan pienikin juttu kuten tummien silmänalusten peitto tai pieni määrä aurinkopuuteria tai ripsaria, mikä nyt kenessäkin on se eniten ilmettä piristävä juttu. Eihän aloittaja varmastikaan tarkoita, että vaimon pitäisi hänen mielikseen meikata joka päivä puoli tuntia täysi tällinki! Ihan normaalia on toivoa että toinen näyttää hyvältä, ei siinä ole yhtään mitään pahaa. Ja tämä siis koskettaen meikkaamista siinä tapauksessa että aloittajan vaimo on joskus meikannut (luultavasti on, ei aloittaja sitä muuten keksisi toivoakaan ilmeen piristykseksi).
Esim, itselläni ilmettä piristää tummien silmänalusten peittäminen. Olen ostanut silmänalusvoiteeni sellaista, jossa on vähän vaaleaa väriä mukana, ja kun laitan sitä, näytän tosi hyvältä. Siihen kuluu aikaa ehkä 20sekuntia. Vinkkinä muillekin, jos kiinnostaa, itse käytän kiehls merkkistä silmänalusvoidetta, jossa myös väriä. Ei ole "meikkimäinen" joten ei vaadi mitään kummempaa, kuin sormella levityksen.
Kyllä minä ainakin toivon mieheltäni, että hän urheilee ja syö terveellisesti, ei juo alkoholia, pukeutuu kivannäköisiin (ei rikkinäisiin, likaisiin tai liian pieniin) vaatteisiin. Hän myös pitää naamansa siistinä ajamalla partaa ja leikkaamalla hiuksen säännöllisesti. En todellakaan kokisi häntä pidemmän päälle viehättävänä minää risupartana ja kaljamahaisena.
Ja meillä voi kumpikin sanoa toiselle, että "olet nyt ollut monta päivää laiskamatona sohvalla samoissa vaatteissa, eikö huomenna voisi jo vähän piristyä". Ja vastaus on yleensä "totta, olet oikeassa, johan minö homehdun kohta".
Ei parisuhde tarkoita, että saa alkaa olla epäviehättävä! Ellei ole alusta asti ollut, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse huomattavan komea? Sellainen pitkä, adonis, jolla paksu vaalea tukka kun viljapelto.
Tämän tyyliset kommentit on jotenkin kummallisia. Eihän sillä ole mitään merkitystä, minkälainen ap on, jos hän on suurinpiirtein sellainen, kun oli heidän tavatessaan. Miehethän ei pääsääntöisesti meikkiä käytä, sen sijaan naiset käyttää, siis pääsääntöisesti. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä ap:n vaimolla on ollut kohtuullnen määrä meikkiä naamassa, kun ovat tavanneet, kun taas ap:lla ei ollut. Aloittajahan vain haluaisi, että vaimo olisi siinä kuosissa, kun on hänet aikanaan hurmannut. Aapeehan siinä kuosissa on, kun ei meikkiä oletettavasti käytä. Jos kerran naiset lähtevät sille tielle, että käyttävät meikkiä iskeäkseen miehen, niin sillä tiellä on sitten parempi pysyä. Kokonaan eri juttu on se, jos ei ole kyseiseen fuskaukseen koskaan syyllistynyt. Silloin ei ole kenelläkään meikaamattomuudesta nokan koputtamista, koska se meikittömyys on oletusarvo, eikä siis näin ollen ole koskaan fuskattu.
Kyllähän ne miehetkin yleensä lösähtää siitä ensitapaamisesta ja oma mieheni sano jo kättelyssä, et voisit meikata vähemmän. Meikkaan kyllä aina kun johonkin lähden.
No tarkoitin lähinnä nyt sitä, että miksi ylipäätään liittää joku meikkaus parisuhteen hoitamiseen...