Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mennäänkö työhaastatteluun omana itsenään vai pitääkö muuttua joksikuksi muuksi?

Vierailija
27.03.2024 |

Huomenna olisi haastis, joten olenko oma itseni vai esitänkö henkilöprofiilia jota haetaan töihin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan ammattitaito tulee näkyä ja kuulua. Suosittelen olemaan oma itse. Ammattietiikka on tärkeä hallita. 

Vierailija
2/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "oma itsesi"? Ihmisillä on eri roolit eri tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työtä haet. Muistaakseni jossain ohjelmassa oli pätkä jossa jope ruonansuu haki loirilta työtä useampanakin hahmona. 

Vierailija
4/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiversio itsestä on ihan hyvä tuohon tilanteeseen.

Vierailija
5/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana itsenä. Työnhaku ei ole mikään tietovisa, missä pitää tietää oikeat vastaukset kysymyksiin. t. rekrytoija

Vierailija
6/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun oikein köyhäksi, että näyttäisin siltä että työpaikka tulee tarpeeseen. Resuiset verkkarit 90-luvun lopulta. Linttaan astutut tennarit yli 10v vanhat. Likainen takki. Olemus suorastaan huutaa että "antakaa töitä, pidän työpaikastani kiinni kynsin hampain". Kohta 4 vuotta testannut tätä, mutta ei vielä tärpännyt. Varmasti lähivuosina tärppää. En luovu toivosta.

M 54v

Vierailija
7/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai täysillä itseään kehuen.

Vierailija
8/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen naisille Kissanaisena menemistä ja miehille Supermiehenä menemistä. Muun sukupuolisille vaikka Hessu Hopo. 

Vierailija
9/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin oma itsenä kännissä haastatteluun enkä saanut paikkaa.

Vierailija
10/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka rasvasena ja sopivan hajuisena. Tämä on aina ollut menestys.

Vierailija
11/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas muu muka olisit? Kyllä sulla on nyt kasvun paikka ihan omaksi itseksesi.

Vierailija
12/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairas, niin te-toimi edellyttää sinun valehtelevan tilanteestasi. Sairaudesta ei saa kertoa niin, että se estää työpaikansaamisen.

Vierailija
13/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Tytti Ylikakara, niin suosittelisin menemistä jonakuna muuna.

Vierailija
14/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin omana itsenäni. Mutta kuitenkin sillä tavalla, etten ajattelisi itseäni säälittävänä epäonnistujana, niin kuin yleensä, vaan miettisin enemmän kaikkia hyviä puolia niin että voisin ajatella työnantajan olevan onnekas, jos saa minut töihin.

Ja pitää muistaa, että se työhaastattelu on myös sitä varten, että voi miettiä onko tämä sellainen työpaikka, johon itse haluan. Vaikka kuinka olisi motivoitunut saamaan minkä tahansa työpaikan, niin kannattaa silti yrittää vähän kysellä ja haistella, onko tämä sellainen työpaikka, missä menee mahdollisesti oma terveys ja työkyky.

Vierailija
15/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-työministeri Jari Lindström meni työhaastatteluun omana itsenään. Jos hän kykeni siihen vatsa... anteeksi, selkä pystyssä, niin kyllä kykenet sinäkin.

Vierailija
16/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan voisi mennä "omana itsenäni", en saisi ikinä työpaikka. Kyllä otan sellaisen tietynlaisen ammattilaisroolin työnhaku- ja työtilanteissa, eikä siinä todellakaan ole mitään vikaa. Se helpottaa kaikkien osapuolten elämää.

Vierailija
17/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joulupukin asu. Saat varmasti sesonkiduunia!

Vierailija
18/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, eikä minusta tule tekemälläkään ekstroverttiä, lisäksi en ole näyttelijä enkä ole näyttelijänhommia hakemassakaan, joten en rupea näyttelemään muuta kuin olen. Olen siis introvertti ja jos ei kelpaa niin olkoon kelpaamatta..

Vierailija
19/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin riippuu työpaikasta. Mieti millainen tyyppi ilmoituksen ja työhaastattelukutsun perusteella on haussa. Ja sitten mietit itsestäsi niitä puolia, jotka vastaavat näihin. Ei kannata olla aivan raatorehellinen eli jos ei kysytä, niin jätä kertomatta huonot jutut. Ja hiukan itsevarmempana saa esiintyä, se antaa rennomman mielikuvan. Toisekseen mieti mitä laitat päälle. Itse insinöörialalla olevana naisena laitan rennon kauluspaidan haastatteluun, koska usein pöydän toisella puolellakin sellainen on. (Kun hain perusopetuksen sijaisuuksia, laitoin neuleen). Työhaastattelu on aina aika jännittävä paikka, mutta toisaalta olet ollut niin potentiaalinen, että sait sinne kutsun!