Onko jotkut tietyn merkkiset tukisukkahousut joita suosittelisitte?
Kerran aikaisemmin olen tukisukkahousut Instrusta ostanut. Minusta ne tuntui aika vaivalloisilta, kun jatkuvasti piti ravata vessassa ja aina kiskoa niitä sukkahousuja ylös. Ja jos ei kiskonut niitä todella kunnolla, niin ne alkoi valua. Taas on kuitenkin suonikohjut vaivana, joten olen alkanut miettiä, että mahtaisko olla joku tietty merkki, jotka olis erityisen hyvät jalassa ja jos on niin mistä sellaiset saa?
neronja rv17+2
Kommentit (10)
Itsellä Instrun (Delilah???) sukkikset ja kun vatsa kasvoi, en enää yksinkertaisesti saanut niitä pukerrettua jalkaan... vatsa oli tiellä ja sukkikset sen verran tiukat, että kun kymmenen minuuttia aamulla hiki päässä joutui ähräämään, hermo paloi ;-)
Valitettavasti en ole kokeillut muita merkkejä, siirryin lentosukkiin, mutta kunnon tukisukat varmasti paremmat.
Ainoastaan lääkinnällisillä tukisukilla on todettu olevan apua, joten osta Singvariksen REISIpituiset tukisukat. Mä oon tykänny tosi paljon (jalat tuntuu kevyiltä illalla). Monilla tulee kohjuja reisien alueelle raskausaikana ja reisipituiset sukat auttaa myös paremmin turvotuksiin polvipituisiin verrattuna.
Pue aina aamulla sukat jo sängyssä ennen ylösnousua.
t. hukka rv 36+2
Helsingissä on Mannerheimintiellä Terveydenhoitotuotteiden Palvelukeskus, joka myy hyviä tukisukkia. Minä myös suosittelen noita reisipituisia sukkia, ei polvisukkia tai sukkahousuja. Ne riittää hyvin ja pysyy hienosti jalassa. Hiki kyllä aamusin tulee kun ne vetää jalkaan, mutta sillon ainakin tietää että ne toimii :)
Aikanaan ostin Instrusta tukipolvisukkia ja ne oli kyl auttamattomasti liian suuret, siis eivät tarpeeksi tiukat vaikka olivat mun kokoa. Pienempiin ei ois mahtunut jalkaterä ja varpaat. Joten lähdin etsimään niitä sukkia muualta. Monet kyllä nyt kehuvat noita Instrunkin sukkia, joten ilmeisesti sieltäkin nykyään löytyy. En valitettavasti muista sukkien merkkiä mitä sieltä Terveydenhoitotuotteiden palvelukeskuksesta oon ostanut. Niillä on olemassa muuten puhelinmyyntikin, numerotiedusteluista varmasti numero löytyy..Suosittelen!
Instrusta ostettuja, nimenomaan reisipituisia " stay-up" -tukisukkiksia. Mä oon pitäny koko raskauden ajan ja ollu älyttömän hyvät, jalat ei väsy läheskään niin paljon! Oon kokeillu myös tuki-polvisukkia, mut niistä ei oo ollu niin paljon apua, koska eivät tue koko matkalta niinkuin stay-upit...
äityli 38+6
Tukisukkiahan saa eripituisina, mutta jos tarvetta on täyspituiseen tukeen, niin sukkikset on paremmat. Itse tykkään Amarin 40den Premaman support -sukkiksista. (Stocka 17,50e). Ne näyttää tavallisilta, kevyesti kiiltäviltä. Ei siis miltään mummosukilta. Niissä on myös hyvin istuva yläosa. Tosi ihanat ja naiselliset.
Mulla on pahat suonikohjut, joita ei saa taiottua näkymättömiin ihan helpolla, mutta näillä se onnistuu! :) (Mulla on leikkauspäätös oottamassa vauvan syntymää.)
Tukisukat ei oo niin hyvät, niillä ongelma siirtyy vain ylöspäin.
Instrun tukisukkikset on ihan ok, ei tosin kovin naiselliset, mutta tukevat. Niissä on vaan itellä yksi ongelma: Yläosa on hirveän jäykkä ja saa olon tuntumaan tukalalta ja supistelemaan.
Mieti omaa tarvettasi ja kattele eri vaihtoehtoja!
Asun Kainuussa, joten kauppavalikoima täällä on todella suppea.
Mille korkeudelle nuo stay up -tukisukat tulee? Mulla on nimittäin reiden puolivälissä pullahtanut yksi suoni " ulos" ja siihen jomottaa esim. kun nousen sängystä. Ja itse asiassa joskus pakaroitten alaosaankin jomottaa, jos istun vaikka tässä koneella pidempään tai joudun autolla ajamaan pitemmän matkan. Joten vaatisko mun kroppa kuitenkin ne koko pitkät sukkahousut?
Instrusta ostin jo pari vuotta sitten lentotukisukat, mutta pääsin käyttämään niitä vasta tässä raskaudessa, kun neljä kertaa meni raskaus kesken. Aluksi ne lentotukisukat tuntui tosi hyviltä, mutta nykyisin ne ei tahdo enää pysyä ylhäällä, vaan alkavat valua. Auttamattomasti liian lyhyetkin ne mulle jo on.
neronja rv17+2
Minä suosittelen myös Amarin tukisukkahousuja. Löytyy ainakin ruskeaa ja omaa suosikkiani Nokea. Stokkalla tosiaan 17,90 mutta Prismassa 13,50. =)
Mulla on nyt kokeilussa ilmeisesti just nuo Amarin Premaman -tukisukkahousut. Ja tosiaan lisäyksenä edellisiin vielä se, että ne on äitiystukisukkahousut, kuten nimestäkin voi päätellä. Mä olen sen verran paksu, että isoinkin koko kiristeli uutena nivusista ja kivasti masun päälle ulottuva yläosa rullautuu alas päivän mittaan, mutta ehkäpä nuo toisena päivänä vähän venyneempinä toimii. Hinnaltaan siedettävät tosiaan just Prismassa, joten suosittelen ostamaan esim. toisiksi tukisukkiksiksi nämä, vaikka eivät varmasti ole yhtä hyvät kuin Instrun.
Mut valitettavasti nämä on minusta masun kohdalta liian tiukat. Muuten nämä tuntuis ihan hyvältä, mutta jotenkin masua ahdistaa JO NYT vaikka olen vasta rv17+3. Mun pitää varmaan kokeilla vielä noita stay uppeja. Ne ei ainakaan masusta purista ;-). Näistä tukisukkiksista vielä sen verran, että ovat kokoa 40-42. Pituutta mulla on 160 cm ja painoa tällä hetkellä 72 kg. Myyjäkin arveli, että tuo seuraava koko olis mulle aivan liian pitkä. Näitä vois pitää varmaan synnytyksen jälkeen.
neronja rv17+3
Ne on ainakin hyvät.