Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidan kaikki kotityöt, ja kävi ilmi että miehen mielestä en tee mitään

Vierailija
24.05.2017 |

Tilanne alkoi siis siitä, kun 6 kk sitten jäin määräaikaisuuden päättymisen jälkeen työttömäksi. Aloin ihan omasta aloitteesta miehen työpäivän aikana tekemään kaikki kotihommat. Mukaan lukien kaupassa käynnit ym. Hoidan siis pyykit, viikattuina kaappiin, ruokien ostamiset ja laittamiset, tiskit, imuroinnit, pölyjen pyyhkimiset, laskujen maksut, lakanoiden vaihdot ja siis ihan kaikki. Maksamme ruoat ja asumiset ja muut elämiset puoliksi (minulla ok ansiosidonnainen, niin pystyn hyvin maksamaan noista puolet). Mies ei ole puoleen vuoteen joutunut tekemään yhtään kotityötä, ei edes tiskikoneen tyhjennystä kertaakaan, eikä kyllä olisi "ehtinytkään", koska minä ehdin ne tehdä valmiiksi alta pois ennen kuin hän tulee töistä kotiin. En ole valittanut asiasta, ei sitä kotityötä niin paljon ole. Asumme kerrostalossa eli ei ole edes lumitöitä tms.

Mutta nyt kävi ohimennen muun keskustelun yhteydessä vähän sivulauseessa ilmi, että hänen mielestä minä en tee mitään kotitöitä. Että vain laiskottelen, ja laiminlyön kaikki kotihommat kun vaan makaan enkä tee yhtään mitään. Ei siis suuttunut minulle mitenkään asiasta vaan paljasti vähän vahingossa, että ajattelee noin. No siis tottakai teen kotitöiden lisäksi työhakemuksia, ylläpidän osaamista lukemalla jotain työhön liittyviä kirjoja, käyn huolehtimassa kunnostani jne. Mutta tämä on ihan kamala tilanne, koska en ymmärrä miten se voi ajatella noin. Se ei siis ole puoleen vuoteen tehnyt itse kertaakaan yhtään mitään kotihommaa, ja minä olen tehnyt aivan kaiken yksin. Mitä ihmettä siis. Käykö noin kun nainen jää lapsen kanssa kotiin myös? Toinen elää kuin hotellissa ja luulee että kotona oleva ei silti tee yhtään mitään muuta kuin makaa? Itsestäänkö ne pyykit sinne kaappiin menee ja ruoat kävelee kaupasta kotiin?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin, että kun mies tulee töistä kotiin, et enää silloin tee mitään kotitöitä, (koska olet ne jo tehnyt päivän aikana) vaan otat rennosti illan? Ehkä tämän takia mies ajattelee että olet ensin muka maannut koko päivän kotona ja sen jälkeen vielä makaat koko illan (kärjistettynä). Ehkä mies olisi tyytyväinen siinä vaiheessa, kun rupeaisitkin tekemään kotitöitä vasta kun hän tulee kotiin, niin hän näkisi kuinka huhkit! Vaikea pukea sanoiksi, mutta ymmärsitkö mitä tarkoitan?

Ymmärsin mitä tarkoitat, ja olet varmaan oikeassa, vaikka tuo pointtisi on kyllä aika kiero. Olen kotityöt ehtinyt kaikki tehdä, kun mies palaa kotiin töistä. Hän ehtii siis kotiin vasta klo 18, ja enpä juuri sen jälkeen enää kotitöitä tee, koska ei ole mitään enää tehtävänä. Mutta miksi ihmeessä hän haluaisi katsoa kun huhkin ja rehkin pyykin ääressä??? Toisiko se hänelle jotain kummallista tyydytystä?? Ap.

Vierailija
22/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat kaikesta puolet ja teet kaikki kotityöt koska sinulla on aikaa ja halua mutta mies ei arvosta.

Eli mies asuu kuin hotellissa. Muuten ihan kiva idea mutta tuohon kun totutat nyt miehen niin kotityöt on ikuisesti sinun tai ainakin hirveän tappelun takana että mies hoitaa oman osuutensa taas kun olet töissä.

Jos haluat herätellä miestä niin kerro että nyt et tee viikkoon kotitöitä niin näkee mikä ero on. Et pese pyykkiä, et siivoa etkä käy kaupassa, et tee ruokaa ym ym. Ehkä ymmärtää ehkä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei tasanvarmasti imuroi ja vaihda lakanoita päivittäin. Laiska töitään luettelee.

Ja nytkin notkuu palstalla?

Vierailija
24/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi aloit tekemään kaikki kotihommat yksin? Tuosta on tosi paha enää peruuttaa, mies on ns. pilattu. Nämä piilosovinnistit nakittaa naisen juuri noin. Niiden tarkoitus on laittaa nainen tekemään kaikki kotihommat, maksamaan kaikesta puolet tai yli (olet käynyt yksin kaupassa, varmaan maksanut ruokaostokset? Milloin mies on viimeksi osallistunut ruokakuluihin?) ja sitten esittävät suhteen ulkopuolella että "elättävät" naisen ja lapset (vaikka nainen usein tosiasiassa maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ynm., ja mies kuluttaa rahansa elektroniikkaan, moottoripyörään tai vastaavaan harrastukseen). Keskustelupalstoilla nämä tyypit sitten valittavat anonyyminä lompakkoloisista (vaikka ovat itse juuri sellaisia). Kuvaan kuuluu myös dramaattiset mielenosoitukset, jos joskus yhden kerran laittavat juomalasinsa itse suoraan tiskikoneeseen. Ovat silloin mielestään tehneet suururakan kotitöitä. Hanki itsellesi normaali mies, jolla ei ole tuota naisvihageeniä.   

Maksamme kyllä kaikki ihan aidosti puoliksi. Meillä on yhteinen taloustili erillisten tiliemme lisäksi, ja sinne molemmilta menee suoraan sama isohko summa kuussa. Molemmilla on kortit sille tilille, ja maksan ne kaikki ruokakaupat siltä tililtä ja muut kodin laskut ym. Sitä tiliä ei kumpikaan käytä ns. omiin ostoksiin. Mielestäni tuo meidän rahakuvio toimii ihan hyvin.  Aloin tekemään kaikki kotityöt yksin siksi, että olen niin ripeä ja energinen että haluan tehdä koko ajan jotain :D . Ja tosiaan niissä nyt ei mitään viittä tuntia päivässä mene. Vähän huolestuttava kyllä tuo naisvihageenikommenttisi. Ap.

Vierailija
25/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin, että kun mies tulee töistä kotiin, et enää silloin tee mitään kotitöitä, (koska olet ne jo tehnyt päivän aikana) vaan otat rennosti illan? Ehkä tämän takia mies ajattelee että olet ensin muka maannut koko päivän kotona ja sen jälkeen vielä makaat koko illan (kärjistettynä). Ehkä mies olisi tyytyväinen siinä vaiheessa, kun rupeaisitkin tekemään kotitöitä vasta kun hän tulee kotiin, niin hän näkisi kuinka huhkit! Vaikea pukea sanoiksi, mutta ymmärsitkö mitä tarkoitan?

Tämä. Meillä minä olen kotona lapsen kanssa, teemme aamupäivällä ruuat, pesemme pyykit, siivoamme ja iltapäivällä kun mies tulee kotiin, vauva nukkuu päiväunia ja minä makaan sohvalla ja syön karkkia. Se on se minkä mies aina näkee ja joskus on huomauttanut kuinka AINA minä vaan syön karkkia ja makaan sohvalla :D juu tuohon kellonaikaan kyllä.

Vierailija
26/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei tasanvarmasti imuroi ja vaihda lakanoita päivittäin. Laiska töitään luettelee.

Ja nytkin notkuu palstalla?

Mitä väliä sillä on, että notkunko nyt palstalla vai en? Sanoinhan, että teen kaikki kotityöt yksin, ja mies ei ole puoleen vuoteen tehnyt ainuttakaan kotityötä. Kukaan ei vaihda lakanoita joka päivä, enkä ole missään vaiheessa valittanut että minulla olisi liikaa kotitöitä tehtävänä tai harmittaisi tehdä ne yksin. Luehan ketjua ennen kuin latelet kommenttejasi. Ap.

Vierailija
27/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet tyytyväinen tilanteeseen niin miksi tulit tänne valittamaan. Jatka vaan sen miehen passaamista mutta älä odota mitään kiitosta tai arvostusta sillä sitä ei ole tulossa ja PISTE!

Tee vaan kiltisti touhukkaana ihmisenä kaikki kotihommat täydestä sydämestä ja rakkaudesta mieheen.

Vierailija
28/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meillä minä olen kotona lapsen kanssa, teemme aamupäivällä ruuat, pesemme pyykit, siivoamme ja iltapäivällä kun mies tulee kotiin, vauva nukkuu päiväunia ja minä makaan sohvalla ja syön karkkia. Se on se minkä mies aina näkee ja joskus on huomauttanut kuinka AINA minä vaan syön karkkia ja makaan sohvalla :D juu tuohon kellonaikaan kyllä.

No voinhan minä tietysti jättää kaikki kotityöt iltaan tehtäväksi, ja silloin mies saa sitten ihailla kun hikoilen, jos se siitä jotain nautintoa saa. Mutta sittenpähän ei ole enää sitä yhteistä "parisuhdeaikaa", jota nyt on. Eikä enää ole iltaisin hiljaista rauhallista kotia, jossa rentoutua, kun siellä heiluu imurit ja pyörii pyykit. Vaikea kyllä uskoa, että miehet oikeasti olisivat noin idiootteja. Ap.

Vierailija
29/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se pointti oli? Olet kotona, joten kotityöt totta kai kuuluu sinulle. Sama äitiyslomalla, ei se mies sitä kotia sotke työpäivänsä aikana.

Ei työpäivänsä aikana mutta sitä ennen ja sen jälkeen. En tiedä miten aikuinen ihminen voi olla niin sottanen. Ruokakokkareita ympäriinsä, kahvinpurut pöydällä ja lattialla, kahvia kaadetaan kaapistojen ovia pitkin, öljyllä, voilla ja leivänmurusilla valellaan tasot. Jos otetaan kurkkua niin siitä päästä ensin otetaan muutama siivu pois ja ne läiskästään tasolle. Ruuantähteet jätetään lautaselle märäntymään. Tyhjät ruokapakkaukset jätetään pöydälle tai lattialle jos ne sattuu tipahtamaan. Tässä vähän listaa keittiön osalta.

Ohis.

Vierailija
30/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus kuulla samanmoista motkotusta siitä etten tee yhtään mitään vaan makaan persiilläni kotona. Päätin sitten lopettaa tekemisen, ja mies sai hämmästyksekseen huomata että jännä kuinka ne lattialle jätetyt likaiset kalsarit eivät maagisesti itsekseen löydykään puhtaina kaapista... oppi meni tämän jälkeen perille.

Vierailija
31/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet tyytyväinen tilanteeseen niin miksi tulit tänne valittamaan. Jatka vaan sen miehen passaamista mutta älä odota mitään kiitosta tai arvostusta sillä sitä ei ole tulossa ja PISTE!

Tee vaan kiltisti touhukkaana ihmisenä kaikki kotihommat täydestä sydämestä ja rakkaudesta mieheen.

Miksi te ette lue edes aloitusta ennen kuin hyökkäätte ihmisten kimppuun? En minä aloituksessa valittanut sanallakaan että teen kaiken. Ihmettelin VAIN sitä, että mies luulee, että en tee yhtään mitään. Aloituksessa luki ihan selvästi, että pointti on miehen virheellinen käsitys totuudesta ja kysymys siitä, että onko tuollainen virheellinen käsitys totuudesta tavallinen miehille ja mistä se voisi johtua. Ap.

Vierailija
32/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette lue edes aloitusta ennen kuin hyökkäätte ihmisten kimppuun? En minä aloituksessa valittanut sanallakaan että teen kaiken. Ihmettelin VAIN sitä, että mies luulee, että en tee yhtään mitään. Aloituksessa luki ihan selvästi, että pointti on miehen virheellinen käsitys totuudesta ja kysymys siitä, että onko tuollainen virheellinen käsitys totuudesta tavallinen miehille ja mistä se voisi johtua. Ap.

Mitäpä lottoat?

Vierailija
33/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun minä olin kotona ja tein kaikki kotityöt niin mies maksoi kaiken ja vieläpä arvosti minun panostani perheen ja kodin puolesta. Sanoikin että hänellä ei olisi ilman minua näin kivaa kotia. En kyllä vaivautuisi pyörittämään mitään täysihoitolaa koko perheelle jos asenne olisi paska ja minua kohdeltaisiin kuin ilmaista palvelijaa.

Vierailija
34/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä kysynyt mieheltä kuka hänen mielestään ne kotityöt kotona sitten tekee, kun minä en kotona ole ulkopuolista siivoojaa nähnyt eikä ruokiakaan kukaan ole minulle kaupasta kotiin kantanut vaan ihan itse olen kaupassa joutunutkäymään?

Vierailija
35/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä ukolta, että jos se jäisi työttömäksi, olisiko sen mielestä kivaa, että sinä vähättelisit sitä ja sen olemassaoloa?

Vierailija
36/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kotona lasten kanssa ja mies tottui tuohon hyvään palveluun. Niin hyvin, että huomasi heti muistuttaa jos roskapussi oli viemättä. Kun olin sairas, niin meinasi saada sydärin kotiin palatessaan. En ollut näet siivonnut.

Harmi vaan sama jatkui kun palasin töihin.

Suosittelen että annat miehen osallistua kotitöihin edes jollain tavalla ja opetat häntä arvostamaan työpanostasi. Koska maksat puolet kaikesta, niin sinun ei olisi pakko tehdä kaikkia kotitöitä. Mietipä jos mies jäisi työttömäksi? Käyttäytyisikö hän samalla tavalla sinua kohtaan?

Vierailija
37/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentäväksi asian tekee se, että ennen yhteenmuuttoamme mies oli siis asunut sinkkuna yksin ainakin kuusi vuotta, eli hoitanut kyllä kaikki silloin yksin, ja siistinä piti kotinsa. Ja ensimmäiset yhdessä asumisen vuodet hän teki paljon kotitöitä, eli periaatteessa hänen pitäisi tietää se aika ja vaiva, joka niihin menee. Ap.

Sinut on otettu piiaksi: ihan selkeä juttu.

Vierailija
38/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voinhan minä tietysti jättää kaikki kotityöt iltaan tehtäväksi, ja silloin mies saa sitten ihailla kun hikoilen, jos se siitä jotain nautintoa saa. Mutta sittenpähän ei ole enää sitä yhteistä "parisuhdeaikaa", jota nyt on. Eikä enää ole iltaisin hiljaista rauhallista kotia, jossa rentoutua, kun siellä heiluu imurit ja pyörii pyykit. Vaikea kyllä uskoa, että miehet oikeasti olisivat noin idiootteja. Ap.

Kyllä ne ovat :D

Vierailija
39/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkäs teet jos miehesi on urpo. Ei ymmärrä eikä arvosta ja häntä ärsyttää että olet kaiket päivät "vapaa" ja saat tehdä mitä lystäät ja saat vielä siitä rahaakin. Helvetti sinähän voit vaikka panna naapurin Peraa kaiket päivät. Ja tokihan se koti maagisesti pysyy siistinä, vaatteet puhtaana ja ruoka pöydässä.

Ja sinä päivänä kun osat ovat toisin päin niin mies ei siivoa, ei tee ruokaa, ei pese pyykkiä ja sitten saa megaraivarin jos kehtaat asiasta huomauttaa...saatanan nalkuttava akka.

Vierailija
40/95 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ratkea täällä paasaamalla ja ihmettelemällä vaan keskustelemalla sen puolison kanssa!!!!!! Kommunikaatio!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme