Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni uusi ystävä yrittää pokata kaikkia

Vierailija
02.11.2025 |

Ystäväni tutustui työpaikallaan uuteen, tänne vasta muuttuneeseen naiseen. Se oli ilmeisesti aika vastikään eronnut eikä tunne tältä paikkakunnalta ketään niin ystäväni sitten pyysi sen pari kertaa meidän mukaan syömään ja parille. Hän vaikutti alussa ihan mukavalta, mutta häiritsee kun hän heti pari lasia viiniä saatuaan muuttuu ihan omituiseksi. Kaikki miehet on muka hänen otettavissa ja se alkaa pokailla kaikkia. Ei väliä iällä tai sillä onko mies varattu. Olen pari kertaa lähtenyt kesken illanvieton pois kun en viitsi katsoa sitä touhua, se on aika noloa. 

Tilanne on vaikuttanut myös minun ja ystäväni väleihin koska hänen miestään työkaverin käytös ei kuulu hänelle mikä tietysti on siinä mielessä totta että jokainen vastaa omasta käytöksestä, mutta itse en kehtaa enää liikkua siinä porukassa. On noloa kun yli nelikymppinen nainen roikkuu kännissä ties kenen kaulassa ja siitä aiheutuu joka kerta sitten jotain draamaa. 

Tää hänen työkaveri näki kerran myös minun puolison ja yritti väkisin viedä häntä tanssimaan. Lisäksi oli laittanut samana yönä Instassa seuraajapyynnön, josta mies kertoi että ei ollut sitä hyväksynyt. Olen varoittanut myös ystävääni siitä, että pitää huolta omasta parisuhteestaan, koska en yhtään yllättyisi jos se sen kaveri yrittäisi myös hänen miestään. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen epätoivoinen sinkku...

Vierailija
2/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloista toimintaa. Epävarma eronnut nainen hakee huomiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se eronnut nainenkin kaipaa välillä seksiä. Tuolla tavalla kun toimii, niin sitä myös saa.

Vierailija
4/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman "ystävä" oli joskus itsellä, veikkaan narsistia. 

Vierailija
5/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä käytöstä, mutten ymmärrä, miksi tuo vaikuttaisi sinun ja ystäväsi väleihin. Ei ystäväsi ole vastuussa tuon kolmannen käytöksestä. Näyttää siltä, että sinä olet epävarma puolisostasi ja mustasukkaisuudessasi kohdistat epävarmuutesi myös ystävääsi. 

Vierailija
6/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä käytöstä, mutten ymmärrä, miksi tuo vaikuttaisi sinun ja ystäväsi väleihin. Ei ystäväsi ole vastuussa tuon kolmannen käytöksestä. Näyttää siltä, että sinä olet epävarma puolisostasi ja mustasukkaisuudessasi kohdistat epävarmuutesi myös ystävääsi. 

Puolisosta mun ei tarvitse olla huolissaan, eikä myöskään mustasukkainen. Ystäväni suhteen tilanne on siksi hankala, että tätä työkaveria roudataan nyt usein mukaan meidän juttuihin. Välillä olen sanonut, että en jaksa tätä hänen kaveriaan ja olen sitten jäänyt itse pois meidän menoista. Tämä sitten kiristää minun ja ystäväni välejä. He voivat olla keskenään niin paljon kuin huvittaa, mutta en itse haluaisi häntä joka paikkaan mukaan, koska hänen käytöksensä on noloa ja rasittaa, kun hänen ollessaan mukana tulee liki aina jotain ylimääräistä draamaa ja kaiken huomion pitää olla hänessä. Se on aika raskasta. 

Vierailija
7/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ystäväsi kanssa samaa mieltä, ettei uuden työkaverin käytös kuulu hänelle saati sinulle. Se, että lähdet porukalla viettämään yhteistä iltaa ja poistut kesken paikalta niskat nakellen vain yhden ryhmässä olevan ihmisen tähden ei ole sinulta fiksua. Etkö yhtään mieti miltä ystävältäsi tai muilta tuntuu, miten et anna arvoa heidän hyvälle seuralle ja johon voisit keskittyä? Vahdit vain ystäväsi työkaveria. Huh!

Se, että  asetat vaakalaudalle hyvän ystävyytesi ja jonkun puolivieraan ihmisen kertoo sinun mustasukkaisuudestasi. Sitä samaa myös miestäsi kohtaan, joka vaikuttaa osaavan ottaa asian järkevästi ja arvioiden. Joten jos vielä asetat ehtoja läheisille saat pian itse omituisen maineen.

Uusi työkaveri varmasti häviää pian omiin menoihinsa, joten koeta ottaa tilanne aikuisella tavalla. 

Vierailija
8/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosta mun ei tarvitse olla huolissaan, eikä myöskään mustasukkainen. Ystäväni suhteen tilanne on siksi hankala, että tätä työkaveria roudataan nyt usein mukaan meidän juttuihin. Välillä olen sanonut, että en jaksa tätä hänen kaveriaan ja olen sitten jäänyt itse pois meidän menoista. Tämä sitten kiristää minun ja ystäväni välejä. He voivat olla keskenään niin paljon kuin huvittaa, mutta en itse haluaisi häntä joka paikkaan mukaan, koska hänen käytöksensä on noloa ja rasittaa, kun hänen ollessaan mukana tulee liki aina jotain ylimääräistä draamaa ja kaiken huomion pitää olla hän

Tuossa käynee jatkossakin niin, että he heistä tulee parempia ystäviä ja sinä joudut etsimään itsellesi muita ystäviä ja tekemistä.

Vierailija
9/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ennakoida tilanteet, älä anna "ystävän" pilata parisuhdetta, aina sotkuista arvet jää. - sivu

Vierailija
10/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ongelma johtuu sinusta itsestäsi, älä syyllistä toisia. Ihmiset on erilaisia, ja etenkin stressaavissa elämäntilanteissa käyttäytyvät monin tavoin.

Vierailija
11/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä m?

Vierailija
12/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ennakoida tilanteet, älä anna "ystävän" pilata parisuhdetta, aina sotkuista arvet jää. - sivu

Omalla miehellä ei tunnu tässä kuviossa olevan omaa tahtoa lainkaan, vaan on kenen tahansa vietävissä. Mihin suhde perustuu, jos ei luottamukselle?

Vierailija
13/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tykkään tuollaisista naisista, jotka tulee kaulaan kiinni tai istatahtavat polvelle baarissa. Edellyttäen, että eivät ole sairaalloisen ylipainoisia. Kivaahan niiden kanssa on jatkaa flirttiä ja joskus edetä pidemällekin.

Vierailija
14/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nyt kyseessä mun ex?

Vierailija
15/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaa kaveria jatkossa kahdestaan ja tilanteissa, joissa tuo tyrkky ei ole mukana. Jos kaverisi valitsee jatkossa mieluummin hänen seuransa, et voi asialla muuta kuin hyväksyä, että se oli siinä sitten se kaveruus. Yksi ihminen pilaa kyllä tehokkaasti ryhmädynamiikan ja kaverisuhteita jos sen antaa tehdä niin. Ehkä näet nyt, ettei kaverisi niin hyvä kaveri ollutkaan, jos tuollainen aikuispissis pääsee väliin eikä mielipiteilläsi ole enää väliä. En itsekään viettäisi aikaani tuollaisessa seurassa ja panostaisin muihin kavereihin ja ihmissuhteisiin jos tuo ei tuosta muutu.

Vierailija
16/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna toisen olla. Miksi ihmeessä lähdet kesken illan pois. 

Vierailija
17/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää projisointia nyt muutamalla 😁

Ei, mä en lähde niskojani nakellen vaan kiitän illasta ja poistun siinä vaiheessa, kun työkaverinsa käytös alkaa olla sitä luokkaa että hävettää. Hänen käytös ei ole minun vastuulla, mutta en myöskään halua tulla yhdistetyksi henkilöön, joka käyttäytyy niin typerästi. Teistä ehkä on mukava käyttää iltanne kuuntelemalla miten reilusti keski-ikäinen nainen kertoo omia seksijuttujaan ja miten sai siltä varatulta ja miten vaimo ei epäillyt mitään. Itse en jaksa olla noista asioista kiinnostunut, enkä halua tuollaista käytöstä tukea. 

Puolisoni taas osaa ihan itse kieltäytyä tanssista ja kaveripyynnöistä silloin, kun hän itse kokee että ei halua tanssia tai tutustua sen enempää ihmiseen. 

Vierailija
18/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä ei ole vastuussa, aivan oikein, mutta ystäviäkin voi valita. Kaikki eivät edes ystäviksi pääsee eivätkä kelpaa. Ystävän paikalta poistuminen, kun ei ole hyväksynyt uuden ysyävän käytöshä, kertoo siitää, että hän ei hyväksy käytöstapoja ja sen kauttaa myös ystävyyttää uuden tuttavuuden kanssa. Ei kaikkea ole pakkoa hyväksyä. Ja jos ensimmäinen ystävä on niin sokea, että hväksyy uuden tulokkaan huomionkipeän ja narsistillisen käytöksen, kannattaa harkittaa laittaa hyvissä ajoin välit poikki molempudn kanssa, että välttyä ongelmilta tulevaisuudessa.

Vierailija
19/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievää projisointia nyt muutamalla 😁

Ei, mä en lähde niskojani nakellen vaan kiitän illasta ja poistun siinä vaiheessa, kun työkaverinsa käytös alkaa olla sitä luokkaa että hävettää. Hänen käytös ei ole minun vastuulla, mutta en myöskään halua tulla yhdistetyksi henkilöön, joka käyttäytyy niin typerästi. Teistä ehkä on mukava käyttää iltanne kuuntelemalla miten reilusti keski-ikäinen nainen kertoo omia seksijuttujaan ja miten sai siltä varatulta ja miten vaimo ei epäillyt mitään. Itse en jaksa olla noista asioista kiinnostunut, enkä halua tuollaista käytöstä tukea. 

Puolisoni taas osaa ihan itse kieltäytyä tanssista ja kaveripyynnöistä silloin, kun hän itse kokee että ei halua tanssia tai tutustua sen enempää ihmiseen. 

Onko puoliso jäänyt iltaa viettämään vaikka sinä olet lähtenyt? Miksi häpeät toisen puolesta? Minua tuo vain naurattaisi. 

Vierailija
20/27 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ystäväsi kanssa samaa mieltä, ettei uuden työkaverin käytös kuulu hänelle saati sinulle. Se, että lähdet porukalla viettämään yhteistä iltaa ja poistut kesken paikalta niskat nakellen vain yhden ryhmässä olevan ihmisen tähden ei ole sinulta fiksua. Etkö yhtään mieti miltä ystävältäsi tai muilta tuntuu, miten et anna arvoa heidän hyvälle seuralle ja johon voisit keskittyä? Vahdit vain ystäväsi työkaveria. Huh!

Se, että  asetat vaakalaudalle hyvän ystävyytesi ja jonkun puolivieraan ihmisen kertoo sinun mustasukkaisuudestasi. Sitä samaa myös miestäsi kohtaan, joka vaikuttaa osaavan ottaa asian järkevästi ja arvioiden. Joten jos vielä asetat ehtoja läheisille saat pian itse omituisen maineen.

Uusi työkaveri varmasti häviää pian omiin menoihinsa, joten koeta ottaa tilanne aikuisella tavalla. 

Älytöntä syyllistämistä sinulta. Tietenkin voi olla osallistumatta tai lähteä pois tilanteista, joissa ei syystä tai toisesta viihdy.