HS: korkeakoulutetut naiset eivät ole ensisijaisia lapsettomia (yli 40 ja ei lapsia) vaan matalasti koulutetut miehet
Mun mielestä toi on ihan itsestäänselvyys, mutta ainakin mitä mediaa seuraa, niin lapsettomuusasia käsitetetään jotenkin naisten yksittäisenä vastuuna
"nainen tiesitkö että hedelmällisyytesi.."
"nainen, kerro miksi et halua laps"
"nainen sitä"
"nainen tätä"
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi on ihan itsestäänselvyys, mutta ainakin mitä mediaa seuraa, niin lapsettomuusasia käsitetetään jotenkin naisten yksittäisenä vastuuna
"nainen sitä"
"nainen tätä"Nelikymppisellä naisella alkaa olla lastenhankinnassa kiire, ellei ole jo myöhäistä. Nelikymppisellä miehellä on vielä vähintään pari vuosikymmentä aikaa. Onko ihme, että just naisia hoputetaan?
Ymmärrän ihan täysin mitä tekstissä lukee. Kiitos huolenpidosta.
Naapurissa asuu pariskunta, molemmat 47v. Nainen sai juuri terveet kaksoset, että ei se aina mene niin.
Käytännössä lähess 100% eli ihan turha kaivaa jotain naapuria kumoamaan totuus.
Väärin. Äitini sai minut 48-vuotiaana ja tätini sai lapsen 50v vielä. Se tekee jo vähemmän kuin 100%.
Hei, lue ne viestit ennen kuin vastaat, jookosta? Tai jos et ymmärrä tekstiä, niin sun paikka ei ole tässä keskustelussa.
Naisen on turha valittaa että ei saa lapsia kun halukkaita miehiä jotka olisi valmiita hänen kanssaan lapsia tekemään on tuhansia vaikka heti.
"Miesten lapsettomuus kasvaa kaikilla koulutusasteilla".
Alhaisesti koulutetut eivät saa lapsia, ja korkeammin koulutetut ovat järkeistäneet lisääntymistään.
Osa korkeasti koulutetuista naisista tienaa enemmän kuin mies. Voiko huono palkkaindeksin duunari mies hyväksyä parempi palkkaisen naisen puolisokseen?
Voiko duunarimies jäädä kotiin hoitamaan lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei oikein voi hankkia lasta yksin.
"Suomen parisuhdemarkkinoilla muhii suuri ongelma. Keski-ikäiset, kouluttamattomat miehet eivät löydä naisia, eivätkä koulutetut naiset miehiä. Parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöliitosta sanoo, että jopa puolet keski-ikäisistä duunareista, vähemmän koulutetuista miehistä on vailla partneria.
Syynä on se, että koulutetuille naisille ei kelpaa kouluttamaton mies."
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoil…
Onko duunarissa jotain vikaa? Eikö ole tärkeintä että on jokin työ josta saa palkkaa? Nykyään kun työttömiä on paljon niin työpaikka on melkein kuin lottovoitto. Jos itse olisin kumppania vailla niin muut asiat kuin koulutus ratkaisee.
Duunari on koulutettu. Ap puhuu kouluttamattomasta.
Kuka nainen haluaa jotain elämäntapalusmua niskoilleen? Mies voisi kasvaa aikuiseksi, jos haluaa omia lapsia. Minä itse olen koulutettu ja melko hyväpalkkainen nainen ja mieheni on duunari, joka välillä on ollut tahattomasti työttömänäkin. Niinhän se on, että äitiyslomalla ja hoitovapaalla perheemme talous notkahti pariksi vuodeksi pahasti, kun piti miehen olemattomalla palkalla koko perhe elättää. Hädin tuskin saimme asuntolainan lisäksi ruokaa pöytään. Onneksi kotosalla ollessa ei mitään vaatteita tarvitse ostaa. Vaihdoimme lopulta sitten niin, että mies jatkoi hoitovapaalla ja minä palasin töihin. Toista lasta en tehnyt.
Harmi etteivät miehet voi synnyttää, voisivat sitten pienipalkkaisina muutenkin jäädä hoitovapaalle ja nainen saisi jatkaa koko ajan töissä.
Kuka nainen haluaa ehdoin tahdoin elää perheineen köyhyydessä?
Vierailija kirjoitti:
Naisen on turha valittaa että ei saa lapsia kun halukkaita miehiä jotka olisi valmiita hänen kanssaan lapsia tekemään on tuhansia vaikka heti.
Tuohan ei tarkoita sitä, että noista miehistä olisi isiksi. Lapsen kasvattaminen aikuiseksi on vaativa urakka ja siihen menee rahaa. Tarkoitat vain, että miehet haluavat vain seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"nainen sitä"
"nainen tätä"Nelikymppisellä naisella alkaa olla lastenhankinnassa kiire, ellei ole jo myöhäistä. Nelikymppisellä miehellä on vielä vähintään pari vuosikymmentä aikaa. Onko ihme, että just naisia hoputetaan?
Loololl. Ehkä yksi prosentti 60v miehistä kelpaa lisääntymisikäisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen parisuhdemarkkinoilla muhii suuri ongelma. Keski-ikäiset, kouluttamattomat miehet eivät löydä naisia, eivätkä koulutetut naiset miehiä. Parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöliitosta sanoo, että jopa puolet keski-ikäisistä duunareista, vähemmän koulutetuista miehistä on vailla partneria.
Onko duunarissa jotain vikaa? Eikö ole tärkeintä että on jokin työ josta saa palkkaa? Nykyään kun työttömiä on paljon niin työpaikka on melkein kuin lottovoitto. Jos itse olisin kumppania vailla niin muut asiat kuin koulutus ratkaisee.
Kuka nainen haluaa jotain elämäntapalusmua niskoilleen? Mies voisi kasvaa aikuiseksi, jos haluaa omia lapsia. Minä itse olen koulutettu ja melko hyväpalkkainen nainen ja mieheni on duunari, joka välillä on ollut tahattomasti työttömänäkin. Niinhän se on, että äitiyslomalla ja hoitovapaalla perheemme talous notkahti pariksi vuodeksi pahasti, kun piti miehen olemattomalla palkalla koko perhe elättää. Hädin tuskin saimme asuntolainan lisäksi ruokaa pöytään. Onneksi kotosalla ollessa ei mitään vaatteita tarvitse ostaa. Vaihdoimme lopulta sitten niin, että mies jatkoi hoitovapaalla ja minä palasin töihin. Toista lasta en tehnyt.
Harmi etteivät miehet voi synnyttää, voisivat sitten pienipalkkaisina muutenkin jäädä hoitovapaalle ja nainen saisi jatkaa koko ajan töissä.
Kenenkään ei pidä jäädä sinne kotiin.
Tuo on juuri syy miksi työttömyys on niin suuri tässä maassa. Suomessa on joku sairas hinku jäädä kotiin hoitamaan lasta. Muissa Pohjoismaissakin äidit menevät töihin mutta täällä ne jää kotiin. Missä ei ole mitään järkeä.
Asian ydin ei sinänsä ole miehen koulutuksen puute vaan se mitä kouluttamattomuus edustaa: kouluttamattomat/vähän kouluja käyneet miehet eivät kykene kovin syvälliseen ajatteluun eli suomeksi sanottuna heidän kanssaan ei keskustelut onnistu. He ajattelevat käytännön tasolla ja yksinkertaisesti. Mielenkiinnon kohteet ovat kalja, urheilu ja autot. Minulla ei pää kestäisi katsella tällaista miestä yhtään. Kertoo myös jotain ihmisen pitkäjänteisyydestä ja suunnitelmallisuudesta, että viitsiiko / ja kykeneekö käymään kouluja vai ei. Eli tällaisia miehiä ei naiset halua katsella, siinä syy.
Minä olen lapseton eikä se ole oma valintani. En vaan ole yksinkertaisesti löytänyt sopivaa miestä. Pitäisi alkaa varmaan säästää lapsettomuushoitoja varten, kun ei tunnu sekään oikealle että raahaisin vaan baarista jonkun randomin miehen...
Ja ei miehen tarvitse mikään tohtori olla eikä minua haittaa jos mies on minua matalammin koulutettu. Yleensä se miestä haittaa että nainen on korkeammin koulutettu, en enää tapaile itseäni matalemmin koulutettuja kun en jaksa sitä piikittelyä ja alemmuuskompleksien kanssa pyörimistä. Minä haluan tasavertaisen suhteen enkä mitään jatkuvaa valtataistelukieroilusuhdehelvettiä.
Onneksi matalasti koulutetut naiset pyngertävät lapsia monelle eri miehelle, koulutetuille ja kouluttamattomille :)
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan sano sitä ilmeistä. Suomalainen mies rakastaa kaljapulloaan enemmän kuin perheenperustamista. Surullista todellisuutta monen elämässä.
Koska keskustelun kannalta hedelmällisintä on olla sortumatta tuollaisiin kliseisiin ja pitäytyä tutkitussa tiedossa. Tuo kaljapullo-selityksesikin on ongelmallinen siinä mielessä, että emme voi suoralta kädeltä tietää johtuuko lapsettomuus juomisesta vai juominen lapsettomuudesta (ja yksinäisyydestä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei tarkoita sitä, että noista miehistä olisi isiksi. Lapsen kasvattaminen aikuiseksi on vaativa urakka ja siihen menee rahaa. Tarkoitat vain, että miehet haluavat vain seksiä.
Suurimmasta osasta naisistakaan ei ole äidiksi. Katsos äidiksi olemiseksi ei riitä ett pitää lapsen hengissä yhteiskunnan avulla.
Itseasiassa hyvä äiti elättää lapsen ihan itse ilman minkäänlaista yhteiskunnan apua.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapseton eikä se ole oma valintani. En vaan ole yksinkertaisesti löytänyt sopivaa miestä. Pitäisi alkaa varmaan säästää lapsettomuushoitoja varten, kun ei tunnu sekään oikealle että raahaisin vaan baarista jonkun randomin miehen...
Ja ei miehen tarvitse mikään tohtori olla eikä minua haittaa jos mies on minua matalammin koulutettu. Yleensä se miestä haittaa että nainen on korkeammin koulutettu, en enää tapaile itseäni matalemmin koulutettuja kun en jaksa sitä piikittelyä ja alemmuuskompleksien kanssa pyörimistä. Minä haluan tasavertaisen suhteen enkä mitään jatkuvaa valtataistelukieroilusuhdehelvettiä.
Olen vielä 23v (mutta äkkiäkös se 30 pamahtaa mittariin) ja en ole löytänyt viiteen vuoteen miestä joka haluaisi sitoutua minuun. Tapailin jokin aika sitten miestä, joka oli ammatiltaan rakennusmies. Meillä synkkasi ja oli mukavaa, yhtäkkiä miehen fiilikset muuttuivat (oli itse puhunut tulevaisuudesta ennen tätä) ja syy tapailun loppumiselle oli minun amk-tutkintoni (!!) ja se, että tienaan häntä enemmän. Olen itse ylioppilaspohjalta ammattikorkeaan mennyt. Koskaan en ole vähätellyt "amiksia" tai hänen ammattiaan, koska minua ei kiinnosta kunhan mies kykenee elättämään itsensä työllään eikä loisi kotona loisimisen ilosta.
Ihan samaa mieltä sinun kanssasi, minua hyvin kohteleva ja katseenkestävä mies kelpaa vaikka olisi VAIN rakennusmies, lähihoitaja tai mekaanikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pidä jäädä sinne kotiin.
Tuo on juuri syy miksi työttömyys on niin suuri tässä maassa. Suomessa on joku sairas hinku jäädä kotiin hoitamaan lasta. Muissa Pohjoismaissakin äidit menevät töihin mutta täällä ne jää kotiin. Missä ei ole mitään järkeä.
Eurooppalaisella tasolla katsottuna naiset Suomessa palaavat äitiyslomilta töihin poikkeuksellisen paljon. Ja vieläpä kokopäiväisiin töihin. Suurimmassa osassa Eurooppaa naiset jäävät kotiin tai korkeintaan menevät osapäivätöihin. Miettiä voi onko sen italialaisen miehen palkka oleellisesti isompi, kun sillä pystyy perheen elättää.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Haluan kanssasi lapsen vaikka heti. Luonnollisesti sinä hoidat lasta 50% ajasta, maksat puolet kuluista, ja olet lapselle hyvä isä, eikö niin? Olet myös minulle hyvä puoliso. Jos tämä sopii, laita sähköpostiosoitteesi niin otan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi matalasti koulutetut naiset pyngertävät lapsia monelle eri miehelle, koulutetuille ja kouluttamattomille :)
Osaatko lukea? Tähänkin ketjuun on useamman kerran linkitetty tuore tutkimus, jonka mukaan näin ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunari ei välttämättä ole koulutettu. Varastotyöntekijä on duunari, mutta sitä duunia voi tehdä täysin ilman koulutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Haluan kanssasi lapsen vaikka heti. Luonnollisesti sinä hoidat lasta 50% ajasta, maksat puolet kuluista, ja olet lapselle hyvä isä, eikö niin? Olet myös minulle hyvä puoliso. Jos tämä sopii, laita sähköpostiosoitteesi niin otan yhteyttä.
Hei minullekin kelpaa yksi niistä tuhansista jos tuo toteutuu! En halua lasta vain että saisin huolehtia siitä yksinäni. Mielummin olen lapseton korkeasti koulutettu nainen kuin yh-äiti, jonka lapsen isä on muualla kuin lapsen elämässä tasavertaisena vanhempana.
Tarkoittaako tuo "tuhansia halukkaita miehiä" sitä, että niille miehille kelpaa pano ilman ehkäisyä? Vastuu ihmiselämästä tai perheestä ei tietenkään kiinnosta? :)
Juu, esimerkiksi itse en halua, mutta se ei ole koskaan estänyt ketään hoputtamasta mua lastenhankintaan.