Hei sinä, jolla oli lähes oireeton/helppo raskaus! Miten synnytys meni?
Itselläni nimittäin täysin oireeton ja ihanan helppo raskaus, olen elämäni kunnossa. Mietin vaan, tuleeko minulle nyt epätavallisen kammottava synnytys ;)
Kertokaa kokemuksianne!
Kommentit (11)
Olin sairaalassa klo 5, ja jätkä syntyi klo 7.20.
Synnytykset nopeita, ja voisi sanoa että nekin helppoja. Eka synnytys kesti 4t, toka 2t15min, kolmas, 1t40min ja vimosin kesti 40 minuuttia. Ehkä nopeudesta johtuen kipu jäi todella vähäiseksi varsinkin tässä vikassa synnytyksessä.
Ensimmäinen raskaus sujui ongelmitta, olin elämäni kunnossa ja kävin mm. epävirallisella työreissulla vielä viikkoa ennen synnytystä. Synnytys oli ihan painajainen, vuorokauden ähistely päättyi imukuppiulosauttoon, hyvä että pysyin jaloillani 2 viikkoa synnytyksestä, vauvalla oli koliikki ja itki ekat 3kk yöt ja päivät...
Toinen raskaus oli vaikea, oksentelin, laihduin, hemoglobiiniarvot laskivat ja olin koko ajan rättiväsynyt, iskiassäryt veivät jalat alta. Kuinka ollakaan synnytys olikin sitten nopea ja helppo, olisin voinut lähteä kotiin suoraan synnytyssalista :) Vauvakin oli tyytyväinen ja helppo tapaus.
Molempien raskausten aikaan olin elämäni kunnossa, olisin jaksanut tehdä mitä vaan... töissäkin olin 1 vko ennen laskettua aikaa saakka.
Molemmat synnytykset helppoja ja toisen olisin synnytyksen jälkeen voinut lähteä suoraan kotiin. Oli niin helppo. Mutta eivät päästäneet kuin vasta seuraavana päivänä
Ainoat raskaus oireet olivat menkkojen pois jääminen ja mahan kasvu.
Mutta tuo synnytys oli sitten aivan toista. En nyt tarkoita että automaattisesti tulee vaikea synnytys kun on helppo raskaus, mutta Minulla synnytys kesti 32tuntia, josta ponnistus vaihe oli 2,5tuntia, kunnes vauva leikattiin ulos, kun ei syntynyt millään. Hoito virhe oli kyseessä, kun eivät suostuneet aikasemmin leikkaamaan, vaikka minulla oli voimat aivan loppu. Menetin tajunikin useaan otteeseen. Niin uuvuksissa olin. Jouduimme molemmat teholle. Itselläni veren vuoto oli niin runsasta että henki oli lähellä lähteä. Poika joutui hapen puutteen vuoksi teholle. Oli tarkkailussa useita päiviä.
Kätilö oli ehtinyt leikata minulta välilihankin, joka sitten tulehtui ja sain veren myrkytyksen, jonka takia jouduin olemaan sairaalassa viikkoja. Komplikaatioita tuli minulle paljon tuosta synnytyksestä, mutta tällä hetkellä voimme molemmat hyvin. Pojalle ei tullut mitään hapenpuutteesta. On tällä hetkellä reipas eskarilainen. Ja itselläni tuosta synnytyksestä lähti vain toinen munasarja. Tuhlehduksen vuoksi. Ja sanon " vain" siksi että asiat voisivat olla huonomminkin.
Äiti+3 tervettä lasta.
synnytys oli ihan muuta. Kätilö teki arviointivirheen ja 3 tunnin kipulääkkeettömän (10cm auki, supistukset jatkuvia)odottelun jälkeen kiireelliseen sektioon. Olin tosi kipee seuraavat 2 viikkoa mutta onneksi vauva on ihanan helppo :)
Ja lapsikin on helppo.
Nyt vaan psyykkaat itsesi uskomaan, että kyllä Luontoäiti auttaa sua, ja että kipu kuuluu asiaan = on hyvää kipua, niin josko se siitä.
vauvan sydänäänet laski ja avotarjonnan takia ei meinannu tulla ulos.
Vauva syntyi sinisenä ja napanuora kaulan ympärillä
Vierailija:
Jos on kerran ollut niin helppo ja oireeton raskaus niin sais synnytys olla
senkin edestä vaikeampi.
Taidat olla juuri niitä ihmisiä jotka on syntyneet kultalusikka suussa ja kaiken pitää sujua niin helposti ja kivutta.
KÄRSI!
Hormonihörhö kotiäiti heräsi päiväuniltaan?
nopeat synnytykset.
ihanat vauvat.
hurjat uhmat 2 v. ja tunnekuohut /raivarit 3-4 -vuotiaana
murrosikää kauhulla odotellessa
Minulla oli oikeastaan täysin oireeton ja vaivaton raskaus (ei mitään pahoinvointeja tai vaivoja) ja synnytyskin oli tosi helppo. Välillä oikein nolottaa, kun ei pysty osallistumaan mihinkään keskusteluihin raskauden ja synnytysten vaikeudesta. Tosin nyt mietinkin, että onkohan seuraava raskaus sitten joku supervaikea :)
Kai nämä ovat asioita, joihin ei itse oikeastaan pysty vaikuttamaan. Mutta se on varmaan, että ei sinulla vaikeata synnytystä ainakaan vain sen takia tule, että raskaus on ollut helppo, joten nauti ihanasta raskaudestasi!!