Olisiko suomalaisilta pitänyt kieltää pääsy Ruotsiin 1960- ja 19770-luvulla, kun osa ei osannut käyttäytyä?
Tämän palstan maahanmuuttokriittiset olisivat kantaruotsalaisina pitäneet vuosia yllä pelon ilmapiiriä, keksineet teorioita suomalaisten alhaisemmasta rodusta ja terrorisoineet lähipiiriiä keskeytyksettömällä toitotuksella Suomessa tapahtuneista rikoksista ja vaatineet, ettei Ruotsin lauttaa saa päästää satamaan. Silloin se olisi pitänyt tosin tehdä omalla nimellä ja naamalla eikä raukkamaisesti niin kuin nykyäään.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Rikollisia ja joutoväkeä ei olisi pitänyt päästää tietenkään. Tämä Ruotsi argumentti on käsitelty moneen kertaan.
Mene itse sanomaan rikosten uhreille että kyllä piti päästää
Aikqa kehnolla argumentilla on asia näköjään käsitelty.
Sä se vasta futuristi olet. "19770-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Sä se vasta futuristi olet. "19770-luvulla.
Jos joku kohta otsikossa jäi epäselväksi, kysy vaan, niin voin auttaa.
Olen ruotsalainen teollisuuspamppu 1970-luvulla. Minulla on tehdas, tuotetta menisi maailmalle kuin häkää. Mutta minulla on aikuisten oikeasti huutava työvoimapula. Tuossa lahden toisella puolella on pottunokkaisia työttömiä muutama satatuhatta. Kovia tekemään töitä. Joo vapaalla ne vähän juopottelee ja tappeleekin mutta lähinnä keskenään. Haluanko tätä väkeä tehtaaseeni töhin?
[X] Kyllä
[ ] En
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Suomalaisten olisi pitänyt olla rakentamassa omaa maataan. Ruotsi olisi toki voinut antaa siihen kehitysapua, mutta suomalaisia ei olisi pitänyt rahdata massoittain maahan loisimaan.
Suomalaiset eivät menneet loisimaan vaan töihin. Suomalaisia HOUKUTELTIIN Ruotsiin töihin.
Ja se oli ihan yhtä väärin kuin se, kun Merkel houkuttelee turviksia Saksaan.
Mitäs väärää siinä on että houkuttelee työväkeä naapurimaassa etenkin jos siellä naapurimaassa on työttömyyttä?
Ruotsin nykyiset ongelmat ovatkin oikeastaan suomalaisten ja aiemmin muulta töihin tulleiden vika, niiden rikokset olivat yleensä humalassa rähinöintiä ja työt kelpasi, heti muuttoa seuraavana aamuna tehtaaseen töihin. Kuvittelivat, että kaikki tulijat jatkossakin ovat rehellisiä ja osaavat käyttäytyä suhteellisen säällisesti.
Olisi pitänyt karkottaa ensimmäisen perseilyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruotsalainen teollisuuspamppu 1970-luvulla. Minulla on tehdas, tuotetta menisi maailmalle kuin häkää. Mutta minulla on aikuisten oikeasti huutava työvoimapula. Tuossa lahden toisella puolella on pottunokkaisia työttömiä muutama satatuhatta. Kovia tekemään töitä. Joo vapaalla ne vähän juopottelee ja tappeleekin mutta lähinnä keskenään. Haluanko tätä väkeä tehtaaseeni töhin?
[X] Kyllä
[ ] En
Paitsi että omasta mielestään 51% kantaruotsalaisista edustava pienen pieni ryhmä tekee kaikkensa sabotoidakseen hyvät aikeet. Miten tällaisiin kantaruotsalaisiin pitäisi suhtautua?
Jos pystyy elättämään itsensä työllä ja oma väki on jo työllistetty niin sitten voi ottaa lisää työhaluisia ja kykyisiä veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Rikollisia ja joutoväkeä ei olisi pitänyt päästää tietenkään. Tämä Ruotsi argumentti on käsitelty moneen kertaan.
Eli RIKOLLISIA ei olis pitänyt päästää, mitä on joutoväki? Eli jos ei ole jo töitä tiedossa ruotsissa, niin ei olis saanut päästää? Mutta mielestäsi kuitenkin osa suomalaisista pitää päästä? Miten erotelleen ne rikolliset ja joutilaat muista jo heti rajalla? Pitääkö katsoa kristallipaloon, että kuka aikoo tehdä rikoksen tulevaisuudessa ja sitä ei sitten päästetä?
Minusta tuntuu ettei ihmiset ollenkaan ymmärrä, että mitä se on kun pitää lähteä sodan jaloista muuhun maahan, ei siellä välttämättä ole taloa ostettuna ja työpaikkaa odottamassa, itseasiassa todennäköisimmin ei ole. Silti täälläkin osa vannoo, että jos sota tulee, niin he häipyy ulkomaille karkuun, toivottavasti saavat saman kohtelun, kuin miten ovat itse täällä kohdelleet pakolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy elättämään itsensä työllä ja oma väki on jo työllistetty niin sitten voi ottaa lisää työhaluisia ja kykyisiä veronmaksajia.
Hienosti sanottu! Kerrotko ne maailman maat, missä on täystyöllisyys eikä ollenkaan ulkomaan velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[X] Kyllä
[ ] En
Paitsi että omasta mielestään 51% kantaruotsalaisista edustava pienen pieni ryhmä tekee kaikkensa sabotoidakseen hyvät aikeet. Miten tällaisiin kantaruotsalaisiin pitäisi suhtautua?
Oliko tuollaista ryhmää siihen aikaan kun suomalaisia hamuttiin Ruotsiin työläisiksi?
Eiköhän kiihkoilijoita ole aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli RIKOLLISIA ei olis pitänyt päästää, mitä on joutoväki? Eli jos ei ole jo töitä tiedossa ruotsissa, niin ei olis saanut päästää? Mutta mielestäsi kuitenkin osa suomalaisista pitää päästä? Miten erotelleen ne rikolliset ja joutilaat muista jo heti rajalla? Pitääkö katsoa kristallipaloon, että kuka aikoo tehdä rikoksen tulevaisuudessa ja sitä ei sitten päästetä?
Minusta tuntuu ettei ihmiset ollenkaan ymmärrä, että mitä se on kun pitää lähteä sodan jaloista muuhun maahan, ei siellä välttämättä ole taloa ostettuna ja työpaikkaa odottamassa, itseasiassa todennäköisimmin ei ole. Silti täälläkin osa vannoo, että jos sota tulee, niin he häipyy ulkomaille karkuun, toivottavasti saavat saman kohtelun, kuin miten ovat itse täällä kohdelleet pakolaisia.
No ensin haetaan työlupa. Siinä katsotaan että on työkykyinen eikä ole rikosrekisteriä. Miksi muita pitäisi päästää hengailemaan maahan? Mikä ihme tässä on epäselvää??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[X] Kyllä
[ ] En
Oliko tuollaista ryhmää siihen aikaan kun suomalaisia hamuttiin Ruotsiin työläisiksi?
Ei mitään ympäripyöreää arvelua vaan kuvia vanhoista STÄNGA GRÄNSERNA miekkareista.
En tiedä oletko tietoinen tai huomannut, ruotsinsuomalaiset on integroituneet täydellisesti Ruotsalaiseen yhteiskuntaan. Entäpä ne tietyn kulttuurin edustajat, niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti sanottu! Kerrotko ne maailman maat, missä on täystyöllisyys eikä ollenkaan ulkomaan velkaa?
Ei Ruotsissakaan ollut täystyöllisyys silloin kun se hamusi suomalaisia sinne töihin. Mutta Ruotsista puuttui tiettyjen alojen työntekijöitä. Ei työttömästä Svante-historianlehtorista oikein ollut Volvoja kasaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[X] Kyllä
[ ] En
Ei ne tehdastyläiset mitään tapelleet vaan rajojen avaaminen toi maahan kaikki suomalaiset rikolliset samalla tavalla kuin Suomeen tulee nyt rikollisia.
Työluvalla maahanmuutto ja roskaväen vapaa liikkuvuus on aivan eri asioita
Rajat olivat auki jo kauan ennen suomalaisten muuttoaaltoa Ruotsiin töihin 60-luvulla. Viisumipakko Ruotsiin loppui 1949.
Viisumin poistumisestahan tässä on juuri kyse. Se houkutteli kaikki rikollisuuteen taipuvaiset Ruotsiin koska siellä samasta rikoksesta sai lievempiä tuomioita. Eli Sama kuin mikä Suomeen houkuttelee rikollisia. Ei mitään järkeä. Rikosten uhrit kärsii, kukaan ei hyödy
Jaa kaikki rikolliset menivät Ruotsiin. Hmm. Miksei Suomen poliisia sitten lakkautettu tarpeettomana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[X] Kyllä
[ ] En
Ei mitään ympäripyöreää arvelua vaan kuvia vanhoista STÄNGA GRÄNSERNA miekkareista.
Kun luet avauksen vielä kerran ja mietit hetken asiaa hiljaa mielessäsi, niin ehkä sen pointti avautuu sinullekin.
Täysin mielenvikainen aloitusteksti.
Tälläkö perustelet nykyisen tilanteen järjellisyyden.
Olet halveksittavalla tiellä.