Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listatkaapas paikkakuntien nimiä, jotka muistetaan aina jostakin ko. paikkakunnalla tapahtuneesta traagisesta jutusta esim. murhasta, perhesurmasta tms.

Vierailija
29.05.2017 |

Itselläni esim. Pihtiputaasta jonkun jutellessaan mun ajatuksiini tulee väkisin mieleeni ne kuuluisat "kahdeksan surmanluotia" eli hra Pasasen ammuttua neljä pollaria kuoliaaksi.
Luetelkaapas muita vastaavia: ?
Jotenkin sellaisen surullisen kuuluisan traagisen tapahtuman jälkeen koko paikkakunta ikään kuin on leimaantunut, ja saa synkän maineen.

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoma. Tampereen lähiö jossa Petri Salonen tapettiin.

Vierailija
42/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurila (junaonnettomuus)

Hyvinkää (Kytäjän kartano)

Isojoki (Kyllikki Saari)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarsaaren nappikaupparäjähdys. Tämä on siivottu pois netistä kaupungin turistilautakunnan toimesta mutta joskus ysärillä ulkopaikkakuntalainen nappikauppias riitaantui Pietarsaarelaisen nappikauppiaan kanssa. Kyseessä oli kauppa nimeltä Botton. Vieraspaikkakuntalainen kyhäsi naulapommin ja ajoi kauppaan räjäyttämään sen. Pommi kuitenkin räjähti autossa ja tekijä räjähti niin moneen kappaleeseen että poliisi luuli että tekijöitä oli kaksi. Kukaan ei kuollut paitsi tekijä.

Täh, mä olin ihan varma että tää oli Porvoossa. Ja siis oikeassa Porvoossa, siinä kaupungissa.

Vierailija
44/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrnävä - isä poltti lapsensa.

Menkijärvi Alajärvellä- mies ampui ex- vaimonsa ja tämän kolme sisarusta v. 1987

Vierailija
45/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokela, Konginkangas, Ulvila, Hyvinkää.

Kauhajoesta ei tule mulle mieleen koulusurmat, koska on tuttu paikka ennen surmiakin, niin varmaan sen takia kun mielikuvana ei ole heti kouluampuminen.

Vierailija
46/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämijärvi.

Ystäväni viimeinen matka.

Vierailija
47/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipalsaaren panssarivaunuonnettomuus 1991. Varusmiehiä hukkui :(

Vierailija
48/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhulan jousipyssyllä ampuja ja tyyppi surmasi ainakin kolme ihmistä, jos en väärin muista?

Vierailija
49/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrnävä. Isä poltti lapset ja talon kostaakseen vaimolleen, joka oli hakenut avioeroa.

Vierailija
50/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imola (Senna, Ratzenberger)

Monza (Saarinen)

Korsika (Toivonen)

Vierailija
51/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka ja perheen pojan tappamansa pari siskostaan.

Vierailija
52/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pietarsaaren nappikaupparäjähdys. Tämä on siivottu pois netistä kaupungin turistilautakunnan toimesta mutta joskus ysärillä ulkopaikkakuntalainen nappikauppias riitaantui Pietarsaarelaisen nappikauppiaan kanssa. Kyseessä oli kauppa nimeltä Botton. Vieraspaikkakuntalainen kyhäsi naulapommin ja ajoi kauppaan räjäyttämään sen. Pommi kuitenkin räjähti autossa ja tekijä räjähti niin moneen kappaleeseen että poliisi luuli että tekijöitä oli kaksi. Kukaan ei kuollut paitsi tekijä.

Täh, mä olin ihan varma että tää oli Porvoossa. Ja siis oikeassa Porvoossa, siinä kaupungissa.

Sori, googletin, pommimies oli Porvoosta, pommi räjähti tosiaan Pietarsaaressa.

Vierailija
53/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokelan junaturma on jäänyt mieleen. Siinä kuoli matkustajia, mikä lienee Suomessa harvinaista? Aikaa jo parikymmentä vuotta. Tästä tuli jokin tv-dokumentti aikanaan. Kuljen paljon junalla ja joskus tulee mietittyä, miten hyvin nykyiset kaksikerrosvaunut pysyvät pystyssä, jos ajetaan esim. vaihteisiin ylinopeutta.

Vierailija
54/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapua on syöpynyt lapsenmieleeni: panostehdas räjähti 70-luvulla.

Isojoki - äiti oli tuntenut Kyllikki Saaren, asuneet 5 km toisistaan. Lapsuuteni tarinoita.

Sama mullakin, nuo paikkakunnat tulivat tutuksi jo lapsuudestani.  Itse katselin mustavalkeita lähetyksiä vielä lähettävästä telkkarista Lapuan panostehtaan räjähdysonnettomuudessa kuolleiden hautajaisia, ja mieleeni on painunut se valkoisten arkkujen suuri määrä Lapuan kirkon pihalla. Ihan kauheaa se oli sekin.

Kyllikki Saaren tapauksesta joskus aikuiset juttelivat, ja me lapset kuuntelimme tuvassa juttuja herkällä korvalla.  Toinen oli joku sorakuoppamurha-juttu, liftaritytöt oli surmattu ja sorakuopalta löytyivät.

Huhtikuu Lapuan räjähdyksestä 40 v muistoelokuva

.

En tunnista/muista sorakuoppamurhia? Muistatko paikkakuntaa? Vuosi?

-

Hyvinkää vuonna 1971

Vierailija
55/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytäjä! Se tapaus kun kartanonisäntä tappoi kolme nuorta telttailijaa

Vierailija
56/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Myllypuro.Ja Jammu Siltavuori.Tosin se elukka tappoi Päivi Hopeavuoren ja Tanja Pirisen Vihdissä.

Vierailija
57/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikka.

2001 isä ampui kolme lastaan ja sitten itsensä.

2006 13-vuotias poika tappoi 9-vuotiaan siskonsa.

Vierailija
58/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Myllypuro.Ja Jammu Siltavuori.Tosin se elukka tappoi Päivi Hopeavuoren ja Tanja Pirisen Vihdissä.

Just olin alkamassa kirjottaa Myllypuro. Ensimmäisenä tuli mieleen tällasia paikkoja kysyttäessä.

Vierailija
59/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemäen uunisurma.

Vierailija
60/229 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khao Lak - tsunami