HS: korkeakoulutetut naiset eivät ole ensisijaisia lapsettomia (yli 40 ja ei lapsia) vaan matalasti koulutetut miehet
Mun mielestä toi on ihan itsestäänselvyys, mutta ainakin mitä mediaa seuraa, niin lapsettomuusasia käsitetetään jotenkin naisten yksittäisenä vastuuna
"nainen tiesitkö että hedelmällisyytesi.."
"nainen, kerro miksi et halua laps"
"nainen sitä"
"nainen tätä"
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan sano sitä ilmeistä. Suomalainen mies rakastaa kaljapulloaan enemmän kuin perheenperustamista. Surullista todellisuutta monen elämässä.
Koska keskustelun kannalta hedelmällisintä on olla sortumatta tuollaisiin kliseisiin ja pitäytyä tutkitussa tiedossa. Tuo kaljapullo-selityksesikin on ongelmallinen siinä mielessä, että emme voi suoralta kädeltä tietää johtuuko lapsettomuus juomisesta vai juominen lapsettomuudesta (ja yksinäisyydestä).
Tarkoitin sitä, että on paljon miehiä, jotka eivät halua miehistyä, kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta ja nähdä vaivaa perheenperustamiseksi. On kivempi kaljoitella ja sohvailla ja elää ikuista nuoruutta.
Itse jäin lapsettomaksi, kun tuhlasin vuosia tällaiseen mieheen enkä nähnyt sitä tuhansien jonoa missään eron jälkeen. Kaverini lisääntyi ja joutui jättämään miehen, kun lapset olivat pieniä. Itse en halunnut sitä. Eksäni kyllä lisääntyi. Thaivaimoa ei haitannut lisääntyä semialkkiksen sovinistin kanssa. Valitettavasti oma rimani on korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen on turha valittaa että ei saa lapsia kun halukkaita miehiä jotka olisi valmiita hänen kanssaan lapsia tekemään on tuhansia vaikka heti.
Hei! Haluan kanssasi lapsen vaikka heti. Luonnollisesti sinä hoidat lasta 50% ajasta, maksat puolet kuluista, ja olet lapselle hyvä isä, eikö niin? Olet myös minulle hyvä puoliso. Jos tämä sopii, laita sähköpostiosoitteesi niin otan yhteyttä.
Haha, mieheltä tuli alapeukku heti, kun selvisi, että pitäisi jotain tehdäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen on turha valittaa että ei saa lapsia kun halukkaita miehiä jotka olisi valmiita hänen kanssaan lapsia tekemään on tuhansia vaikka heti.
Hei! Haluan kanssasi lapsen vaikka heti. Luonnollisesti sinä hoidat lasta 50% ajasta, maksat puolet kuluista, ja olet lapselle hyvä isä, eikö niin? Olet myös minulle hyvä puoliso. Jos tämä sopii, laita sähköpostiosoitteesi niin otan yhteyttä.
Laittaisin mutta kun sinä olet trolli niin ei kiitos
En ole trolli. Täytän parin viikon päästä 40, joten olen jo epätoivoinen! Haluan raskaaksi hyvälle miehelle ja heti. Seuraava ovulaationi on noin kolmen viikon kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Miehethän niitä lapsia eivät halua, häipyvät perheistä jopa vauvavuosina, eivät kestä seksin vähenemistä jne. Lisäksi miehet kokevat riistona OMAN lapsen elättämisen. Menkääpä miehet itseenne.
Minä kyllä koen aika helvetinmoiseksi riistoksi sen, että rouva päätti raskautua minulta lupaa kysymättä, diili kun oli ettei lapsia tule. Kun 30-v päiväni läheni eli ns nipsautuspäivä, hän ilmoitti olevansa "plussa". Jess, juuri sitähän minä halusin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei meitä on tuhansia naisia jonossa valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei tarkoita sitä, että noista miehistä olisi isiksi. Lapsen kasvattaminen aikuiseksi on vaativa urakka ja siihen menee rahaa. Tarkoitat vain, että miehet haluavat vain seksiä.
Suurimmasta osasta naisistakaan ei ole äidiksi. Katsos äidiksi olemiseksi ei riitä ett pitää lapsen hengissä yhteiskunnan avulla.
Itseasiassa hyvä äiti elättää lapsen ihan itse ilman minkäänlaista yhteiskunnan apua.
Höpöhöpö. Yhteiskunta tukee lapsiperheitä ja hyvä niin. Ilman yhteiskunnan tukea hyvin harva saisi edes päivähoitoa maksettua. Hoitovapaatakin moni arvioi lapsen tarpeesta, 9 kuukauden ikäinen vauva on oikeasti pieni. Täälläkin yksi irvileukamies jaksaa jankuttaa muumilauluista ja sormiväreistä, mutta kuules, lapsi tarvitsee hoivaa, rakkautta ja virikkeitä ruuan lisäksi. Muumilauluvessukka on ainakin jäänyt noista paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta suomalaiset akateemiset typerysnaiset voivat kuolla sukupuuttoon.
Turhaan vingut. He jäävät harvemmin lapsettomiksi kuin matalammin koulutetut. http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005228784.html
Miksi miehelle ei kelpaa matalasti koulutettu nainen?
Miehillehän juuri kelpaa matalasti koulutettu nainen toisin kuin naisille. Miehiä ei kiinnosta naisen koulutus.
No miksi matalasti koulutetut naiset sitten saavat vähemmän lapsia? Ja yleensä siksi, etteivät ole kelvanneet parisuhteeseen.
Väärin. Vain 35 % lapsettomaksi jäävistä naisista ei ole koskaan elänyt avo- tai avioliitossa. Lapsettomaksi jäävistä miehistä tuollaisten ikisinkkujen osuus on 52 %. Ja kun muistetaan, että miehiä on lukumääräisesti enemmän, niin ikisinkkuja miehiä on paljon enemmän kuin ikisinkkuja naisia.
https://www.demographic-research.org/volumes/vol36/55/36-55.pdf (sivu 13)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän niitä lapsia eivät halua, häipyvät perheistä jopa vauvavuosina, eivät kestä seksin vähenemistä jne. Lisäksi miehet kokevat riistona OMAN lapsen elättämisen. Menkääpä miehet itseenne.
Minä kyllä koen aika helvetinmoiseksi riistoksi sen, että rouva päätti raskautua minulta lupaa kysymättä, diili kun oli ettei lapsia tule. Kun 30-v päiväni läheni eli ns nipsautuspäivä, hän ilmoitti olevansa "plussa". Jess, juuri sitähän minä halusin....
Sun pitäisi tietää, että mikään ehkäisykeino ei ole 100% muutenkaan. Että vaikka ei tahallaan niin jos seksiä harrastaa, vahinko voi sattua ja nainen saa päättää sillon omasta kropastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan sano sitä ilmeistä. Suomalainen mies rakastaa kaljapulloaan enemmän kuin perheenperustamista. Surullista todellisuutta monen elämässä.
Koska keskustelun kannalta hedelmällisintä on olla sortumatta tuollaisiin kliseisiin ja pitäytyä tutkitussa tiedossa. Tuo kaljapullo-selityksesikin on ongelmallinen siinä mielessä, että emme voi suoralta kädeltä tietää johtuuko lapsettomuus juomisesta vai juominen lapsettomuudesta (ja yksinäisyydestä).
Tarkoitin sitä, että on paljon miehiä, jotka eivät halua miehistyä, kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta ja nähdä vaivaa perheenperustamiseksi. On kivempi kaljoitella ja sohvailla ja elää ikuista nuoruutta.
Itse jäin lapsettomaksi, kun tuhlasin vuosia tällaiseen mieheen enkä nähnyt sitä tuhansien jonoa missään eron jälkeen. Kaverini lisääntyi ja joutui jättämään miehen, kun lapset olivat pieniä. Itse en halunnut sitä. Eksäni kyllä lisääntyi. Thaivaimoa ei haitannut lisääntyä semialkkiksen sovinistin kanssa. Valitettavasti oma rimani on korkeammalla.
Kliseetä kliseen päälle ja epäilemättä puhdasta fiktiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta suomalaiset akateemiset typerysnaiset voivat kuolla sukupuuttoon.
Turhaan vingut. He jäävät harvemmin lapsettomiksi kuin matalammin koulutetut. http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005228784.html
Koska on lihava. Hoikat ja treenatut kelpaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kliseetä kliseen päälle ja epäilemättä puhdasta fiktiota.
No eipä kuulu pillujalkohen tepsutusta täällä, vaikka olisi ollut tosi tervetullutta. Eksä soittelee kerran vuodessa kännissä eli en menettänyt mitään muuta kuin mahdollisuuden lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi matalasti koulutetut naiset pyngertävät lapsia monelle eri miehelle, koulutetuille ja kouluttamattomille :)
Osaatko lukea? Tähänkin ketjuun on useamman kerran linkitetty tuore tutkimus, jonka mukaan näin ei todellakaan ole.
Tähän ketjuun ei ole linkitetty yhtään tutkimusta, jossa todettaisiin, että kouluttamattomat naiset eivät pyngertäisi lapsia monelle eri miehelle. Lapsettomuus on kouluttamattomilla naisilla marginaalisesti yleisempää (1-2 prosenttiyksikön ero) kuin koulutetuilla naisilla, mutta lasten lukumäärästä tai isien lukumäärästä yhden naisen lapsille ei ole mitään näyttöä tähän ketjuun linkattu. Kun ei noita asioita tuossa tutkimuksessa edes tutkittu, vaan lapsettomuuden ja koulutuksen yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeastaan hyvä huomio. Matala koulutus nimittäin korreloi myös huonon terveydentilan kanssa. Miehille ykkösjuttu naisessa on se, että nainen näyttää terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeastaan hyvä huomio. Matala koulutus nimittäin korreloi myös huonon terveydentilan kanssa. Miehille ykkösjuttu naisessa on se, että nainen näyttää terveeltä.
Aa siis miehet ne ovatkin nirsoja:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, muttei yhtä nirsoja kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, muttei yhtä nirsoja kuin naiset.
Eiköhän nämä ikisinkkuniehet ole niitä nirsoja vaatimuksineen, ikää 40-50v ja pitäisi saada meitä 20v. Hahhah.
Vierailija kirjoitti:
Asian ydin ei sinänsä ole miehen koulutuksen puute vaan se mitä kouluttamattomuus edustaa: kouluttamattomat/vähän kouluja käyneet miehet eivät kykene kovin syvälliseen ajatteluun eli suomeksi sanottuna heidän kanssaan ei keskustelut onnistu. He ajattelevat käytännön tasolla ja yksinkertaisesti. Mielenkiinnon kohteet ovat kalja, urheilu ja autot. Minulla ei pää kestäisi katsella tällaista miestä yhtään. Kertoo myös jotain ihmisen pitkäjänteisyydestä ja suunnitelmallisuudesta, että viitsiiko / ja kykeneekö käymään kouluja vai ei. Eli tällaisia miehiä ei naiset halua katsella, siinä syy.
Koulujen käymättä jäämiseen voi olla muitakin syitä kuin puutteet pitkäjänteisyydessä tai suunnitelmallisuudessa. Ikävä kyllä kouluttamaton/vähän koulutettu mies useimmiten yleistetään siihen samaan muottiin jossa oleva ei osaa mitään eikä kykene mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei oikein voi hankkia lasta yksin.
"Suomen parisuhdemarkkinoilla muhii suuri ongelma. Keski-ikäiset, kouluttamattomat miehet eivät löydä naisia, eivätkä koulutetut naiset miehiä. Parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöliitosta sanoo, että jopa puolet keski-ikäisistä duunareista, vähemmän koulutetuista miehistä on vailla partneria.
Syynä on se, että koulutetuille naisille ei kelpaa kouluttamaton mies."
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoil…
Miten olisi: "Syynä on se, että miehet eivät kouluttaudu joten he eivät ole kelvollisia kumppaneita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Yleensä kun tinderissä katselee naisia niin tietty korrelaatio tuntuu löytyvän.
Itse haluaisin parisuhteeseen matalasti koulutetun naisen kanssa (koska olen sellainen itsekin) mutta heidän ulkonäkö ja etenkin tyyli on yleensä aika epäkiinnostava. Parhaiten kuvaa sana WT.