Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani

Vierailija
04.06.2017 |

Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?

Kommentit (299)

Vierailija
181/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sanoin vuosia että pystyn kyllä olemaan juomatta jos haluan. En ihan joka päivä tissuttele, mutta 4-5 iltaa viikossa.

Tuon tissuttelun seurauksena olen lihonut n. 5:ssä vuodessa 20kg.

Tosissaan vihdoin heräsin ja tajusin että pakko lopettaa tissuttelu ja laihduttaa.

Mutta eipä vaan olekaan helppoa olla juomatta, 3 päivää menee ok, joskus saan neljännen päivän sinniteltyä mutta sitten repsahdan.

Hakeudupa jonnekin mistä saat tukea tuohon yritykseesi. Laihduttaminenkin on helpompaa kuin juomatta oleminen kun on onnistunut kehittämään itselleen riippuvuuden ja tuollaisen saa kehitetyksi vaikka ns. kulissit olisivat kunnossa, työpaikka, perhe jne. Katselepa minnesota-tyyppisiä hoitoja ja lue lehdistä tuolla tyylillä raitistuneiden juttuja. Aika monet ovat lopettaneet ajoissa ennen isoja menetyksiä, esim. Mikko Kuustonen on sanonut vaan kyllästyneensä notkumaan viinipullon ääressä iltaisin kun oikeasti olisi halunnut tehdä ihan muuta. Mikon olemuksen muutosta kun katselee niin näkee ettei se elämänmuutos kehnoa ole tehnyt: timmi ja onnellisennäköinen mies entisen väsyneen plösön sijaan.

Vierailija
182/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama vaimon kanssa.

Hän teki helvettiä elämästäni kun pitkien ylitöiden jälkeen tulin kotiin ja työasiat pyörivät päässä ja siihen aikaan ei todellakaan lenkille lähdetä tai yöunista ei tule mitään ja muutenkin lepoahan sitä tarvitsee eikä lisää ruumiillista kuritusta.

Lopulta tilanne meni siihen pisteeseen että sanoin että no jos pari isoa olutta häiritsee sinua niin paljon niin lähde sitten lasten kanssa helvettiin täältä.

Hän päätti jäädä ja ei ole enää häirinnyt minua ja päätöksiäni siitä mitä sisääni laitan. Tupakoinnistakin aikoinaan mätkätti vaan sanoin ihan samat ja en edes enää polta kun omasta tahdostani lopetin tupakoinnin.

Olisi se perkele jos vielä lenkkeilystäkin ja salilla käynnistä mätkättäisi.

Elämässä ihmiset tekevät omia valintoja ja muilla ei ole siihen mitään sanottavaa.

Olisitko oikeasti valinnut sen oluen perheesi sijasta? Oikeasti?

Ja on totta että elämässä tehdään omia valintoja. Mutta niitä valintoja on hyviä ja huonoja. Omasta mielestä parempi tehdä valintoja, jotka eivät aiheuta esim. tärkeille ihmisille harmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama vaimon kanssa.

Hän teki helvettiä elämästäni kun pitkien ylitöiden jälkeen tulin kotiin ja työasiat pyörivät päässä ja siihen aikaan ei todellakaan lenkille lähdetä tai yöunista ei tule mitään ja muutenkin lepoahan sitä tarvitsee eikä lisää ruumiillista kuritusta.

Lopulta tilanne meni siihen pisteeseen että sanoin että no jos pari isoa olutta häiritsee sinua niin paljon niin lähde sitten lasten kanssa helvettiin täältä.

Hän päätti jäädä ja ei ole enää häirinnyt minua ja päätöksiäni siitä mitä sisääni laitan. Tupakoinnistakin aikoinaan mätkätti vaan sanoin ihan samat ja en edes enää polta kun omasta tahdostani lopetin tupakoinnin.

Olisi se perkele jos vielä lenkkeilystäkin ja salilla käynnistä mätkättäisi.

Elämässä ihmiset tekevät omia valintoja ja muilla ei ole siihen mitään sanottavaa.

Olisitko oikeasti valinnut sen oluen perheesi sijasta? Oikeasti?

Ja on totta että elämässä tehdään omia valintoja. Mutta niitä valintoja on hyviä ja huonoja. Omasta mielestä parempi tehdä valintoja, jotka eivät aiheuta esim. tärkeille ihmisille harmia.

Mun eksä ihan oikeasti valitsi sen oluen. Mutta hän elää asian suhteen denialismissa ja soittelee vielä vuosienkin perästä ja esittää arveluita siitä, että jätin hänet jonkun toisen miehen vuoksi tai siksi, että hänen ammattinsa on liian surkea tai palkka liian pieni tai että hän ei muuten ollut riittävä. 

Vierailija
184/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon mutta vain pari. Ei ongelmaa.

-Ap

Uni sen sijaan aidosti korjaisi ja virkistäisi kehoa.

Et ole kyllä kunnon stressiä koskaan kokenut.

Siinähän se vitsi on ettei pysty nukkumaan vaikka on miten väsynyt. Katsoo koko yön kelloa, että enää neljä tuntia aikaa herätykseen, enää kolme ja uni ei vaan tule. Kun koko kroppa käy kierroksilla. Tekemättömät ja muistettavat asiat pyörii päässä.

Jokainen voi siihen koittaa keksiä omat rentoutuskeinonsa, että saisi edes hetkeksi sydämen sykkeen normaaliksi. Yksi vaihtoehto on tietysti unilääkkeet mutta omasta mielestäni pari kaljaa on paljon harmittomampaa kuin jäädä koukkuun lääkkeisiin.

Vierailija
185/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 191/185 jatkaa.

Itse en ole joinakin aamuina uskaltanut lähteä autolla töihin kun en ole pystynyt pariin vuorokauteen ollenkaan nukkumaan - en uskalla ajaa. Työmatka on 80 km suuntaansa ja julkisilla kestää n. 3-4 tuntia päivässä kauemmin mutta olen valinnut siitä huolimatta bussin.

Vierailija
186/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ole ongelmaa alkoholin kanssa? Se on jo ongelma läheisillesi ja selvästi et voi rentoutua ilman kaljaa.

Mitäs jos olisit nyt vaikka ihan läheistesi mieliksi vaikkapa viikon ilman, kerta se ei ole edes ongelma.

Niin saatatpa itsekin huomata ettei olekaan helppo juttu.

Vierailija
187/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Siinähän se vitsi on ettei pysty nukkumaan vaikka on miten väsynyt. Katsoo koko yön kelloa, että enää neljä tuntia aikaa herätykseen, enää kolme ja uni ei vaan tule. Kun koko kroppa käy kierroksilla. Tekemättömät ja muistettavat asiat pyörii päässä.

Jokainen voi siihen koittaa keksiä omat rentoutuskeinonsa, että saisi edes hetkeksi sydämen sykkeen normaaliksi. Yksi vaihtoehto on tietysti unilääkkeet mutta omasta mielestäni pari kaljaa on paljon harmittomampaa kuin jäädä koukkuun lääkkeisiin.

Olen kokenut unettomuutta ja sairaslomallisen burn outin, kaikesta on selvitty ilman alkoholia ja lääkkeitä. Nuo ovat keinotekoisia laastareita.

Vierailija
188/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

... ja se pari kaljaa kehnostuttaa tutkitusti unen laatua, heräät väsyneenä ja kierre pahenee. Lievät masennuslääkkeet voisivat olla paljon parempi ratkaisu stressissä ja unettomuudessa, niihin ei jää koukkuun. niihin iltakaljoihinkin jää.

Vierailija
189/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Olen kokenut unettomuutta ja sairaslomallisen burn outin, kaikesta on selvitty ilman alkoholia ja lääkkeitä. Nuo ovat keinotekoisia laastareita.

Hyvä jos sinulla on auttanut sairausloma. Ole siitä onnellinen. Kaikilla se ei toimi kun ei vaan pääse irti, kahta kauheampaa olla poissa töistä.

Vierailija
190/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on ihmiselle haluta kemiallista rauhoitusta. Evoluution kannalta ihmisen on aina pitänyt olla varuillaan, mutta nykySuomessa ei ole mitään pelättävää omassa kodissa. Ei se riippuvuutta tarkoita, että alkoholi parantaa oloa. Ei ole edes todisteita ap:een kaltaisen käytön olevan pahasta. Raittiusliikkeen keksimä virallinen totuus on lähteetöntä propagandaa.

Vierailija
191/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

... ja se pari kaljaa kehnostuttaa tutkitusti unen laatua, heräät väsyneenä ja kierre pahenee. Lievät masennuslääkkeet voisivat olla paljon parempi ratkaisu stressissä ja unettomuudessa, niihin ei jää koukkuun. niihin iltakaljoihinkin jää.

No jos pystyy hetkeksi edes nukahtamaan, olkoon uni vaikka huonoa, niin hyvä. Kyllä suhtaudun kaikenlaiseen lääkitykseen paljon pahempana. Särkylääkkeenkin otan ehkä kerran vuoteen, harkiten. 

Vierailija
192/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on sulattaa viime talven lumet päästä joka ilta.

Vierailija
193/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ollaan todistettu alkoholin huonontavan unen laatua? Itse olen virkeämpi aamulla, kun illalla on otettu, vaikka unen määrä on sama.

Vierailija
194/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ollaan todistettu alkoholin huonontavan unen laatua? Itse olen virkeämpi aamulla, kun illalla on otettu, vaikka unen määrä on sama.

Ehkä olet poikkeusyksilö?

http://www.terve.fi/unettomuus/67606-alkoholi-auttaa-nukahtamaan-nain-s…

Jos kärsii noin paljon stressistä, että on pahaa unettomuutta kannattaisi kyllä hakeutua hoitoon. Keskustelupohjainen terapia jossa mietitään miksi niin stressaa, lisäksi monilla prosessia tulee lyhytaikainen lääkitys (lievät mielialalääkkeet auttavat turvallisesti unirytmiä). Tai tietenkin voi jatkaa töissäkäyntiä kaljan voimin, mutta ei taida olla terveellinen eikä pitkäaikainen ratkaisu, noin korkea stressitaso pitkään on elimistölle hyvin vaarallista. Työn vaihto jos muu ei auta?

Vierailija
195/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet poikkeusyksilö?

http://www.terve.fi/unettomuus/67606-alkoholi-auttaa-nukahtamaan-nain-s…

Jos kärsii noin paljon stressistä, että on pahaa unettomuutta kannattaisi kyllä hakeutua hoitoon. Keskustelupohjainen terapia jossa mietitään miksi niin stressaa, lisäksi monilla prosessia tulee lyhytaikainen lääkitys (lievät mielialalääkkeet auttavat turvallisesti unirytmiä). Tai tietenkin voi jatkaa töissäkäyntiä kaljan voimin, mutta ei taida olla terveellinen eikä pitkäaikainen ratkaisu, noin korkea stressitaso pitkään on elimistölle hyvin vaarallista. Työn vaihto jos muu ei auta?

Kyseinen tutkimus on kirjautumisen takana. En nyt jaksaisi alkaa kirjautumaan nähdäkseni tuota.

Vierailija
196/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamassa postauksessa on jo maininittu, että alkoholi saattaa rentouttaa illalla mutta se heikentää unen laatua olennaisesti. Sen sijaan laita nukahtamisrutiinit kuntoon.

Näillä olen saanut omaa unihygieniaani parannettua (ja olen stressaavassa työssä):

1. Älä katso yöllä kelloa, kun heräät. Ikinä. Ajan eteneminen on yksi stressitekijä lisää ja vaikeuttaa nukahtamista entisestään.

2. Kirjoita huolenaiheet ja muistettavat asiat paperille. Ei tarvitse yöllä enää huolehtia, muistaako ne.

3. Käy rauhallisella kävelyllä illalla.

4. Kylmä suihku viilentää kehoa ja auttaa valmistautumaan nukahtamiseen.

5. Pimeä ja viileä makuuhuone. Pimennysverho käyttöön tarvittaessa.

6. Meditoi/lue jotain kevyttä/kuuntele hyvää musaa

7. Melatoniini, tauriini, magnesium lisäravinteista

8. Lopeta kofeiinin käyttö alkuiltapäivästä. Minulla klo 14 on raja.

Vierailija
197/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nämä vain pari, ei ongelmaa on jo niin nähty ja kuultu. Teillä on yhtä iso ongelma kuin sillä joka polttaa röökiä, tas sillä joka juo 6 joka ilta tai sillä joka polttaa pilveä päivittäin. Mutta jatka vain valehtelua itselle ja AVlle

Vierailija
198/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti niin kovin tutulta tämän keskustelun avaajan kertomus. Itsellänikin oli sellainen miesystävä, joka oli aikaisemmin käyttänyt itse joko kaljaa, tai muuta alkoa. Tein paljon töitä niin omassa, kuin hänenkin kodissa. Silti, vaikka kuinka paljon teinkin, ja halusin joskus ottaa pari olutta, niin jo alkoi naaman meneminen ruttuun ja kaikenlainen painostaminen. Samoin sanomiset ja jeesustelu siihen tyyliin, että: " Minä pystyin jättämään alkoholin kokonaan taakseni. En koskaan ota mitään viinaa. Pärjään ilmankin. Mikset Sinä voi jättää sitä kokonaan pois." Eikä se jäänyt kyllä siihenkään. Hän myös painosti minua lopettamaan joitakin säännöllisessä käytössä olevia pakollisia lääkkeitä. Samoin hän ryhtyi ostamaan minulle itseltäni kysymättä kierrätyskeskuksissa olevia vaatteita. Niitä alkoi pursuta joka paikassa. Eivät enää mahtuneet minnekään. Hän vähän vihjaili, että käyttämäni vaatteet eivät oikein minulle sovi, tai näytä hyvältä. Arvatkaapa, miltä minä sitten näytin, kun puin ne ylleni? Ei näyttäneet todellakaan kovin hyviltä, tai kauniilta. Lisäksi hän osti minulle joskus lasten vaatteita. Eihän ne mahdu keski-iän ja kurveja jo saaneen ylle.

Minusta hän vaikutti aina hieman kontrollifriikiltä. Osti myös sisarelleni halvan puhelimen, jossa ei ollut edes kaikki tarvittavia ominaisuuksia, kuten multimediapalveluita etc. Ei voinut ottaa mitään kuvia, koska siinä ei ollut sellaisia mukana.

Mitä tulee juomiseen. Olisi aina toki parempi, että ei koskaan käyttäisi alkoholia, tai ainakin vähentäisi sen käyttöä niin minimiin, kuin mahdollista. Jos alkoholin käytöstä tulee tapa, siitä tulee tottumus, josta on vaikea päästä eroon. Lisäksi huonoja puolia on niitä hyviä enemmän. Eli tulee nukahtamisongelmia, krapulasta selviäminen työkykyiseksi hidastuu ja joko ennemmin, tai myöhemmin tulee parantumattomia terveyshaittoja, ongelmia ja sairauksia. 

Mutta siitä minä en yhtään pidä, jos joku alkaa kontrolloida minua ja minun elämääni.

Keneltäkään ei pidä mennä vaatimaan mitään sellaista, mikä ei millään tavalla toiselle kuulu, mitä itse kenties haluaa, tai päättää.

Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa toiselle, että tuo ei ole oikein, tai muuttaisitko elämäntapojasi?

Jos itse on raivoraitis, niin se ei ole mikään oikeutus vaatia toiselta sitä. 

Silloin on jo parempi erotakin, kuin tuottaa toiselle pahaa mieltä.

Toisten elämäntavat ja valinnat eivät kertakaikkiaan kuulu kenellekään, tai muille!!!

Sillä jossakin kulkee nimittäin se raja siinä toisten asioihin puuttumisessakin.

Vierailija
199/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamassa postauksessa on jo maininittu, että alkoholi saattaa rentouttaa illalla mutta se heikentää unen laatua olennaisesti. Sen sijaan laita nukahtamisrutiinit kuntoon.

Näillä olen saanut omaa unihygieniaani parannettua (ja olen stressaavassa työssä):

1. Älä katso yöllä kelloa, kun heräät. Ikinä. Ajan eteneminen on yksi stressitekijä lisää ja vaikeuttaa nukahtamista entisestään.

2. Kirjoita huolenaiheet ja muistettavat asiat paperille. Ei tarvitse yöllä enää huolehtia, muistaako ne.

3. Käy rauhallisella kävelyllä illalla.

4. Kylmä suihku viilentää kehoa ja auttaa valmistautumaan nukahtamiseen.

5. Pimeä ja viileä makuuhuone. Pimennysverho käyttöön tarvittaessa.

6. Meditoi/lue jotain kevyttä/kuuntele hyvää musaa

7. Melatoniini, tauriini, magnesium lisäravinteista

8. Lopeta kofeiinin käyttö alkuiltapäivästä. Minulla klo 14 on raja.

1.Jos en katso kelloa en pysty ajattelemaan muuta.

2.Lapun takia on helppoa jatkaa ahdistuken kierrettä.

3.Ei tuo rauhoita.

4.Tuo vaikeuttaa nukkumistani.

5.Pimeys ahdistaa ja viileys on epämukavaa.

6.Ei tuo yksinkertaisesti auta.

7.Ei noilla ole mitään vaikutusta.

8.Kofeiini haittaisi jos sitä käyttäisin, mutta en käytä.

Vierailija
200/299 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikkiys ei ole mitään todellista rakkautta kirjoitti:

Kuulosti niin kovin tutulta tämän keskustelun avaajan kertomus. Itsellänikin oli sellainen miesystävä, joka oli aikaisemmin käyttänyt itse joko kaljaa, tai muuta alkoa. Tein paljon töitä niin omassa, kuin hänenkin kodissa. Silti, vaikka kuinka paljon teinkin, ja halusin joskus ottaa pari olutta, niin jo alkoi naaman meneminen ruttuun ja kaikenlainen painostaminen. Samoin sanomiset ja jeesustelu siihen tyyliin, että: " Minä pystyin jättämään alkoholin kokonaan taakseni. En koskaan ota mitään viinaa. Pärjään ilmankin. Mikset Sinä voi jättää sitä kokonaan pois." Eikä se jäänyt kyllä siihenkään. Hän myös painosti minua lopettamaan joitakin säännöllisessä käytössä olevia pakollisia lääkkeitä. Samoin hän ryhtyi ostamaan minulle itseltäni kysymättä kierrätyskeskuksissa olevia vaatteita. Niitä alkoi pursuta joka paikassa. Eivät enää mahtuneet minnekään. Hän vähän vihjaili, että käyttämäni vaatteet eivät oikein minulle sovi, tai näytä hyvältä. Arvatkaapa, miltä minä sitten näytin, kun puin ne ylleni? Ei näyttäneet todellakaan kovin hyviltä, tai kauniilta. Lisäksi hän osti minulle joskus lasten vaatteita. Eihän ne mahdu keski-iän ja kurveja jo saaneen ylle.

Minusta hän vaikutti aina hieman kontrollifriikiltä. Osti myös sisarelleni halvan puhelimen, jossa ei ollut edes kaikki tarvittavia ominaisuuksia, kuten multimediapalveluita etc. Ei voinut ottaa mitään kuvia, koska siinä ei ollut sellaisia mukana.

Mitä tulee juomiseen. Olisi aina toki parempi, että ei koskaan käyttäisi alkoholia, tai ainakin vähentäisi sen käyttöä niin minimiin, kuin mahdollista. Jos alkoholin käytöstä tulee tapa, siitä tulee tottumus, josta on vaikea päästä eroon. Lisäksi huonoja puolia on niitä hyviä enemmän. Eli tulee nukahtamisongelmia, krapulasta selviäminen työkykyiseksi hidastuu ja joko ennemmin, tai myöhemmin tulee parantumattomia terveyshaittoja, ongelmia ja sairauksia. 

Mutta siitä minä en yhtään pidä, jos joku alkaa kontrolloida minua ja minun elämääni.

Keneltäkään ei pidä mennä vaatimaan mitään sellaista, mikä ei millään tavalla toiselle kuulu, mitä itse kenties haluaa, tai päättää.

Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa toiselle, että tuo ei ole oikein, tai muuttaisitko elämäntapojasi?

Jos itse on raivoraitis, niin se ei ole mikään oikeutus vaatia toiselta sitä. 

Silloin on jo parempi erotakin, kuin tuottaa toiselle pahaa mieltä.

Toisten elämäntavat ja valinnat eivät kertakaikkiaan kuulu kenellekään, tai muille!!!

Sillä jossakin kulkee nimittäin se raja siinä toisten asioihin puuttumisessakin.

Tämä nyt ei liittynyt oikein mihinkään tai siis tämän ketjun aiheeseen. Pikemmin, joku Tinder- horrorstory voisi olla oikea ketju.