Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakuilla on tarve uskotella itselleen, että kivoja kuvia Instagramissa jakavien ihmisten elämän täytyy olla oikeasti pelkkää kulissia, jonka tarkoitus on herättää kateutta?

Vierailija
28.05.2017 |

Minusta tuollainen on tosi kyyninen suhtautumistapa. Miksi on vaikea hyväksyä, että jotkut meistä vain haluavat ja osaavat tehdä arjesta kaunista ja mukavaa? Totta kai murheita ja vastoinkäymisiä mahtuu kaikkien elämään, mutta eivät ne mitenkään poista sitä, että elämään mahtuu myös nautinnollisia, kauniita ja merkityksellisiä asoita.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjn luksukset ovat elämän suola. Vain kaunis elämä on elämisen arvoista.

Vierailija
2/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Uskotellaan itselleen että kyllä sen mies pettää kun kukkia osti ja varmasti heillä on stressiä eikä rahat riitä kun noin kaunis talo.. Naisellakin pakko olla syömishäiriö kun hoikka on! Öö ei.. Ehkä ovat vasn onnellisia ja hyvinvoivia ja miksi eivät jakaisi elämäänsä muiden kanssa jos haluavat? Ei se tarkoita että kenenkään pitäisi olla kateellinen, se on vain heidän elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Tietenkin ihmiset näyttävät vain elämänsä parhaat osat somessa ja siten on ihan selvää, ettei sen täydelliseltä vaikuttavan instatytönkään elämä ole niin täydellistä kuin miltä näyttää, mutta kulissiksi sanominen on jo aika rajua.

Vierailija
4/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään uskottelua ole vaan ihan totuus. Varmasti instaelämä voi olla sitä oikeaa elämää mutta se on kuitenkin vain osa totuudesta. Jokaisella meistä on kuitenkin omat huolemme ja ongelmamme. Kenenkään elämä ei ole 24/7 iloa ja onnea. Jos taas instassa tuodaan vain tätä iloa ja onnea esille niin onhan se siinä mielessä kulissia, koska se ei ole koko totuus.

Vierailija
5/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tarvetta uskotella sellaista itselleni, TIEDÄN sen olevan monessa tapauksessa noin. Mun laajassa suvussa on noita esittäjiä paljon. 

Vierailija
6/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan someen kauniita kuvia maisemista, ihmisistä ja asioista, koska nautin kauneudesta ja esteettisestä ympäristöstä. Asia oli näin myös ennen Fb:ta, Instaa jne. Kotini on kaunis, näen kauniita yksityiskohtia kaikkialla ja osaan iloita niistä. Kauneus ei ole kulissia vaan elinehto, asenne ja elämäntapa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei olisi koskaan rumia päiviä. Joskus syön noutopizzaa ja sipsejä, asunto on siivoamatta ja epäjärjestyksessä. Elämää se vaan on.

Vierailija
7/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki me tiedetetään kuinka samat ihmiset haluaa näyttää vain sen kolikon toisen puolen. Se tekee hommasta pelkkää teeskentelyä joka on myös todella tylsää.

Toinen juttu, ne tilit on myös toistensa kopioita, kaikki samanlaisia, ei mitään luovuutta.

Vierailija
8/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% TEINItyttöjen IG on kulissi bullshittii

Vierailija
9/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on. 

Kirjoitan blogia sairaudestani ja mainitsen tapahtumia, jotka minua kiinnostavat. Usein suunnittelen käyntiä jossain tapahtumassa, mutta olen liian heikossa kunnnossa lähtemään. 

En välttämättä mainitse kunnostani mitään, vaan kirjoitan uudesta, mielenkiintoisesta tapahtumasta.

Ei blogi ole koskaan koko todellisuus. Tietenkään. 

Vierailija
10/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Siksi, että joillakuilla on elämässään kokemusta omista ja tuttaviensa kulisseista ja niiden kaatumisesta. Nuorempana tuota kokemusta ei vielä ole ehtinyt kertyä.

Vierailija
11/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaan vain kauniista asioista kuvia. Haluan levittää maailmalle positiivisia ja kauniita kuvia. Nämä ovat 95% luonto- ja maisemakuvia enimmäkseen Suomesta ja joskus ulkomailta. Jos joku ajattelee ettei mun elämä voi vain pelkkiä kauniita auringonlaskuja meren rannalla tai lampaiden ruokkimista niityllä, niin oikeassa on. Mutta ne asiat joita jaan ovat todellisia. Jokaisen nähtävissä ja löydettävissä olevia, kunhan jaksaa nähdä vaivan ja oikeasti liikkua luonnossa. Jos jakaisin kuvia elämäni jatkuvista vastoinkäymisistä, se ei olisi kaunista katseltavaa.

Vierailija
12/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on. 

Kirjoitan blogia sairaudestani ja mainitsen tapahtumia, jotka minua kiinnostavat. Usein suunnittelen käyntiä jossain tapahtumassa, mutta olen liian heikossa kunnnossa lähtemään. 

En välttämättä mainitse kunnostani mitään, vaan kirjoitan uudesta, mielenkiintoisesta tapahtumasta.

Eli mainostat meneväsi johonkin tapahtumaan, muttet sitten menekään?

Vierailija
13/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä blogeissa ei vain keskitytä niihin vastoinkäymisiin, kyllä niistä monessa kerrotaan silti. "Lapsi huusi tänään koko päivä! Vittu että vitutti!! Istuttiin sitten kotona olipa tyhmää!" vrt "lapsi ei ollut ihan niin innoissaan tosta kyläilystä, taisi väsyttää.. Lähdettiin sitten kotiin ja minä pääsin laittamaan kukkapenkkiä viimein!" olihan tuossakin vastoinkäyminen joka kerrottiin.

Vierailija
14/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on. 

No tämä nyt on jo huijausta.

Vierailija
15/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on. 

Mainitsen etukäteen tapahtumasta, josta olen kiinnostunut, mutta en kyseisenä päivänä jaksa mennä.

En välttämättä kirjoita, että olin niin heikossa kunnossa, että pysyin kotona. Joskus saatan mainita asiasta.

Toivon, että kirjoittamani teksti saa muut heikkokuntoiset liikkeelle. Tapahtumista voi onneksi lähteä kesken, jos niissä ei jaksa olla. 

Vierailija
16/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internet on vienyt ihmisiltä viimeisetkin itsesuojelun rippeet ja harkintakyvyn. Kännykät kourassa läiskitään kuvia kaikesta mahdollisesta 24/7 ja heti kohta julkaistaan netissä vaikkei aina ehkä kannattaisi.

17/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla sitä kulissii on livenäkin. Ihmiset työpaikan ruokalassa selittää kun heillä on niin täydellinen mies. Tai toiste päin. Jokatapauksessa aika usein suhteet on yhtä kaaosta eikä niinkään onnellisuutta.

Vierailija
18/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan itsestäni iloisen kuvan festareilta, niin silloin olen festareilla iloisena. Jos laitan kuvan kukkakimpusta keittiön pöydällä, niin silloin keittiössäni on kukkakimppu. Jos laitan kuvan revontulista, niin silloin olen nähnyt revontulia. Jos laitan kuvan häistäni, niin silloin olen mennyt naimisiin. Jos laitan treenikuvan hauiksestani, niin silloin minulla on sellaiset hauikset. Jos laitan kuvan lentokoneen ikkunasta, niin silloin matkustan lentokoneella.

Mikä näistä tekee kulissia? Miten näitä asioita voi edes kyseenalaistaa? Lavastettuja tilanteita? En ymmärrä.

Vierailija
19/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on. 

Yle Areenasta löytyy sarja nimeltä Nofilter, joka kertoo bloggareiden elämästä.

Katsoin pari jaksoa ja aika hyvä, kivan erilaisia naisia (teinibarbi, mustatukkanen bilemama, naapurin tyttö ja syöpää sairastava äiti).

Vierailija
20/49 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan itsestäni iloisen kuvan festareilta, niin silloin olen festareilla iloisena. Jos laitan kuvan kukkakimpusta keittiön pöydällä, niin silloin keittiössäni on kukkakimppu. Jos laitan kuvan revontulista, niin silloin olen nähnyt revontulia. Jos laitan kuvan häistäni, niin silloin olen mennyt naimisiin. Jos laitan treenikuvan hauiksestani, niin silloin minulla on sellaiset hauikset. Jos laitan kuvan lentokoneen ikkunasta, niin silloin matkustan lentokoneella.

Mikä näistä tekee kulissia? Miten näitä asioita voi edes kyseenalaistaa? Lavastettuja tilanteita? En ymmärrä.

Eiköhän kirjoituksessa tarkoitettu sitä, että et laita kuvaa ns. kaaduttuasi portaissa, ts. saatuasi turpaan jälleen kerran. Tai kuvaa, jossa keittiössäsi on kahden viikon homeiset tiskit ja kissa on oksentanut keskelle lattiaa. Tai kuvaa riippuvasta ahteristasi, jos sinulla sellainen on jne. 

Kaikilla on positiivisia ja kivoja asioita, mutta jokaisella on elämässään sellaista, mistä ei halua muille kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi