Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidan kaikki kotityöt, ja kävi ilmi että miehen mielestä en tee mitään

Vierailija
24.05.2017 |

Tilanne alkoi siis siitä, kun 6 kk sitten jäin määräaikaisuuden päättymisen jälkeen työttömäksi. Aloin ihan omasta aloitteesta miehen työpäivän aikana tekemään kaikki kotihommat. Mukaan lukien kaupassa käynnit ym. Hoidan siis pyykit, viikattuina kaappiin, ruokien ostamiset ja laittamiset, tiskit, imuroinnit, pölyjen pyyhkimiset, laskujen maksut, lakanoiden vaihdot ja siis ihan kaikki. Maksamme ruoat ja asumiset ja muut elämiset puoliksi (minulla ok ansiosidonnainen, niin pystyn hyvin maksamaan noista puolet). Mies ei ole puoleen vuoteen joutunut tekemään yhtään kotityötä, ei edes tiskikoneen tyhjennystä kertaakaan, eikä kyllä olisi "ehtinytkään", koska minä ehdin ne tehdä valmiiksi alta pois ennen kuin hän tulee töistä kotiin. En ole valittanut asiasta, ei sitä kotityötä niin paljon ole. Asumme kerrostalossa eli ei ole edes lumitöitä tms.

Mutta nyt kävi ohimennen muun keskustelun yhteydessä vähän sivulauseessa ilmi, että hänen mielestä minä en tee mitään kotitöitä. Että vain laiskottelen, ja laiminlyön kaikki kotihommat kun vaan makaan enkä tee yhtään mitään. Ei siis suuttunut minulle mitenkään asiasta vaan paljasti vähän vahingossa, että ajattelee noin. No siis tottakai teen kotitöiden lisäksi työhakemuksia, ylläpidän osaamista lukemalla jotain työhön liittyviä kirjoja, käyn huolehtimassa kunnostani jne. Mutta tämä on ihan kamala tilanne, koska en ymmärrä miten se voi ajatella noin. Se ei siis ole puoleen vuoteen tehnyt itse kertaakaan yhtään mitään kotihommaa, ja minä olen tehnyt aivan kaiken yksin. Mitä ihmettä siis. Käykö noin kun nainen jää lapsen kanssa kotiin myös? Toinen elää kuin hotellissa ja luulee että kotona oleva ei silti tee yhtään mitään muuta kuin makaa? Itsestäänkö ne pyykit sinne kaappiin menee ja ruoat kävelee kaupasta kotiin?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät ne tekemättä, niin eiköhän herää.

Vierailija
2/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen ne ihan mielelläni, ei minua se haittaa, että teen ne nyt yksin. Mutta se haittaa, että toinen luulee että en tee muka mitään. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://english.emmaclit.com/2017/05/20/you-shouldve-asked/  Miehet valitettavasti deletoi tästä sarjakuvasta olleen ketjun, jossa  oli vilkasta keskustelua asiasta.

Vierailija
4/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen ne ihan mielelläni, ei minua se haittaa, että teen ne nyt yksin. Mutta se haittaa, että toinen luulee että en tee muka mitään. Ap.

Ongelma onkin sillä kohtaa, kun olet takaisin töissä  ja kun teillä on 3 lasta: saat ihan edelleen tehdä kaiken ihan yksin. "Koska se ei ole mitään."

Vierailija
5/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida vain omat ruokasi ja pyykkisi viikon ajan, äläkä vahingossakaan siivoa mitään. Älä tiskaa astioita kuin itsellesi. Sitten kun mies ihmettelee asiaa, niin sanot ettet ole huomannut mitään muutosta, kun et kuulemma aiemminkaan tehnyt kotona mitään.

Vierailija
6/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tarkoitus olikin herätellä sitä sun miestä.

Vierailija
7/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentäväksi asian tekee se, että ennen yhteenmuuttoamme mies oli siis asunut sinkkuna yksin ainakin kuusi vuotta, eli hoitanut kyllä kaikki silloin yksin, ja siistinä piti kotinsa. Ja ensimmäiset yhdessä asumisen vuodet hän teki paljon kotitöitä, eli periaatteessa hänen pitäisi tietää se aika ja vaiva, joka niihin menee. Ap.

Vierailija
8/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se pointti oli? Olet kotona, joten kotityöt totta kai kuuluu sinulle. Sama äitiyslomalla, ei se mies sitä kotia sotke työpäivänsä aikana.

Vierailija
9/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahteen kertaan pitänyt viikon verran päiväkirjaa tekemistäni kotitöistä miehelle esiteltäväksi. Toisen kerran jälkeen loppui se rutkutus, että hän muka tekee enemmän. Joka päivälle oli tuntikausia töitä, kun tein kaikki keittiötyöt aterioiden suunnittelusta valmistukseen ja tiskaamiseen, kävin kaupassa, maksoin laskut, hoidin lapsen läksyt ja yhteydenpidon kouluun, pesin kylppärin ja vessan, pyyhin pölyt jne.jne.

Vierailija
10/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuossa on? Maksat kaiken puoliksi ja teet kaikki kotityöt? Mitä mies tekee vastaavasti hyväksesi?

Nyt lopetat ehdottomasti miehen passaamisen. Peset vain omat pyykkisi, ostat ja teet ruokaa vain itsellesi, ja siivoat vain omat jälkesi.

Mies joko tajuaa ja pyytää anteeksi, ja pohditte järjestelyjenne oikeudenmukaisuutta, tai sitten mietit vakavasti, voiko kyseisen ihmisen kanssa perustaa perhettä.

Vierailija
11/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sanoo myös paljon asioita, joita eivät tarkoita. Kysypä vielä uudestaan, rauhallisesti, eikö hän todella ymmärrä, kuinka paljon kotitöitä teet.

Vierailija
12/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se pointti oli? Olet kotona, joten kotityöt totta kai kuuluu sinulle. Sama äitiyslomalla, ei se mies sitä kotia sotke työpäivänsä aikana.

Pointti ei ollut se, että teenkö yksin kaikki vai ei. Pointti ei myöskään ollut väitellä siitä, että pitääkö kotona olevan tehdä yksin kaikki, vaikka maksetaan asiat puoliksi. Vaan pointti oli se, että teen yksin kaikki, mutta miehen mielestä en tee yhtäkään kotityötä ikinä. Pointti oli hämmästellä tuota miehen ajatusta siitä, että en tee yhtään kotityötä.

Ja toisekseen, ei ne "sotkut" päivän aikana muodostu, vaan lähinnä illan ja yön aikana jolloin mies on kotona. Lisäksi pyykkiä tulee toki miehen vaatteista, joita hän käyttää päivän aikana, pesen ja viikkaan nimittäin nekin. Sillä on aina kaapissa viikattuna vaatteet puhtaana nykyään.  

Vierailija
13/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin, että kun mies tulee töistä kotiin, et enää silloin tee mitään kotitöitä, (koska olet ne jo tehnyt päivän aikana) vaan otat rennosti illan? Ehkä tämän takia mies ajattelee että olet ensin muka maannut koko päivän kotona ja sen jälkeen vielä makaat koko illan (kärjistettynä). Ehkä mies olisi tyytyväinen siinä vaiheessa, kun rupeaisitkin tekemään kotitöitä vasta kun hän tulee kotiin, niin hän näkisi kuinka huhkit! Vaikea pukea sanoiksi, mutta ymmärsitkö mitä tarkoitan?

Vierailija
14/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten kertomaan, kun ratkaisitte perheenne ongelman.

Vierailija
15/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikaa jo akat että miehet eivät arvosta naisen työtä, perhekeskeisyyttä, naisten piirteitä tai mitään naisvaltaista. Ilmainen työvoimanne kelpaa ja päällenne syljetään. On globaali fakta että miehille naisen työ kodissa.on nollan arvoidtar. Siksi en ikinä suostuisi tekemään miehelle mitään.

Vierailija
16/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä typerä tapa kommentoida lukematta ketjua jotta tietäisit edes mihin vastaat?

Vierailija
17/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla oli vitsi, joka oli myös sarjakuvana. Mies kysyi aamulla töihin lähtiessään vaimolta, että "mitä ihmettä sinä teet täällä päivisin, eikö sinulla käy aika pitkäksi". Illalla töistä palatessa koti oli aivan mullin mallin. Mies säikähti, että onko täällä käynyt rosvoja. Vaimo rauhoitteli, että "ei toki. Sinä kysyit, mitä minä teen päivisin. Tänään jätin sen tekemättä."

Eipä ole vitsi vanhentunut noistakaan ajoista.

Vierailija
18/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa on? Maksat kaiken puoliksi ja teet kaikki kotityöt? Mitä mies tekee vastaavasti hyväksesi?

Nyt lopetat ehdottomasti miehen passaamisen. Peset vain omat pyykkisi, ostat ja teet ruokaa vain itsellesi, ja siivoat vain omat jälkesi.

Mies joko tajuaa ja pyytää anteeksi, ja pohditte järjestelyjenne oikeudenmukaisuutta, tai sitten mietit vakavasti, voiko kyseisen ihmisen kanssa perustaa perhettä.

En ole ajatellut asiaa niinkään siltä kantilta, että onko siinä "järkeä" että teen nyt kaikki yksin, vaikka maksan puolet. Teen kotityöt ihan mielellään. Olen puuhalias ja toimelias ihminen ja kaipaan koko ajan paljon tekemistä. Työttömyys on minulle vaikeaa tekemisen puutteen takia. En pysty millään täyttämään päiviäni vain työn hakemisella ja harrastuksilla. Ne kotityöt on ihan mukavaa ajankulua minulle. En esim. tykkää katsoa telkkaria ollenkaan eli en tosiaan makaa päiviä teeveen ääressä. Ja koska ansiosidonnaiseni on niin hyvä, niin en ole kyllä kehdannut ehdottaa, että maksaisin jotenkin vähemmän nyt. Ap.

Vierailija
19/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi aloit tekemään kaikki kotihommat yksin? Tuosta on tosi paha enää peruuttaa, mies on ns. pilattu. Nämä piilosovinnistit nakittaa naisen juuri noin. Niiden tarkoitus on laittaa nainen tekemään kaikki kotihommat, maksamaan kaikesta puolet tai yli (olet käynyt yksin kaupassa, varmaan maksanut ruokaostokset? Milloin mies on viimeksi osallistunut ruokakuluihin?) ja sitten esittävät suhteen ulkopuolella että "elättävät" naisen ja lapset (vaikka nainen usein tosiasiassa maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ynm., ja mies kuluttaa rahansa elektroniikkaan, moottoripyörään tai vastaavaan harrastukseen). Keskustelupalstoilla nämä tyypit sitten valittavat anonyyminä lompakkoloisista (vaikka ovat itse juuri sellaisia). Kuvaan kuuluu myös dramaattiset mielenosoitukset, jos joskus yhden kerran laittavat juomalasinsa itse suoraan tiskikoneeseen. Ovat silloin mielestään tehneet suururakan kotitöitä. Hanki itsellesi normaali mies, jolla ei ole tuota naisvihageeniä.   

Vierailija
20/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi juuri noin, ainoastaan sillä erotuksella että hoitovapaani jälkeen minä pyöritin pienen lapsemme lisäksi hotellia aviomiehelleni ja tämän meillä asuvalle aikuiselle tyttärelle. Nämä vain odottivat valmista ja moittivat heti, jos arkena ruokana oli puolivalmistetta, vessan käsipyyhkeitä ei ollut aina vaihdettu jne.

Kokopäivätyön lisäksi hoidin kaiken, siis KAIKEN. Edes miehen aikuinen työssäkäyvä tytär ei osallistunut mihinkään kuluihin kotitöistä puhumattakaan, ei edes sotkujaan siivonnut.

Vieläkin pistää vihaksi että suostuin moiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän