Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani
Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuinka paljon tarkalleen ottaen juot per päivä?
Kuinka monta tölkkiä, kuinka isoja tölkkejä, minkä vahvuista? Onko määrä kasvanut hiljalleen? Kuinka paljon sinulta oikeasti kuluu viikossa? Kuinka usein sinulla on taukoja jotka eivät johdu siitä että kalja on loppu?
Mitä itse ajattelet siitä että tunnet olevasi kireä ja jännittynyt ilman alkoholia? Onko se sinusta ihan normaali tila ihmiselle? Miksi et halua kokeilla muuta rentoutumiskeinoa vaikka tuo ei selvästikään ole harmiton koska se haittaa perhe-elämääsi?
Joka tapauksessa olet suurkuluttaja, hyvin todennäköisesti alkoholisti. Eksän suvussa oli yksi samanlainen (mies). Koskaan en nähnyt häntä humalassa, mutta koko ajan oli oluttölkki kädessä ja pienessä pöhnässä. Omasta mielestään varmasti rento, muiden mielestä turta ja säälittävä.
No juon sen sanomani muutama eli 2-3 tölkkiä päivässä, joskus 0,5:sia, mutta usein pienempiä eli 0,33:sia. Tykkään nelosoluesta sen kolmosta täyteläisemmän maun vuoksi. Joskus juon belgialaisia pienpanimo-oluita, mutta yleensä ihan suomalaisia. Joskus otan muutaman lasillisen viiniä, mutta silloin en puolestaan ota juurikaan olutta.
Mitä tulee tuohon normaalitilaan, niin kyllä se mielestäni on ihan normaalia että ihmisillä on pientä stressiä ja jännittyneisyyttä elämässään. Ihmisillä on erilaisia keinoja purkaa stressiään, itse tykkään juoda pari olutta, en todellakaan ole mielestäni ongelmakäyttäjä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kyllä kunnon stressiä koskaan kokenut.
Siinähän se vitsi on ettei pysty nukkumaan vaikka on miten väsynyt. Katsoo koko yön kelloa, että enää neljä tuntia aikaa herätykseen, enää kolme ja uni ei vaan tule. Kun koko kroppa käy kierroksilla. Tekemättömät ja muistettavat asiat pyörii päässä.
Jokainen voi siihen koittaa keksiä omat rentoutuskeinonsa, että saisi edes hetkeksi sydämen sykkeen normaaliksi. Yksi vaihtoehto on tietysti unilääkkeet mutta omasta mielestäni pari kaljaa on paljon harmittomampaa kuin jäädä koukkuun lääkkeisiin.
Muutamassa postauksessa on jo maininittu, että alkoholi saattaa rentouttaa illalla mutta se heikentää unen laatua olennaisesti. Sen sijaan laita nukahtamisrutiinit kuntoon.
Näillä olen saanut omaa unihygieniaani parannettua (ja olen stressaavassa työssä):
1. Älä katso yöllä kelloa, kun heräät. Ikinä. Ajan eteneminen on yksi stressitekijä lisää ja vaikeuttaa nukahtamista entisestään.
2. Kirjoita huolenaiheet ja muistettavat asiat paperille. Ei tarvitse yöllä enää huolehtia, muistaako ne.
3. Käy rauhallisella kävelyllä illalla.
4. Kylmä suihku viilentää kehoa ja auttaa valmistautumaan nukahtamiseen.
5. Pimeä ja viileä makuuhuone. Pimennysverho käyttöön tarvittaessa.
6. Meditoi/lue jotain kevyttä/kuuntele hyvää musaa
7. Melatoniini, tauriini, magnesium lisäravinteista
8. Lopeta kofeiinin käyttö alkuiltapäivästä. Minulla klo 14 on raja.
1.Jos en katso kelloa en pysty ajattelemaan muuta.
2.Lapun takia on helppoa jatkaa ahdistuken kierrettä.
3.Ei tuo rauhoita.
4.Tuo vaikeuttaa nukkumistani.
5.Pimeys ahdistaa ja viileys on epämukavaa.
6.Ei tuo yksinkertaisesti auta.
7.Ei noilla ole mitään vaikutusta.
8.Kofeiini haittaisi jos sitä käyttäisin, mutta en käytä.Jatka sitten tavallasi, kuka sitä ketään kieltämään stressaamasta. Eikä minustakaan ole hyvä ruveta kontrolloimaan kenenkään juomista, juokoon vain kaikki niin paljon kuin haluavat. Mutta itse voi vaikuttaa siihen haluaako puolipöhnäistä ihmistä päivittäin katsella. Mitä iloa perheelle on kaljansa ympärille kääriytyvästä vanhemmasta, lapsille tai puolisolle? Minä en halunnut ja ulkoistin ongelman, juo nyt jossakin muualla jonkun muun rahoilla. Ehkä apn mieskin ymmärtää tehdä niin.
Älä tänne näitä turhia pilipali listojasi spammaa jos tiedät niiden olevan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se vitsi on ettei pysty nukkumaan vaikka on miten väsynyt. Katsoo koko yön kelloa, että enää neljä tuntia aikaa herätykseen, enää kolme ja uni ei vaan tule. Kun koko kroppa käy kierroksilla. Tekemättömät ja muistettavat asiat pyörii päässä.
Jokainen voi siihen koittaa keksiä omat rentoutuskeinonsa, että saisi edes hetkeksi sydämen sykkeen normaaliksi. Yksi vaihtoehto on tietysti unilääkkeet mutta omasta mielestäni pari kaljaa on paljon harmittomampaa kuin jäädä koukkuun lääkkeisiin.
Muutamassa postauksessa on jo maininittu, että alkoholi saattaa rentouttaa illalla mutta se heikentää unen laatua olennaisesti. Sen sijaan laita nukahtamisrutiinit kuntoon.
Näillä olen saanut omaa unihygieniaani parannettua (ja olen stressaavassa työssä):
1. Älä katso yöllä kelloa, kun heräät. Ikinä. Ajan eteneminen on yksi stressitekijä lisää ja vaikeuttaa nukahtamista entisestään.
2. Kirjoita huolenaiheet ja muistettavat asiat paperille. Ei tarvitse yöllä enää huolehtia, muistaako ne.
1.Jos en katso kelloa en pysty ajattelemaan muuta.
2.Lapun takia on helppoa jatkaa ahdistuken kierrettä.
3.Ei tuo rauhoita.
4.Tuo vaikeuttaa nukkumistani.
5.Pimeys ahdistaa ja viileys on epämukavaa.
6.Ei tuo yksinkertaisesti auta.
7.Ei noilla ole mitään vaikutusta.
8.Kofeiini haittaisi jos sitä käyttäisin, mutta en käytä.Jatka sitten tavallasi, kuka sitä ketään kieltämään stressaamasta. Eikä minustakaan ole hyvä ruveta kontrolloimaan kenenkään juomista, juokoon vain kaikki niin paljon kuin haluavat. Mutta itse voi vaikuttaa siihen haluaako puolipöhnäistä ihmistä päivittäin katsella. Mitä iloa perheelle on kaljansa ympärille kääriytyvästä vanhemmasta, lapsille tai puolisolle? Minä en halunnut ja ulkoistin ongelman, juo nyt jossakin muualla jonkun muun rahoilla. Ehkä apn mieskin ymmärtää tehdä niin.
Älä tänne näitä turhia pilipali listojasi spammaa jos tiedät niiden olevan turhia.
Olin ihan toinen kuin listan laittanut. Ihmiset haluavat elää tavallaan, OK, perhe ei hyväksy heidän valintojaan, OK - mutta miksi hakea myötätuntoa av:lta? APn kannattaa seurata sitä oman miehen kyllästymisastetta, ne silmät voivat kääntyä kohti vähemmän stressaavaa, terveemmin elävää naista. Aika harva nainen jaksaa kovin kauan tyytyväisenä katsella miehen jokapäiväistä kaljoittelua, vielä harvempi mies suostuu tuohon. Naiset jäävät helpommin katsomaan hoivaajamallin ja taloudellisen riippuvuuden vuoksi, miehet kyllä nostavat kytkintä paljon nopeammin. Tuota odotellessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tölkkiä, kuinka isoja tölkkejä, minkä vahvuista? Onko määrä kasvanut hiljalleen? Kuinka paljon sinulta oikeasti kuluu viikossa? Kuinka usein sinulla on taukoja jotka eivät johdu siitä että kalja on loppu?
Mitä itse ajattelet siitä että tunnet olevasi kireä ja jännittynyt ilman alkoholia? Onko se sinusta ihan normaali tila ihmiselle? Miksi et halua kokeilla muuta rentoutumiskeinoa vaikka tuo ei selvästikään ole harmiton koska se haittaa perhe-elämääsi?
Joka tapauksessa olet suurkuluttaja, hyvin todennäköisesti alkoholisti. Eksän suvussa oli yksi samanlainen (mies). Koskaan en nähnyt häntä humalassa, mutta koko ajan oli oluttölkki kädessä ja pienessä pöhnässä. Omasta mielestään varmasti rento, muiden mielestä turta ja säälittävä.
No juon sen sanomani muutama eli 2-3 tölkkiä päivässä, joskus 0,5:sia, mutta usein pienempiä eli 0,33:sia. Tykkään nelosoluesta sen kolmosta täyteläisemmän maun vuoksi. Joskus juon belgialaisia pienpanimo-oluita, mutta yleensä ihan suomalaisia. Joskus otan muutaman lasillisen viiniä, mutta silloin en puolestaan ota juurikaan olutta.
Mitä tulee tuohon normaalitilaan, niin kyllä se mielestäni on ihan normaalia että ihmisillä on pientä stressiä ja jännittyneisyyttä elämässään. Ihmisillä on erilaisia keinoja purkaa stressiään, itse tykkään juoda pari olutta, en todellakaan ole mielestäni ongelmakäyttäjä.
-Ap
Jos juomisesi on sinusta ja perheestäsi Ok miksi istut koko päivän av:lla perustelemassa sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApJos juomisesi on sinusta ja perheestäsi Ok miksi istut koko päivän av:lla perustelemassa sitä?
No tulihan se sieltä. Se ei siis jää kahteen pikkutölkkiin, vaan 2-3 menee ja vielä nelosta, eli haet kaljasi Alkosta. Ja vielä kun menee niitä isoja tölkkejä. Sinulla on ongelma ja todella iso. Alkoholistille on todellakin käyttäytyä kuten sinä ja kieltää olemassa oleva ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kontrollifriikkiys ei ole mitään todellista rakkautta kirjoitti:
Kuulosti niin kovin tutulta tämän keskustelun avaajan kertomus. Itsellänikin oli sellainen miesystävä, joka oli aikaisemmin käyttänyt itse joko kaljaa, tai muuta alkoa. Tein paljon töitä niin omassa, kuin hänenkin kodissa. Silti, vaikka kuinka paljon teinkin, ja halusin joskus ottaa pari olutta, niin jo alkoi naaman meneminen ruttuun ja kaikenlainen painostaminen. Samoin sanomiset ja jeesustelu siihen tyyliin, että: " Minä pystyin jättämään alkoholin kokonaan taakseni. En koskaan ota mitään viinaa. Pärjään ilmankin. Mikset Sinä voi jättää sitä kokonaan pois." Eikä se jäänyt kyllä siihenkään. Hän myös painosti minua lopettamaan joitakin säännöllisessä käytössä olevia pakollisia lääkkeitä. Samoin hän ryhtyi ostamaan minulle itseltäni kysymättä kierrätyskeskuksissa olevia vaatteita. Niitä alkoi pursuta joka paikassa. Eivät enää mahtuneet minnekään. Hän vähän vihjaili, että käyttämäni vaatteet eivät oikein minulle sovi, tai näytä hyvältä. Arvatkaapa, miltä minä sitten näytin, kun puin ne ylleni? Ei näyttäneet todellakaan kovin hyviltä, tai kauniilta. Lisäksi hän osti minulle joskus lasten vaatteita. Eihän ne mahdu keski-iän ja kurveja jo saaneen ylle.
Minusta hän vaikutti aina hieman kontrollifriikiltä. Osti myös sisarelleni halvan puhelimen, jossa ei ollut edes kaikki tarvittavia ominaisuuksia, kuten multimediapalveluita etc. Ei voinut ottaa mitään kuvia, koska siinä ei ollut sellaisia mukana.
Mitä tulee juomiseen. Olisi aina toki parempi, että ei koskaan käyttäisi alkoholia, tai ainakin vähentäisi sen käyttöä niin minimiin, kuin mahdollista. Jos alkoholin käytöstä tulee tapa, siitä tulee tottumus, josta on vaikea päästä eroon. Lisäksi huonoja puolia on niitä hyviä enemmän. Eli tulee nukahtamisongelmia, krapulasta selviäminen työkykyiseksi hidastuu ja joko ennemmin, tai myöhemmin tulee parantumattomia terveyshaittoja, ongelmia ja sairauksia.
Mutta siitä minä en yhtään pidä, jos joku alkaa kontrolloida minua ja minun elämääni.
Keneltäkään ei pidä mennä vaatimaan mitään sellaista, mikä ei millään tavalla toiselle kuulu, mitä itse kenties haluaa, tai päättää.
Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa toiselle, että tuo ei ole oikein, tai muuttaisitko elämäntapojasi?
Jos itse on raivoraitis, niin se ei ole mikään oikeutus vaatia toiselta sitä.
Silloin on jo parempi erotakin, kuin tuottaa toiselle pahaa mieltä.
Toisten elämäntavat ja valinnat eivät kertakaikkiaan kuulu kenellekään, tai muille!!!
Sillä jossakin kulkee nimittäin se raja siinä toisten asioihin puuttumisessakin.
Tämä nyt ei liittynyt oikein mihinkään tai siis tämän ketjun aiheeseen. Pikemmin, joku Tinder- horrorstory voisi olla oikea ketju.
Kyllä liittyi. Ihan oleellisestikin. Jos joku alkaa määrätä toisten tekemisiä ja käyttäytymistä, oli se sitten juomatapoja, niin edellä olevassa kirjoituksessa tuotiin esille juuri tämä näkökulma, eli että kumppani voi olla tuo nimenomainen kontrollifriikki. Sitäpaitsi tekstissä mainittiin jokaisen omiin juomatottuksiin liittyvät oikeudet useammassa kohdassa. Siis jos on lukutaitoinen ja ymmärtää lukemansa.
Sitäpaitsi jos asia niin paljon häiritsee sinua, tai se juominen on sinulle niin tärkeä asia, eikö sinun pitäisi siis tehdä itse asiasta jonkinlaiset johtopäätökset. Et sinä tältä palstalta tähän asiaan ja asioista saivartelemalla välttämättä mitään todellista apua saa. Erotkaa sitten, jos ette rakasta enää toisianne, välitä toisistanne, teillä ei ole mitään yhteistä, tai olette elämäntavoiltanne täysin erilaisia.
Näin yksinkertaista, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jatkossakin voi juoda ne oluet jos haluaa ja jättää tuon ohjeen niille joita tuo ohje kiinnostaa. Minulle sopii paremmin oluet. Minun elämä minä päätän.
Suomessa eletään murroskautta vielä.
Aikoinaan oli ihan ok pitää ovea auki ja tupaan saattoi tulla kun koputti ja kävi vaan istumaan pöytään. Ennen sitä vaan saattoi tulla toisen kotiin muina miehinä ja jos oli oikein suntio on saattoi sanella muille miten siellä talossa sopi elää.
Nyt nuoret ovat kaupungistuneet ja ovat oppineet jo sen että jokaisella on oma elämä ja se mitä sisäänsä pistää on ihan oma asia eikä suntion asia.
Meillä ei vieläkään tietty porukka ole tajunnut vapaudesta mitään. Eletään tavallaan muiden ehdolla edelleen vaikka esimerkiksi haluttaisiin ostaa dildo, mutta eihän se sovi kun se on syntiä. Dildoa ei sitten osteta koskaan mutta siitä saatetaan haaveilla ja kuolla pois.
Meiltä puuttuu halu elää omaa elämää siten kuin itse haluaa. Aina mietitään mitä mieltä se kylän suntio on ja mitä äiti tai isäkin nyt sentään sanoisi jne.
Tämä on kuitenkin elämä nyt. Älkää antako muiden pompotella teitä vaan juokaa se olut ja ostakaa se saatanan dildo ja nauttikaa tästä ainutlaatuisesta elämästä.
Jotenkin jännää että on olemassa ihmisiä jotka eivät elämänsä aikana ikinä ole käyttäneet porkkanaa takapuolessa mutta miettivät koko lyhyen elämän että miltähän se porkkana tuntuisi peräaukossa.
T: Bersebub
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi olutta päivässä tulee kyllä myös kalliiksi. Se on 5€/päivä (tai enemmänkin), 150€/kk. Vuodessa 1800€.
Jos alkaisit olemaan selvin päin, saisitte tehtyä vuosittain pienen reissun noilla sinun viinarahoillasi.
Sehän on sinulta pois, niinkö? Mitä jos keskittyisit vaan omaan elämääsi.
Ehkä siellä Helesinggissä se on oma-asia mutta kyllä maalla on tapana tunkea nokka toisten asioihin. Elämä on niin tylysää iliman muiden asioihin puuttumisia.
Laskepa ap huviseksi, montako:
1. Euroa tuohon menee vuodessa
2. Montako ylimääräistä kaloria tuosta tulee ja montako ihrakiloa se on vuodessa
Sitten voit miettiä, olisiko sinusta normaalia jos joku sanoisi syövänsä joka päivä, joka ikinen päivä kaksi suklaalevyä tai 500 grammaa irtokarkkeja?
Lasten kannalta olisi muuten parempi että joisit sen alkoholisi päivällispöydässä tai vaikka saunan jälkeen, tekemättä siitä numeroa. Näin ei-alkoholistit tekee. Silloin lapset oppii että kohtuullinen alkoholinkäyttö mielellään ateriaan yhdistettynä kerran, pari viikossa on normaalia. Se, että salailet asiaa lapsilta opettaa heille että asiassa on jotain pahaa, mikä tekee alkoholille sen kielletyn hedelmän houkutuksen.
Puhumattakaan siitä että jos mieleen juolahtaa juoda niin ettei lapset näe, ihminen juo aivan selvästi liikaa. Kohtuullista, oikeasti kohtuullista alkoholinkäyttöä ei ole mitenkään tarpeen lapsilta salata.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi olutta päivässä tulee kyllä myös kalliiksi. Se on 5€/päivä (tai enemmänkin), 150€/kk. Vuodessa 1800€.
Jos alkaisit olemaan selvin päin, saisitte tehtyä vuosittain pienen reissun noilla sinun viinarahoillasi.
Ei kaikkia reissut kiinnosta. Reissussa rähjääntyy. Juon mieluummin ne pari oluttani illassa jotka olen työlläni ansainnut.
Jos ongelma on miehen mäkätys kaljanjuonnista niin ratkaisuvaihtoehtoja on kaksi:
1. Lopeta juominen
2. Lopeta suhde
Jos lopetat suhteen (lapset tietty jää pääosin isälle) saat huimasti paremman suhteen kaljaan.
Jos lopetat juomisen saat huimasti paremman suhteen mieheen (ja lapsiin).
Siitä sitten valitsemaan kumpi on tärkeämpää.
Toki on vielä kolmaskin vaihtoehto, että jatkat samaa rataa, mutta lopulta sekin päättyy kakkosvaihtoehtoon
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama vaimon kanssa.
Hän teki helvettiä elämästäni kun pitkien ylitöiden jälkeen tulin kotiin ja työasiat pyörivät päässä ja siihen aikaan ei todellakaan lenkille lähdetä tai yöunista ei tule mitään ja muutenkin lepoahan sitä tarvitsee eikä lisää ruumiillista kuritusta.
Lopulta tilanne meni siihen pisteeseen että sanoin että no jos pari isoa olutta häiritsee sinua niin paljon niin lähde sitten lasten kanssa helvettiin täältä.
Hän päätti jäädä ja ei ole enää häirinnyt minua ja päätöksiäni siitä mitä sisääni laitan. Tupakoinnistakin aikoinaan mätkätti vaan sanoin ihan samat ja en edes enää polta kun omasta tahdostani lopetin tupakoinnin.
Olisi se perkele jos vielä lenkkeilystäkin ja salilla käynnistä mätkättäisi.
Elämässä ihmiset tekevät omia valintoja ja muilla ei ole siihen mitään sanottavaa.
Hienoa että keskustelitte ongelman selväksi. Keskustelemalla ja neuvottelemalla asiat selviävät.
Elämässä pitää tehdä valintoja ja vaimosi teki valinnan.
Joku muu tekisi ehkä toisin mutta en minäkään jättäisi ketään parin oluen takia. Siinä ei nyt vaan ole järkevää syytä lähteä jos elämä noin muuten sujuu. Kukapa meistä on kuningas käskemään muita omassa elämässään.
Pari olutta päivittäin ei välttämättä ole vielä ongelma. Ongelma on se että ap otta ne siitä huolimata että tietää sen haittaavan perhe-elämää.
Aikanaan meillä oli exäni kanssa tapana juoda kotona viiniä aterialla. Asuimme Keski-Euroopassa ja tapa tarttui sieltä. Se ei tietenkään häirinnyt ketään vaikka viikottainen alkoholimäärä saattoi Suomen suositusten mukaan ollakin riskirajoilla. Exälläni tämä tapa vain alkoi pikku hiljaa vuosien kuluessa johtaa enenevään alkoholin käyttöön. Esimerkiksi vielä yhteen lasilliseen ruuan jälkeen tai toiseen ennen ruokaa. Lopulta juominen alkoi häiritä elämää kerta kerralta enemmän. APn mainitsema vetäytyminen irti perheestä yleistyi. Exäni yritti aina välillä rajoittaa mutta se ei onnistunut (parin-kolmen vuoden aikana taisi olla kuusi päivää maksimi kun pystyi olemaan ilman alkoholia). Tilanne eteni tuohon agressiivisesti esitettyyn "ei haittaa, pystyn lopettamaan, ei kuulu muille, minun elämäni" -argumentaatioon. Oma alkoholinkäyttöni väheni siinä suhteessa kun puolison kasvoi, ei enää maistunut. Exäni työ kärsi pahoin (hän sai myöhemmin potkut kovapalkkaisesta asiantuntijatyöstään) ja hän esim. kolhi autoamme ajettuaan alkoholin vaikutuksen alaisena.
Lopulta tuli ero. Lapsi jäi minulle. Eron jälkeen hänellä on ollut mm. törkeä rattijuopumustuomio. Viimeksi kun exästäni kuulin hän oli jollakin vieroitusklinikalla, eikä ollut ensimmäinen kerta. Lapsen kanssa on keväällä nähnyt kerran, kolmen tunnin ajan eikä silloinkaan kyennyt olemaan juomatta olutta. "Stressiin" varmaan...
Jos ap pystyy olemaan ilman esim. kuukauden niin pitäisi olla. Ihan sen vuoksi että osoittaa arvostavansa puolisoaan ja perhettään. Jos taas pystyy mutta ei halua vaan mielummin uhittelee on kyllä aika lapsellista käytöstä. Ja jos ei pysty niin...
Kannattaa lukea Juhani Seppäsen kirja "Selvästi juovuksissa". Se avaa hyvin alkoholiriippuvuutta ihmisellä jonka ulkoiset puitteet ovat täysin kohdallaan. Kuten meilläkin vuosien ajan oli.
Välillä mietin että onko se rakkautta ollenkaan?
Onko se vain jotain, että muillekin näyttää elämä hyvältä ja siitä saa irti piparia ja paremman elintason?
Toki se, että nainen näyttää hyvältä on ihanaa, mutta onko se rakkautta sitten jos toista tuijottaa vaan kriittisellä silmällä? Toisin ilomielin kullalleni pari kaljaa joka pv, jos hän olisi siitä onnellisempi. Eikö parisuhteessa olisi voitto, jos toinen olisi onnellinen?
Kysykääpä joskus ihan keneltä tahansa oletko onnellinen? Yksikään ei vastaa olevansa ellei ole vastarakastunut. Terveisin siemailija mutta vain pari kaljaa ;O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin on ongelma kun puolisoa haittaa toisen juominen.
Tiesitkö että parikin kaljaa haittaa sun yöunia?Niin, ongelma on siinä puolisossa, joka on mustasulkkainen jostakin bissestä. Ongelma on siinä että toinen ei kelpaa omana itsenään toiselle. SE ON SE ONGELMA!
Huutonaurua tälle! Montakohan kertaa olen kuullut tuon "en kelpaa omana itsenäni" -selityksen. Voi kyllä, X varmasti kelpaisi Y:lle nimenomaan omana ihana itsenään, eikä sinä juomisen yhteydessä esiintyvänä alkueläimen tasolle taantuneena pöhnykkänä.
Onko ihminen enää oma itsensä, kun on alkanut pikkuhiljaa hoitamaan itseään tissuttelulla?
Suomessahan raittiusliikkeen fundamentalistit uskovat että alkoholi avaa portteja henkimaailmaan ja paha ottaa ihmisen sielusta vallan.
Samasta syystä myös huumausaineita vastustetaan.
Eli kun joku uskovainen ministeri perustelee terveyshaitoilla jne niin todellisuudessa nämä hihhulit uskovat että paholainen ottaa vallan päihteen käyttästä. He eivät vain julkisesti kehtaa sanoa tätä ääneen koska pelkäävät huutonaurua.
Ap, rohkenetko vielä tehdä AUDIT-testin niin että vastaat kaikkiin kysymyksiin ja hyväksyt tuloksen, mikä se sitten onkaan?
https://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-kayton-riskit-audit
Jos sinulla ei ole ongelmaa, testi kertoo senkin ja voit jatkaa samaan malliin huoletta. Se lienee mukavampaa kuin kuunnella meidän "mäkätystä" asioista jotka sinä kuitenkin tiedät paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama vaimon kanssa.
Hän teki helvettiä elämästäni kun pitkien ylitöiden jälkeen tulin kotiin ja työasiat pyörivät päässä ja siihen aikaan ei todellakaan lenkille lähdetä tai yöunista ei tule mitään ja muutenkin lepoahan sitä tarvitsee eikä lisää ruumiillista kuritusta.
Lopulta tilanne meni siihen pisteeseen että sanoin että no jos pari isoa olutta häiritsee sinua niin paljon niin lähde sitten lasten kanssa helvettiin täältä.
Hän päätti jäädä ja ei ole enää häirinnyt minua ja päätöksiäni siitä mitä sisääni laitan. Tupakoinnistakin aikoinaan mätkätti vaan sanoin ihan samat ja en edes enää polta kun omasta tahdostani lopetin tupakoinnin.
Olisi se perkele jos vielä lenkkeilystäkin ja salilla käynnistä mätkättäisi.
Elämässä ihmiset tekevät omia valintoja ja muilla ei ole siihen mitään sanottavaa.
Olisitko oikeasti valinnut sen oluen perheesi sijasta? Oikeasti?
Ja on totta että elämässä tehdään omia valintoja. Mutta niitä valintoja on hyviä ja huonoja. Omasta mielestä parempi tehdä valintoja, jotka eivät aiheuta esim. tärkeille ihmisille harmia.
Onhan niitäkin ketjuja ollut jossa vaimo on laittanut miehensä valitsemaan joko pornon tai hänet vaikkei sekielämässä ollut mitään häiriöitä.
Tuollainen asetelma jossa pakotetaan valitsemaan noinkin mitättömästä asiasta on kiristämistä ja se kertoo jo että kiristäjä ei rakasta vaan haluaa narsistisesti otteen puolisostaan.
Kyllä mäkin mäkättäisin miehelleni jos se joka ilta latkisi kaljaa. Tulen alkoholistikodista jossa joka ilta latkittiin kaljaa (ja aina äiti sanoi että juo sitä koska se mastuu hyvälle eikä siksi että tulisi humalaan), ja aivan täysin satunnaisesti pari kaljaa johti nejään ja kymmeneen. Sitä tiedätkö oppi vihaamaan. Jatkuvaa tissuttelua. Nykyään alkaa ahdistamaan jos edes haistan kaljan hajun enkä voi sietää ihmisiä jotka tarvii alkoholia rentoutuakseen tai tehdäkseen mitä tahansa asiaa x.
Opettele joku toinen tapa rentoutuaksesi. Kaljan lipitys ei ole terveellistä.
t. en muuten ole absolutisti
Jatka sitten tavallasi, kuka sitä ketään kieltämään stressaamasta. Eikä minustakaan ole hyvä ruveta kontrolloimaan kenenkään juomista, juokoon vain kaikki niin paljon kuin haluavat. Mutta itse voi vaikuttaa siihen haluaako puolipöhnäistä ihmistä päivittäin katsella. Mitä iloa perheelle on kaljansa ympärille kääriytyvästä vanhemmasta, lapsille tai puolisolle? Minä en halunnut ja ulkoistin ongelman, juo nyt jossakin muualla jonkun muun rahoilla. Ehkä apn mieskin ymmärtää tehdä niin.