Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettoman naisen "äitiys" ja siitä paasaaminen

Vierailija
31.05.2017 |

Nyt taitaa olla uusi muotijuttu tämä lapsettomien naisten "toisenlainen äitiys". Kiinnitin asiaan huomiota äitienpäivänä, kun lapsettomat kaverini jakoivat äitienpäiväntoivotuksia myös niille "jotka toteuttava äitiyttä vaikka eivät ole biologisia äitejä". Ymmärrän tämän hyvin esim. adoptioäidin kohdalla joka on kyllä ihka oikea äiti, mutta nyt tästä "toisenlaisesta äityiden toteuttamisesta" puhuvat ihan sinkkunaiset, jotka ovat töissä hoito- ja kasvatusalalla. Mistä tämä ilmiö johtuu? Nämä naiset jakavat sitten seuraavana viikonloppuina kuten yleensäkin kuvia omasta vapaasta elämästään, johon ei lapset kuulu millään lailla.

Olen itse ollut vuosia töissä niin lastensuojelussa, päiväkodeissa jne, mutta en kyllä kokenut mitään samanlaista kuin tämä biologisen lapsen äitiys noissa työpakoissani. Raskausaika, synnytys, vauva- aika, elämä lapsen kanssa, no sitä ei vain voi verrata siihen että on työnsä tai vapaaehtoisesti tekemisissä jonkun toisen ihmisen lapsen kanssa. Vaikka lapsi kävisi jollain naapurin tädillä syömässä päivittäin, ei tämä tee ko. ihmisestä äitiä. Äitejä on vain yksi.Täti voi olla muulla tavalla tärkeä, mutta typerää äiti- sanan käyttä siinä yhteydessä.

Mielenkiintoista on myös nähdä, koskeeko sama myös isyyttä kun isänpäivä lähenee. Eihän noita päiviä ole kuin 2 kertaa vuodessa. Täytyykö äitiyskin nykyään jakaa naapurin lapsettoman sinkun kanssa?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap hakee kruunua itselleen, kun on päässyt pukkaamaan jotain ulos vaginastaan.Kyllä on ylpeytesi rankkaa....

kuitenkaan et ole ollut täysaikanienn kotiäiti vai oletko? Esim. 20 vuotta?

Kateellinen lapseton. Mitään et oo pukannut ulos, etkä saanut sisäänkään.JA SEN KYLLÄ HUOMAA😂😂😂

Vierailija
82/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minua ei kyllä kiinnosta olla minkäänlainen äiti.  Aloitus kuulostaa sitä paitsi keksityltä, en ole havainnoinut mitään tällaista omassa lähipiirissäni.

-vela

Minä tunnen mooonta.

Naisia jotka ei ole halunneet/saaneet lapsia ja jotka viimeistään vaihdevuosissa keksivät alkaa toteuttaa sitä äitiyttään sukulaislapsissa. Karita Mattila esim.

Paheksuuko oikea äiti sitä? Luulisi arvostavan, sivistynyt ja rikas nainen tuo Karita Mattila. Lapsille ei ainakaan luulisi olevan haittaa.

No ehkä Karita Mattilakaan ei sitten paheksu, jos joku muuttaa hänen taloonsa ja alkaa toteuttaa vaurautta.

Asia selvä. Ajattelet siis omistavasi lapsesi samalla lailla kun ihminen omistaa talonsa. Säälin lapsiasi.

En ajattele. Ajattelem että ihmisen elämässä on rajat. Sellaiset joita ei nyt vaan joku voi talloa halutessaan.

Mistä tuo Marita Kattila-vastaisuus johtuu? Omien googlailujeni perusteella ihminen on esimerkki onnellisesta velasta, joka ei todellakaan haikaile äitiyden perään?

Esim tämä: http://www.iltalehti.fi/viihde/2016040621373970_vi.shtml

Mitä ihmettä? Eihän tässä jutusssa ollut mitään tuollaista. Mihin lauseeseen viittaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap hakee kruunua itselleen, kun on päässyt pukkaamaan jotain ulos vaginastaan.Kyllä on ylpeytesi rankkaa....

Kateellinen lapseton. Mitään et oo pukannut ulos, etkä saanut sisäänkään.JA SEN KYLLÄ HUOMAA😂😂😂

Onpas verran kitkerää settiä.

Mutta vaikka tätä voi olla äideille vaikeaa ymmärtää, niin sanon kuitenkin: velat eivät halua lapsia. Eikös se, että haluavat olla läheistensä lasten elämässä mukana, ole hyvä? Karita Mattilankaan sisko ei varmaan paheksu rikkaan oopperalaulajan vaikutusta lastensa elämään, vai onko puolestanärkästyjällä muuta tietoa?

Itse en kyllä haluaisi olla sisarusten lastenkaan kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
84/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Äitejä on vain yksi."

Ei aina. Kulttuurissamme palvotaan synnyttäjää mystisenä "Äitinä" mutta äidin työtä ja äitimäisyyttä voi toteuttaa muutenkin ja muutkin. Paitsi mainitsemasi adoptioäiti, myös sijaisäiti, äitipuoli (jotkut siis, esim. itse en isäni vaimoa mieltänyt koskaan äitipuoleksi, mutta näinkin voisi olla) jne. Monelle lapselle ja aikuiselle joku muu nainen on enemmän äiti kuin se joka lapsen synnytti.

Tätä juuri tarkoitan:)  

"Monelle lapselle ja aikuiselle joku muu nainen on enemmän äiti kuin se joka lapsen synnytti."

Tämä ei pidä paikkaansa jos äiti on lapsen elämässä läsnä. Olen itse työssäni nähnyt kuinka tärkeitä biologiset vanhemmat lapselle ovat ja nyt tajuan asian itse kun olen äiti.

Äityittä ei vain voi ulkoistaa. Joku muu nainen voi olla lapselle tärkeä omassa roolissaan. Se että on olemassa huostaanoettuja ja laiminlyötyjä lapsia joita hoitaa joku muu kuin oma äiti, ei saisi vaikuttaa siihen että yhtenä päivänä vuodessa voi oikeasti muistaa niitä oikeita äitejä (adoptio- sijais ja biologisia äitejä). Äitiys on ihan jotain muuta kuin lapsen elämässä mukanaoloa.

Mielestäni äitiyttä tulisi juhlia enemmänkin, se on joku tabuaihe nykyään. Ehkä juuri tuo myyttisyytensä takia johon viittasit? Itse koin raskaus ja vauva- aikana niin suuria tunteita ettei niitä voi verrata mihinkään muuhun, samoin rakkaus omaan lapseen on niin suurta ettei voi verrata mihinkään. Uusi elämä omassa kohdussa, vauvan kantaminen 9 kk, synnytys, imetys jne siinä on jotain myyttistä ja ihmeellistä. Kyllä se tästä ajasta kertoo että sitä ei haluta tunnustaa ja se häivyteteään johonkin taka-alalle, ehkä sen vuoksi että ihminen ei voi kontrolloida täysin uuden elämän syntymistä ja kuolemaa vaikka muita asioita voisi?

Mielestäni tavallinen äidinrakkaus ja se miten äidit lapsistaan huolehtivat ansaitsee kyllä huomiota edes kerran vuodessa. Mutta se ei ole "muotia" sillä se on uhrautuvaa ja altruistista rakkautta, vaikea hyväksyä itsekkäässä nyky- yhteiskunnassa jossa itsekkyys on muotia.

Ehei sitä biologista äitiyttä ole mihinkään taka-alalle häivytetty. Vauva-lehdet on täynnä tätä äiti-lapsi-suhdetta ja äitiyden biologiaa, ja muutenkin kulttuurissamme äitiys tarkoittaa aina ennen kaikkea biologista äitiyttä, joten en nyt ymmärrä miksi niin kauhistut, kun nyt ensi kertaa törmäät johonkin "toisenlaiseen äitiyteen". Tutiseeko jalusta. 

En ole tuo kenelle viestisi tarkoitit, mutta ei ole mitään toisenlaista äitiyttä. Äitiys on äitiyttä.

Muuta lapsien hoivaamista ja huoltamista kyllä on, mutta eivät ne yksistään ole äitiyttä.

Vierailija
85/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas verran kitkerää settiä.

Mutta vaikka tätä voi olla äideille vaikeaa ymmärtää, niin sanon kuitenkin: velat eivät halua lapsia. Eikös se, että haluavat olla läheistensä lasten elämässä mukana, ole hyvä? Karita Mattilankaan sisko ei varmaan paheksu rikkaan oopperalaulajan vaikutusta lastensa elämään, vai onko puolestanärkästyjällä muuta tietoa?

Itse en kyllä haluaisi olla sisarusten lastenkaan kanssa missään tekemisissä.

Siinä on melkoinen aste-ero onko läheinen sukulaislasten kanssa vaiko juhliiko äitienpäivää siksi että toteuttaa äitiyttä heidän myötään.

Etkö hahmota?

Vierailija
86/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Itse en ole missään sellaiseen ilmiöön törmännyt, että lapsettomat naiset luulisivat olevansa "äitejä". En tosin liiku somessa juuri lainkaan, ehkä siksi tämä on mennyt multa ohi. Missä te oikein törmäätte näihin?

Olen kyllä työni puolesta todella paljon tekemisissä hoitoalan ihmisten kanssa, mutta en ole koskaan tällaisesta humpuukista kuullut. Taitaa olla melko harvinaista?

Ihan läppäähän tuon on pakko olla. Ei kai kukaan lapseton ihminen voi tosissaan kuvitella olevansa äiti, millään tavalla. 

Tiedän tunteen. Meillä sukulainen, lapseton nainen sekosi meidän lapsesta ihan täysin. Kaikki lapsenkaipuu pulpahti pintaan ja koitti omia lastamme minkä ennätti. Joka käänteessä muisti sanoa että HÄN on sentään niin kokenut kun on hoitanut toisten lapsia joskus työkseen jonkin aikaa. Piti koko ajan kateellisena lytätä kinua, tuoretta äitiä ja kertoa kuinka en tiedä kistään mitään. Kun HÄN on niin kokenut ja tietävä.

Alkoi sanomaan jopa muka vahingossa itseään äidiksi. Kyllä näitä on, vaikka ei uskoisi. Alkaisivat sijaisvanhemmiksi tai adoptoisivat.

Vierailija
87/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minua ei kyllä kiinnosta olla minkäänlainen äiti.  Aloitus kuulostaa sitä paitsi keksityltä, en ole havainnoinut mitään tällaista omassa lähipiirissäni.

-vela

Minä tunnen mooonta.

Naisia jotka ei ole halunneet/saaneet lapsia ja jotka viimeistään vaihdevuosissa keksivät alkaa toteuttaa sitä äitiyttään sukulaislapsissa. Karita Mattila esim.

Paheksuuko oikea äiti sitä? Luulisi arvostavan, sivistynyt ja rikas nainen tuo Karita Mattila. Lapsille ei ainakaan luulisi olevan haittaa.

No ehkä Karita Mattilakaan ei sitten paheksu, jos joku muuttaa hänen taloonsa ja alkaa toteuttaa vaurautta.

Asia selvä. Ajattelet siis omistavasi lapsesi samalla lailla kun ihminen omistaa talonsa. Säälin lapsiasi.

En ajattele. Ajattelem että ihmisen elämässä on rajat. Sellaiset joita ei nyt vaan joku voi talloa halutessaan.

Mistä tuo Marita Kattila-vastaisuus johtuu? Omien googlailujeni perusteella ihminen on esimerkki onnellisesta velasta, joka ei todellakaan haikaile äitiyden perään?

Mitä ihmettä? Eihän tässä jutusssa ollut mitään tuollaista. Mihin lauseeseen viittaat?

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016040621373970_vi.shtml

- Ruotsalainen tenorikollega kysyi San Franciscossa, miksei meillä ole lapsia. Kun kilttinä ihmisenä vastasin jotain valinnastamme, hän möläytti: Juuri niin, pakoilette vastuuta! Oli varmaan kateellinen siitä, että olin Tapion kanssa ja hänen vaimonsa oli Ruotsissa hoitamassa lapsia ja pitämässä kotia pystyssä. Muistaakseni vastasin aika pöyristyneenä, miten käsittämättömän seksistinen ja patriarkaalinen hänen mielipiteensä oli, Mattila kertoo elämäkerrassaan.

- Ymmärsin kyllä, että kysymys oli hänen koti-ikävästään. Ei varmaan ollut helppoa katsella vierestä, kun me Tapion kanssa olimme silminnähden onnellisia.

Vierailija
88/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Äitejä on vain yksi."

Ei aina. Kulttuurissamme palvotaan synnyttäjää mystisenä "Äitinä" mutta äidin työtä ja äitimäisyyttä voi toteuttaa muutenkin ja muutkin. Paitsi mainitsemasi adoptioäiti, myös sijaisäiti, äitipuoli (jotkut siis, esim. itse en isäni vaimoa mieltänyt koskaan äitipuoleksi, mutta näinkin voisi olla) jne. Monelle lapselle ja aikuiselle joku muu nainen on enemmän äiti kuin se joka lapsen synnytti.

Tätä juuri tarkoitan:)  

"Monelle lapselle ja aikuiselle joku muu nainen on enemmän äiti kuin se joka lapsen synnytti."

Tämä ei pidä paikkaansa jos äiti on lapsen elämässä läsnä. Olen itse työssäni nähnyt kuinka tärkeitä biologiset vanhemmat lapselle ovat ja nyt tajuan asian itse kun olen äiti.

Äityittä ei vain voi ulkoistaa. Joku muu nainen voi olla lapselle tärkeä omassa roolissaan. Se että on olemassa huostaanoettuja ja laiminlyötyjä lapsia joita hoitaa joku muu kuin oma äiti, ei saisi vaikuttaa siihen että yhtenä päivänä vuodessa voi oikeasti muistaa niitä oikeita äitejä (adoptio- sijais ja biologisia äitejä). Äitiys on ihan jotain muuta kuin lapsen elämässä mukanaoloa.

Mielestäni äitiyttä tulisi juhlia enemmänkin, se on joku tabuaihe nykyään. Ehkä juuri tuo myyttisyytensä takia johon viittasit? Itse koin raskaus ja vauva- aikana niin suuria tunteita ettei niitä voi verrata mihinkään muuhun, samoin rakkaus omaan lapseen on niin suurta ettei voi verrata mihinkään. Uusi elämä omassa kohdussa, vauvan kantaminen 9 kk, synnytys, imetys jne siinä on jotain myyttistä ja ihmeellistä. Kyllä se tästä ajasta kertoo että sitä ei haluta tunnustaa ja se häivyteteään johonkin taka-alalle, ehkä sen vuoksi että ihminen ei voi kontrolloida täysin uuden elämän syntymistä ja kuolemaa vaikka muita asioita voisi?

Mielestäni tavallinen äidinrakkaus ja se miten äidit lapsistaan huolehtivat ansaitsee kyllä huomiota edes kerran vuodessa. Mutta se ei ole "muotia" sillä se on uhrautuvaa ja altruistista rakkautta, vaikea hyväksyä itsekkäässä nyky- yhteiskunnassa jossa itsekkyys on muotia.

Ehei sitä biologista äitiyttä ole mihinkään taka-alalle häivytetty. Vauva-lehdet on täynnä tätä äiti-lapsi-suhdetta ja äitiyden biologiaa, ja muutenkin kulttuurissamme äitiys tarkoittaa aina ennen kaikkea biologista äitiyttä, joten en nyt ymmärrä miksi niin kauhistut, kun nyt ensi kertaa törmäät johonkin "toisenlaiseen äitiyteen". Tutiseeko jalusta. 

En ole tuo kenelle viestisi tarkoitit, mutta ei ole mitään toisenlaista äitiyttä. Äitiys on äitiyttä.

Muuta lapsien hoivaamista ja huoltamista kyllä on, mutta eivät ne yksistään ole äitiyttä.

Minä olen adoptioäiti enkä ole ikinä aiemmin törmännyt kehenkään joka nimittäisi minua toisenlaiseksi äidiksi😂

Vierailija
89/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vela

Minä tunnen mooonta.

- Ruotsalainen tenorikollega kysyi San Franciscossa, miksei meillä ole lapsia. Kun kilttinä ihmisenä vastasin jotain valinnastamme, hän möläytti: Juuri niin, pakoilette vastuuta! Oli varmaan kateellinen siitä, että olin Tapion kanssa ja hänen vaimonsa oli Ruotsissa hoitamassa lapsia ja pitämässä kotia pystyssä. Muistaakseni vastasin aika pöyristyneenä, miten käsittämättömän seksistinen ja patriarkaalinen hänen mielipiteensä oli, Mattila kertoo elämäkerrassaan.

- Ymmärsin kyllä, että kysymys oli hänen koti-ikävästään. Ei varmaan ollut helppoa katsella vierestä, kun me Tapion kanssa olimme silminnähden onnellisia.

- Elimme yhdessä, vuokrasimme motskarin ja kävimme ajelemassa. Minä sain nauttia sekä työnteosta että yksityiselämästä puolisoni kanssa. Kohtasin "hedelmällisinä" vuosinani paljon tätä kateutta, kun lapsia tehneet kollegat yrittivät usuttaa meitä samaan liemeen.

Vierailija
90/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Itse en ole missään sellaiseen ilmiöön törmännyt, että lapsettomat naiset luulisivat olevansa "äitejä". En tosin liiku somessa juuri lainkaan, ehkä siksi tämä on mennyt multa ohi. Missä te oikein törmäätte näihin?

Olen kyllä työni puolesta todella paljon tekemisissä hoitoalan ihmisten kanssa, mutta en ole koskaan tällaisesta humpuukista kuullut. Taitaa olla melko harvinaista?

Ihan läppäähän tuon on pakko olla. Ei kai kukaan lapseton ihminen voi tosissaan kuvitella olevansa äiti, millään tavalla. 

Tiedän tunteen. Meillä sukulainen, lapseton nainen sekosi meidän lapsesta ihan täysin. Kaikki lapsenkaipuu pulpahti pintaan ja koitti omia lastamme minkä ennätti. Joka käänteessä muisti sanoa että HÄN on sentään niin kokenut kun on hoitanut toisten lapsia joskus työkseen jonkin aikaa. Piti koko ajan kateellisena lytätä kinua, tuoretta äitiä ja kertoa kuinka en tiedä kistään mitään. Kun HÄN on niin kokenut ja tietävä.

Alkoi sanomaan jopa muka vahingossa itseään äidiksi. Kyllä näitä on, vaikka ei uskoisi. Alkaisivat sijaisvanhemmiksi tai adoptoisivat.

Heh, kinua, kistään = minua, mistään

Vierailija
91/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle voi olla erittäin tärkeä, vaikka ei olisi äiti. Mutta eihän se ole silti sama asia kuin olla äiti. On myös synnyttäneitä naisia, jotka eivät ole äitejä, samoin kuin on synnyttämättömiä naisia, jotka ovat äitejä.

Äitiys on niin kokonaisvaltaista (hox: oli se sitten huonoa tai hyvää äitiyttä), ettei sitä pysty toteuttamaan normaaliolosuhteissa vain sukulaissuuhteesta tai kummiudesta käsin. Äitipuoli on totta kai äiti, jos näin lapsi ja äitipuoli yhdessä päättävät ja elävät, mutta ei näin ole lähellekään kaikissa tapauksissa, ja silti lapsella on myös se "oikea" äiti (oli huono tai hyvä), joka täyttää usein varhaislapsuuden vuoksi mielessä äitiyden "lokeron". Sen tajuaa jos saa itse lapsen, näkeekin siinä lapsessa itsensä tavallaan ja ne oman äidin hyvät ja huonot reaktiot tuntuvat omassa selkäytimessä, vaikka niitä ei toisintaisikaan.

En näe pahaa tuossa ap:n mainitsemassa asiassa, jos se tapahtui hyvässä hengessä. Mutta täytyy kyllä sanoa, että.

äitiyden voi kokea vain saamalla lapsen, tulee se sitten synnyttäen, adoptoimalla tai liiton kautta. Äitiyteen liittyy, tai sen tärkein olemus on, kokonaisvaltaisuus. Ei ole mitään osa-aikaäitiyttä jota kummi tai täti toteuttaa. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö voisi olla lapselle rakas ja tärkeä.

Vierailija
92/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vela

Minä tunnen mooonta.

Hän oli esimerkki ihmisestä joka lapsista kysyttäessä selittää että ei tarvitse omia lapsia, kun on veljen lapset.

Omat siskoni selittävät samaa. Eivätkä kysy minulta ollenkaan sopiiko minulle että lapseni sosialisoidaan tuolla lailla. Tai loukkaako minua että minun äitiyteni rinnastetaan siihen että kerran kuussa tai kahdessa sotkemassa asunto ja syöttämässä lapset sokerihumalaan.

Närkästytköhän nyt vähän turhasta? Olisit iloinen, että lapsiasi arvostetaan ja heistä pidetään. Sen sijaan ajattelet vain minäminäminä. Ja minun äitiyteni (sädekehä).

En närkästy turhasta.

Tässä on kyse perheen ja ihmisen rajoista. Ei tänne voi vaan tulla joku leikkimään äitiä.

Sitäpaitsi ei siinä lapsia arvosteta tai heistä pidetä - vaan tungetaan tyydyttämään omia tarpeita.

Niinkuin itse teet omien lastesi suhteen?

Vierailija
93/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa palstavelojen puheelta. Ei tarvitse omia lapsia, kun voi olla vaikka sisaruksen lapsen "äiti" aina silloin tällöin hetken, niin tietää millaista äitinä olo on! 

Niin, eli poimia rusinat pullasta. Vanhemmuus on muutakin kuin rusinoiden poimiminen pullasta silloin kun itselle sopii, että voi työkavereille kehua retostaa tietävänsä vanhemmuudesta kaiken.

Vierailija
94/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vela

Minä tunnen mooonta.

Hän oli esimerkki ihmisestä joka lapsista kysyttäessä selittää että ei tarvitse omia lapsia, kun on veljen lapset.

Omat siskoni selittävät samaa. Eivätkä kysy minulta ollenkaan sopiiko minulle että lapseni sosialisoidaan tuolla lailla. Tai loukkaako minua että minun äitiyteni rinnastetaan siihen että kerran kuussa tai kahdessa sotkemassa asunto ja syöttämässä lapset sokerihumalaan.

Närkästytköhän nyt vähän turhasta? Olisit iloinen, että lapsiasi arvostetaan ja heistä pidetään. Sen sijaan ajattelet vain minäminäminä. Ja minun äitiyteni (sädekehä).

En närkästy turhasta.

Tässä on kyse perheen ja ihmisen rajoista. Ei tänne voi vaan tulla joku leikkimään äitiä.

Sitäpaitsi ei siinä lapsia arvosteta tai heistä pidetä - vaan tungetaan tyydyttämään omia tarpeita.

Niinkuin itse teet omien lastesi suhteen?

Mitä tarkoitat?

Olen näiden lasten laillinen huoltaja. Vastuussa heistä 18 vuotta 24/7. En vedä tästä hommasta vain niitä rusinoita, vaan koko roskan.

Se on ihan eri asia kuin se että joku lapseton sukulaisnainen sekoaa totaalisesti ja alkaa tunkea tänne kaikki rajat ylittäen toteuttamaan jotain tukahdutettuja hoivaviettejä.

Järjetöntä että hän vielä pöllisi äitienpäivänkin.

Vierailija
95/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jos joku "ei-oikeasti-äiti" haluaa myös viettää äitienpäivää? Miten se on sulta pois. Koetko äitiytesi olevan jotenkin uhattuna tai vähempiarvoinen, kun ei-äidit juhlivat?

Se on ÄITIEN päivä. Yksi päivä vuodessa. Ei ne äiditkään tunge viettämään lapsettomien lauantaita...

Millä tavalla vaikka lapseton äitipuoli on vähemmän äiti kuin synnyttänyt äiti? Mitä hän tekee vähemmän lapsenhoidossa ja kasvatuksessa kuin äiti? Koetko äitiytesi olevan uhattuna?

No eihän se ole äiti. Ei äiti ole mikään nimike jota jaellaan ympäriinsä. Äiti on äiti.

Vierailija
96/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on kuitenkin huostaanotettuja lapsia Suomessa. Sen perusteella on paljon biologisia vanhempia, jotka eivät tiedä vanhemmuudesta mitään ja paljon sosiaalisia äitejä, jotka sitten tietävät kaiken.

Vierailija
97/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin kuvitella, että mun lapseton siskoni selittäisi tuota vaikka lapset ei ole olleet hänellä hoidossa päivääkään. Siis en ole facebookissa, joten ihan mahdollista. En tiedä millainen tausta-ajatus noissa on, mutta siskoni on tyyppiä ostan itselleni ruusun äitienpäivänä vaikka en olisi lasten kanssa tekemisissä, ihan vaan sen takia että olisi omasta mielestään parempi ja rakastavampi äiti kuin minä. Mikä ei ole totta, rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta.

Siis meidän esikoinenhan olisi pitänyt antaa hänelle ja silloiselle poikaystävälleen reissuun mukaan vielä imetyksellä ollessaan, kun "ethän sinä voi omia sitä, kyllä minunkin pitää saada tehdä sen kanssa yksin juttuja"'.

Samoin olisi pitänyt saada antaa hänen ostaa pinnasänkyä ym, kun kyllä hänenkin pitää saada nauttia vauvan odotuksesta.. Kaikki kasvatus- ja hoitoasiat toki olisi ollut hyvä keskustella juuri hänen kanssaan. Lapsen olisi vauvana pitänyt vierastuksesta huolimatta istua juuri hänen sylissään, koska hänellä ei ole muita läheisiä lapsia, emmehän voi vain itkun vuoksi tätä riistää häneltä. Olisi pitänyt antaa sylivauvana yökyläänkin, jotta hän saa kokea miltä tuntuu nukkua vauva vieressä.

Sitten kun tajusin, että lapseni on hänen ajatuksien mukaan hänelle tavallaan lahjaksi tehty hoivavietin suorituskohde, päätin tavata reilusti harvemmin.

En tiedä onko ap:n mainitsemat tällaisia, mutta näiden "äitiyden varastajien" (voi muuten olla ihan mummokin, että varmaan enemmänkin luonne- ja mielenterveyskysymyskin) ärsytyksen ymmärtää vain todella sellaisen kohdannut.

Tismalleen näin on minullakin lapsettoman siskoni kanssa. Todella epämiellyttävää.

Koin tuon miehen siskon kanssa aikanaan. Välit viilenivät kun ei talttunut.

Vierailija
98/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on kuitenkin huostaanotettuja lapsia Suomessa. Sen perusteella on paljon biologisia vanhempia, jotka eivät tiedä vanhemmuudesta mitään ja paljon sosiaalisia äitejä, jotka sitten tietävät kaiken.

Pitäisi saattaa yhteen äiti-syndroomaiset toisen lapsia omivat naiset ja ne hyvää sijaisperhettä tarvitsevat lapset.

Vierailija
99/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vela

Minä tunnen mooonta.

- Elimme yhdessä, vuokrasimme motskarin ja kävimme ajelemassa. Minä sain nauttia sekä työnteosta että yksityiselämästä puolisoni kanssa. Kohtasin "hedelmällisinä" vuosinani paljon tätä kateutta, kun lapsia tehneet kollegat yrittivät usuttaa meitä samaan liemeen.

En vieläkään ymmärrä, missä kohtaa sanotaan, että Karita toteutti äitiyttään muiden lasten / sukulaislastensa kautta. Eihän tuossa ole lausettakaan asiasta. Alleviivaatko kohdan vielä?

Vierailija
100/145 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vela

Minä tunnen mooonta.

En vieläkään ymmärrä, missä kohtaa sanotaan, että Karita toteutti äitiyttään muiden lasten / sukulaislastensa kautta. Eihän tuossa ole lausettakaan asiasta. Alleviivaatko kohdan vielä?

Ja missä varsinasesti sanottiin että kyse on juuri tästä lehtijutusta?