Mies ei ymmärrä että minä tarvitsen enemmän kuin 2 paria kenkiä....
Voi että taas eilen oli hermo koetuksella kun tuli puhetta että haluaisin (tarvitsen) uudet kengät... Mies vain vänkää että hänellä on vain kahdet kengät (kesä ja talvikengät) ja hyvin pärjää. Voi järjen köyhyyttä!!! Olen selittänyt ties kuinka monta kertaa että naisella pitää olla vähintään: lenkkarit, tennarit, korkkarit, sirot sandaalit, talvikengät (jolla mennä lasten kanssa ulkoilemaan) paremmat talvikengät, saappaat... en ole mikään kenkäfriikki, mutta nyt ei ole kuin lenkkarit, 3v vanhat talvikengät ja saappaat... Mua ärsyttää kun muuten järkevälle ja ihanalle ihmiselle tuo kenkä-kysymys on jotenkin niin vaikea. Onko mielestänne listani liian pitkä, jotenkin kuvittelen että aika suppealta se vaikuttaa joidenkin naisten kenkävarastoihin nähden...
Kommentit (75)
Meilläki on monta asiaa joita mies ei varmasti ymmärrä ja toisinkin päin eli minä en ymmärrä kaikkee mitä mies tarvii mut pitääkö sun tosiaan kysyä mieheltäs lupa? Älkää nyt hyvänen aika naiset alentuko niin alas et tarvitsette miehen hyväksynnän joka asialle!
Voi aikoja....
Kyllä meillä ainakin kummallakin on myös ns. omaa rahaa jota saa käyttää niinkun haluaa ilman että tarvii toisen hyväksyntää kysellä.
bootsit
mustat pitkävartiset saappaat
mustat piikkikorko saappaat
ruskeat mokkasaappaat
mustat nilkkurit
mustat mokkanikkurit
ruskeat mokkanilkkurit
lenkkareita
vaelluskengät
turkoosit kumpparit
puukengät
kahdet ruskeat kävelykengät
useita mustia kävelykenkiä (en edes muista monet)
punaiset citylenkkarit
vihreät citylenkkarit
mustat sandaalit
ruskeat sandaalit
vihreät sandaalit
juhlakengät mustat
juhlakengät punaiset
mustia avokkaita 3 kpl
erilaisia ja erivärisiä kesäkenkiä 5-8 paria (kangaskenkiä, varvastossuja jne)
sitten laatikollinen kenkiä joita en käytä mutta en malta heittää pois
-lenkkarit (3 vee)
-aerobik-kengät (3 vee)
-talvikengät (4 vee)
-talvisaappaat (6-8 vee, en muista)
-perusavokkaat (6 vee)
-juhlasandaalit ( 1 vee)
-" vaellussandaalit" kesäkäyttöön ( 1 vee)
Lisäksi vielä vanhempia tai rähjääntyneitä kenkiä, joita en ole kuitenkaan raaskinut heittää pois, jos niitä voi vielä jostain käyttää. Kaikki kenkäni on ostettu alesta, hintaan 10-50 euroa. Kalleimmat ovat olleet nuo vanhat talvisaappaat, silloinen hinta taisi olla 700 mk.
talvisaappaat
talviulkoilukengät
vaelluskengät
lenkkarit
tennarit
2 kävelykengät
2 avokkaat
3 sandaalit
varvastossut
kotitossut
kumisaappaat
Mä en ainakaa edes haluis eteisen nurkkaan tollasta määrää kenkäpareja ja vielä muiden perheenjäsenten kengät päälle.
Huh,Huh! Veisin kyllä jo osan kirpparille...
Jos miehen mielestä pärjää kaksilla kengillä niin ihan yhtä hyvin minä voin kysyä miksi ei mies pärjää yhdellä ruuvimeisselillä. Sama asia. Ja yhtä tyhmä mielipide. Taidat olla 43 eriityisen tyhmä tai sitten sellainen joka kulkee juhlissa lenkkareissa...=juntti
antaisin mielelläni sellaiset joita en käytä jollekin tarvitsevalle. Kirpparille ei ole aikaa mennä myymään. Vaatteitakin kun on samassa suhteessa :-)
-goretexit
-" inkkarityyliset" talvisaappaat jotka laitetaan farkkujen päälle
-kahden korolliset, teräväkärkiset nilkkurit parempaan käyttöön
-kolmet tennarityyliset kengät
-korollisia sandaaleja neljät (korkkipohjaiset, kultaiset juhlakäyttöön, mustat ja valkoiset)
-varvassandaaleja ja muita kesäläpyskoitä useammat
-mustat mokkaiset kävelykengät
-valkoiset nahkaiset loaferit
Olikohan nuo nyt tuossa...
Kengät on kengät. Ei tarvi olla 5 miljoonaa erilaista paria vain sen takia että joskus tarvisi. 2-3 kengillä PÄRJÄÄ ihan hyvin! Mies ei pärjää sillä yhdellä ruuvimeisselillä, koska se käy vain yhdenlaisiin ruuveihin!! Ei ollenkaan sama asia. Juhlakengät on sitten asia erikseen. Niitä ostetaan tilaisuuden mukaan, eikä niin että kaapit pursuaa juhlakenkiä kun kaikki pitää saada.
Vierailija:
Jos miehen mielestä pärjää kaksilla kengillä niin ihan yhtä hyvin minä voin kysyä miksi ei mies pärjää yhdellä ruuvimeisselillä. Sama asia. Ja yhtä tyhmä mielipide. Taidat olla 43 eriityisen tyhmä tai sitten sellainen joka kulkee juhlissa lenkkareissa...=juntti
Talvikenkiä
- 2 saappaat, toisessa piikkikorot, toisessa paksummat
- 2 korkeakorkoiset nilkkurit
- 2 matalakantaiset perustalvikengät, toiset mustanahkaiset, toiset beiget ja karvaiset
Kesäkenkiä
- lenkkarit
- matalat kävelykengät
- korolliset kävelykengät
- 4 matalat " sandaalit" , kaikki erilaisia, toiset kävelyyn, toiset rannalle, toiset siistimpään pukeutumiseen
- 3 korkeakorkoiset sandaletit, ns. juhlakengät (erivärisiä kaikki, mustat, valkoiset, joissa " hilettä" ja beiget)
- korkeakorkoiset sandaalit, käytän aina töissä hameiden kanssa
Kesän yleensä pärjään yksillä kävelykengillä ja sandaaleilla...... Kyllä apn lista kuulosti pitkältä....
Minulla on:
- yhdet talvikengät (goretex-nilkkurit, 8v. vanhat, tosi paljon kävelty ja ihan hyvät vielä)
- kumisaappaat (n. 15v. vanhat ja hyvät nekin)
- lenkkari/kävelykengät
- sandaalit
- rantasandaalit
- yhdet juhla-avokkaat (käy kaikkiin asuihin)
- työkenkinä pistokkaat
Uudet kengät ostan sitten kun entiset ovat loppuunkuluneet ja samalla heitän vanhat pois. En todellakaan ymmärrä, miksi pitäisi " huvikseen" ostella uusia kenkiä.
t.kolmen äiti
- lontukkaat (kulahtaneet roskapussinvientikengät)
- talvisaappaat mallia Varmasti Pystyssä pysyy (kävelylenkeille, noin 8 vuotta vanhat ja ostaessa erittäin kalliit mutta olleet hintansa väärti)
- sirot talvisaappaat töihin ja kyläreissuille
-lenkkarit (kotona ja mökillä)
- pyöräilykengät (pyöräilen työmatkat)
- työkengät (sirot avokkaat)
- matalat sandaalit (kesäkäyttö)
- tennarit (penskojen perässä pysymiseen puistossa)
- kumpparit
- kunnon kävelykengät (ei lenkkareissa/sandaaleissa/korkkareissa voi joka paikkaan mennä)
- 3:t eri avokkaat (kyläily, pienemmät juhlat, edustus)
- 10 paria korkokenkiä eri värejä
- 2 avonaiset korkkarisandaalit
Melkein vuosittain näistä uusitaan nuo työkengät, pyöräilykengät ja sirot talvikengät, koska kuluvat eniten, loput tarpeen mukaan. Ihmettelen miehesi vähäistä ja sangen nuukaa kenkävarastoa, koska omalla ukollani on:
- lenkkareita 4 paria
- 2 talvikengät
- kahdet juhlakengät
- kyläkengät
- 2 kesäkengät
- sandaalit
- kumpparit
ja vielä ostaa minulle kenkiä kun tietää kokoni. Sitäpaitsi mitä useampi pari hyvinhoidettuja kenkiä, sitä vähemmän yksi pari kuluu ja käynnit kenkäkaupassa harvenee.
minulla on viidet kengät, suurinpiirtein sama määrä meidän seitsemänhenkisen perheen muillakin jäsenillä. Jos meillä jokaisella olisi 20 kengät, se tekisin jo 140 kenkäparia, huhuh.
-yhdet talvikengät
- yhdet lenkkarit
-yhdet kumisaappaat
-töissä yhdet sisäkengät
- yhdet sandaalit kesäksi
- yhdet mustat avokkaat talvi-ja kesäkäyttöön
itsellä siis 50 paria ja kahdella lapsella varmaan yhteensä 20 paria + miehen 10 paria. Hyvin mahtuu, eteisessä on vain ne joita sillä hetkellä käytetään
Mulla näin musitelisin:
- 4 pitkävartiset saapikkaat
- talvisaapikkaat
- talvinilkkurit, jotka ihan hirveen huonoon kuntoon mennyt, mutta ainoat lämpimät
-vaelluskengät
-lenkkarit
-aerobic-kengät
-useita pareja avokkaita
-muutamia pistokkaita
- parit korkkarit
- kesäsandaaleita pari-kolme paria
-varvastossuja
- kävelykengät
- syys/kevät nilkkurit
En nyt muista enempää. Mulla menee kengät aika nopeasti huonoon kuntoon, venyy semmoisiksi, että tulee jalat kipeäksi kun käyttää.
Jotenkin tuntuu, että koskaan ei ole sopivia kenkiä, aina kin talvella on hankalaa.
Lisään listaan vielä ballerinat, terveyssandaalit tai urheilusandaalit jos kävelee pitkiä matkoja kesällä. Sitten jos on oikein urheilullinen niin tarvitsee erikseen juoksulenkkarit, vaelluskengät ym. Minä kyllä pärjään yksillä talvikävelylenkkareilla joissa vuori. Erikseen voisi laittaa niihin vielä piikit.
Vierailija:
Mitä ihmeen alistamista tuo on? Jos nainen on kerran niin fiksu, itsenäinen ja omatoiminen, ostakoon itselleen vaikka 500 paria kenkiä, omilla rahoillaan.