Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TILULIINI

27.03.2006 |

Laitan vielä näin, että varmasti luet. Luepa meidän ketju.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä! Mä luulin pitkään, etä sä oot lähtenyt jo synnyttämään!!!!!!!!!!! Kun kirjotettiin viimeksi niin samaan aikaan niin oon katsonut vaan tuota viimeisen viestin kellon aikaa ja ihmtellyt, että milloinkohan se TILULIINI kirjottaa, onkohan se jo sairaalassa...Voi typeryyttä. Nyt ajattelin vain vilaista, et onko se mun viesti varmasti viimeisenä ja eihän se ollut!

Tosi lähellä toi sun la on mun la. En muistanutkaan, vaan 5 päivää väliä! jännää kyllä, mitkä tulee sitten olemaan todelliset syntymäpäivät. Mulla tulee huomenna se 38 täyteen ja ehkä pääsen sinne lähelle 40:kin. terkka sanoi eilen lupaavasti, että eiköhän tästä lokakuun vauva kuitenkin tule, mikä siis on vain hyvä. En ole ollenkaan malttamaton. Mutta kauheasti vaivaa on kyllä jo vaikka minkälaista! Tuntuu, että tämä kroppa pettää kohta alta! Pahinta on nyt ehkä ihan oikeasti alapään jomotus! Tuntuu jotenkin menkkamaisia kipuja koko ajan. mietin, että mitä ihmettä siellä tapahtuu? Onko se jotain synnytykseen jo pehmentymistä vai mitä? Vai suonikohjuja alapäässä! Kääk! Niin joku äiti mua pelotteli...Ekasta en muista tällaista ollenkaan. Ja supistuksia tulee kyllä joka päivä. No, katsellaan.

Me asutaan siskon kanssa ehkä 20 min ajomatkan päässä toisistamme eli tosi lähellä. Ei nyt sentään kävelymatkan päässä, mut kuitenkin. Kyllä ainakin mun poika, joka siis isompi ja puhuu jo niin puhuu serkustaan melkein joka päivä!

Herkuista mun piti sanoa, että panosta pieniin ja keveisiin. Ihan oikeasti ainakin ekassa synnytyksessä en pystynyt syömään mitään. Ei edes suklaata! Kätilö pakotti jossain vaiheessa syömään, kun en muuten muka jaksa ponnistaa vastusteluista huolimatta ja senkin oksensin kokonaan ulos. itse ajattelin pakata synnytystä varten lähinnä limua esim. kokista piristämään. Toisaalta suklaat kyllä varmaan maistuu sitten lapsivuodeosastolla vauvaa ihmetellessä. Villapaita lokakuussa? Voipi olla ylipukemista...tai sitten ei.Aivan vastasyntyneen pukeminen on kyllä niin tuskaa, että jotain tosi helppoa kannattaa olla. Mä pakkasin kietaisupaidan ja potkarit. Siihen sitten kevyttoppapupuku päälle. Mulle muuten järkättiin vauvakutsut...Olin aika yllättynyt, koska ajattelin, ettei toisella lapselle järkätä. Oltiin ravintolassa syömässä, tosi hyvää ruokaa eikä tarvinnut itse maksaa. Vauvakin sai lahjoja! Ajattelin, ettei mitään voi ostaa, kun esikoisella on kaikkea, mutta niinpä vain oli sellaista, mitä ei esikoisella ollut. Totesin vaan, että tämä kakkonen on sellainen tyylipukeutuja, kun esikolla oli vaan äitiyspaketin toppavaatteet niin nyt tällä uudella tulee olemaan kaupasta ostetut " hienommat" , joita esikon aikana aina " kateellisena" ihastelin.

Poika kysyi tänään: Mistä aukosta vauva meni vatsaan? En kyllä ala 2-V:lle vielä selittämään...Varhaiskypsäkö vai mitä?

Mutta nyt jään odottelee sun kuulumisia. Ehkä ootkin synnyttämässä...

terkkuja

Vierailija
122/123 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olin ihan varma että sä olet jo lähtenyt synnyttämään :) no kivaa että ollaan molemmat vielä täällä!!! nauratti hulluna tuo teidän esikoisen kysymys, mistä aukosta :D ovelasti johdateltu!! siinä sitä onkin kertomista parivuotiaalle, heh!

viime yönä tuli vähän lupaavampi supistus, tähän asti on olleet niin lieviä että hyvä kun huomaa. lapsivettä on tosi paljon ja maha on ihan pinkee koko ajan vaikka ei supistaisikaan. tuntuu että kohta se poksahtaa vaikka vauva ei vielä syntyiskään! terkkarikin sitä ihmetteli kun tunnusteli, sanoi että saattaa sitä vettä aika paljon olla... juupa juu, ilmankos mun on ollut vaikea niitä suppareita tunteakaan kun maha on aina ihan pinkee! maanantaina kertoili myös että jos pari viikkoa vielä menis synnytykseen niin vauva saisi vähän painoa. ja kyllä varmaan meneekin tätä vauhtia, olispa jännä kun oltais kättärillä yhtä aikaa! :)

olen kehitellyt tekemistä, aloitin neulomaankin mitä en ole kovin paljon tehnyt. ja väsäsin siskon pojalle joululahjaksi villapaitaa ja kun se oli valmis niin totesin että siitä taitaa tullakin meidän vauvalle hyvä mökkipaita pakkasille.. heh, pitää piilottaa kaapin pohjalle ettei vaan kukaan erehdy näkemään sitä!!! hah!

hui että mennään jo hyvissä lukemissa, 38 viikko... ei tosiaan enää mene pitkään vaikka ylikin menisi. aika karsee tuo alapääkipu!! suonikohjuja alapäässä, hui kauhistus! no ei ne varmaan niitä ole :) mä olen kans ajoittain kärsinyt samantyylisestä vaivasta, ei kiva... kyllä se lapsen saaminen maailmaan edellyttää monen moista. ihana juttu nuo vauvakutsut!!! voi että olen aina salaa haaveillut että kaverit keksis järkätä semmoset mutta plaah, ei ne taida keksiä. jospa sitte saisin itekki ne ehkä kakkosen aikaan JOS joskus semmonen olis tulollaan! kovin monella kaverilla ei ole lapsia, ei he varmaan osaa edes ajatella semmosia juttuja. ja kun asuvat vielä aika hajallaan.

Hauskaa päivää ja odottelua, nautitaan viimeisistä päivistä (viikoista) ja raportoihan jos jotain alkaa tapahtumaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakutsuista...tosiaan, jos kavereilla ei ole lapsia eikä kokemusta aihepiiristä, kukaan tuskin ihan oikeasti tajuaa järkätä mitään. itselle koko aihepiiri oli aivan vieras ennen lasta itsellä. Nyt kun monella kaverilla on jo lapsi ja vauvakutsuja on ollut " miljoonat" niin asia on melkeinpä itsestään selvyys. Ei tosin tässä toisen lapsen tapauksessa. Olen eka, joka saa tokan lapsen. (kuten olin myös eka, joka sai ekan) hehheh edelläkävijä valitettavasti, koska koskaan ei saa neuvoja!

Kävin muuten lekurissa sen alapääkivun vuoksi tänään. Todennäköisesti on kohdun kypsymiskipua ja enteilee synnytystä. Kas vain en tiennytkään synnyttäväni kahden viikon sisällä...hehhhe. No, kohdunsuu oli sentin auki ja kohdunkaulaa sentti enää jäljellä eli on siellä jonkin verran kypsytty. Lääkäri arveli, että ei kyllä kestä laskettuun aikaan asti. Sitähän olen itsekin uumoillut, mutta kun nyt vain tietäis, kuinka paljon aiemmin tulee lähtö...Isompaa vauvaa povasi kuin esikoinen. Saapa nyt nähdä.

Kävin muuten tutustumassa Tammisaaren sairaalaan. nyt sitten on kiikun kaakun, kumpaan menen: kättärille vai Tammisaareen. Jännitystä tuokin.

Vai että lapsivettä paljon. Ehkä sulla sitten käynnistyy synnytys varmalla merkillä eli lapsivetien menolla. Se olisi musta ihanan selkeetä! Ei tarvitsisi miettiä supistusten kestoa ja tiheyttä. Mulla kyllä eka ei alkanut edes supistuksilla vaan lapsiveden tihkumisella niin sitä oli aika vaikea tajuta.

terkkuja taasen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi