Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
241/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 2 kertaa päivässä, ja myös mun mielestä syöminen on kivaa. Olen kuitenkin kokeilemalla oppinut, että mulle paras rytmi on lounas + päivällinen. Jos mulle tulee näiden välissä/jälkeen nälkä, niin syön tietysti jotain, mutta se nälkä tulee yleensä vain silloin, jos olen syönyt liian vähän tai huonoa ruokaa. Mulla toimii vatsa, veriarvot on erinomaiset, tunnen oloni virkeäksi ja energiseksi. Pidän siitä, että ei tarvitse koko ajan olla syömässä jotain, enkä edes oikein tiedä mitä söisin välipalaksi, jos en halua syödä suurta annosta hiilihydraatteja/sokeria/maitotuotteita. Pähkinöitäkään ei aina jaksa syödä. Syön yleensä lounaalla hieman kevyemmin ja vähemmän kuin päivällisellä. Päivällisellä voin syödä juuri sitä mitä haluan :) Tämä ei tarkoita sitä että syön silloin pizzan, kilon ranskalaisia majoneesilla tai paketin kalapuikkoja ja kattilallisen perunamuusia. Syön kunnon ruokaa, kasviksia, juureksia, munia, lihaa ym.

Tämä ei toki tarkoita sitä, että jollekin muulle ei voisi toimia vaikka 6 kertaa päivässä syöminen. Itselleni vain on parempi näin.

Vierailija
242/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön 2 kertaa päivässä, ja myös mun mielestä syöminen on kivaa. Olen kuitenkin kokeilemalla oppinut, että mulle paras rytmi on lounas + päivällinen. Jos mulle tulee näiden välissä/jälkeen nälkä, niin syön tietysti jotain, mutta se nälkä tulee yleensä vain silloin, jos olen syönyt liian vähän tai huonoa ruokaa. Mulla toimii vatsa, veriarvot on erinomaiset, tunnen oloni virkeäksi ja energiseksi. Pidän siitä, että ei tarvitse koko ajan olla syömässä jotain, enkä edes oikein tiedä mitä söisin välipalaksi, jos en halua syödä suurta annosta hiilihydraatteja/sokeria/maitotuotteita. Pähkinöitäkään ei aina jaksa syödä. Syön yleensä lounaalla hieman kevyemmin ja vähemmän kuin päivällisellä. Päivällisellä voin syödä juuri sitä mitä haluan :) Tämä ei tarkoita sitä että syön silloin pizzan, kilon ranskalaisia majoneesilla tai paketin kalapuikkoja ja kattilallisen perunamuusia. Syön kunnon ruokaa, kasviksia, juureksia, munia, lihaa ym.

Tämä ei toki tarkoita sitä, että jollekin muulle ei voisi toimia vaikka 6 kertaa päivässä syöminen. Itselleni vain on parempi näin.

Ihmiset ovat erilaisia ja seki mikää sopii toiselle ei sovi toiselle. Tätä eivät osa keskustelijoista ymmärrä. Minä syön 5 kertaa päivässä, koska olen todennut sen olevan itselleni hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä oikeasti ymmärrä kuka niitä välipalapatukoita syö? Sehän on lähes sama kun söisi jotain keksejä tai suklaapatukoita.

Vierailija
244/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä oikeasti ymmärrä kuka niitä välipalapatukoita syö? Sehän on lähes sama kun söisi jotain keksejä tai suklaapatukoita.

Esimerkiksi Elovena hedelmäinen välipalapatukka kaakao: per 100g hiilihydraatteja 66g, joista sokereita 61g.

Vierailija
245/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka syö välipaloja, se ei tarkoita sitä etteikö söis oikeetakin ruokaa :D Liikun paljon ja mun ruokailut on yleensä aamupala, lounas, välipala, päivällinen, välipala ja iltapala. Sillon kun tulee jostain syystä liikuttua vähemmän niin nuo välipalat putoaa pois ihan itsestään, koska ei ole nälkä samalla tavalla. 

Vesipulloa kannan mukana koska on kätevää kun se on siinä hollilla. Varsinkin kaupungilla niin ei tarvitse käydä ostamassa juotavaa kun janottaa. Sori siitä :)

Vierailija
246/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Elovena hedelmäinen välipalapatukka kaakao: per 100g hiilihydraatteja 66g, joista sokereita 61g.

Ehkä nämä yliopisto-opiskelijat näitä syövät, mutta itse treenaavansa ihmisenä en syö ja aika harva niitä juuri siksi syö kun niissä on pelkkää sokeria. Syön siis 6 kertaa päivässä, oikeaa ruokaa ja välipalaksi hedelmiä tai marjoja, rahkaa.

Vierailija
247/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, ihan itsekö keksit tuon laiduntamisen? Olet sä tosi fiksu ja terävä. Harmi vaan että oikeasti älykkäiden ihmisten ei tulisi mieleenkään pohdiskella kenenkään toisen ruokatottumuksia tai muita valintoja. Heillä on yleensä muuta tekemistä.

Vierailija
248/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias nainen ja näiden puputtajien joukossa harvinaisuus. 

Syön kaksi kertaa päivässä kuten monet tuntemani miehet. Päivärytmistä riippuu mihin ateriat ajoittuvat: viikonloppuisin brunssityyppinen aamupäivän tankkaus ja illalla sitten toinen. 

Arkipäivinä useinkin joko tukeva aamiainen tai lounas, illalla sitten se toinen ateria. Ystävät kauhistelevat, kun voin syödä niin paljon kerralla. Balanssissa ollaan ja hoikka olen toisin kuin nämä laiduntajat yleensä. 

Kunnon nälkä, niin ruoka maittaa. Olen myös huomannut, että "pikkunälässä" ei oikea ruoka maita, vaan tekee mieli jotain naposteltavaa. Eli kannatan ihan vanhanaikaista ruokarytmiä. Kolme ateriaa riittää aikuiselle, terveelle ihmiselle päivässä. 

Jopa siis kaksi, josta olen oiva esimerkki. 

Vois olla mun kirjoittama. Olen saman ikäinen js useimmiten syön kaksi kertaa päivässä, mutta joskus harvoin saatan olla nälkäinen työpäivän jälkeen ja syön jotain kevyttä silloin. Mun annoskokoja ei oo tosin kukaan hämmästellyt. Hoikka olen.

Vierailija
249/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli olla vastaamatta. Yleensä vain pyörittelen silmiäni, kun joku kokee omat tapansa ainoiksi oikeiksi ja kyseenalaistaa joko tyhmyyttään tai ilkeyttään asioita, jotka eivät hänelle kuulu. Tässä aloituksessa ei selvästikään ollut kyse vain silkasta ihmettelystä ja rakentavasta keskustelun aloituksesta, vaan aloittajan oli ihan pakko päästä korostamaan omaa erinomaisuuttaan (omasta mielestään) ja lyttäämään muita alaspäin. Hyi että. Tarkemmin kun ajattelen, enpä jaksa tuhlata aikaani kertomalla tähän henkilökohtaisia syitäni sen enempää veden lipittelylle kuin välipalojen laiduntamisellekaan. Ne eivät ap:lle tai muille vastaaville kuitenkaan kelpaa, koska tarkoitushan ei ollut alunperinkään ihmetellä ja keskustella ja ehkä jopa ymmärtää toisen kantaa, vaan tarkoitus oli yksinkertaisesti saada hyvä olo itselleen lyttäämällä muut alaspäin ja naureskelemalla provoilemalla aikaan saaduille puolustuspuheenvuoroille.

Vierailija
250/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, ihan itsekö keksit tuon laiduntamisen? Olet sä tosi fiksu ja terävä. Harmi vaan että oikeasti älykkäiden ihmisten ei tulisi mieleenkään pohdiskella kenenkään toisen ruokatottumuksia tai muita valintoja. Heillä on yleensä muuta tekemistä.

Laiduntaminen on tässä muuten ihan toimiva termi vaikka se tissieläimien sielun päälle ottaakin. Naiset ovat kuin lehmiä, laiduntavat tuttaja reittejä pitkin jossa on aina jotain mussutettavaa kuten lehmätkin tekevät. Nehän käyskentelevät päivät pitkät laitumella märehtien jatkuvasti pikku väliruohoa. Naisilla reitit kulkee jääkaapin, eväslaatiokon, vaatekaapin ja työpöydän vetolaatikon välillä, laiduntaen hiukopalaa ettei käpy pala ja tule huono olo!

Kumma kun näitä jumppahulluja ja muita jatkuvasti nälkäisiä ja janoisia on juuri sen jälkeen tullut kun välipaloja ja pullovesiä on alettu markkinoida :D

T. Mies joka syö ja juo kerralla riittävästi

Vierailija
251/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiduntaminen on tässä muuten ihan toimiva termi vaikka se tissieläimien sielun päälle ottaakin. Naiset ovat kuin lehmiä, laiduntavat tuttaja reittejä pitkin jossa on aina jotain mussutettavaa kuten lehmätkin tekevät. Nehän käyskentelevät päivät pitkät laitumella märehtien jatkuvasti pikku väliruohoa. Naisilla reitit kulkee jääkaapin, eväslaatiokon, vaatekaapin ja työpöydän vetolaatikon välillä, laiduntaen hiukopalaa ettei käpy pala ja tule huono olo!

Kumma kun näitä jumppahulluja ja muita jatkuvasti nälkäisiä ja janoisia on juuri sen jälkeen tullut kun välipaloja ja pullovesiä on alettu markkinoida :D

T. Mies joka syö ja juo kerralla riittävästi

Juuri näin!  :D:D

Vierailija
252/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h*lvettiä eikö ihmisellä saa enää eväitäkään olla mukana ilman jotain v*tun kyttäystä??? Ap hanki ELÄMÄ!

Vierailija
253/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ateriavälit ja välipalojen syönti 2-3h välein on erittäin suositeltavaa. Terveisin hoikka urheilija ;)

Vierailija
254/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö ap:ta kun hoikat kauniit naiset syö terveellisiä välipaloja eikä ahmi itseään ruoka-aikana täyteen? :)

Vierailija
255/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pähkinöitä, proteiinipatukoita, rahkoja, jogurtteja millon mitäkin aina mukana, pitääpä tänään käydä taas hakemassa! :)

Lämmintä ruokaa syön ehkä 2 kertaa viikossa.

Vierailija
256/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. itselläni tuo välipalojen syönti pitää hoikkana. Jatkan samaa mallia. En tykkää syödä pari kertaa päivässä ja paljon.

Vierailija
257/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kyttää toisten syömisiä? Ahdistavaa! Hanki elämä!

Vierailija
258/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö ap:ta kun hoikat kauniit naiset syö terveellisiä välipaloja eikä ahmi itseään ruoka-aikana täyteen? :)

Kunhan mässytät välipalasi siten, että siihen kuuluu 0 sekuntia niin on hyvä. Tiedät varmaaan, että töissä on ruokatunti 30min, ei kahdeksaa tuntia.

Vierailija
259/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Minä taas ihmettelen sitä miesten jatkuvaa paskantamista. Työpaikalla paskotaan puolen tunnin välein, johtuen varmaan siitä kahvin tauottomasta imemisestä. 

Vierailija
260/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. itselläni tuo välipalojen syönti pitää hoikkana. Jatkan samaa mallia. En tykkää syödä pari kertaa päivässä ja paljon.

Jep, sama. En todellakaan tajua, miten jotakuta ärsyttää niin paljon toisten syömistiheys, kun se ei liity edes ylipainoon tai epäterveelliseen syömiseen - harrastan itse paljon liikuntaa ja syön hyvin terveellisesti, usein ja pieniä annoksia kerrallaan. Minulle harvpin syöminen ei vain toimi, päädyn syömään aivan liikaa kerrallaan kun väliä edelliseen syömiseen tulee liikaa.

Mikä oikeasti edes on se syy ärsyyntyä toisen syömisestä, jos kyse ei ole ylipainosta tai epäterveistä ruokavalinnoista?