Listatkaapas paikkakuntien nimiä, jotka muistetaan aina jostakin ko. paikkakunnalla tapahtuneesta traagisesta jutusta esim. murhasta, perhesurmasta tms.
Itselläni esim. Pihtiputaasta jonkun jutellessaan mun ajatuksiini tulee väkisin mieleeni ne kuuluisat "kahdeksan surmanluotia" eli hra Pasasen ammuttua neljä pollaria kuoliaaksi.
Luetelkaapas muita vastaavia: ?
Jotenkin sellaisen surullisen kuuluisan traagisen tapahtuman jälkeen koko paikkakunta ikään kuin on leimaantunut, ja saa synkän maineen.
Kommentit (229)
Salla ei murha tai muu vaan Sallan taudista
Rovaniemi polttamisesta
Dresden pommituksista
Ruokolahden kirkon poltti mies, joka meni sitten kotiinsa ja poltti ittensä sen mukana.
Nythän on jo Ruokolahdelle rakennettu uusi kirkko. On jo telkkaristakin lähetetty uuden kirkon vihkijäismenot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokela ja Kauhajoki... :S
Niin kamalaa kuin tuo olikin, niin jotenkin lohdutti, että tekijä ei ollut eteläpohjalainen. Oli tullut sinne vain opiskelemaan ja Kauhajoella oli huono tuuri (siis että valitsi Kauhaoen). Olen itsekin opiskellut samassa oppilaitoksessa, tosin silloin tuota uutta rakennusta ei vielä ollut. Etelä-Pohjanmaalla on paljon Saari nimisiä (vrt. Kyllikki Saaren murha naapurikunnassa Isojoella), mutta tämä Saari oli kaukaa.
Naapurikunnasta Teuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Ruokolahden kirkon poltti mies, joka meni sitten kotiinsa ja poltti ittensä sen mukana.
Nythän on jo Ruokolahdelle rakennettu uusi kirkko. On jo telkkaristakin lähetetty uuden kirkon vihkijäismenot.
Eikös se ollut Rautjärvellä?
Ulvila, Konginkangas ja Bodom-järvi (Espoo), tulee ensimmäisenä mieleen vain ne kuolemat.
Oon kyl käynyt itekin Bodomilla uimassa ja aikaa viettämässä, oli sen verran lähellä paikkaa, jossa ennen asuttiin, ja tykkään järven rannoista enemmän kuin meren.
Eira.
Siellä petettiin uskollista vaimoa ja saatettiin avioton lapsi huo ripukin toimesta maailmaan.
Raiskaukseen kuollut tyttö Parkano.