TILULIINI
Kommentit (123)
Heippa ja kiitos osoitteesta!! Laitoinkin sulle jo postia tulemaan! Elikkäs jätämme tämän palstan, sniif ;)
Hei hei!!!!
Joo, soitin minäkin ja tietoja ei löytynyt!!! miten voi olla näin huono tuuri!! Käskivät faksaamaan tiedot kättärille neuvolasta ja nyt on sitten jälleen neuvolan varassa että saadaanko koko aikaa. Ottaa niin päästä! Entä jos ei päästä koko ultraan??? Voi vitsi että mua ärsyttää... kai sinne pitää huomenna soitella josko ne tiedot olisi vihdoin ja viimein saapuneet!!! :(
No nyt on juhannuksetkin vietetty! Osa ajasta tosin meni ihan kaappien siivoukseen, tuntuu energiaa nyt riittävän! :)
Mites se lääkäriaika meni? Kirjoitin viime viikolla pitkän tarinan ja eiköhän kone syönyt sen. Jospa nyt pääsis perille asti!
Mahassa myllää ja paljon. Tuntuu että nukkuukohan tämä kaveri koskaan? Viime yönä se piti mua hereillä yli puolen yön ja nyt töissä silmät ristissä. Mutta ihanaa että liikkeet tuntuu!! On näitä odoteltukin!! Aktiiviselta vaikuttaa, menoa näyttää riittävän tuntitolkulla, hassua!
Muutenkin olo ok, pikkase taas niitä suppareita tullut, mutta huomaan että kotona ei niin paljoa kuin töissä. Ihan hyvään saumaan tulee loma! niin, nimiä ei ole hirveesti mietitty, minä lähinnä ehdotellut joitain. Saa nähdä mihin kompromissiin päästään, pikkase erilainen nimimaku meillä, mies tykkää enemmän perinteisistä ja itse tykkäisin vähän erilaisesta nimestä. Ja jotenkin poikaa tässä odotellaan... jännä nähdä kuinka käy!
Ja tosi äkki menee aika! Tuntuu että tässähän täytyy jo alkaa katselemaan vauvatavaroita ja vaatteita, ei oikein mitään ole vielä hankittu. siskolla vähän aiemmin laskettu aika ja kaikki on jo valmiina! tapani mukaan tulen " vähän" jälkijunassa... ;) ei osaa liian aikaisin laittaa tavaroita, sitten niitä tuijottelee monta kuukautta! mutta jos tässä parin kuukauden aikana jotain laittais kuitenkin.. saa sitten haaveilla!
Mutta semmoista tänne, kerrohan kuulumisia kun piipahdat täällä!
Niin, ja MENINA, jos satut tätä ketjua lukemaan, niin kiinnostaisi tietää miten metujen syönti on alkanut, onko ollut huonoja oloja tms. ja muutenkin, mitä kuuluu?
Terveisiä!
Tiluliini
Tosiaan mulla oli se lekuri keskiviikkona. Ihan hyvä oli, että oli. Terkka mittas taas sen hb:n ja nyt se olilaskenut 119 ja sanoi samaan hengenvetoon, että et tarvi rautaa. Kun menin lekurille, se kysyi ekana, että kai sä syöt rautaa. Mä sanoin, että en ja se ihmetteli miksi. Sanoin, että terkka ei ole antanut lupaa. Se käski heti aloittaa, kun mun lähtöarvotkin oli niin hyvät, että laskua on ollut todella reilusti. No, nyt on obsidanit kehissä. Kauanpa tuotakin lupaa piti odotella. En aina ymmärrä, mitäsen terkan mielessä liikkuu. Toinen odottamaton ongelma oli, että mulla oli aivan älyttömän kuivat limakalvot. Enpä ole ikinä sellaisesta vaivasta kärsinyt. Mietin, olisko sen hiivakuurin jälkeistä vaivaa. No, joka tapauksessa pitääpi huolehtia kosteutuksesta. hassua. Tässähän tuntuu, että olisi vaihdevuodet menossa. Joka tapauksessa sisätutkimus aiheutti aika valtavan verenvuodon, mikä ei ollut kiva. Mietin, että hoitojen aikana mua ronkittiin niin usein ja paljon eikä ikinä ollut tuollaista ongelmaa onneksi. Mitä kaikkea tämä raskuas teettääkään!
Juhannus tuli vietettyä grillaillen, meillä oli vieraita. Mulla oli seuraavana aamuna jotenkin kankkusmainen olo, vaikka en pisaraakaan juonut. Kai tuo valvominen myöhään tekee raskaana olevalle saman kuin alkoholi muille.Valvoin puoli neljään, vaikka menin kahdelta nukkumaan. Poika vaan valvotti sitten puolitoistatuntia, kun heräsi eikä nukahtanut uudelleen.
Hienoa, että teilläkin vilkas asukki. Joko miehesi on tuntenut liikkeet mahan päältä?Ei meilläkäänole vielä nimistä päätöstä. Toisaalta ei olla vielä kauheasti edes hiljennytty miettimään. Oikeastaan pitäisi jo alkaa tositoimiin. Nimien mielessä pyörittely ja kypsyttely nimittäin kestää oman aikansa.
Ihanaa, että sulla alkaa loma kohta! Nautihan kunnolla! Musta on jotenkin uskomatonta, että 25 raskausviikko jo menossa. Jotenkin elän jännityksessä sinne 34 viikolle asti. Sitten uskaltaa hengähtää,koska sen jälkeen ei haittaa vaikka tulisi ennen aikaisesti. En tiedä, miten niin olen varma, että tämä tulee etuajassa. Ehkä siksi, että ekakintulihieman etuajassa, ei kyllä kuin vain muutaman päivän. Yhdelläkaverilla on jo 8 päivää lasketun ajan yli.On siinä hermoissa pitelemistä.
Mutta terkkuja.
Voi että, nyt on vissiin flunssaa tulossa, nenää saa niistää joka toinen minuutti ja kurkku on kipee....voi tuska! taitaa vähän kroppa pistää hanttiin kun on ollut niin kovasti meno päällä... pitää vissiin vähän rauhoittua. kun nyt ei pahemmin iskis päälle niin ei menis heti loman alku peiton alla! ihmettelin kyllä että aika hyvin raskausaikana olen säästynyt kaikenlaisilta taudeilta!
on mieskin päässyt jo liikkeitä tuntemaan! on ihan innoissaan! :) tosin kummasti pikkuinen aina rauhoittuu kun iskän käsi tulee mahan päälle, aika jännä juttu! kyllä jotenkin odottaa että aika menis nopeesti ja oltais jo tosiaan niin pitkällä ettei haittaa vaikka syntyiskin. onneksi siihen ei ole enää pitkä aika!! tuntuu että niin kauan on tätä odottanut ettei jaksais enää yhtään! hassua kun jotkut sanoo että raskausaika tuntuu liian lyhyeltä! minusta tämä on ikuisuus!!
tosi hyvä että sulla oli se lääkäriaika ja sait sen rautaluvan. en kyllä ymmärrä miten terkka voi antaa niin eri ohjeita... ja inhottavaa tuo veren vuoto! tosiaan, kaikkea tämä teettää!!
kai tässä pitäisi alkaa työn touhuun jos olo pikkuhiljaa kohentuisi.. oon ihan älyttömän huono jäämään töistäkään pois jos ei ole kunnon tautia, joten kai se tästä kun rauhallisesti käynnistyy päivään...
mutta palaillaan asiaan taas!!
Tulin vielä piipahtamaan täällä ennen varsinaisia lomia, viime viikon olin jo " kokeilemassa" miltä loma tuntuu ja nyt tämä viikko vielä pitäisi jaksaa töitä.
Aloitin metut (Glucophage 500 mg) vasta toissapäivänä, viime viikko meni patikoidessa lapissa ja en uskaltanut niitä sitä ennen aloittaa - olis ollu ihan kamalaa kyykkiä siellä pusikossa jos ois vaikka vatsa menny ripulille. Otan tässä vaiheessa vasta 1 tbl / vrk. Pikkasen on vatsa sekasin, ja välillä tulee semmonen " kohta lähden oksentamaan" -olo, mutta kaiken kaikkiaan olo on ihan hyvä. Ruoka maistuu vain sillon kun on kova nälkä, mitään välipaloja ei tee mieli popsia = hyvähyvä!
Mulle tuli viime viikolla vahvasti sellanen olo että ei me vielä ensi kiertoon mitään hoitoja tehdä - sittenkään. Pikkasen vaikeaa on asiaa selittää, mutta oli niin hurjan ihanaa olla edes yksi viikko jotain muuta kuin lapseton. Täällä kotona ja kaupungissa mä oon monta tuntia päivässä niin täysillä lapseton, varsinkin silloin kun käyn tällä palstalla... Jos me jatkettais hoitoja nyt heti niin meidän pitäis lomalla tulla kaupunkiin ultraääniin ja hoitoihin - ja sitä mä en halua, että tämä lapsettomuus muokkaa mun kesälomanikin. Luulen että ymmärrätte :)
Sitä paitsi: tässä kierrossa mulla on ovulaatio tapahtunut - ja ihan luomusti! Sen tietää siitä että rinnat ja nännit ihan julmetun arat, ja sitä ne ei koskaan ole ellei ovista ole tapahtunut! Mietin tietysti jo että mitä jos nyt oliskin luomusti tärpännyt, mutta aloitin metut kuitenkin sillä hurjan epätodennäköistähän semmoinen onni olisi (ja eihän niistä pitäisi olla mitään haittaa vaikka ihme olisikin tapahtunut).
Elikkä, toivotan teille ihanaa kesää, onnellista mahanpaisutusta ja muutenkin kaikkea hyvää :) Kiitos että ootte ajatellu myös minua :)
Palailen joskus elokuussa tänne palstailemaan..
T: Menina
No tervehdys Menina!
Hyvä ettei sen pahempia oloja ole tullut, onneksi se kroppa sitten tottuu niihin tabuihin! :) ymmärrän täysin tuon jutun ettei jaksa kesällä hoitoja ym, todellakin! on virkistävää olla pois niistä kuvioista, sitten sitä jaksaakin taas paljon paremmin! joten ihanaa lomaa ja rentoa aikaa, nyt on kesä ja siitä on syytä nauttia täysillä :)
JA IHAN MAHTAVAA TUO OVULAATIO!! ! siis kertakaikkiaan upea juttu!!! ei sitä koskaant tiedä mitä voi tapahtua, se antaa mukavasti kutinaa elämään. varsinkin jos kroppa toimii, niin se on tosiaan hieno juttu!
Eli täälläpä sitä ollaan, tervetuloa sitten elokuussa remmiin kun olet taas palannut takaisin näihin kuvioihin! Ja oikein mukavan lämpöistä lomaa ja kaikkea hyvää!!!
Tiluliini
MENINA: Eihän sitä koskaan tiedä...aina on toivoa. Varmaan todella fiksua pitää hoitotaukoa kesällä. Itse olin sen verran malttamaton,etten pystynyt taukoihin koko aikana, kun yritettiin. Olisi ollut varmasti ihan hyväksi henkiselle kapasiteetille. Nauti lomasta! Ja palaapa astialle sitten elokuussa!
TILULIINI: Ikävä, että oottullut kipeäksi. Toivottavasti hellittää kohta. Joo, tosiaan noi potkut herkästi taukoo,jos joku kokeilee mahaa. Mulla onneksi potkut jo näkyykin ulospäin eli maha väräjää ja liikkuu potkujen tahdissa eli ne huomaa koskemattakin.
Jahas sellaista tänään
Pakko oli tulla vielä kertomaan kun mulla meni eilen neljä tuntia päivystyksessä!! Alkoi töissä ahdistamaan niin kovasti henkee että kipaisin tuohon päivystykseen (onneksi olen sairaalassa töissä! ).
No, aluksi lääkäri kuunteli et oikeesta keuhkosta kuuluu heikommin ja sitten otettiin kokeita, joista ei selvinnyt mitään. säikähdin et joudun röntgeniin, mutta en joutunut kuitenkaan. Sitten vaan kotiin ja ahdistus jatkuu. Ilmeisesti johtuu siitä että sisäelimet painaa keuhkoja tms. mutta on tämä ärsyttävää!! Syönnin jälkeen pahenee, eli varmaankin siitä johtuu. En ole helsingissä töissä, joten nyt kun loma alkaa menen sinne vielä tutkittavaksi jos tämä ei lopu, eihän tällaisen kanssa jaksa olla reilua kolmea kuukautta! :(
Mutta ei auta, onneksi happea riittää veressä ja kaikki on sen puolin hyvin. ei tarvitse sitä pelätä. ja pikkuinen pysyi oikein vireänä koko sairaalareissun ajan, sillä tuntu ainakin happea riittävän ;)
Hei
ONNEKSI luin vielä viestisi. Minulla on ehkä sinulle apua. Minulla oli nimittäin aivan sama ongelma ekassa raskaudessa. Nyt ei ole vielä ainakaan ilmennyt. Eli tajuton hengenahdisus ja juuri etenkin syömisen jälkeen ja liikkuessa jne jne. Mä olin tosi usein päivystyksessä sekä Meikussa että Jorvissa. Ja mulle tehtiin jopa tietokonetomografia varjoaineella (ei hyväksi sikiölle) kun epäiltiin keuhkoemboliaa. Lopulta sain tehokkaan ja helpon avun, kun menin keuhkolääkärille. Sain loppuraskauden ajaksi astmalääkityksen Pulmicort-merkkisen. Se auttoi niin upeasti, etten tarvinnut kertaakaan ns kohtauslääkettä eli avaavaa lääkettä (olikohan vetonline), jota varuiksi määrättiin. Nyt hommaat itsellesi pulmicort-reseptin. Mainostan surutta tätä, koska minua auttoi niin hyvin eikä lapselle tehnyt mitään hallaa. Ja minulla ei normaalisti ole astmaa eikä muutenkaan mitään lääkitystä ja synnytyksenjälkeen pystyin lopettamaan tuon lääkkeen ihan seinään eli heti synnytyksen jälkeen. Kauhean harva lääkäri tajuaa vain tuon astmalääkkeen hyödyn ja tosiaan se epätietoisuus oli kamalaa ja päivystykset tuskaa. Ihan joka kerta, kun menin neuvolaan, mut lähetettiin päivystykseen! Siellä oltiin TUNTEJA! Hyvä astma/keuhkolääkäri on esim Paula Pallasaho Mehiläisestä, ympyrätalossa. Auli Hakulinen (löytyy varmaan googlesta mistä pitää vastaanottoa) On noita varmasti muitakin.
Mä lähden huomenna yöjunalla perheen kanssa Ouluun, joten olen poissa koneelta tuonne 10.7 asti. Toivottavasti saat sillä aikaa apua. Huomenna varmaan kurkkaan vielä koneelle, mutta sitten täytyy olla ilman nettiä. Mutta tsemppiä tuon oireen kanssa, mutta vakuutan,että ei vaaraksi eikä haitallinen. Mun vointi on ollut tosi hyvä nyt. Eläköön rauta! Olisinpa saanut aiemmin!
terkkuja
Palattu lomalta. Mikäs sun tilanne nyt on? Et ole käynyt kertomassa tilanteestasi pitkään aikaan. Toivottavasti ahdistus helpotti?
terkut
Loma alkoi reilu viikko sitten ja onkin riittänyt puuhaa kerrakseen vieraiden kera. Tosi hyvä kun kerroit tuosta sun hengenahdistuksesta, auttoi paljon, itsekin epäilin jotain sen tyylistä juttua. Piti tulla jo heti kommentoimaan mutta ajattelin et kirjoittelen kun olet palaillut koneen ääreen.
Nyt kotona sitä ahdistusta ei ole ollut niin paljoa, olen päättänyt seurata tilannetta ja hakeutua sinne sun kertomalle lääkärille jos vielä tulee. En tiedä vaikuttaako sekin kun saa olla vapaasti eikä tarvitse istua tuntitolkulla koneen ääressä jne. enkä ole ihan varma tuosta työpaikan ilmastakaan onko ihan puhdasta.. joten sekin varmasti vaikutti asiaan. Ilmeisesti jotain home-epäilyjä sielläkin on. eli hyvä juttu että pääsin lomalle!!!
kivaa on ollut kotona puuhastella, aika menee tosi äkkiä! taas yksi viikko takana! tuntuu huojentavalta että viikot lipuu. keskiviikkona lähden vanhempien luo pohjois-suomeen, joten olen nettipimennossa jonkin aikaa. sittenpä alkaakin taas lääkäri+neuvola käynnit!
Miten siellä on mennyt? Oletko muuten huomannut (suoraan intiimiin aiheeseen) että valkovuoto olisi lisääntynyt kovin paljon tässä vaiheessa? Mulla tuntuu olevan melko runsasta, välillä vähän mietityttää että pitäiskö ottaa yhteyttä neuvolaan mutta ei kuitenkaan ihan lorise niin ajattelin että ehkä siihen vaikuttaa kun paljon touhuilee jne. kaikkea sitä. Mutta kerrohan kuulumisia kun ehdit, hyvää kyytiä mennään eteenpäin! :)
tiluliinuska
Hyvä, että ahdistus ainakin hetkeksi helpottanut. Mutta jos oire palaa niin sitten heti vain apua kehiin. Mä olen voinut ihan kohtalaisesti. Hieman on huimannut ja tämä helle tietysti kyllä kysyy voimia. Jännä kun satuitkin kysymään tuosta valkovuodosta. Mulla se tuntuu lisääntyneen suorastaan räjähdysmäisesti. En muista ekasta raskaudesta vastaavaa. Mulla yleensä ei ole valkovuotoa juuri ollenkaan ja siksi tuntuu aika oudolta ja vähän inhottavaltakin. Tekisi mieli koko ajan vaihtaa alushousuja. Pikkuhousunsuojia en ole halunnut näin hiostavilla keleillä pitää. En kyllä ole ollut asiasta huolissani, koska sehän nyt vaan tuppaa lisääntymään raskauden aikana joillakin vähempi joillakin enempi.Ei kai se auta kuin kestää. Eihän tässä onneksi ole enää kauaa - kolmisen kuukautta! Saisi jo kulua kyllä. Itse ajattelen koko ajan,että menisi aika nopeasti niin pääsisi eroon raskaudesta. Minä en ole niitä naisia, jotka nauttivat raskaana olosta.Mutta mukavaa lomailua sinulle! Ja palataan asiaan!
Mitäs sinne kuuluu? Aika tosiaan menee eteenpäin aikamoista kyytiä ja samoin itse odotan raskausajan päättymistä ja vauva-ajan alkamista. Oli ihanan rentouttava reissu, ajattelin vielä ens kuussa reissata takaisin! :) ehkä sitä osaa enemmän lomailla kun on poissa kotiympyröistä, olokin oli koko reissun ajan mitä mainioin!!
Tänne ei oikeastaan mitään sen ihmeempiä, lääkäriaika on tiistaina ja neuvola jonkun ajan päästä. Mielenkiinnolla odotan labratuloksia, varsinkin hemoglobiinia. Vauveli tuntuu olevan entistäkin aktiivisempi ja muistuttaa itsestään usein. Tuntuu hurjalta että mennään jo hyvää vauhtia kohti 30 viikkoa, kuvittele!
Mulla olisi vielä töitä jonkin verran ens kuussa, mutta täytyy katsoa mitä lääkäri tuumaa, ajoa tulisi päivässä melk. 300 kilometriä ja tuppaa autossa tulemaan vähän huono olo. täytyy vähän kysellä lähempänä olisko saikkua mahdollista saada vai onko tosiaan lähdettävä ajamaan.
Onko sulla ollut lääkäri/neuvola-aikoja nyt heinäkuussa? Mites massussa, pyöriikö vaavi paljon?
Terveisiä kovasti sinne ja lokoisia päiviä, ihanaa, vähän viileämpi päivä!
terkuin tiluliini
Hienoa, että loma maittaa ja voit hyvin! Hurjaa, et 30tosiaan tulee täyteen ensi viikolla! Tytyisi tietysti malttaa nauttia nyt ja levätä, kun vauvan synnyttä kaikki muuttuu, mutta ei osaa! Sulla onkinlääkäri huomenna, jos oikein käsitin. Kerrohan sitten kuulumiset! Mulla oli neuvola viime viikon keskiviikkona ja sikäli hieman huono juttu, että se hb oli vaan jatkanut tippumistaan. Nyt se oli enää 104, kun lähtöarvot oli 150luokkaa. Olen itse asiassa aika lailla syyttäyt sitäterkkaria itseään tästä tilanteesta, koska ei antanut mun aiemmin aloittaa;nyt rautavarastot on niin käytetyt, ettei tahdo enää nousta. No, toivotaan parasta. Mulla on taas ylimääräinen käynti tän viikon lopussa, jossa katsotaan se hb uudelleen. Jos se ei yhtään nouse, mun pitää vaihtaa rautamerkkiä ja nostaa annosta. Mua huolettaa eniten se, että viime raskaudessa mun hb oli alimmillaan 129 ja laski synnytyksessä 90eli olo oli hutera. Jos nyt tilanne jo ennen synnytystä on näin huono, en uskalla edes ajatella, mitä se on sen verenvuodon jälkeen, joka synnytyksessä väkisinkin tulee. Voi olla vauvan hoito hieman rankkaa,jos on itse kanttuvei. Mutta toivotaan nyt, että lähtisi nousuun. Pyydä vaan reilusti sairaslomaa! Ethän sä voi ajaa autoa, jos herkästi pyörryttää, kun kauan istuu. Se on riski sulle ja muille! En usko, että ne on mitenkään nihkeitä tuossa sloman antamisessa, koska vastuu on sittenlääkärin ja se on aika suuri, jos jotain käy. Itse olin ekassa raskaudessa varmaan 2kk sairaslomalla. Olen hoitoalalla ja työ kävi liian rankaksi. Mä olen voinut ihan kohtuullisesti. Toki toi matala hb väsyttää ja huippaa, mutta sihen on jo niin tottunut, ettei juuri osaa muuta odottaakaan. Vauva liikkuu kovast, mikä onkin ihana asia, koska tietää, että kaikki kunnossa. Mutta tällaista nyt tänään. Nautipa lomasta!
No niin, nyt on sitten palailtu mökiltä ja olisin vaan halunnut jäädä sinne lojumaan. Ei huvittaisi yhtään olla kaupungissa, nyt näköjään on tällainen virallinen lomavaihe päällä! Siellä nukuttikin niin hyvin kun oli viileää ja hiljaista ja ihan ärsytti pakata autoa ja lähteä kotiin!
No lääkärikuulumisia... onpa taas tosiaan kuulumisia!! Noh, hemoglobiini ei mullakaan kovin huumava ole, nimittäin 105. Eli laskenut siitä ekasta hb:stä ihan kivasti. lääkäri oli saksalaista syntyperää ja sanoi ettei heillä määrätä rautaa, mutta koska suomessa se on tapana niin voin sitä syödä. eli nostan annoksen kolmeen tablettiin/päivä, tähän asti olen syönyt kahta. Mutta siis huonolta näyttää täälläkin. Sanoi että olen pirteä ja hyvässä kunnossa joten ei huolta, tosin nyt huomaan että olo alkaa olla välistä aika väsynyt. Mutta ei kun terkkarille siitä valittamaan jos se ottais jotain kantaa. Mulla on kyllä välillä mennyt usko koko tuohon terveyskeskus-systeemiin, siellä ei oikein kukaan tunnu ottavan mitään tosissaan. Ja aina ihmetellään että mitä kokeita pitäis nyt ottaa jne jne, ihan ku minä niistä jotain tietäisin!
Mutta muuten kaikki ilmeisesti ihan hyvin. Hiivaa tuntuu olevan, kai sekin väsyttää. Mutta eikun vaan hoitelemaan pois. Onneksi masusta tulee ajoittain merkkejä että hyvin menee niin ei tarvii siitä olla huolissaan! :) Seuraava neuvola onkin sitten 10.8 eli aika pian.
Kummallista kyllä ettei antanut sun aloittaa sitä raudan syöntiä.. voihan harmi. toivottavasti saat sen nousuun !! kytätään nyt loppuaika näitä lukemia että kuinka hurjiin tuloksiin tässä vielä ehditään nousta! toivottavasti nyt mieluummin ylöspäin! Mä olen nyt yrittänyt muistaa ottaa sen tabletin yöllä että imeytyis paremmin, en haluis merkkiä vaihtaa kun nuo on sopinut niin hyvin (spartocine).
Jokos teidän esikoinen odottaa kovasti vauvan tuloa? Onkin ihan uudenlainen aika tulossa kun pikkuinen muuttaa taloon! jännä syksy edessä!!
Ja elokuu vaihtuu pian, joten hyvässä vauhdissa ollaan! kivaa!!
Tässä tulikin taas omaa jorinaa ihan kunnolla, mutta kirjoittele taas kun olet koneen äärellä!
terkkuja!!
Mun rauta-arvo se vaan jatkaa mystistä olemistaan. Kvin tänään kontrollissa ja se oli mittauksen mukaan 133. Mua hieman epäilytti ja terkkaa samoiten,että olisi 1,5 viikossa noussut 104->133. No,ensi viikolla taas uusi mittaus. Mua kyllä vähän raivostuttaa, jos niiden mittauksiin ei ole luottamista niin mitä ne sitten mittailee. Ottaisi sitten labrassa kunnon luotettavan verikokeen! No,jos tämä sattuisi olemaan totta niin sinulle vinkiksi,että obsidan kera marjojen, joita olen syönyt hirveäesti, näyttäisi olevan TODELLINEN hb:n kohottaja! Mutta mulla tosiaan on ensi neuvola 9.8 eli päivää ennen sua. Hiivasta...mä olen alistunut siihen, etten pääse siitä koko raskauden aikana eroon. Vaikeaa tottua, kun ei ole ikinä ollut, mutta minkäs teet. Kaksi kuuria olen ottanut, mutta nyt en ole jaksanut. En ota ellei ole todellista vaivaa eli kutinaa tai vastaavaa. Oireetonta hiivaahan ei tarvitse välttämättä hoitaa. Ajattelen, että jatkuvista sienilääkkeistä on normaalibakteerikannalle enempi haittaa kuin hyötyä,kun vaiva kuitenkin näemmä raskauden aikana uusii. Ärsyttävä vaiva, tosin aika pientähän se on, eli ei pitäisi kai valittaa. Esikoinen joo " tajuaa" , että vauva tulee syksyllä ja sanoo että veli tulee. Välillä tulee sellaisia aivoituksia,että avataan maha ja katsotaan vauvaa tai haluaa itsekin vatsaan mennä ja yrittää paidan alle. En uskalla kyllä oikein ajatellakaan vauva-arkea kahden lapsen kanssa. Yhden kanssa sentään saa keskittyä vain vauvaan. Toisaalta ekan kanssa kaikki muuttuu ja tulee vähän shokkina. Toisen kanssa tietää tasan tarkkaa mitä " tilaa" . Eli tämmöistä tänään.
No johan on! Kylläpä on noussut, jännä nähdä mitä on seuraavan kerran! Toivottavasti pitäisi paikkansa, sehän olisi tosi hyvä! :)
Juu, en kyllä tiedä ottiko hiiva lähteäkseen mutta täytyy toivoa ettei pahempaa kutinaa tulisi niin voisi elellä tämän kanssa loppuun asti. Maitohapot varmaan auttaa jonkin verran, täytyy alkaa taas popsimaan niitä. Olo aika väsynyt taas, saa terkkari nyt jollain vehkeellä sen hb:n ottaa, ihmetyttää kun se puhuu aina että labrassa otetaan! kai niillä nyt sellainen perinteinenkin systeemi on! mutta päikkäreillä ja levolla jaksaa joten kuten, kai tämä kuuluu tähän olotilaankin. ei kai sitä jaksa enää painaa menemään entiseen malliin. hassua kun kauppareissun jälkeenkin jalkoja särkee niin ku olis ollut vähintään päivän liikenteessä!
vauva on kyllä vauhdissa ja välillä potkut tuntuu jo vähän ilkeiltä. sanoin miehellekin että maailman mukavin ilkeä tunne! ;) saa nähdä mitä ne on kun vielä vähän kasvaa! enää neljä viikkoa ja ollaan hyvinkin turvallisilla vesillä! :) voi että helpottaa. tänään innostuin taas vähän sisustelemaan ja rahtasin huonekaluja sinne sun tänne. pakko rauhoittaa tai se vaavi poksahtaa tuolta tuota pikaa!!! kun ei malta odottaa että mies tulis auttamaan, on niin hinku saada toteutettua visiot mahdollisimman pian! hullua.
Ihana tuo teidän esikoinen kun haluais päästä kurkistamaan vauvaa.. olispa semmonen mahdollista! vois aina tarkastaa tilanteen että miten voidaan!! Jännä kyllä nähdä mitä vauva-arki tuo tullessaan ja miten kotona viihtyy. mutta sen tietää varmasti vasta sitten kun sitä hetkeä elää, ja hyvä niin. voi kun odottaa jo että pääsisi jo siihen hetkeen!!
nyt on kauhea hinku tehdä kaikkea kahdestaan kun sitten sekin muuttuu. harmi ettei miehellä ole lomaa niin on pakko tyytyä näihin päivän-parin päivän vapaisiin.
Johan alkoi taas tekstiä virtaamaan, omaa napaa oikein olan takaa! ;)
Mutta täytyy tästä lähteä lötköttelemään sohvan nurkkaan, hyviä vointeja sinne ja pidetään peukkuja että se hb olis edelleenkin jatkanut nousuaan!!! :)
Tänään oli neuvola sitten ja hb oli kyllä laskenut, mutta pysynyt ihän ok:na. Se li nyt 120. Jatkan kuitenkin raudan syöntiä. Muuta ihmeellistä ei ollut,paitsi vauva oli nyt tainnut kääntyä oikein päin eli pää alaspäin. Ihan hyvä, koska jos ei olisi kääntynyt niin se olisi kyllä ollut sektio. perätilavauvaa en alkaisi synnyttämään. Toivotaan nyt, että pysyy alaspäin. Aika tiheästi nyt näillä viikoilla aletaankäydä neuvolassa. Seuraava terkka-aika oli jo noin parin viikon päähän ja lääkärineuvolakin varattiin jo syyskuun 6.päivä. Eli kaipa se kohta alkaa totuus lähestyä. Mites muuten onko sulla tietoa tuohon kättäriin tutustumisesta, että milloin sinne mennään jne? Mä voin esikoisen aikana niin huonosti, että jäi sekä sopeutumisvalmennus että tutustumiset käymättä. Nyt ei ole ollut ainakaan terkan kanssa puhetta. Kohtahan se valmennus teillä alkaa?Eikös se ole joskus 34 viikon tietämillä? Tosi isoa vaihtelua siinä, mitä eri neuvolat ja kunnat valmentavat. Jossain on paljon isille juttuja ja tapaamisia synnytyksen jälkeenkin ns vertaistukena. Tosi hyvä musta. Meidän aikana ei mitään sellaista ollut, vaikka olisihan se muutenkin väliin jäänyt.Mites muuten sun työkuviot? Koska pitäisi töihin? Ja milloin sun äloma virallisesti alkaa?
Eipä tässä muuta tällä kertaa. Tsemppiä huomiseen neuvolaan! Tulepa kertomaan kuulumiset.
Olet näemmä kadonnut jonnekin " vauvataivaaseen" ...Meillä arki aika kaaosta kahden kanssa. Siksipä tulin tänne ehdottomaan, että jos jatketaan yhteydenpitoa meilitse. On paljon aikaa säästävämpää ja vaivattomampaa, kun tämän ketjun selailu. Ja mehän ei kai enää palstalle varsinaisesti kuulutakaan. Mun meiliosoite on jomppeliini@netti.fi.
terkut