Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TILULIINI

27.03.2006 |

Laitan vielä näin, että varmasti luet. Luepa meidän ketju.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIENOA,ETTÄ TUleHDUS PARANTUNUT!!!!!!!!! Hyvä, että kaikki ultrassa ok. Mitä miehesi kuvassa näki, kun epäili poikaa? Samoten mitä siinä kuvatallenteessa näkyy? Meille nimittäin tulee varmasti toinen poika ja samoiten kuten ekasta pojasta niin tässäkin tapauksessa sen selvemmin paljasti sellainen pikku tappi eli niin kuin pippeli! 4d oli kyllä hieno. Sellaista tekniikkaa ei kolme vuotta sitten ollut, oikein ihmettelin. Katottiin väreillä ihan sydämen virtaukset, kaikki huulilakihalkiot ja kampurajalat suljettiin pois. Lääkäri oli aivan ihana. Sai ihan kunnon kasvokuvat vauvasta, aivan uskomatonta. Sellaisia kuvia ei olekaan esikosta.Hinta oli 150euroa, mutta oli musta sen arvoistakin.

Juuri tänään joku entinen tykaveri kertoikin jossain paikassa on noita kesäsäästöjä. Aika uskomatonta, että tollasesta säästetään! Mutta kai terkalle meet kuukauden välein? Jos olen ihan rehellinen, se terkan käynti on musta tärkeempi. ne on paljon kokeneempia. Ne terveyskeskuksen lääkärit on mitä on. Mun synnytyksen jälkitarkastuksen yksi teki suunnilleen sekunnissa, kun oli ne levittimet laittanut. Teki ihan mieli kysyä, mitä ehti sinä ajassa oikein nähdä, josko mitää...Suoraan sanottun ei tainnut katsoa ollenkaan Mutta milloin siis on sun seuraava käynti?

Että tallaista. Meillä molemmilla siis pelkkää hyvää uutista nyt! Kiva homma!

Vierailija
42/123 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih oih miten ihana tuo 4D!!!!! Ihan uskomatonta miten voi noin tarkasti nähdä!! Oli varmaan huisa tunne nähdä kasvonpiirteet ja kaikki! Tietää minkänäköinen kaveri siellä köllii! =)

Nii, mies oli näkevinään kuulema sen verran varustusta alapäässä että siksi pojaksi epäili.. olin kyllä valmentanut häntä että tytöillä on myös jonkinmoista varustusta mutta oli kuulema niin selkee.. heh! Kuvassa näkyy jonkinlaiset pömpyrät, eli ei kyllä mitään tappia varsinaisesti. Aika hauska sitten nähdä! jotenkin poikaa itse veikkaan, mutta se nyt voi mennä syteen tai saveen! niin, sillä oli aika komeet lihaksetkin!! heh! :)

Kyllä aika hurjalta tuntuu tosiaan että ei olla enää ihan siinä alkuvaiheessa.. jotenkin koko ajan kuvittelee että tämä on ihan alkuraskautta, mutta ei tämä nyt ihan alkua enää ole...! Hirmu äkkiä aika mennyt! Toivottavasti minun hormonit muuttuisi tämän raskauden aikana eikä tarviis mennä enää IVF:ään... typerää jo noin pitkälle miettiä mutta kamalasti kuitenkin toivon että olisi jokin muu mahdollisuus. Ja tietysti olen onnellinen että sen avulla on mahdollista ylipäätään tulla raskaaksi! !

Olitko sä kauan kotona esikoisen kanssa? Pohdiskelin että jatkaisinko vähän vuoden päästä syksyllä opiskeluja, täydentäisin nykyistä tutkintoa.. täytyisi olla kaksi päivää viikossa poissa kotoa, mutta se toisaalta tuntuisi aika piristävältä vaihtoehdolta! eikä tarviis tehdä työn ohessa. Kaikkea sitä jo miettii.. aina pitää olla valmiit suunnitelmat ja kuitenkin ne muuttuu vielä tuhat kertaa! ;)

Mutta iloa pienestä vatsaihmeestä ja isommastakin ihmeestä, tosi mukavaa että asiat molemmilla näin hyvin! toivotaan kovasti että meninakin hyppäisi pian vielä kyytiin! :)

terveisiä ja iloa päivään!

ai niin, neuvola on seuraavan kerran 19.6. Oot varmaan oikeassa siinä että ne lääkärikäynnit ei ole niin tärkeitä.. eikö ne itseasiassa tee ihan samat jutut kuin mitkä terkkarikin voi tehdä! se tutkimushoitaja missä tutkimuksessa olen, katsoi vähän kohdunkaulaa, valkovuotoa ym. ja totesi että kaikki näyttää hyvältä, joten uskallan vähän luottaa siihenkin. Mutta ihan superkivaa päästä täyttää ne lomakkeet ja kai se äippäpakkauskin tulee joskus heinäkuussa!! jee! :)

niin ja ONNEA pojasta, nyt se sitten on varmaa!! tulee pikkuveli esikoisen kaveriksi, kivaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se teidän asukkikin on sitten poika, kun miehesi on noin kovin varma ja sinullakin on poika-olo. Mutta " kirkossa en vielä kuuluttaisi" , koska täältäkin olen joskus lukenut, että ne kaksi pömpyrää voi olla myös tytön turvonneet häpyhuulet. Mutta kyllä ne kiveksetkin on toki varmasti pömpyrät. Se lääkäri mulle eilen niitä esitteli, mutta se tappi oli siinä niin selkeänä, etten ehtinyt niihin kiveksiin asti.

Älä nyt vielä murehdi mahdollisia jatkohoitoja. Ihan tosi. Eikä suunnitella tosiaan kannata. Mun sisko oli vakaasti sitä mieltä, että hoitaa lapsen kotona (3-vuotiaaksi) ja tekee kaksi lasta tosi peräperään. No, nyt ei ole tekemässä toista lasta - hyvä jos koskaan - ja on menossa töihin, kun lapsi on 1 vuoden ikäinen tasan. Eli se niistä suunnitelmista. Ja naisen kroppa voi muuttua suuntaan tai toiseen. Monet sanoo, että toinen raskaus tulee nopeammin ja hepommin. Meillä kyllä kävi päin vastoin. Eka tuli helposti, toka ei tosiaankaan.

VAuvakirjaa oletko ajatellut ostaa? Siis sellaista, mihin kirjoitellaan vauvasta juttuja tyyliin ekat hampaat, askeleet, sanat yms. Mä kävin itse asiassa eilen jo ostamassa. Oli eka ostos vauvalle. Nyt vasta uskalsin jotain ostaa. Olin jo pitkään katsonut sellaista " kulta pieni" -kirjaa ja sen nyt ostin. Voin kyllä suositella. Käypä sitä vilkailemassa. Niitä odotusajan tietojahan sinne voi jo laittaa.

Kotona oloa tuossa jo vähän sivusinkin. Turha ehkä kauhean etukäteen suunnitella, kuinka kauan on kotona. Itse en oikeastaan suunnitellut mitään. Olin ensin sen 9kk äitiysloman,joka loppui helmikuussa 2005 ja sitten ilmoitin olevani vuoden loppuun asti hoitovapaalla. Ja sitten ilmoitinkin olevani koko loppu ajan eli 3-vuoteen saakka.Eli meidän alalla siitä saa vaan ilmoittaa kahdessa osassa. Jos olisin ilmoittanut lyhyemmän ajan jälkimmäisessä ilmoituksessa, en olisi voinut sitä enä jatkaa htään. Ja nyt sitä ennen jään jo siis äitiyslomalle. Pitäisi itse asiassa varmaan ensi viikolla kenties käydä töissä...Opiskelu kotona olon ohessa voi olla hyväkin idea. Joillekin tekee pelkkää hyvää, että on hieman muuta proggista. Käytännön toteutusta jäin vain miettimään. Jos opiskelet kaksi päivää viikossa, laittaisitko pojan 2 päiväksi tarhaan? Tällöin et saisi kotihoidontukea eli tulisitko toimeen miehesi palkalla? Sinänsä musta kuulostaa muuten ihan hyvältä,että olisi 2 pv tarhassa viikossa, tuota rahapuolta vain ajattelen. Nimittiäin jos lapsi on tarhassa vähänkin, koko kotihoidontuki menee. Opintotukea ei varmaan saa kahdesta päivästä?

Mutta tällaista tänään!

Mitenköhän se Menina tosiaan...?

Vierailija
44/123 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta vauvakirja ideasta! :) ajattelin jossain vaiheessa että jos joku kummeista ostaa, mutta tuon odotusosion vuoksi olisi kiva ostaa itse. tulisi sitten mieluinen! :) täytyypä kipaista katselemaan!

Niin, ei tosiaan voi tietää ja luulen että minulle olisi tärkeää olla jotain muutakin tekemistä kotona olon lisäksi... suunniteltiin sitä opiskelua niin, että mies hoitaisi ne kaksi päivää tai sitten ottaisin pikkuisen mukaan ja veisin sen mieheni vanhemmille hoitoon, asuvat jyväskylän lähellä missä opinnotkin olisi. Mies opiskelee ja käy samalla töissä, joten voisi hoitaa kotonakin. No, jos ei muuta, niin ainakin virkistyy kun miettii mahdollisia vaihtoehtoja! :)

Olisihan se ihanaa olla kolme vuotta kotona mutta sitä ei voi etukäteen päättää eikä tietää.. sitten se selviää...!!

mun työmotivaatio meinaa vähän repsahtaa kun loppu häämöttää. En kertakaikkiaan jaksaisi enää päivääkään!! Mutta sinnittelen vielä kesäkuun ja sittenpä sitä saakin heittäytyä laakereilleen. ihanaa kun allergia on jo vähän helpottanut vaikka vähän vielä pärskityttää. Mutta sentään pystyy jollain lailla elämään!

Terveisiä ja kirjoittelemisiin!!

Vierailija
45/123 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti hyvältä noi sun vaihtoehdot lapsen hoitoon, kun itse olet ne kaksi päivää opinnoissa. Jos mies tai miehen vanhemmat voi hoitaa sen kaksi päivää niin ajatus on LOISTAVA! Ja voihan sitä aina vaihdella noiden välillä. Esim. meidän muksu ei ollut niin rauhallista sorttia, että olisi nauttinut vuoden iässä edestakaisista junamatkoista joka viikko.(Jos nyt nauttisi vieläkään). Mutta varmaan jokaiselle kotiäidille tekisi hyvää päästä vähäksi aikaa eroon jälkikasvusta ja tuohan on erittäin hyödyllinen tapa vielä, kun opiskelee.Meillä ainakin lapsi on ollut säännöllisesti isovahemmilla yötä aina silloin tällöin tai päivähoidossa,että on saanut tehtyä jotain itekseen.

Mä en vielä ole yhtään pohtinyt,kauanko olen nyt kotona. Katsotaan, miten hermot kestää...Itse asiassa en olisi varmaan nytkään ollut näin kauan ellei toisen yritys olisi alkanut siinä esikoise ollessa vuoden. Mä joudun ravaamaan hoidoissa niin paljon, että töissä olo olisi ollut käytännössä aika mahdotonta. Hoitovapaalla nuo asiat pystyi hoitamaan selittelemättä kellekään. Yksityisellä puolella olisi varmaan hoitunut työajan ulkopuolella, mutta sitä vaihtoehtoa en sitten edes harkinnut. Mutta tästä vaihtoehdosta koitui nyt hieman taloudellisia menetyksiä. Olen ilmoittanut siitä hoitovapaasta ensi vuoden huhtikuunloppuun saakka. Mun uusi äitiysloma jää melkein kokonaan ilmoittamani hoitovapaan alle. Hoitovaaata ei saa perua, oten se niistä 3kk palkasta+6kk kertyvistä lomapäivistä.Mutta kun ei oikein voi ajoittaa tuota lastentekoa, kun ei se tunnu aina niin helposti tulevan! Mutta kannattaa kaiketi miettiä noita asioita kuitenkin ehkä vähän tarkemmin kuin minä.

terkkuja

Vierailija
46/123 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulinpa kertomaan että menkat alkoi tänään pp21/kp36, ihan älytöntä että piina-aika noin venyy. Nyt aloitan sitten metformiinit, edessä kai ainakin kahden kierron hoitotauko. V**tuttaa, vaikka se ei sinänsä yllätys ollutkaan ettei tästä kierrosta tärppää. Kohta tulee lapsettomuutta kolme vuotta täyteen, pitäisiköhän pitää sen kunniaksi oikein juhlat...

No, ei auta kuin yrittää pitää lippu korkealla, kyllä se vielä meilläkin tärppää :)

Nyt aion pysytellä tovin kokonaan poissa näiltä palstoilta, ainakin kesälomani loppuun asti.

Hyvää kesää & ihanaa mahankasvatusaikaa teille Tiluliini ja Päivänsäde :)

Vierailija
47/123 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Menina, harmittaa niin kovasti sinun puolesta!! :´(

Varmasti ihan hyvä juttu noi metforminit, minulle niistä oli ainakin apua ! Vaikka aika kriittisesti lähdin koko touhuun, mutta kummasti ne sai hormonit edes jotenkin tasaisemmaksi.

Toivon sinulle oikein aurinkoista kesää ja hyviä hetkiä, ja uskoa tuleviin hoitoihin. Halaus tähän pettymyksen kiertoon ja voimia jaksaa taas luottaa uudestaan! Tulethan taas syksyllä meitä morjestamaan, täällä me ollaan taas jännäämässä kun sen aika on. :)

terkuin, tiluliinuska

Vierailija
48/123 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina olen pahoillani! Olisin niin kovasti toivonut plussaa sinulle! Kurjaa, että kierto oli vielä noin pitkä ja toi tavallaan myös väärää toivoa! Taisi olla loppujen lopuksi ovuloimaton kierto, kun noin pitkä oli. Tuleeko hoitotauko klinikoiden kesälomien vuoksi? Jatketaanko sulla kuitenkin inssi-linjaa? Mä muistan, kuinka mua ärsytti, kun hoitolinjaa ei kertaakaan vaihdettu vaan aina niillä insseillä jatkettiin ne historialliset 9 kertaa. Mutta mä uskon, että kun sitkeästi vaan yrittää, se plussa tulee ennemmin tai myöhemmin. Uskothan sinäkin? Ymmärrän palstatauko halusi. Itsekin väsyin noihin piinapinoihin yms.Kolme vuotta on pitkä aika! Siinä on ehtinyt surra monta kertaa. Mutta toivotaan teille vauvaa ensi vuodelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja vaikka et täällä pyörisikään niin olet ajatuksissa mukana!

Nauti kesästä!

Vierailija
49/123 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohan mun oli vielä teidän kommentit tulla lukemaan...

Tiluliini:

kyselisin vähän niistä metformiineista. Mulla oli äsken puhelinaika lääkärille, ja hommat etenee niin että huomenna aamulla menen sokerirasitustestiin, jonka tulosten selittyä aloitan metut heti (siis jos ei testit näytä mitään kummallista - ja tuskin näyttää). Tämän kertainen lääkäri ei ollut sama joka metuja mulle alunperin ehdotti, ja hän olikin vähän epäileväinen että kannattaako mun niitä aloittaa koska en ole ylipainoinen. Sanoin kuitenkin lukeneeni että joillain on metut tuonu hyviä tuloksia vaikka paino onkin normaali (ja kaiken lisäksi alentaa kuulemma pco-laisten keskenmenoriskiäkin!) ja että olen valmis kokeilemaan ihan mitä vaan. Siis tukihoidoksi näitä metuja ajatellaan, ei meidän kuulemma tarvitsekaan pitää taukoa hoidoissa sen enempää kuin itse haluamme! Se on hyvä homma, aikomus on jatkaa hoitoja heti seuraavassa kierrossa (jos ei VL:n labran kesäloma osu juuri kriittisille päiville).

No, niihin kysymyksiin:

Miksi sulle määrättiin metut - onko taustalla esim. ylipaino?

Saitko pahoja sivuoireita ja tasaantuuko oireet jossain vaiheessa?

Kauanko söit metuja, ihanko raskautumiseen asti vai vielä sen jälkeenkin?

Olen kuullut että Leiraksen Diformin Retard -tabletit aiheuttaa vähemmän vatsavaivoja kuin Orionin Metforem -tabut, onko sulla jotain mielipidettä asiasta?

Pitikö sun muuttaa ruokavaliota metujen aikana, pitikö esim. välttää sokeria ja alkoholia?

Ja viimeisenä ja tärkeimpänä: oletko sitä mieltä että metuista oli ihan oikeasti apua/hyötyä hoitojen kannalta?

Anteeksi nyt tällainen kyselyryöppy. Taidan kuitenkin olla vähän epäilevä metujen suhteen, erityisesti ne todennäköiset vatsavaivat ei innostaisi..

Päivänsäde:

kyllä mä vielä uskon että meille inssi tuo toivotun tuloksen, välillä vaan tulee niitä epäuskon hetkiä ja kyllä mä nyt oon taas pyöritelly mielessäni että mitä jos minusta ei ikinä tulekaan biologista äitä.

Eli insseillä tosiaan jatketaan, VL:llä oltiin sitä mieltä että ainakin muutama kerta vielä - koska yksi raskaus saatiin inssillä alkamaan niin eiköhän sitä toinenkin saada samoilla keinoin alkuun. Nyt siis takana vasta kolme inssiä.

VL:n labra on kesälomilla tosi lyhyen aikaa, olikohan se vaan viikon - eli hyvällä tsägällä meidän ei tarvitse pitää taukoa kuin tämä kierto (lähdemme reissuun juuri sopivasti mahd. oviksen aikoihin).

Aloitankin sen palsta-taukoilun vähän myöhemmin, kuulemisiin vielä tässä lähipäivinä ;)

T. Menina

Vierailija
50/123 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina:

Kävin felicitaksessa pco:hon erikoistuneella lääkärillä ultrassa ja hän alkoi kysellä tilannetta ja oli yllättynyt kun mulle ehdoteltiin IVF:ää eikä " pohja ollut kunnossa" . Hän puhui vakavissaan metformineista, ja kerroin niistä omalle lääkärille joka sitten niitä määräsi. (hän oli myös epäileväinen..) Olen normaalipainoinen, joten painon pudotusta ei tarvittu. En käynyt missään sokerirasituksissa tms, siitä vaan aloin kylmiltään niitä popsimaan ;) Söin niitä Diformin Retard- tabletteja ensin 1 päivässä ja sen jälkeen kaksi päivässä. Mulle niistä ei tullut mitään vatsa tms. vaivoja, tosi hyvin siedin niitä.

No, sen jälkeen kun aloin niitä syömään (marraskuussa) niin ensimmäiseksi iho, joka oli huonontunut pillereiden popsimisen jälkeen, parani kokonaan. Sitten huomasin että mieli, joka on heitellyt hormonien takia, tasoittui ja olo tuntui muutenkin paremmalta, ei tullut niitä aallon pohjia tms. En tiedä miten ne vaikutti itse hoitoon ja sen tulokseen, mutta olettaisin että kun ne tasoitti nuo hormonirepsahdukset, niin varmasti kroppa oli vastaanottavaisempi. Lopetin ne heti plussauksen jälkeen. (kyllä pelotti kun tuntui että miten oma kroppa voi toimia omien hormonien varassa kun ei ole tähänkään asti toiminut!!)

Se lääkäri, jota silloin tapasin oli tosi hyvä ja oli ihana kuulla että joku puhuu samaa kieltä!! mua on vaan aina passitettu siihen paastoverensokeriin ja eihän siinä näy pco!! kerrankin joku tiesi täsmälleen miten mun sokerit heittää ja vaikuttaa hormoneihin jne. Eli tällainen tarina! :) toivottavasti sait tästä jotain selvyyttä. Niin, ja ruokavaliota ei tarvinnut muuttaa enkä saanut mitään erityisohjeita alkoholiakaan varten.. tosin käytän sitä aika minimaalisesti muutenkin. Niitä välipaloja popsin vähän tarkemmin ettei tulis heilahduksia, olen kyllä niitä syönyt aina. (ja juttu vaan jatkuu..;)

Hienoa että voitte jatkaa heti hoitoja! jee! kovasti tsemppiä ja positiivista mieltä plussaa odotellessa! ja kiva kun et vielä katoa mihinkään palstoilta, kerro sitten tuliko mitään sivuvaikutuksia tms. metuista!! :)

Päivänsäde:

Mites siellä massussa jaksellaan? onko kova touhu päällä?

Täällä maha on ottanut kasvuspurttia ja nyt on vähän hankala käydä lenkillä (siis ihan kävelylenkilläkin..) tuntuu tosi ikävää pistelyä joka puolella ja kun pysähtyy niin ne loppuu. Könkkäsin silti eilen tunnin verran niin että mummot vaan pyyhki ohi! :)

sitten tuntuu että syön ihan hervottomasti. en voi sille mitään, tekee koko ajan mieli kaikkea herkullista ja vähemmänkin herkullinenkin käy! olen varmasti loppukesästä ihan valtavan kokoinen jos jatkan tätä rataa...! kaikki viimeisetkin itsekurin rippeet on siis pois pyyhitty. miten sitä voikin olla näin heikko noiden herkkujen edessä!! tavallista ruokaakin kuluu ihan valtavia määriä.. odotan vaan sitä kuuluisaa vatsalaukun pienenemisilmiötä, mulla se näyttää olevan ihan päinvastainen..

Eli tätä rataa mennään ja lomaa odotellaan kuin kuuta nousevaa. miten voikin aika tuntua näin pitkältä... olitteko muuten menossa haikaranpesään? (kauheeta kun pätkiii taas...) käskin miehen jo alkaa meitä sinne ilmoittelemaan tai kohta unohtuu koko juttu. voi kun olis ihana päästä sinne mutta taitaa olla moni muukin pyrkimässä! :)

Mutta oikein iloista loppuviikkoa, kirjoittelemisiin!!

Tiluliini

Vierailija
51/123 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS Tiluliini ihan hurjasti kun jaksoit vastailla kyselyyni!

Sokerirasitustesti oli ok, lisäksi multa otettiin verikoe missä katsotaan jotain maksa- ja munuaisarvoja. Niiden tulokset tulee viikon päästä, jonka jälkeen saan aloittaa metformiinit heti. Ajattelin pyytää reseptin Diformin -tableteille suoraan, en halua niitä Metforem -tabuja kokeilla ollenkaan.

Olen muuten ihan huvikseni vähentänyt sokerin syömistä, tuskin siitä haittaa on jos yrittää tälläkin tavoin tasata verensokerin heittelyä! Mun mies varsinkin innostui tuosta sokerittomuudesta vähän liikaakin, eilenkin kaupassa tutki kaikki tuoteselosteet " et sä voi tätä syödä, tähän on lisätty sokeria" -periaatteella ja mä häntä jouduin toppuuttelemaan että ei nyt ihan liian tarkaksi ruveta ja että en mä tiedä onko sokerin vähentämisestä edes yhtään mitään hyötyä.. No, aika herttaista että mies on niin innoissaan tämänkin asian kanssa :)

Tuli muuten mieleen että onkohan olemassa mitään kotikonsteja millä miehen spermaa saisi parannettua, vasta-aineita saisi vähennettyä tms.! Aina kyllä puhutaan siitä miten naisten pitää välttää sitä ja tätä ja syödä ties mitä vitamiineja ja greippejä ym., mutta kertaakaan en ole kuullut että miestä olisi neuvottu yhtään mitenkään.

Tuntuu vähän hölmöltä kertoilla teille plussanneille näistä asioista, sanokaa heti jos kyllästyttää!

Vierailija
52/123 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höps, ei tosiaankaan kyllästytä :) !!!

Unohdin vielä mainita, että aloitettiin miehen kanssa herkkulakko tammikuussa! on kyllä jo unohtunut, mutta luulen että se oli aika hyvä juttu! Tuli nimittäin mutusteltua ihan superpaljon herkkuja, painokin ehti pikkase keventyä. :) että aika samanmoiset oli harrastukset meilläkin! ja tosi hyvä kun sulta katsotaan noi maksa-arvotkin!! Ihana sun mies kun tukee tosissaan! Mun mies kans " vähän" innostu, nyt mun on syötävä aina hedelmäsokeria teessä tms. oikean sokrun sijasta. Heh, huvittavaa!

Tuo miesasia onkin vähän monimutkainen.. mä olen kuullut että jotkut vitamiinit voi auttaa, mutta se onkin ainut mitä olen kuullut. ja mihinhän se sitten perustuu...? Mutta tosiaan, lisää saisi tietoa tulla miehillekin niin voisi panostaa enemmän heihin!!

Täällä taas töiden lomassa naputtelemassa... hmm... noh, tämä on paljon mielenkiintoisempaa!! Mutta jatketaan taas eläkä yhtään höpsi että jotenkin sinun jutut kyllästyttäis!! Kyllä tässä kuitenkin samojen juttujen ympärillä pyöritään hamaan hautaan asti ;)

Mukavaa päivää!!!

Vierailija
53/123 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa MENINA, että ette joudukaan pitämään hoitotaukoa! Toivotaan, että ne uudet tabut auttaa! Pidän peukkuja! Kovasti! Ja miehen spermasta. Tupakointi heinkentääsitä selvästi ja samoin alkoholi eli mahdollisimman tervehenkinen elämä siis on hyväksi. Ja se ainakin oli vielä, että esim. kannettavaa ei saa pitää polvilla, kun se tietokoneen lämpö yms muu lämpö on siittiöille pahasta. Joskus oli lääkärilehdissä juttua siitä, että miehen sperma kärsi, kun oli liian kuumat kalsarit!!!!!!!! Muuta ei ainakaan heti äkkiseltään tule mieleen.

TILULIINI: Mun mahassa on kova elämä, siellä liikutaan ahkerasti. Tänään kävin töissäkin näyttäytymässä mahani kanssa. Isohan sekin on, saa nähdä, mitä loppu tuo tullessaan. Tosin viimeksi mahan kasvu pysähty loppu puolella. Herkkuja olen itsekin syönyt surutta. Ainut tilaisuus elämässä syödä ilman laihdutuspakkoa! Ei olla menossa haikaranpesään. Ensisynnyttäjille ihana tosin, itsekin oltiin perhehuoneessa viimeksi. Suosittelen. Mutta nyt toisen kanssa ei mennä, vaikka monet tietty vie esikoisen seuraksi. Mutta en usko, että poika viihtyisi pitkään sairaalassa, kun ei ole leluja yms. Parempi olla isän kanssa kotona. Ja toiseksi perhehuone tulee niin paljon kalliimmaksi, ettei meillä olisi siihen edes varaa nyt. Esikoisen kanssa jouduttiin olemaan peräti 8 päivää sisällä, kun joutui sinivalohoitoon ja oli aika kallista. Nyt oivottavasti ei ole samaa juttua edessä.

tällasta tänään!

Vierailija
54/123 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitsi, olithan sä jo kertonut nuo jutut, voi että mulla pätkii!!! Tuntuu että unohdan ihan kaiken ja koko ajan. Voi kauhistus, 8 päivää!! hui... jos niin käy niin sitten maksellaankin sairaalamaksuja aika pitkään.. !

Mulle pyrkii kohta asiakas sisään, mutta pakko oli pikaisesti kommentoida! mun masussa edelleen hyvin vaimeaa, liikkeet tuntuu välillä mutta tosi hentoisina eikä niitä oikein ilmakuplista erota vieläkään. (alkaa tässä jo turhautumaan kun suuri osa tuntee ne jo päällepäin!!) Mutta malttia on valttia vissiin tässäkin ;)

Terkkuja täältä ja jatkamme.....!

Vierailija
55/123 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 8 päivää taisi ollayhteensä päälle 400euroa eli oli hieman maksamista. Mutta tosi ristiriitaista tietoa olen nyt saanut tuosta abo-immunisaatiojutusta toisen raskauden ollessa kyseessä. Mun oma terkka ei reagoi siihen mitenkään. Netissä on jotkut kertoneet, että heiltä on otettu ylimääräinen verikoe kuukautta ennen laskettua aikaa. Ja sitten se kättärin ultraava kätilö taas sanoi, että kuukautta ennen la;ta olisi kontrolli naistenklinikalle. Ota tosta nyt selvää. Eli jos mun veri kehitti edellisessä jo vasta-aineita, kai se riski on nyt suurempi vielä.

Noista liikkeistä: sullahan oli edessä se istukka? Se vamentaa tehokkaasti ja voihan sulla olla tosi rauhallinen masuasukki.

terkkuja

Vierailija
56/123 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kummallista! Luulis tosiaan että jokin kontrolli on missä sitä seurataan. Se on tosi inhottavaa että ite saa pähkätä kaikki asiat ja ottaa selvää kun ei muuten hoidu... eikä tiedä ketä pitäis kuunnella. Toivottavasti nyt joku ottaisi asian hoitaakseen.

mulla on neuvola, odotas, reilun viikon päästä! sitten pääsee täyttelemään niitä kelan papruja sun muita ja odottelemaan äitiyspakkausta, jänskää! :) kummallista kun siihen lokakuuhun tuntuu olevan ikuisuus ja toisaalta kohta tupsahtaa jo äippäpakkaus sun muut. saa nähdä miten pitkään malttaa odottaa ennen kuin rahtaa ne vaunut ja häkkärit ja muut valmiusasemiin ;) sitten niitä toljottaa kuukausikaupalla ja " sisustaa" , heh! en ymmärrä miten saadaan ylipäätään meidän kaksioon tungettua kaikki tavarat! vaunut on varmaan sitten siinä olohuoneen keskellä ja makkarista pitää viedä vähän tavaraa pois että mahtuu... meillä ei häkkivarastokaan ole käytössä joten tiukkaa tekee tosiaan!!

noh, ehkä sitä pääsee muuttamaan sitten isompaan kun on pakko! tällä seudulla kun ei viitsi niin vaan muuttaa, varsinkin kun tykkään nykyisestä asuinalueesta ja asuntokin on helsingin hinnoissa suht.ok. mutta ei auta, tilanteen mukaan on mentävä!:)

Mukavaa viikonloppua sinne ja " kuulemisiin" !

=)

Vierailija
57/123 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain ilmoittamaan, että olen viisi päivää kurssilla ja sitten viikonlopun Tallinnassa eli koko viikko hurahtaa ilman konetta. Palaankin sitten sopivasti koneen pariin 19.6 kuulemaan sun neuvolakuulumiset! Siihen asti rauhaisaa masunkasvatusta! Ja nauti helteestä! Ensi viikoksi on luvattu 20-25 astetta. Mua ihan harmittaa, että homehdutaan koko perhe sisällä siellä kurssilla...

Vierailija
58/123 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä kuulolla?

Mä olen vielä hyvinkin vakaasti tällä maaperällä... tosin eilen oli aika paljon suppareita ja vähän aiempia imakampiakin joten jotain ehkä (?) tapahtuu. Mutta muuten täällä mennään entiseen malliin.

Sä olet kyllä jo ihan tosi, tosi lähellä ellet ole jo pyyhältänyt synnyttämään jompaan kumpaan sairaalaan! luin jostain lehdestä siitä tammisaaresta ja jäi kyllä positiivinen kuva. hyvä paikka varmasti sekin! en tiedä minkälainen ruuhka on nyt meneillään, toivottavasti ei kauheen paha!

mä katselin noita 50 senttisiä vaatteita ja sisko puheli että niitä kannattaa olla kuitenkin aika paljon kun niitä joutuu vaihtamaan monta kertaa päivässä ja huomasin että potkareita ei ole kuin parit! ihan paniikki oli jo iskeä ja aloin miehelle paniikissa selittämään että nyt on saatava niitä potkuhousuja enemmän että ei riitä millään ja miten en ole huomannut ja jättänyt näin viime tippaan plaa plaa! no, ihan ku elämä loppuis tähän synnytykseen eikä kaupoissa olis enää vaatteita tämän jälkeen... kaikesta sitä tässä vaiheessa jaksaakin ottaa stressiä, huh.

että näin ;) huomenna taas neuvolaan, saapa nähdä montako kertaa vielä.. kamala olla näin malttamaton mutta minkäs teet.. toivon jo niin kovasti että päästäis sen vauva-elämän alkuun!! no, kuukauden sisällä jotain tapahtuu, ei auta kun vaan nyt odotella!! saa nähdä kuinka paljon tulen sinun perässä!!

mutta palataan taas asiaan mikäli olet vielä yhtenä kappaleena!

terkkuja!!

Vierailija
59/123 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ollaan. Oikein naurattaa välillä...Pelkäsin, että tulee ennen aikojaan, mutta ehkä mennään vielä yliajallekin. Laskettu aikahan on jo ensi viikon perjantaina. Apua, mä siis voin sanoa, että ensi viikolla! Mullakin on huomenna neuvola! samana päivänä mennään. Supistuksia tulee joka päivä ja varmaan joka tunti, mutta eipähän nuo todista mitään.

Älä nyt hamstraa niitä 50 senttisii. Miten siskosi onnistuu saamaan vaatteet likaisiksi? Ihan totta, mun ongelma oli se, että me saatiin lahjaksi aivan ihania vaatteita ja valitettavasti kaikki 50 senttisiä. Ja ne ei likaantunut oikeastaan koskaan. Liberon vaipat piti kaikki " tuotokset" ja puklua tuli tosi vähän. Oikein odotin, milloin kehtaa vaihtaa täysin puhdasta pukua! Ja lasten kasvuvauhti voi olla aivan älytön. Siskon vauva taisi vetää enkat ja kasvaa ekana kuukautena 10 senttiä! Ja hieman isompaa vaatetta on helpompi pukeakin. Älä siis hamstraa ennen kuin tiedät, minkä kokoinen vauvasi on (57 cm syntyi tänä vuonna kaverille!) ja mitä tahtia kasvaa. Jos tarve tulee miehenkin voi lähettää ostoksille, jos tuntuu, ettei itse pääse...

Mä alan nyt jotenkin itse olemaan ekaa kertaa malttamaton. kai se, että kaikki " lupailee" ja povaa, että etuajassa tulee ja ei tämä nyt kovin ennen aikainen ole. Ja kun olo vatsan kanssa on aika tuskainen eikä esikon kanssa voi tehdä oikein mitään. Joutaisi siis tulla jo. Ensi viikonloppu olisi kyllä tietenkin järkevin ajankohta, koska hoitajan saisi silloin helpoiten. ja isosisko toivoi, etten synnytä 4.10, koska hänen poikansa on syntynyt silloin, ettei tule sama syntymäpäivä. Aivan kuin voisin itse jotenkin toiveita esitää.

No, joka tapauksessa täällä sitä edelleen kärvistellään...

Vierailija
60/123 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kuulla että keikut vielä samassa veneessä ;) ja varoitus jo etukäteen, nyt taitaa multa tulla aikamoinen marina viesti... on näköjään jo tunteet ja hermot ihan pinnassa enkä jaksaisi odottaa enää sekuntiakaan.

Voi hurja kun sulla jo ens viikolla laskettu aika... kuulostaa lohdulliselta!! mä kävin terkkarilla eikä yhtään helpottanut kun heti alkuun höpötteli (kun kerroin että alan olla jo malttamaton) että " niin vielä muutama viikko" MUUTAMA VIIKKO!!! voi hyvänen aika!! taisi päästä vähän sammakko suusta. olisi edes lohdutellut että ei enää kauaa tms... mua ihan nolottaa että valitan vaikka en ole edes laskettua aikaa ylittänyt ja muutenkin nolottaa kun olen tällainen kärttynen olento vaikka tietysti onnellinen tästä kaikesta ym. mutta nyt on niiiiin pinna kireellä ja itku herkässä ja sellainen raivotila päällä!!! tuntuu että en enää jaksa yhtään eikä mikään auta. on jotenkin niin yksinäinen ja hylätty olo! (?) mistähän sekin johtuu?? mies lähti töihin, siitäkö? heh...

no, ehkä helpottaa kun puran vähän tuntoja tähän enkä vaan istu myrtsinä sohvan nurkassa ja popsi jäätelöä, olen antanut jo periksi, paino noussut taas reilusti yli kilon per viikko. 20 kg meni rikki tänään, oikein juhlapäivä! :D

huoh... taitaa hormonit heittää. on semmonen olo että tekis mieli käydä ihan älytön juoksulenkki ja sen jälkeen joku iso projekti tai hävitä vaikka ulkomaille kahdeksi viikoksi ja sitten voisi tulla tänne synnyttämään. en olis uskonut että minusta tulee tällainen hermohärkä... kiristää ja kuristaa. tosin aamulla oli superiloinen olo ja se vaihtu terkkarin jälkeen taas... todellisuus iski pintaan.

no, terkkarireissulla ei uutta, sf-mitta pysynyt ennallaan ja vauva vähän laskeutunut, tosin ei mitään kiinnittymistä tms. ja tuntoja siinä sitten juteltiin. että olenko valmis ym. jaa, olisinkohan sittenkään? voi hyvänen aika sentään, on tässä ehtinyt kyllä valmistumaan jo ajat sitten, ei jää enää parista viikosta kiinni!

että tämmöistä tänne. no helpottavaa kuulla että sielläkin jo odotellaan kärsimättömänä, toivottavasti pääset pian tositoimiin! ihmeellistä miten paljon sulla supisteleekaan, ja harmillista ettei nekään oikein kerro mitään.... tsemppiä kovasti täältä, koitetaan pitää lippu korkeella, ainakin melkein ja toivotaan että aika juoksisi superlujaa!!!

ja kiitos vaatevinkeistä, niin pieni asia ja heti helpotti kun kuuli erilaista kommenttia =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi