Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko psykoterapiassa mitään järkeä?

Vierailija
23.05.2026 |

Kohta vuoden olen käynyt ja mitään ahaa - elämystä ei ole tullut. Keskustellaan, terapeutti esittää vastaväitteitä ja 45min menee hujauksessa. Kuun lopussa tulee lasku. Pienituloiselle se Kelan tukemanakin maksaa, enkä varsinkaa voisi kuvitella maksavani 400e kuussa. Ymmärrän,mutta en sitte toisaalta yhtään ymmärrä miten terapia voisi toimia, jos jonkun asiakkaan puheenaiheena olisi vaikka rahan vähyys. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en tiedä. Joitain auttaa tosi paljon ja toiset toteaa terapian jälkeen, ettei auttanut yhtään. Kait siinä henkilökemioillakin on joku vaikutus eikä jokainen suuntaus ja terapia ole kaikille sopiva. Kauhean kallista se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen ei hyödy terapiasta mitään. Älykäs osaa itsekin ajatella. Pahinta on, jos terapeutti paljastuu tyhmäksi. Jos asiakas on kokenut elämää ja ehkä iäkkäämpi kuin terapeutti, on mahdotonta, että muna neuvoisi kanaa. Itse voisin hyötyä terapiasta ( jos olisi joku ongelma, mutta kun ei ole!), jos terapeutti olisi mukava, komea mies. Saisin egobuustia siitä, että vietän tämän komistuksen kanssa edes tunnin viikossa. Lol

Vierailija
4/4 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen ei hyödy terapiasta mitään. Älykäs osaa itsekin ajatella. Pahinta on, jos terapeutti paljastuu tyhmäksi. Jos asiakas on kokenut elämää ja ehkä iäkkäämpi kuin terapeutti, on mahdotonta, että muna neuvoisi kanaa. Itse voisin hyötyä terapiasta ( jos olisi joku ongelma, mutta kun ei ole!), jos terapeutti olisi mukava, komea mies. Saisin egobuustia siitä, että vietän tämän komistuksen kanssa edes tunnin viikossa. Lol

Älykkäälläkin voi olla tunnepuolella häikkää, ajatusvääristymiä, tai persoonallisuushäiriö. Minusta tuo selittää hyvin sitä, miksi paperilla älykkäät ihmiset sekoilee. Joku voi olla esim Mensan jäsen, tai olla opiskellut useita tutkintoja, mutta sitten sekoilee henkilökohtaisessa elämässään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi