Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä mene laivalle, jos

Vierailija
29.05.2017 |

Et ymmärrä että hyttikäytävillä pitäisi olla hiljaa klo 23.00 jälkeen. Myös niillä viihderisteilyillä. Turha länkyttää, että bailaamaanhan sinne mennään. Niinpä, siellä on monta baaria. Mutta nyt wt juo omia viinoja hytissä, laukkaavat hyttikäytävää eestaas. Huudetaan ja lauletaan. Vielä aamuyöstä pitää möykätä. Tyhjä tynnyri kolisee eniten. Näitä kun osuu monta hytillistä samaan aikaan, koko yön on melua.
Pointti: hytissä voi karjua kun ovi vaan on kiinni. Mutta kun käytävässä tai hytissä ovi auki melutaan, se kuuluu jokaiseen hyttiin. Hyteissä voi olla lapsiperheitä, vanhuksia ja reittimatkalaisia jotka tarvii unta.

Olen matkustellut, vaatimattomissakin oloissa. Mutta missään ei ole sellaista piittaamattomuutta kuin elintasokakaroiden örvellyksessä.
Jos ihmisellä on tyylitajua, hän pyrkii toimimaan arvokkaasti kaikissa toimissaan. Nätit vaatteetkaan ei auta, kun käytös on mitä on.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene laivalle, jos et kestä tuollaista melua. Kyllä suomalaiset tietää, alkoholi vie ja säännöillä pyyhitään p*rsettä.

Vierailija
2/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää myöskään antako lasten huutaa käytävillä, juosta ja tömistää hyttien ovia. Älkääkä parkkeeratko vaunuja ja rollaattoreja niin, ettei pääse ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ilmoittanut näille käytävähuutajille että ilmoitin just melustanne laivan henkilökunnalle puhelimitse ja että laivapoliisi tulossa tarkistamaan tilanteen. Menevät heti hiljaiseksi.

M35v

Vierailija
4/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääkä parkkeeratko vaunuja ja rollaattoreja niin, ettei pääse ohi.

Mutta sehän on eri asia! Minulla on oikeus!

Vierailija
5/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla SAA ja PITÄÄ huutaa aamuyöllä, se ikään kuin kuuluu asiaan.

Vierailija
6/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene laivalle, jos et kestä tuollaista melua. Kyllä suomalaiset tietää, alkoholi vie ja säännöillä pyyhitään p*rsettä.

Menen usein yölaivalla, koska matka jatkuu tallinnasta eteenpäin.

Jos luulee että laiva on vain ryyppäämistä varten, voi pysyä kotona. Esim 90 % kaikesta maahantuonnista tuodaan laivoilla, osa matkustajalaivojen rekoissa. Työpalavereita saatetaan pitää laivan kokoustiloissa.

Aina suomalaiset on seilanneet railakkaasti, mutta tuo hyttikäytävämelu on lisääntynyt. Vaikka vartija kävi sanomassa monta kertaa, auktoriteetteja ja heidän työtään ei kunnioiteta enää. Melu jatkui vaan. Tallinkin hyteissä ei edes ole puhelinta, eikä merellä ole kenttää.

Pikkulapset ja rollaattori mummot eivät kilju yöllä. Mutta täysi-ikäiset kuspäät, yli-ikäiset pissikset: teillä ei ole enää mitään toivoa.

Vierailija
7/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luulee että laiva on vain ryyppäämistä varten, voi pysyä kotona. Esim 90 % kaikesta maahantuonnista tuodaan laivoilla, osa matkustajalaivojen rekoissa. Työpalavereita saatetaan pitää laivan kokoustiloissa.

Aina suomalaiset on seilanneet railakkaasti, mutta tuo hyttikäytävämelu on lisääntynyt. Vaikka vartija kävi sanomassa monta kertaa, auktoriteetteja ja heidän työtään ei kunnioiteta enää. Melu jatkui vaan. Tallinkin hyteissä ei edes ole puhelinta, eikä merellä ole kenttää.

Pikkulapset ja rollaattori mummot eivät kilju yöllä. Mutta täysi-ikäiset kuspäät, yli-ikäiset pissikset: teillä ei ole enää mitään toivoa.

Tallinnassa on todennäköisesti edullisempaa yöpyä hotellissa kuin laivassa. Jos on auto mukana, on kaiketi pakko ajaa se jo illalla ulos. Ja koska laiva on yön satamassa, siellä on edes jonkinlainen kenttä.

Vierailija
8/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se aiheuttaa, kun laican "tax freesta" saa juotavat murto-osahintaan verrattuna, mitä niistä kehtaavat baareissa yrittää nyhtää.

Vierailija
9/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus istunut aamiaispuffalla rekkakuskien kanssa samassa pöydässä (aamulaivalla). Muistan kun miehet kertoivat miten kamalaa on yölaivoilla matkustaminen kun ei saa nukuttua muiden juhlimisen takia. Kiva sitten lähteä aamulla ajamaan 12 tuntia ilman yöunia. Tuosta on jo vähän aikaa.

Nyttemmin kuulin että rekkakuskeille pyritään antamaan hytti jossa ei mitään nuorisoryhmiä ole lähellä.

Vierailija
10/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivalla SAA ja PITÄÄ huutaa aamuyöllä, se ikään kuin kuuluu asiaan.

Kun kirjaudut hotelliin tai hyttiin, se on silloin juridisesti kotirauhan piirissä. Oikeuden lisäksi sinulla on myös velvollisuus noudattaa laivan sääntöjä. Hiljaisuus hyttiosastolla alkaen klo 23.00 on kirjattu järjestyssääntöihin.

Jos et niitä noudata, jää kotiin.

Bailata voi normaalisti, kun vaan pidätte turpanne kiinni hyttikäytävällä.

Vierailija
11/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ilmoittanut näille käytävähuutajille että ilmoitin just melustanne laivan henkilökunnalle puhelimitse ja että laivapoliisi tulossa tarkistamaan tilanteen. Menevät heti hiljaiseksi.

M35v

Ilonpilaaja!

Vierailija
12/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnassa on todennäköisesti edullisempaa yöpyä hotellissa kuin laivassa. Jos on auto mukana, on kaiketi pakko ajaa se jo illalla ulos. Ja koska laiva on yön satamassa, siellä on edes jonkinlainen kenttä.

Hytissä sisällä ei ole kenttää.

Vierailija
13/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta, valitettavasti. Minä, 40-vuotias nainen, laitettiin viime vuonna samalle hyttikäytävälle yli 100 teinin kanssa! Ja heillä oli 1 hereillä oleva valvoja, hänkin tosin kaljatölkki kourassa, kun etsin hänet yöllä jututettavaksi. Siis risteily, mennen ja tullen samat bileet. Valitin infoon, vartijat olivat nostaneet kädet pystyyn, mitään ei voida tehdä... Sain viimeisiksi pariksi tunniksi uuden hytin, mutta mitäpä se enää auttoi. Kiva oli klo 3 yöllä lähteä sieltä omasta hytistä, pakata tavarat ja kulkea bilenuorison läpi toiseen hyttiin. Tästä jäi minulle oikeasti sellaiset traumat, että en ole juuri sen jälkeen enää laivalle mennyt, enkä mene. Jo tätä ennen olen viime vuosina tehnyt sen havainnon, että meno hyttikäytävillä on mennyt aivan mahdottomaksi. Laivayhtiöt ajattelevat, että vain nuorisolla ja bilettäjillä on oikeutensa. Ei voi vissiin tehdä mitään asian korjaamiseksi... Kummat asiakkaat on tärkeämpiä, taxfreeostoksia tekevät ja ravintoloissa syövät keski-ikäiset, perheet, eläkeläiset vai sipsirullan ja viinaa ostavat teinit? Jatkossa harkitsen vakavasti sitä, että käyn Tukholmassa vain lentäen, koska laivalla ei oikeasti IKINÄ nuku hyvin. Käyn Tukholmassa noin 5 kertaa vuodessa.

Vierailija
14/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se aiheuttaa, kun laican "tax freesta" saa juotavat murto-osahintaan verrattuna, mitä niistä kehtaavat baareissa yrittää nyhtää.

Joskus täällä alapeukutettiin, kun joku kertoi ottavansa eväät hyttiin. Mutta tuoko on sitten fiksumpaa? Kierikää vaikka omassa oksennuslätäkössä (nähty) mutta älkää möykätkö käytävillä.

Kannattavuus ei liity vain matkustajiin,

valtiot tukee matkustajalaivoja juuri tavarakuljetusten takia.

Laivalla on joskus halvempi yöpyä, auto saa olla laivassa aamuun, ei tarvi etsiä parkkipaikkaa yms.

Vierailija
15/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla laivoilla on ns. kirjoittamattomat säännöt bilehyteistä ja tavallisen väen hyteistä. Jos menette laivalle bailaamaan, varatkaa niitä halvempia hyttejä alemmilta kansilta, niin voitte olle varmoja, että kaikissa viereisissäkin hyteissä on bileet. Jos menette rauhalliselle retkelle, varatkaa parempia ja varustellumpia hyttejä ylemmiltä kansilta. Parempien hyttien seassa ei saa huudattaa musiikkia ja rymytä.

Vierailija
16/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan laivalla ja nyt kaksi tuntia kuunnellut lasten riehumista, juoksemista ja huutamista hyttikäytävällä.

Vierailija
17/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:n pointin. Mutta sitä en ymmärrä kun joskus opiskelijaristeilyillä on tultu valittamaan liiasta melusta, vaikka laivayhtiön sivuillakin on ollut maininta että risteily on todennäköisesti erittäin meluisa ja 90% matkustajista on opiskelijoita. Silloin voi kyllä syyttää ihan itseään, ettei valinnut toisen laivayhtiön matkaa.

Vierailija
18/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko ajaa illalla autoa laivasta. Olen käynyt työreissulla Virossa ja tuollainen yöllä satamassa oleva laiva on kätevä. Aamulla aamiaiselle ja autolla suoraan laivasta ajamaan.

Vierailija
19/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Tämä on niin totta, valitettavasti. Minä, 40-vuotias nainen, laitettiin viime vuonna samalle hyttikäytävälle yli 100 teinin kanssa! Ja heillä oli 1 hereillä oleva valvoja, hänkin tosin kaljatölkki kourassa, kun etsin hänet yöllä jututettavaksi. Siis risteily, mennen ja tullen samat bileet. Valitin infoon, vartijat olivat nostaneet kädet pystyyn, mitään ei voida tehdä... Sain viimeisiksi pariksi tunniksi uuden hytin, mutta mitäpä se enää auttoi. Kiva oli klo 3 yöllä lähteä sieltä omasta hytistä, pakata tavarat ja kulkea bilenuorison läpi toiseen hyttiin. Tästä jäi minulle oikeasti sellaiset traumat, että en ole juuri sen jälkeen enää laivalle mennyt, enkä mene. Jo tätä ennen olen viime vuosina tehnyt sen havainnon, että meno hyttikäytävillä on mennyt aivan mahdottomaksi. Laivayhtiöt ajattelevat, että vain nuorisolla ja bilettäjillä on oikeutensa. Ei voi vissiin tehdä mitään asian korjaamiseksi... Kummat asiakkaat on tärkeämpiä, taxfreeostoksia tekevät ja ravintoloissa syövät keski-ikäiset, perheet, eläkeläiset vai sipsirullan ja viinaa ostavat teinit? Jatkossa harkitsen vakavasti sitä, että käyn Tukholmassa vain lentäen, koska laivalla ei oikeasti IKINÄ nuku hyvin. Käyn Tukholmassa noin 5 kertaa vuodessa.

Perheet ja aikuiset käyttää laivalla enemmän rahaa kuin bailaajat, mutta varsinkin virolaisille se on aivan sama.

Vaikka olisi kalliimpi A- hytti, sehän on samalla käytävällä. Kalliimmat hytit on niin paljon kalliimpia (monta sataa jopa), ettei mitään tolkkua. Vakavaraisuus perustuu juuri järkeviin menoihin. Häämatkat tms on eri asia.

Olen paljon käyttänyt budjettihotelleja euroopassa, ja halvastakin hotellista voi varatessa pyytää hiljaisen huoneen.

Laivoilla tuota mahdollisuutta ei yleisesti ole, vaikka se olisi heillekin etu.

Nuo on juuri niitä kauhujen öitä, ettei mitkään painajaiset voi olla pahempia.

Vierailija
20/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan laivalla ja nyt kaksi tuntia kuunnellut lasten riehumista, juoksemista ja huutamista hyttikäytävällä.

Ne on varmasti nukkumassa jo klo 23.00, elleivät ole etsimässä kännisiä vanhempiaan.

Mene kannelle katsomaan auringonlaskua, se on merellä kaunis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän