Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen
En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.
Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.
Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?
Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?
Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.
Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.
Kommentit (303)
Itse olen tehnyt silloin tällöin pitkiä bussimatkoja eikä minulla koskaan ole mukana mitään syötävää tai juotavaa.
Mutta useat naiset alkaa pussien rapistelun heti kun bussi lähtee liikkeelle ja kaikenlaista ruokaa vedetään nassuun koko ajan.
En ymmärrä miksei ihminen voi olla 6 tuntia syömättä ja juomatta kun ainoa tehtävä on istua paikallaan.
Nää jatkuvat välipalat ja veden juonti on ihan pelkkää markkinointia ja tällä valmistajat kasvattaa voittojaan. Moni välipala on tosi pitkälle prosessoitu, ja vettäkin saadaan myytyä kun mainostetaan sen jatkuvan juomisen olevan terveellistä. (Hedelmät tietty on eri asia.) Mut itse oon kans ihmetellyt tätä koko ajan syömistä.
Ja jotkut tutkimuksetkin voi olla tehty markkinointi tarkoituksessa, tai niissä painotetaan vaan yhtä asiaa ja monta muuta jätetään kertomatta.
Jos syö koko ajan, insuliini pysyy jatkuvasti epäyerveenä.
Nykyään tiedetään, että puolipaadtonon terveellisin. Sellainen, että ravinto syödään esim 6 h aikana ja paastotaan 18 h vuorokaudessa. Se parantaa myös lievän diabeteksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen samaa sekä myös naistenlehtiä ja personal rainereita jotka tuota laiduntamista ja 3h välein syömistä toitottavat.
Olen nainen eikä mua todellakaan huvita koko aikaa mässyttää jotain. Siin on kroppa liian kovilla kun koko ajan pukkaa inskaa kohoavan verensokerin stoppaamiseen. Muistakaa että se ylimääräinen hiilari muunnetaan maksassa rasvaksi!!! Tarpeeksi pitkät ateriavälit takaavat sen että kroppa käyttää myös kropassa olevaa rasvaa energiaksi.
Sinulla ei ole kyllä mitään hajua tekstisi perusteella terveellisestä syömisestä!
Terv. Ravitsemustieteitä opiskeleva
Oon minäkin ravitsemustiedettä opiskellut, eikä siellä tuota jatkuvaa puputtamista kyllä oo suositeltu.
Ravitsemustiede onkin salaliitto ja huijareiden touhua. Netin kätköistä löytyvillä guruilla on oikeaa, salattua, parempaa tietoa. Ja ihan ilmaiseksi, vain 99,99 euroa megasuperseminaari ja vihkonen kaupan päälle. Siis ilmaiseksi.
Toimistossa työskentelevien kohdalla ymmärrän ärtymyksesi, mutta miten ajattelit muiden selviävän yhdellä tankkauksella raskaassa ulkotyössä helteellä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt silloin tällöin pitkiä bussimatkoja eikä minulla koskaan ole mukana mitään syötävää tai juotavaa.
Mutta useat naiset alkaa pussien rapistelun heti kun bussi lähtee liikkeelle ja kaikenlaista ruokaa vedetään nassuun koko ajan.
En ymmärrä miksei ihminen voi olla 6 tuntia syömättä ja juomatta kun ainoa tehtävä on istua paikallaan.
Koska on helvetin tylsää istua paikallaan 6 tuntia tekemättä mitään. Syöminen on mukavaa ajanvietettä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleesi, että ehkä ne muut eivät ole syöneet juuri ennen lähtöä tai eivät pääse syömään heti perille päästyään?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne bussille syöksytään kiireisen päivän jälkeen esim yliopistolta tai töistä, niin syömättömyyttä saattaa olla takana jo useampi tunti. Itselläni ne bussieväät saattaa olla päivän eka ateria. Ja joo tiedetään, ettei ole aikataulujen suunnittelu kunnossa jos niin pääsee käymään, mutta itse en jaksa aikatauluttaa syömisiäni, kun kestän kyllä pidemmänkin paaston. Syön sitten kun ehdin, esimerkiksi siellä bussissa. Ja hoikka olen.
Jaan mun työhuoneen toisen naisen kanssa, joka on varmaan ikuisella laihdutuskuurilla. Ei ylipainoinen vaan hoikka nainen, mutta haluaa kiinteytyä. Liikuntaa ei viitsi harrastaa (kerran viikossa tanssitunti) vaan katsoo syömisten perään ja laskee kaloreita.
Ja syö melkeen koko ajan! On skyrriä, pähkinöitä, "terveellisiä" keksejä, riisikakkuja, banaaneja, chiavanukkaita jne. Ja lounaat myös. Melkeen jatkuvaa syömistä. Samaa tekee toimiston muutkin naiset ja katsovat mitä kaikki muut syövät myös. En kestä sitä jatkuvaa ruokien kyttäämistä ja muiden herkkujen laskemista. Tekis mieli huutaa välillä, että syökää hyvät ihmiset vähemmän, mutta parempaa ruokaa!
Itse olen lievästi ylipainoinen ja silti pärjään ilman ruokaa helposti yli neljä tuntia. Hikiliikunnalla ja herkkujen vähentämisellä paino on pudonnut. Vettä kuljetan mukana, varsinkin kesäisin.
olen 120kg lihaksikas paljon liikkuva mies. syön aika paljon päivässä, useammassa osassa tai kerralla. kumpikin toimii kunhan ravintoa saa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne bussille syöksytään kiireisen päivän jälkeen esim yliopistolta tai töistä, niin syömättömyyttä saattaa olla takana jo useampi tunti. Itselläni ne bussieväät saattaa olla päivän eka ateria. Ja joo tiedetään, ettei ole aikataulujen suunnittelu kunnossa jos niin pääsee käymään, mutta itse en jaksa aikatauluttaa syömisiäni, kun kestän kyllä pidemmänkin paaston. Syön sitten kun ehdin, esimerkiksi siellä bussissa. Ja hoikka olen.
Niinpä. En edes muista, koska olen viimeksi astunut bussiin tai junaan niin, että olisin juuri syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Jaan mun työhuoneen toisen naisen kanssa, joka on varmaan ikuisella laihdutuskuurilla. Ei ylipainoinen vaan hoikka nainen, mutta haluaa kiinteytyä. Liikuntaa ei viitsi harrastaa (kerran viikossa tanssitunti) vaan katsoo syömisten perään ja laskee kaloreita.
Ja syö melkeen koko ajan! On skyrriä, pähkinöitä, "terveellisiä" keksejä, riisikakkuja, banaaneja, chiavanukkaita jne. Ja lounaat myös. Melkeen jatkuvaa syömistä. Samaa tekee toimiston muutkin naiset ja katsovat mitä kaikki muut syövät myös. En kestä sitä jatkuvaa ruokien kyttäämistä ja muiden herkkujen laskemista. Tekis mieli huutaa välillä, että syökää hyvät ihmiset vähemmän, mutta parempaa ruokaa!
Itse olen lievästi ylipainoinen ja silti pärjään ilman ruokaa helposti yli neljä tuntia. Hikiliikunnalla ja herkkujen vähentämisellä paino on pudonnut. Vettä kuljetan mukana, varsinkin kesäisin.
Siis tämä hoikka nainen siis mielestäsi syö väärin ja sinä ylipainoinen syöt oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lievästi ylipainoinen ja silti pärjään ilman ruokaa helposti yli neljä tuntia. Hikiliikunnalla ja herkkujen vähentämisellä paino on pudonnut. Vettä kuljetan mukana, varsinkin kesäisin.Siis tämä hoikka nainen siis mielestäsi syö väärin ja sinä ylipainoinen syöt oikein?
Voi rautalanka. Olen ylipainoinen, eli varmaankin syön aika huonosti? Pointtina se, että miten jotkin ihmiset luulevat laihtuvansa syömällä jatkuvasti. Napostelemalla tunnin välein. Itse tiedosta huonot elämäntapani, mutta varmaan muut voivat kertoa miten jatkuva syöminen olisi jotenkin paremmin?
Sen vuoksi tässä töitä teen, että paino putoaa. Yritän syödä paremmin ja liikkua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lievästi ylipainoinen ja silti pärjään ilman ruokaa helposti yli neljä tuntia. Hikiliikunnalla ja herkkujen vähentämisellä paino on pudonnut. Vettä kuljetan mukana, varsinkin kesäisin.Siis tämä hoikka nainen siis mielestäsi syö väärin ja sinä ylipainoinen syöt oikein?
Voi rautalanka. Olen ylipainoinen, eli varmaankin syön aika huonosti? Pointtina se, että miten jotkin ihmiset luulevat laihtuvansa syömällä jatkuvasti. Napostelemalla tunnin välein. Itse tiedosta huonot elämäntapani, mutta varmaan muut voivat kertoa miten jatkuva syöminen olisi jotenkin paremmin?
Sen vuoksi tässä töitä teen, että paino putoaa. Yritän syödä paremmin ja liikkua enemmän.
No minusta tuo nyt kuulosti vain nurinkuriselta, että taivastelet toisten syömisiä, vaikka he ovat hoikempia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
No omalla kohdalla tiheä syöminen on toiminut ja aineenvaihduntani toimii hyvin. Voin syödä mitä tahansa lihomatta. Toisin kuin esim. sisareni, jotka tuskailevat kilojensa kanssa.... ja syövät pari kertaa päivässä isoja annoksia.
Minulla sama. Syön 5-6 kertaa päivässä, 2 lämmintä ateriaa. Painoindeksi 18. Ne jotka eivät syö säännöllisesti ja pitävät pitkän välin, ovat meillä töissä niitä pullikoita bmi25.
Vierailija kirjoitti:
No jopas ap:llä on toisten syömistottumukset menneet tunteisiin. Olen aika lihaksikas ja paljon treenaava (sekä tanssia että salia) 54kg nainen. Syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan, eli 5 kertaa päivässä. Tuo ateriarytmi on itselleni yksinkertaisesti paras. Syön päivässä noin 120 g proteiinia (treenipäivinä enemmän) enkä pienimahaisena saisi oikeasti tuota määrää uppoamaan kahteen ruokailukertaan. Liian isojen annosten syöminen tekee minulle huonon olon ja väsymyksen, sekä myöhemmin illalla herkkuhimon. Olen kyllä kokeillut tuota aamukahvi- iso lounas ja iso päivällinen -ruokailurytmiä, mutta silloin oli 15 kiloa painavampi, herkkuja jatkuvasti himoitseva pullukka. Eli ei sopinut minulle yhtään sellainen.
Lounaalla ja päivällisellä etenkin salitreenipäivinä syön reippaastikin hiilihydraatteja, mutta väli/iltapalana syön proteiini- ja rasvapitoista ruokaa; pähkinöitä ja rahkaa/proteiinivanukasta/raejuustoa, joskus jos olen kaupungilla eikä jääkaappisäilytys ole mahdollista, niin silloin ap:n parjaaman proteiinijuoman tai -patukan. Näin verensokeri pysyy minulla tasaisena, jaksan treenata ja liikkua, eikä tule mieli mitään epäterveellisiä ns. herkkuja.
Aika jäätävä määrä proteiinia jos yli 2g/ painokilo ja treenipäivinä vielä enemmän. 1.5g/painokilo kun on maksimi mistä on edes ammattikehonrakentajalle mitään mitattavaa hyötyä, loppu lähinnä vain rasittaa munuaisia.
Mä olin aikanaan tosi tosi pahasti ylipainoinen. Nyt olen huomattavasti hoikemmassa kunnossa ja jos olen töissä ja treeneissä yms. koko päivän, niin joudun syömään pienempiä välipaloja, sillä vatsalaukkuni on pienempi kuin ennen, eikä sinne oikeasti mahdu kerralla paljoa, jonka takia tuo on ainoa vaihtoehto että saan syötyä lääkärin ohjeen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Mä olin aikanaan tosi tosi pahasti ylipainoinen. Nyt olen huomattavasti hoikemmassa kunnossa ja jos olen töissä ja treeneissä yms. koko päivän, niin joudun syömään pienempiä välipaloja, sillä vatsalaukkuni on pienempi kuin ennen, eikä sinne oikeasti mahdu kerralla paljoa, jonka takia tuo on ainoa vaihtoehto että saan syötyä lääkärin ohjeen mukaan
Minulla on monta asiakasta, jotka ovat laihtuneet säännöllisellä syömisellä. Kiituuttamalla ja pienentämällä ateria kertojen määrää pilaa ylipainoinen viimeisenkin rippeen aineenvaihdunnastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ollut pahasti ylipainoinen, mutta pulska. Söin sen 2-3 kertaa päivässä ja isoja annoksia ja ihan normi ruokaa, aloin lihoa. Nyt kun syön säännöllisesti 5 kertaa, paino tippunut ja mullakin painoindeksi joku 17-18
Oon minäkin ravitsemustiedettä opiskellut, eikä siellä tuota jatkuvaa puputtamista kyllä oo suositeltu.