Voiko mies vaatia?
En halua seksiä, enkä pidä siitä ja siksi meillä on petipuuhia harrastettu joskus viime syksynä. Mies kinuaa kuitenkin aina silloin tällöin, mutta en halua. Ukko haluaa kaiken maailman pariterapiaan, mutta ei se muuttaisi tilannetta; minua ei seksi kiinnosta ja piste. Myös lapset on jo tehty, joten ei sekään ole peruste. Lisäksi olemme jo reilusti yli nelikymppinen pari, niin sitä poltetta ei juuri enää ole. Mies kuitenkin välillä vaatii seksiä ja uhkailee myös avioerolla, vaikka kaikki muu on meillä hyvin. Voiko mies vaatia seksiä ja voiko jollekin olla pelkkä seksi avioeron peruste?????
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vaatia ja sinun ei tule suostua. Uhkailu on epäreilua.
Miehen ehdotus terapiasta ja lääkäreistä yms. On kuitenkin hyvä ja asiallinen ehdotus. Jos et suostu tähän niin sitten vaihtoehdoksi jää avoin parisuhde tai avioero. Ei ole myöskään oikein vaatia että mies elää ilman seksiä.
Vastaavasti erolla uhkailu on epäreilua jos miehessä on vika? Vai tissuttelee kaljaa tai ei anna munaa mutta runkkaa?
Millä planeetalla AP mahtaa asua?
Jos seksi ei ole AP:lle tärkeää, niin ei ole mitään syytä kieltää miestä tekemästä vaikka tinder-profiilia.
Mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen.
Uhkailu on tietenkin tympeää.
Suosittelen, että eroatte, koska näkemyksenne tilanteesta ovat täysin erilaiset.
Minä en eläisi seksittömässä parisuhteessa.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lupa vieraisiin.
NO EI TODELLAKAAN!!!!
Miksi ei? Miksi mies ei saisi enää harrastaa seksiä elämässään vaan siksi että vaimoa ei enää kiinnosta eikä ole valmis harrastamaan sitä miehen vuoksi pelkästään?
Siinä on riskinä, että mies ihastuukin tähän hoitoonsa ja karkaa hänen matkaansa. Se riski pitää ottaa ja molemminpuolinen luottamus pitää olla 100% jos haluaa luvan kanssa hypätä vieraissa.
" Kyse on useimmiten siitä, että haluaako sitä tarjolla olevaa seksiä vai ei. Jos on tarjolla vain huonoa seksiä tai epämiellyttävän kumppanin kanssa, niin ei halua usein tai ei halua ollenkaan. Jos taas on tarjolla hyvää seksiä tai innostavan kumppanin kanssa, niin moni haluaa usein.
Minäkin olen haluton huonoon seksiin. Hyvään seksiin taas olen erittäin halukas, jopa pari kertaa päivässä. ''
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vaatia ja sinun ei tule suostua. Uhkailu on epäreilua.
Miehen ehdotus terapiasta ja lääkäreistä yms. On kuitenkin hyvä ja asiallinen ehdotus. Jos et suostu tähän niin sitten vaihtoehdoksi jää avoin parisuhde tai avioero. Ei ole myöskään oikein vaatia että mies elää ilman seksiä.
Vastaavasti erolla uhkailu on epäreilua jos miehessä on vika? Vai tissuttelee kaljaa tai ei anna munaa mutta runkkaa?
Jos kokee, että omassa parisuhteessa on joku vika, jota ei ole valmis sietämään viikosta ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen - oli se vika mikä tahansa - niin asian kertominen ei ole mikään uhkaus. Se on faktan toteaminen. Itse, lähisuhdeväkivaltaa läheltä nähneenä, olen miehelleni kertonut, että se olisi yhdestä lyönnistä poikki. Minä en edes harkitsisi jatkavani, oli suhde muuten kuinka hyvä tahansa, ja se ei ole uhkaus, vaanse on toteamus, jonka myöskin toteuttaisin.
"Mies voi vaatia, mutta sinun ei tosiaankaan tarvitse suostua ja avioerolla uhkaaminen on jo törkeää, mikäli kaikki muutoin parisuhteessa ja elämässä kunnossa."
"Parisuhteessa kaikki muutoin kunnossa"...khihihi. Eihän siinä ole silloin MIKÄÄN kunnossa, jos kerran sänkyhommat ei pelaa.
Miehelle lupa vieraisiin tai ero. Tai no, saahan sitä aikuiset ihmiset kämppiksinäkin asua, mutta tällöin ei voi asettaa toiselle vaatimuksia selibaatista. Tällöin ollaan vaan kämppiksiä eli mies hakee seurustelusuhteen muualta.
Vierailija kirjoitti:
" Kyse on useimmiten siitä, että haluaako sitä tarjolla olevaa seksiä vai ei. Jos on tarjolla vain huonoa seksiä tai epämiellyttävän kumppanin kanssa, niin ei halua usein tai ei halua ollenkaan. Jos taas on tarjolla hyvää seksiä tai innostavan kumppanin kanssa, niin moni haluaa usein.
Minäkin olen haluton huonoon seksiin. Hyvään seksiin taas olen erittäin halukas, jopa pari kertaa päivässä. ''
Kysymys onkin että miksi naiset sitten kuitenkin menevät silti naimisiin sellaisen miehen kanssa jonka kanssa he eivät halua seksiä. Näyttelevät kunnes on päästy naimisiin ja hankittu talo ja pari lasta. Sitten sanotaan että seksi ei kiinnosta eikä ole kiinnostanut aikaisemminkaan.
Meillä ei ole ollut seksiä sen jälkeen kun kuopus 1,5v sai alkunsa. Vähän on kusetettu olo. Vaimo vaan kettuilee että en mä voi erota koska lapset. Silti odottaa että ostan kukkia, koruja ja keksin romanttisia yllätyksiä vaikka on tehnyt selväksi että seksiä on turha odottaa. Luultavasti silti järkyttyy kun jossain vaiheessa ilmoitan että tämä liitto on ohi - vaikka olen tehnyt selväksi että jos tilanne ei muutu niin liitto on ohi. Vaimon mielestä seksittömyys ei ole hänelle ongelma vaan se on minun ongelmani ja minun pitää vain opetella olemaan ilman.
M37
No pihtari, joko viikonloppu haarasi aukaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen haluton huonoon seksiin. Hyvään seksiin taas olen erittäin halukas, jopa pari kertaa päivässä. ''Kysymys onkin että miksi naiset sitten kuitenkin menevät silti naimisiin sellaisen miehen kanssa jonka kanssa he eivät halua seksiä. Näyttelevät kunnes on päästy naimisiin ja hankittu talo ja pari lasta. Sitten sanotaan että seksi ei kiinnosta eikä ole kiinnostanut aikaisemminkaan.
Meillä ei ole ollut seksiä sen jälkeen kun kuopus 1,5v sai alkunsa. Vähän on kusetettu olo. Vaimo vaan kettuilee että en mä voi erota koska lapset. Silti odottaa että ostan kukkia, koruja ja keksin romanttisia yllätyksiä vaikka on tehnyt selväksi että seksiä on turha odottaa. Luultavasti silti järkyttyy kun jossain vaiheessa ilmoitan että tämä liitto on ohi - vaikka olen tehnyt selväksi että jos tilanne ei muutu niin liitto on ohi. Vaimon mielestä seksittömyys ei ole hänelle ongelma vaan se on minun ongelmani ja minun pitää vain opetella olemaan ilman.
M37
Jos tuo on totta, vaimosi sietäisi kyllä pudottaa tornistaan pari pykälää. Jos alat ottaa eroa ja hän uhkailee lapsilla, kannattaa itse pysyä rauhallisena ja hoitaa asiat kunnolla niin varmasti saat yhteishuoltajuuden.
6kk ilman seksiä suhteessa on yhtä kuin ero tai lupa vieraisiin. N37
AP on julma ihmishirviö.
Miehelle seksi on tapa sekä osoittaa rakkautta että kokea olevansa rakastettu. Ei siinä miehen "vonkaamisessa" ole useinkaan kyse pelkästä panetuksesta vaan siitä, että mies haluaa tuntea olevansa rakastettu, haluttu ja hyväksytty!
Itse olen kärsinyt pitkään masennuksesta ja osa syömistäni lääkkeistä on vienyt orgasmini ja seksihaluni lähes täysin. Olen kuitenkin pitänyt huolen siitä että meillä on seksiä vähintään kerran viikossa, koska rakastan miestäni ja haluan hänen olevan onnellinen ja koska olen kypsä nainen, ymmärrän että seksi parisuhteessa on niin paljon muutakin kuin panemista. Myös miehelle. Erityisesti miehelle.
Nainen, joka rakastaa miestään, antaa seksiä vähintään kerran viikossa. Saahan siitä itsekin ainakin läheisyyden mielihyvän jos ei seksuaalista mielihyvää saakkaan. Jos ei saa aviomiehensä läheisyydestä minkäänlaista mielihyvää on syytä mennä terapiaan ja vähän äkkiä.
Nyt lääkitystäni on purettu ja seksielämämme on taas ennallaan. Mutta voin kuvitella että jos olisin pihdannut silloin kun en ollut halukas, sen uudelleenaloittaminen olisi voinut olla vaikeaa.
(Tämä kaikki tietysti edellyttäen että mies on kunnon mies ja rakastamisen arvoinen. Jos on mennyt naimaan ääliön joka on huono sängyssä -no, huonoista valinnoista saa kärsiä.)
Kenenkään ei ole pakko harrastaa seksiä eikä keneltäkään toiselta voi kieltää seksuaalisuuden toteuttamista. Jos et puolisosi kanssa seksiä halua - et voi myöskään valitettavasti sitä häneltä kokonaan kieltää vain siksi, ettei sinua haluta. Et voi ymmärtää ollenkaan, miltä toisesta tuntuu niinkuin hänkään ei varmasti ymmärrä, miltä sinusta tuntuu.
Eri asia toki synnytyksen jälkeinen palautuminen tms. tila, mutta tämä lienee sanomattakin selvää.
En ymmärrä, miksi tämä on monen niin vaikea sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen haluton huonoon seksiin. Hyvään seksiin taas olen erittäin halukas, jopa pari kertaa päivässä. ''Kysymys onkin että miksi naiset sitten kuitenkin menevät silti naimisiin sellaisen miehen kanssa jonka kanssa he eivät halua seksiä. Näyttelevät kunnes on päästy naimisiin ja hankittu talo ja pari lasta. Sitten sanotaan että seksi ei kiinnosta eikä ole kiinnostanut aikaisemminkaan.
M37
Hirvittävä vaimo sinulla. Kauniin naaman perusteellako valitsit? Vaikuttaa tuo luonne meinaan aika viddumaiselta.
Miten noi hirviöt päätyykin naimisiin (vaimoiksi). Itse en ole koskaan pystynyt olemaan ilman seksiä.
Ja sit valitetaan miksi suomi miehet hakee taikusta uudet vaimot.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko harrastaa seksiä eikä keneltäkään toiselta voi kieltää seksuaalisuuden toteuttamista. Jos et puolisosi kanssa seksiä halua - et voi myöskään valitettavasti sitä häneltä kokonaan kieltää vain siksi, ettei sinua haluta. Et voi ymmärtää ollenkaan, miltä toisesta tuntuu niinkuin hänkään ei varmasti ymmärrä, miltä sinusta tuntuu.
Eri asia toki synnytyksen jälkeinen palautuminen tms. tila, mutta tämä lienee sanomattakin selvää.
En ymmärrä, miksi tämä on monen niin vaikea sisäistää. [/quote
Kyllä se vaan on avioliitossa pikku pakko, molemmonpuolin.
Vierailija kirjoitti:
6kk ilman seksiä suhteessa on yhtä kuin ero tai lupa vieraisiin. N37
6kk on raja ulkopuolisen avun hakemiseen ja ratkaisun etsimiseen. Ratkaisuja on muitakin kuin ero tai yksipuolinen päätös pettämisestä.
Tajuat kai että suuri osa miehistä joutuu kestämään 6-12kk seksittömän jakson lasten syntymän yhteydessä.
Ihan pihalla. Kunnes kuolema erottaa. Kyllä saa erota jos rakkaus loppuu.