Mies ei ymmärrä että minä tarvitsen enemmän kuin 2 paria kenkiä....
Voi että taas eilen oli hermo koetuksella kun tuli puhetta että haluaisin (tarvitsen) uudet kengät... Mies vain vänkää että hänellä on vain kahdet kengät (kesä ja talvikengät) ja hyvin pärjää. Voi järjen köyhyyttä!!! Olen selittänyt ties kuinka monta kertaa että naisella pitää olla vähintään: lenkkarit, tennarit, korkkarit, sirot sandaalit, talvikengät (jolla mennä lasten kanssa ulkoilemaan) paremmat talvikengät, saappaat... en ole mikään kenkäfriikki, mutta nyt ei ole kuin lenkkarit, 3v vanhat talvikengät ja saappaat... Mua ärsyttää kun muuten järkevälle ja ihanalle ihmiselle tuo kenkä-kysymys on jotenkin niin vaikea. Onko mielestänne listani liian pitkä, jotenkin kuvittelen että aika suppealta se vaikuttaa joidenkin naisten kenkävarastoihin nähden...
Kommentit (75)
syksy/talvi/kevät:
- goretex-vaelluskengät
- goretex-saapikkaat,
- korkeakorkoiset saapikkaat ohuella (olemattomalla) vuorilla, juhlakäyttöön.
kevät/kesä/syksy:
- oikeat lenkkarit
- sporttiset nahkakengät
- paremmat kesäkengät (ilman sukkia pidettävät)
- sporttisandaalit (kävelylenkeille)
- tosi monet varvastossut
siinä se taisi ollakin. Töissä käydessäni tuohon kuului vielä kahdet mustat nätimmät kengät, kai nekin jossain kaapin pohjalla vielä odottelee...
löytyy erilaisia kenkiä...... En todellakaan tarvitse niitä kaikkia, mutta olen vain halunnut ostaa.........
Ei meilläkään mies ymmärrä, mutta olen sanonut että ei sinun kaikkia tarvitsekaan ymmärtää, nämä nyt vain ovat sellaisia naisten juttuja :)
-mustat mokka talvisaapikkaat, stilettikoroilla
-punaiset mokkanilkkurit, matalat
-mustat kuomat!!
-nahkaiset matalat kävelykengät
-punaiset korkkarit juhliin ja mustat taitaa olla kans, roskiin joutaisivat
-nahkaiset kesäpistokkaat
-tennarit pihahommiin
-nahkaiset kesä " avokkaat" , matalat
noilla olen pärjäillyt, mutta kesäksi varmaan taas ostan jotkut kangaskengät jotka saa viskata sitten syksyllä roskiin.
Ei niitä tartte sen enempää. Ja muokkautuvat jalan mukaan, niin ovat mukavammat käyttää.
- vaelluskengät
- huopatossut
- huonommat (mukavat) kävelykengät
- paremmat kävelykengät (korkeilla koroilla)
- kumisaappaat
- lenkkarit
- tennarit
- mustat perusavokkaat
- sirot kultasandaalit
Huh, melkoisesti kenkiä, mutta katson tarvitsevani noita kaikkia. Kaikkia käytän myös ahkerasti. Ja ainakin tyylikkäät saappaat pitäisi ostaa kylmiin kevätsäihin hameen kanssa.
Nyt talvella on käytössä:
goretex-ulkoilunilkkurit
kahdet pitkävartiset saapikkaat (korkeat ja matalat)
piikkikärkiset nilkkurit
pyöreäkärkiset nilkkurit
matalakantaiset nilkkurit
kumisaappaat
lenkkarit
laskettelumonot
luistimet :-)
(jumppatossut)
Kesäkenkiä on ehkä saman verran.
Käyn siis työssä, jossa ei voi pukeutua miten tahansa.
Kysy mieheltäsi mihin hän tarvitsee kymmentä erilaista porakonetta / ruuvinväännintä kun yhdellä vasarallakin pärjää !!!
Matalakorkoiset talvisaapaat
vaelluskengät
Korkeakorkoiset saapikkaat
matalat mokkanahkaiset kävelykengät
matalat nahkaiset kävelykengät
tennarit
kumisaappaat
kesäsandaalit
kaksi paria juhla-avokkaita
-viidet kengät talvikäyttöön, joista kahdet on ns. " hienot." Toiset nilkkuri mallia ja toiset on saappaat.
-Lenkkarit, tietty on
-kumpparit
-bootsit
-kesäksi on kahdet kävelykengät
-kolmet erilaiset sandaalit, joista yhdet sellaiset oikein juhlavat.
Liian vähän on kenkiä, varsinkin kun aloitan kohta työt. Shoppailu kutsuu!
- 4:t talvisaappaat
- goretex-talvikengät
- kesäkengät
- vaelluskengät
- sandaalit
- " kesä-saappaat"
- 2:t varvastossut
- 3:t juhlakengät
- kumpparit
- monot
- aerobictossut
- sisäpelikengät
Tarvisin lisäksi:
- työkengät(jotka käyn tänään ostamassa, huomenna alkaa työt)
- spinning-kengät
- goretex-vaelluskengät kesäkäyttöön(tämän hetkiset ei pidä vettä)
- kesäkengät
itse kenkäfriikkinä ymmärrän sua!
Tosin itse nyt kotiäitinä, kun en ole tienaamassa, olen taipunut vähempiin kenkiin.. mutta tiedän, kun lähden taas tienaamaan, että kenkiä tulee ostettua! Kengät on vain ihania.. Kukin tyylillään!
Vierailija:
Kysy mieheltäsi mihin hän tarvitsee kymmentä erilaista porakonetta / ruuvinväännintä kun yhdellä vasarallakin pärjää !!!
Miehillä kun on yleensä on joku ihme himo kaikenmaailman työkaluihin !
* Perus talvikengät (esim. nilkkurit)
* Paremmat talvikengät (esim. saappaat)
* Piha/ulkoilutalvikengät (vaelluskengät, toppanilkkurit tms.)
* Kahdet kävelykengät (esim. mustat nahkaiset + värilliset)
* Tennarit/lenkkarit
* Tummat ja vaaleat juhlakengät
* Parit kesälipokkaat (sandaaleita tms. korolla ja ilman)
Sitten optiona vielä:
* kumpparit, sporttisandaalit ja kotitossut tms.
* erilliset työkengät, jos niitä tarvitsee (työn mukaan)
Nuo kun laskee yhteen, tulee saldoksi n. 10 kenkäparia. Suurimmalle osalle mainitsemistani kengistä riittää n. 2 vuoden uusintaväli. Harvemmin käytettäville, kuten juhlakengille sekä kestäville kengille kuten kumppareille, sporttisandaaleille riittää hyvin uusinta 3 jopa 4 vuoden välein.
Mitä olette mieltä mun listasta.
Mulla on lenkkarit ja korolliset saappaat. Aivan hyvin pärjää. Oon miehes puolella.
Vierailija:
Niillä kelpoo lapioida paskaa ja käyskennellä pellon laitaa. ny on reikä toisesa saapikkaassa mutta kyl myö ukon kanssa aateltiin et niillä viä tämän vuoren pärjää.
Ja lisäyksenä vielä, että kannattaa ostaa harvoin ja hyvälaatuisia kenkiä. On ihan turha ostella jatkuvasti halpiskenkiä, jotka ovat hetkessä kamalan näköisiä ja hajoavat korjauskelvottomiksi. Oikein hyvillä kengillä kävelee vaikka 5 vuotta (minulla on ollut parit sellaiset).
Kun ilmeisestikään kyse ei ole siitä että sinä haluaisit 78 paria kenkiä lisää =) Vain parit, kolmet olisivat tarpeen. Mitä ihmettä se sille kuuluu. Kengät on perustarvike, niitä on oltava tarpeen mukaan.
Mulla on talvikäytössä:
*vaelluskengät (niitä käytän myös kesäisin luonnossa liikkuessa)
*varrettomat talvilenkkarit (semmoiset punaiset Kuomat)
*talvilenkkarit/ulkoilukengät joissa vähän vartta
*mustat korkeakorkoiset saappaat (tää on jokanaisen peruskenkä jotka on ihan ehdottomasti oltava, semmoiset perussaappaat!!)
*matalakantaiset pitkävartiset talvikengät
*korkeakorkoiset nilkkurit
Ja tää on kotiäidin varustus, jos olisin töissä niin tarvitsisin noiden lisäksi ehdottomasti muutaman parin kenkiä lisää. Mulla on tositositosi vähän kenkiä nyt kun rahat ovat tiukoilla
Kesäkenkiä mulla on niin paljon että en jaksa lähteä edes luettelemaan. Sandaaleja, lenkkareita, canvaskenkiä, varvastossuja... Arviolta 20 paria erilaisia. Lisäksi on kumpparit ja onkohan kahdet juhla-avokkaat talvijuhlatilaisuuksiin.
...kahdet saappaat, kahdet siistit korkeakorkoiset avokastyyppiset, lenkkarit, kahdet kävelykengät, goretex -lenkkarit, aerobictossut, ainakin 4 paria matalia sandaaleita, parit juhlasandaalit... ja nämä on niitä joita aktiivisesti tulee käytettyä. Lisäksi joitain pareja " kotikenkiä" eli kotioloissa, esim. puutarhassa möyriessä käytettäviä kenkiä. Ja kumpparit tietty. Eikä ole yhtään liikaa. Kyllä kengät täytyy olla tilanteen, käyttötarkoituksen ja muun asun mukaan. Eihän kukaan käy töissäkään yö- tai urheiluvaatteissa (jos ei nyt työskentele urheilunparissa...)??
Kaikkia kenkiä ei tietty tarvitse kerralla ostaa, ostaa silloin tällöin kun löytyy halvalla sopivia. Hyvin kun huoltaa ja pitää kenkiä vuorotellen, niistä on iloa vuosiksi.
T. minä, jonka en pidä itseäni kenkäfriikkinä.