Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
221/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri oli aikanaan lähellä sairalloisen lihavaa ja hänellä oli juuri tuo tyyli että söi kerran päivässä tai vasta töiden jälkeen. Olin samassa toimistossa ja olisin kyllä huomannut jos olisi päivän mittaan syönyt jotain. Mutta siis ei kahvitauolla, lounaalla eikä iltapäivälläkahvilla koskaan mitään paitsi röökiä. Psinonhallinta ei kyllä tuolla tyyillä onnistunut.

Painonhallintaan vaikuttaa syöty ruoka, ei ruokailujen määrä.

Vierailija
222/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin aiemmin koko ajan virtsatietulehduksista ja sain ohjeen juoda säännöllisesti ja enemmän. Olen jo pitkään pitänyt vesipulloa mukanani ja juon usein. Ei enää tulehduksia.

Sairastuin verisyöpään, sain selkäydinsiirron sisareltani ja paranin syövästä ainakin toistaiseksi. Elimistöni hylkii siirrettä, joten sain munuaisten käänteishyljinnän ja minun pitää juoda vähintään kolme litraa päivässä. Vesipullon kantaminen mukana on välttämätöntä.

Suosittelen, että keskityt jatkossa omiin asioihisi ja lopetat muiden kyttäämisen. 

En ole ap, mutta ehkä hän ei tarkoittanut aloitusta sairauksista johtuvia juominkeja kohtaan. Häntä vaan tuntuu tämä jonkinsortin mukalaihdutusniuhottaminen ärsyttävän. Myönnän, etten lue enää mitään "terveysvinkkejä" mediasta itsekään. On jo silmät ja korvat täynnä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, ap! Olen miettinyt samaa jo kauan ja meinasin tehdä aloituksen tismalleen samasta aiheesta! Miksi, Oi miksi ei voi vaan syödä kunnon ateriaa ja keskittyä sen jälkeen muihin asioihin? Miksi nirsoilla tai kitsastella lounaan kanssa ja sitten on "pakko" ostaa välipalakeksit tai suklaapatukka?!

Mä en ole koskaan harrastanut kesken työpäivän lounastamista eli sen kunnon aterian syömistä. Kerronpa miksi. 1) Olen todella hidas syömään, joten lounastauko on minulle liian lyhyt. Joutuisin ahmimaan ruuan hirveää vauhtia, mistä seuraa paha olo ja väsymys. 2) Usein lounastauko kutistuu olemattomiin, kun tulee yllättävästi lisähommia, jotka pitää hoitaa heti. Kyllä, mun on pakko. 3) Isomman aterian syöminen väsyttää mua, vaikka saisin syödä hitaastikin. Töissä pitää olla koko ajan niin tarkkana, ettei väsymykseen ole varaa.

Niinpä mä säästän erittäin mielelläni kunnon syömisen siihen asti, että olen päässyt kotiin, laittanut juuri sellaista ruokaa kuin haluan ja voin lepäillä syömisen päälle. Aineenvaihduntani ei kuitenkaan pysähdy työpäivän ajaksi, joten aika ajoin pitää heitellä jotain pientä ja helposti sulavaa kitaan. 

Vierailija
224/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus, hoikkuus, ylipaino. Aivan kuin se olisi syömisen ainut tarkoitus, paino ja mitä se on.

Kyllä tunnen näitä popsijoita, on terveelliset riisikakut ja muut, kunnon ruokaa ei syödä, kun sitä kun tätä. Koko ajan flunssa päällä tai jokin epämääräinen tulehdus.

Ja tälle, jonka työkaveri on lähellä sairaalloisen lihavaa: uskotko tosissasi, että sellaisen tilan voi saavuttaa syömällä 2 kertaa päivässä? Tai no joo varmaan, jos se illan kerta tarkoittaa kerralla 5 pitsaa, 6 hampurilaista ja 8 litran pulloa limsaa...Ei kukaan liho syömättä, ja syömättä nimenomaan huonosti.

Vierailija
225/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vaan joka toinen päivä. Ärsyttääkö?

Vierailija
226/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aineenvaihdunta pysähtyy vain kuolemaan. 

Vierailija
227/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt vaan onnitella välipala-alan markkinointihenkilöitä! Puoli Suomea mussuttaa, popsii ja tankkaa päivittäin satoja tuhansia patukoita ja pöperöpurkkeja koska niin täytyy tehdä.

Kyllä! Kauppojen hyllyt notkuu kaiken maailman välipalarahkoja, Pro-sitä-ja-tätä. Sokeroituja höttöjä. Valio on etenkin kunnostautunut tässä.

Vierailija
228/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt vaan onnitella välipala-alan markkinointihenkilöitä! Puoli Suomea mussuttaa, popsii ja tankkaa päivittäin satoja tuhansia patukoita ja pöperöpurkkeja koska niin täytyy tehdä.

Mikä ongelma tämä sinulle on? Jos paino pysyy alhaalla ja on kunnossa, mitä se sinua haittaa? Itse syön seb 5-6 kertaa, koska urheilen paljon. En pärjäisin 2-3 aterialla, mahaani ei niin jättiannokdia mahdu:) ja syön rahkaa, hedelmiä, puuroa, leipää millon mitäkin. En mitään turhia välipalapatukoita. Näin tekevät myös moni tuntemani ihminen.

Vierailija
229/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias nainen ja näiden puputtajien joukossa harvinaisuus. 

Syön kaksi kertaa päivässä kuten monet tuntemani miehet. Päivärytmistä riippuu mihin ateriat ajoittuvat: viikonloppuisin brunssityyppinen aamupäivän tankkaus ja illalla sitten toinen. 

Arkipäivinä useinkin joko tukeva aamiainen tai lounas, illalla sitten se toinen ateria. Ystävät kauhistelevat, kun voin syödä niin paljon kerralla. Balanssissa ollaan ja hoikka olen toisin kuin nämä laiduntajat yleensä. 

Kunnon nälkä, niin ruoka maittaa. Olen myös huomannut, että "pikkunälässä" ei oikea ruoka maita, vaan tekee mieli jotain naposteltavaa. Eli kannatan ihan vanhanaikaista ruokarytmiä. Kolme ateriaa riittää aikuiselle, terveelle ihmiselle päivässä. 

Jopa siis kaksi, josta olen oiva esimerkki. 

Itse olen 33v hoikka ja treenattu. Tuolla tavalla jos söisin tämän treenaamisen kanssa, olisin sairaalassa letkuissa. Niille, jotka eivät tee fyysistä työtä eivätkä treenaa säännöllisesti varmasti tuollainen sopii. Minulle ei.

Itse olen 24v mies, ja oikeastaan paras treenikausi tuloksien suhteen oli viime kesä, jolloin söin vain 2 tai 3 ateriaa päivässä. Yleensä monipuolinen aamupala ja sitten treenien jälkeen isompi ateria. Voimatasoni kasvoi paljon, vaikka laihduinkin.

.

Olet mies! Naisen ja miehen fysiologia on erilainen, aineenvaihdunta erilainen, ei voi verrata. Naista ja naista voi.

Vierailija
230/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias, terve nuori nainen ja harrastan runsaasti liikuntaa. Tästä syystä minulle todella tulee nälkä 3h välein, vaikka syön kyllä ihan kunnon runsaat ja terveelliset, proteiini- ja kuitupitoiset ateriat. Siispä usein syön:

klo 7 aamiainen

klo 10 aikoihin pieni välipala luentotauolla

klo 12 lounas

klo 15 välipala

klo 17 päivällinen

klo 20 iltapala

En tiedä tarkoittiko joku että tämä on kohtuutonta välipalojen syömistä vai jokin tiheämpi? Mutta mistäs voisit sen tietää jos näet minut vaikka klo 10 välipalan aikoihin? 

Vierailija
231/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Kauppojen hyllyt notkuu kaiken maailman välipalarahkoja, Pro-sitä-ja-tätä. Sokeroituja höttöjä. Valio on etenkin kunnostautunut tässä.

Minä harrrastan salia, syön 6 päivässä, mutta puhdasta ruokaa en mitään tällaista mitä mainitsit. Rahka, marjat, pähkinät, hedelmät jne. Olen aika lihaksikas naiseksi, kulutan paljon myös. Myös ystäväni, ne jotka ovat pysyneet hoikkana syövät monipuolisesti ja monta kertaa päivässä.

Vierailija
232/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikihoikat japanilaiset syövät kolme kertaa päivässä, eikä kellään näytä olevan aineenvaihdunnan kanssa ongelmia.

Vierailija
233/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma tämä sinulle on? Jos paino pysyy alhaalla ja on kunnossa, mitä se sinua haittaa? Itse syön seb 5-6 kertaa, koska urheilen paljon. En pärjäisin 2-3 aterialla, mahaani ei niin jättiannokdia mahdu:) ja syön rahkaa, hedelmiä, puuroa, leipää millon mitäkin. En mitään turhia välipalapatukoita. Näin tekevät myös moni tuntemani ihminen.

Mikä ihmeen kuvitelma sulla on, että harvoin syövät söisivät jättiannoksia?

Vierailija
234/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aineenvaihdunta pysähtyy vain kuolemaan. 

Vitsi sun täyttyy olla tosi nero kun tän keksit!

Mutta asiaan. Ainakin omalla kohdallani ainaanvaihdubta ei toimi jos syön 2 päivässä. 3-4 tunnin välein toimii. Tietenkin nämä mamma palstan mitään tekemättömät mammat voivat pärjätä sillä 1-3 kertaa päivässä syömisellä.

Vierailija
235/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias nainen ja näiden puputtajien joukossa harvinaisuus. 

Syön kaksi kertaa päivässä kuten monet tuntemani miehet. Päivärytmistä riippuu mihin ateriat ajoittuvat: viikonloppuisin brunssityyppinen aamupäivän tankkaus ja illalla sitten toinen. 

Arkipäivinä useinkin joko tukeva aamiainen tai lounas, illalla sitten se toinen ateria. Ystävät kauhistelevat, kun voin syödä niin paljon kerralla. Balanssissa ollaan ja hoikka olen toisin kuin nämä laiduntajat yleensä. 

Kunnon nälkä, niin ruoka maittaa. Olen myös huomannut, että "pikkunälässä" ei oikea ruoka maita, vaan tekee mieli jotain naposteltavaa. Eli kannatan ihan vanhanaikaista ruokarytmiä. Kolme ateriaa riittää aikuiselle, terveelle ihmiselle päivässä. 

Jopa siis kaksi, josta olen oiva esimerkki. 

Itse olen 33v hoikka ja treenattu. Tuolla tavalla jos söisin tämän treenaamisen kanssa, olisin sairaalassa letkuissa. Niille, jotka eivät tee fyysistä työtä eivätkä treenaa säännöllisesti varmasti tuollainen sopii. Minulle ei.

Laiduntajat ovat yleensä yliopisto-opiskelijoita, joiden treeni on perusjumppa kerran viikossa, tai siistiä sisätyötä tekeviä naisia, jotka eivät juuri liiku ja kamppailevat painonsa kanssa.

Bingo

Vierailija
236/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kuvitelma sulla on, että harvoin syövät söisivät jättiannoksia?

Sitä on tutkittu ja täällä monet myös sanovat, että ei haittaa vaikka sitren yhdellä aterialla syö tosi paljon. Kyllä se muuten lihomisen kannalta on aika iso juttu!:D

Vierailija
237/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkisopiskelija kirjoitti:

Olen 25-vuotias, terve nuori nainen ja harrastan runsaasti liikuntaa. Tästä syystä minulle todella tulee nälkä 3h välein, vaikka syön kyllä ihan kunnon runsaat ja terveelliset, proteiini- ja kuitupitoiset ateriat. Siispä usein syön:

klo 7 aamiainen

klo 10 aikoihin pieni välipala luentotauolla

klo 12 lounas

klo 15 välipala

klo 17 päivällinen

klo 20 iltapala

En tiedä tarkoittiko joku että tämä on kohtuutonta välipalojen syömistä vai jokin tiheämpi? Mutta mistäs voisit sen tietää jos näet minut vaikka klo 10 välipalan aikoihin? 

On toi aikamoista puputtamista, mutta jos se sopii sulle niin ok.  Kun susta sitten tulee lääkäri, tarjoa potilaille muitakin vaihtoehtoja. (jos saat siihen luvan)

Vierailija
238/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikihoikat japanilaiset syövät kolme kertaa päivässä, eikä kellään näytä olevan aineenvaihdunnan kanssa ongelmia.

Teillä ei tällä palstalla taida olla mitään hajua siitä, että ihmiset on erilaisia ja kansat, naiset ja miehet. Ei ole sitä yhtä ja samaa.

Vierailija
239/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön 5-6 kertaa päivässä ja treenaan säännöllisesti. Kroppa tiukassa kunnossa ja ylimääräistä rasvaa ei juurikaan ole. Myös energiatasot ovat kohdillaan. Mutta jokainen tallaa tavallaan. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

Vierailija
240/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön 5-6 kertaa päivässä ja treenaan säännöllisesti. Kroppa tiukassa kunnossa ja ylimääräistä rasvaa ei juurikaan ole. Myös energiatasot ovat kohdillaan. Mutta jokainen tallaa tavallaan. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

Tämä juuri!

Itsekin treenaan paljon joskus jopa 2 päivässä ja tarvitsen paljon energiaa jaksaaksebi. Syön myös sen 5-6 kertaa päivässä.