Listatkaapas paikkakuntien nimiä, jotka muistetaan aina jostakin ko. paikkakunnalla tapahtuneesta traagisesta jutusta esim. murhasta, perhesurmasta tms.
Itselläni esim. Pihtiputaasta jonkun jutellessaan mun ajatuksiini tulee väkisin mieleeni ne kuuluisat "kahdeksan surmanluotia" eli hra Pasasen ammuttua neljä pollaria kuoliaaksi.
Luetelkaapas muita vastaavia: ?
Jotenkin sellaisen surullisen kuuluisan traagisen tapahtuman jälkeen koko paikkakunta ikään kuin on leimaantunut, ja saa synkän maineen.
Kommentit (229)
Kuurila (junaonnettomuus)
Hyvinkää (Kytäjän kartano)
Isojoki (Kyllikki Saari)
Vierailija kirjoitti:
Pietarsaaren nappikaupparäjähdys. Tämä on siivottu pois netistä kaupungin turistilautakunnan toimesta mutta joskus ysärillä ulkopaikkakuntalainen nappikauppias riitaantui Pietarsaarelaisen nappikauppiaan kanssa. Kyseessä oli kauppa nimeltä Botton. Vieraspaikkakuntalainen kyhäsi naulapommin ja ajoi kauppaan räjäyttämään sen. Pommi kuitenkin räjähti autossa ja tekijä räjähti niin moneen kappaleeseen että poliisi luuli että tekijöitä oli kaksi. Kukaan ei kuollut paitsi tekijä.
Täh, mä olin ihan varma että tää oli Porvoossa. Ja siis oikeassa Porvoossa, siinä kaupungissa.
Tyrnävä - isä poltti lapsensa.
Menkijärvi Alajärvellä- mies ampui ex- vaimonsa ja tämän kolme sisarusta v. 1987
Jokela, Konginkangas, Ulvila, Hyvinkää.
Kauhajoesta ei tule mulle mieleen koulusurmat, koska on tuttu paikka ennen surmiakin, niin varmaan sen takia kun mielikuvana ei ole heti kouluampuminen.
Karhulan jousipyssyllä ampuja ja tyyppi surmasi ainakin kolme ihmistä, jos en väärin muista?
Tyrnävä. Isä poltti lapset ja talon kostaakseen vaimolleen, joka oli hakenut avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietarsaaren nappikaupparäjähdys. Tämä on siivottu pois netistä kaupungin turistilautakunnan toimesta mutta joskus ysärillä ulkopaikkakuntalainen nappikauppias riitaantui Pietarsaarelaisen nappikauppiaan kanssa. Kyseessä oli kauppa nimeltä Botton. Vieraspaikkakuntalainen kyhäsi naulapommin ja ajoi kauppaan räjäyttämään sen. Pommi kuitenkin räjähti autossa ja tekijä räjähti niin moneen kappaleeseen että poliisi luuli että tekijöitä oli kaksi. Kukaan ei kuollut paitsi tekijä.
Täh, mä olin ihan varma että tää oli Porvoossa. Ja siis oikeassa Porvoossa, siinä kaupungissa.
Sori, googletin, pommimies oli Porvoosta, pommi räjähti tosiaan Pietarsaaressa.
Jokelan junaturma on jäänyt mieleen. Siinä kuoli matkustajia, mikä lienee Suomessa harvinaista? Aikaa jo parikymmentä vuotta. Tästä tuli jokin tv-dokumentti aikanaan. Kuljen paljon junalla ja joskus tulee mietittyä, miten hyvin nykyiset kaksikerrosvaunut pysyvät pystyssä, jos ajetaan esim. vaihteisiin ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapua on syöpynyt lapsenmieleeni: panostehdas räjähti 70-luvulla.
Isojoki - äiti oli tuntenut Kyllikki Saaren, asuneet 5 km toisistaan. Lapsuuteni tarinoita.
Sama mullakin, nuo paikkakunnat tulivat tutuksi jo lapsuudestani. Itse katselin mustavalkeita lähetyksiä vielä lähettävästä telkkarista Lapuan panostehtaan räjähdysonnettomuudessa kuolleiden hautajaisia, ja mieleeni on painunut se valkoisten arkkujen suuri määrä Lapuan kirkon pihalla. Ihan kauheaa se oli sekin.
Kyllikki Saaren tapauksesta joskus aikuiset juttelivat, ja me lapset kuuntelimme tuvassa juttuja herkällä korvalla. Toinen oli joku sorakuoppamurha-juttu, liftaritytöt oli surmattu ja sorakuopalta löytyivät.
Huhtikuu Lapuan räjähdyksestä 40 v muistoelokuva
.
En tunnista/muista sorakuoppamurhia? Muistatko paikkakuntaa? Vuosi?
-
Hyvinkää vuonna 1971
Kytäjä! Se tapaus kun kartanonisäntä tappoi kolme nuorta telttailijaa
Helsingin Myllypuro.Ja Jammu Siltavuori.Tosin se elukka tappoi Päivi Hopeavuoren ja Tanja Pirisen Vihdissä.
Kurikka.
2001 isä ampui kolme lastaan ja sitten itsensä.
2006 13-vuotias poika tappoi 9-vuotiaan siskonsa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Myllypuro.Ja Jammu Siltavuori.Tosin se elukka tappoi Päivi Hopeavuoren ja Tanja Pirisen Vihdissä.
Just olin alkamassa kirjottaa Myllypuro. Ensimmäisenä tuli mieleen tällasia paikkoja kysyttäessä.
Tesoma. Tampereen lähiö jossa Petri Salonen tapettiin.