Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TILULIINI

27.03.2006 |

Laitan vielä näin, että varmasti luet. Luepa meidän ketju.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkikäteen tuntuu tosi hölmöltä, että odoteltiin näinkin kauan tekemättä mitään, vaikka itse ainakin kauan epäilin, et joku mättää. No, helppo olla jälkiviisas. Mutta aika uskomatonta, että molemmilla sama ujuttu. Ihan mielenkiinnosta kysyn, asutko Espoossa. Yleensähän espoolaiset menee Jorviin ja sieltä aika varataan itse, joten siksi ehkä espoolaiset terkat missaa ton kättärille faksauksen. Ihmettelen vain, ettei ne silti antanut sulle sitä aikaa. Itse sain siis ajan ensi maanantaille, vaikka neuvolan tiedot puuttui. Pyysivät vain soittamaan neuvolaan jakäskivät lähettämään. Jos soitat huomenna niin vaadi se aika, vaikka neuvolan paprut ei oliskaan tulleet. Niiden pitää joka tapauksessa antaa niin miksei saman tien. kiva sunkin tietää hieman etukäteen. Se on joka tapauksessa ylimääräinen aika. Mutta älä nyt sitä huolehdi, ettet aikaa saisi. Varmasti saa, kun itsekin sain ylimääräisen ajan eli kyllä huolehtivat kaikki. Kerropa , milloin sait ajan sitten.

Vierailija
2/123 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin puolella asustelen, tosi erikoista että molemmille kävi näin! Mies soittelee tänään sinne ja ilmoittelee sitten miten kävi. Sanoin että vaatii sen ajan tuli mikä tuli. Voi kamala, mulla oli eilen ihan kamala mahakipukohtaus (suom.ripulikohtaus) ((en keksinyt hienompaa termiä)) ;) ja alko ihan pelottamaan selvisikö se pikkuinen siitä. Vaikka eihän se siellä suolessa asu. hah hah! Mutta kun itseltä meinaa taju lähteä niin väistämättä tulee heti pelko että toivottavasti ei käynyt kuinkaan. Kaikkea sitä saakin pelätä.

Mutta nyt työn touhuun, ilmoittelen heti kun saan lisäinformaatiota!

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin... elikkä saatiin aika 13.4, silloin viikkoja kasassa 13+3, olivat sanoneet että silloin vielä ehtii... joten toivoa sopii! No, ei sillä niskapoimulla niin väliä kunhan päästään näkemään onko siellä kaikki hyvin! Saatiin jo se seuraava ultra-aikakin toukokuun lopulle. Nyt vähän helpotti..huh huh. Eli pari viikkoa tässä vielä kärvistellään ennen kuin päästään katsomaan!

Mitkäs siellä tunnelmat? :)

Vierailija
4/123 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvä, että aika on nyt saatu. 13+3 ei varmasti ole liian myöhästä. Mun papereissa lukee ainakin 12+0-13+6 on se aikaväli aivan tarkkaan ottaen. Hyvin se siihen sisään menee tuo sinun aikasi. Hyvä, että toisenkin ajan jo sait. Mulla on se vielä saamatta. Mä nyt odottelen ja ajattelen vain tulevaa maanantaita ja mun ultraa. Jotenkin jännitän aivan hirveästi ja toivon, että kaikki menisi hyvin! Väsymystä on edelleen, pahoinvointi hieman hellittänyt. Ei se ripuli tee sikiölle mitään. Mun ripuli/oksennustauti jo sen todisti. :) Sun ei varmasti ole yhtä paha. Jos mun sikiö selvisi, eiköhän sunkin. Muista vaan juoda paljon! Millois sulla on se lääkäri?

Vierailija
5/123 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin todellakin, ei mun ripuloinnit ole mitään verrattuna sun tautiin!! huh! Odotan innolla sun puolesta sitä ultraa, ihanaa kun se on jo niin pian!! Mä kävin lääkärissä tiistaina, ei siellä mitään ihmeempiä, sydänäänet kuului nyt selvemmin ja niitä olisi voinut kuunnella vaikka kuin! =)

Miltähän se tuntuu sitten nähdä?! Voi olla aivan mahtava tunne... Kutsutteko muuten asukasta jollain tietyllä nimellä? Tällä tuntuu olevan näitä nimiä aina tilanteesta riippuen.. ei osaa yhdellä nimellä kutsua. Enkä malttais odottaa kun pääsee ostelemaan kaikkia tarvikkeita!! Kerrankin toivoo että syksy tulisi pian! outoa! mutta iloa perjantaihin ja alkavaan viikonloppuun ja tuhannesti tsemppiä maanantain ultraan!!!

Vierailija
6/123 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ultra meni? Oliko pikkainen hyvissä voimissa?

Täällä vielä odotellaan... 9 yötä......

Mukavaa uutta viikkoa!

:)

Vierailija
7/123 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea härdelli, etten ole ehtinyt edes koneelle päästä. Ultra oli ihan ok. Niskaturvotus oli 1,6 eli ihan sallittavissa rajoissa: 2,4 asti sallitaan. Kaikki muutenkin vaikutti ihan ok:lta. Tekijä oli vähän hömppä vanhempi täti, joka ei oikein ollut sinut tietokoneen kanssa, mutta kohtelu oli tosi ystävällistä eikä mitään valittamista. Sinullakaan ei ole enää pitkä aika! 7 yötä enää? Millois sulla muuten on seuraava neuvola?

Venähti tämä kirjoittaminen, joten saanen jo toivottaa hyvää viikonloppua, kun sinä tuossa edellisessä toivottelit viikon alkua...

Masunkasvatusiloa!

Vierailija
8/123 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas aika rientää... mikä on kyllä hyvä! Ja ihana oli kuulla ultrakuulumisiasi, se varmasti varmistaa tätä asiaa taas lisää....

Eli mulla enää kolme yötä, huh kun jännittää ja pelottaa! Oon kyllä ihan paniikissa jos kaikki ei olekaan kunnossa tai hippunen on vaan lakannut olemasta.. kamala ajatus! Mutta ei auta, toivon kovasti että saisin lähteä pääsiäisen viettoon iloisin ja onnellisin mielin!

Muuten täällä tallustellaan samoissa tunnelmissa, vähän käytiin kattelemassa viikonloppuna vaunukaupoissa.... että näin... ei sitten malttanut sinne kesään asti odotella! :)

Mites siellä, oletko tuntenut vielä minkäänlaisia hipaisuja massussa?

Iloista viikon alkua!!

Vierailija
9/123 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin käy ennen kuin loppuu! No, enää kaksi yötä! Tule sitten heti kertomaan uutiset, jos maltat tai ehdit. Eiköhän kaikki ole ihan ok- Ja mielenkiintoista kuulla sinun kokemuksiasi kättäriltä. En ole kyllä tuntenut mahassa mitään. Yhdessä vaiheessa kuvittelin, mutta kyllä ne oli ihan kuvitelmia. Kun sikiö on näin pieni, ei taida olla edes teoreettista mahdollisuutta.

Mutta viimeisiä jännittäviä päiviä sinnen ennen pääsiäisen rentoutusta!

Vierailija
10/123 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlit varmasti jossain pääsisäistä. Ehkä olette jossain matkoilla? Minä tässä kuitenkin huhuilen sinua kertomaan mukavia uutisia ultrasta!!!!

Vierailija
11/123 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tosiaan pääsiäisen vietossa ! ja nopeesti taas vierähti vapaat... Ei ollut konetta käytössä niin en päässyt kertomaan kuulumisia, olisi sormet syyhynnyt heti ultran jälkeen!!

Mutta siis, pikkuinen oli oikein vauhdikas ja voi hyvin. Niskaturvotus ei jäänyt kauaksi siitä rajasta, taisi olla jotain 2,4 muistaakseni... kun se raja oli 2,6.... Eli voit kuvitella että kerkesin jo pelkäämään ihan kaikkea. Kun se kätilö vielä aluksi mittasi sen huonossa asennossa ja se ylsi tuohon 2,6.... mutta alle se kuitenkin meni ja senhän mukaan kaikki on ok. Kyllä tässä pääsiäisen aikana ehdin jo unohtamaan murehtimisen ja keskityin vain nauttimaan kaikesta. Helpotus oli kuitenkin äärettömän suuri kun näki sen liikkumassa ruudulla, ei sitä voi kyllä sanoin kuvailla... Eli taas pikkasen varmemmin mielin eteenpäin! Näin muuten siskoa, joka viisi viikkoa edellä raskaudessa ja hänen mahansa oli ihan hillitön!!!!!

Niin, ja kätilö oli ihan ystävällinen ja tutkimukseen vierähti aika pitkäkin aika! Eli jäi hyvät alkuvaikutelmat kättäriltä :)

Mites siellä meni pääsiäinen ja mitä muuten kuuluu?

Iloa viikkoon!

Tiluliini

Vierailija
12/123 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki kunnossa! En kyllä epäillytkään. :) Tuota niskaturvotusta on turha murehtia, vaikka tietysti vaikka mistä pienestäkin aiheesta saa murehtimisen aihetta. Nyrkkisääntö kaiketi on, että kunhan on olla 3 oli raskausviikko. Mutta tosiaan se luku saa vaihdella aika hurjasti. Mä tressasin puoletani sitä, kun ekassa raskaudessa mulla ei ollut yhtään niskaturvotusta ja nyt oli sitten 1,6 eli aika paljon enempi kuin se 0. Mutta kumpikin on normaaleja, joten hajonta on tosiaan valtava.

Voi, että ootte siskon kanssa yhtä aikaa raskaana! Ootatteko molemmat ekaa? ootteko saman ikäisiä suunnilleen? ootteko läheisiä? Tulipas kysymyksiä, mutta kuulostaa tosi ihanalta!

Mulla huomenna neuvola. Pääsee taas sydänääniä kuulemaan. odottelen jo kovasti huomista. Mikäs sun seuraava etappi on? Ja millois sulla oli toka ultra? Mulla on 23.5. Ettei sattuis samalle päivälle? ootko ajatellut mennä 4d ultraan vai mikäs se nyt on? Mua hieman haluttais. Lähinnä varmistamaan, että kaikki on varmasti kunnossa, mutta sukupuolikin olisi kiva tietää etukäteen, vaikka ei sillä väliä olekaan. Pääsiäinen meni rauhassa kotona.

terkkuja!

Vierailija
13/123 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kuuluu?

Joo, me tosiaan odotetaan siskon kanssa samaan aikaan, ihmeellistä. Hän on kolmisen vuotta minua nuorempi. On kyllä ihanaa että saa itsekin olla samassa tilanteessa, mietin kun hän raskaaksi tuli että voi olla vaikeaa olla tukemassa kun itse taistelee hoitojen kanssa... mutta kiva näin! :)

Eli seuraava ultra ei ihan sattunut samalle päivälle, mulla on se 26.5! Ei kovin kauaksi heittänyt! Ja neuvolaankin on vielä aikaa, haluttais ihan hirveesti saada kuulla sydänäänet, kamala tilanne kun on niin " hiljaista" . Mua on alkanut supistelemaan myös jonkin verran, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan. Mutta kyllä tämä aika juoksee, uskomatonta että ollaan jo näinkin pitkällä! en vaan olisi uskonut että se epävarmuus on pysyvä kaveri eikä poistu sitten millään. Varmati pelkään ihan aina, onneksi on niin paljon puuhaa ettei kerkee miettimään!

Mites sulla meni neuvola? Mulla on vasta 15.5. voi kun piiiiiitkä aika! ! Niin, ootteko muuten mukana siinä keskos-tutkimusjutskassa? En muista onko siitä ollut jo puhetta....

Mutta kirjoittelemisiin,

aurinkoisin terkuin tiluliini

Vierailija
14/123 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin supistelee välillä. Eiköhän kuulu asiaan. neuvolat on meillä perätysten. Mulla on 16.5 ja sulla 15.5. Ultrat menee sitten toisten päin. Mä olen muuten menossa 4d ultraan myös yksityiselle. Ehkä vähän rahan haaskausta, mutta tuleepa sikiö tihrustettuu oikein kunnolla ja sukupuolikin on kiva tietää. En osallistunut siihen keskostutkimukseen. Hienoa asia minusta ja mielelläni olisin osallistunut. Kuitenkin tällaisena arkajalkana en jotenkin pysty uskomaan, ettei sillä kenties olisi vaikutusta kohdunsuun avautumiseen yms. Jos tikulla sieltä suusta kaivellaan niin mua hieman arveluttaa. Onneksi on rohkeampia ihmisiä!!!!!!!!!!!!!!! Mä en nyt itse asiassa muista, oliko siitä sun kanssa puhetta, mutta millaisia hoitoja sulla on takana? meinaan vaan, kun puhuit tuosta, että mietit, että miten siskon raskauden " kestää" , kun itse tuskaili hoitojen kanssa eikä tulevasta plussasta tiennyt. Mehän käytiin insseissä melkein tasan vuosi ja tuona aikana tuli niin paljon plussia lähipiiriin, että oli todella vaikeata ajoittain. Oli kyllä kamalaa aikaa! Onneksi nyt viimeisellä mahiksella tärppäsi. Uskomatonta, että kohta ollaan jo puoliväli etapissa!!

Vierailija
15/123 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin noi ajat sattuu lähekkäin :)

Tänä aamuna oli ihana huomata että ihan kuin maha olisi hieman paisunut. Tuntuu että on ollut sellainen suvantovaihe, jospa nyt alkaisi sellainen kasvupyrähdys! heh!

Joo, niitä hoitoja on ollut.. seitsemän kiertoa clomifeenejä( vastetta taisi olla yhdessä, ja alkuun surkea lääkäri...), minkä jälkeen aloitettiin pistoshoidot. En edes muista kuinka kauan niitä kesti... oli aikamoista piinaa kun annostusta oli tosi vaikea saada oikeaksi ja moni kierto sitten keskeytettiin kun ei lähtenyt kasvua tapahtumaan. Tai sitten lähti liian monta. hui kun se oli kamalaa aikaa... sitten popsin metformiineja ja käytiin kahdessa inssissä, toinen keskeytyi... sitten aloin klinikalla parkumaan ja pidettiin hetki mietintätaukoa ja sen jälkeen IVF. Olen kauhean onnellinen että se piina on päättynyt, ainakin hetkeksi. Vaikkakin koen olevani onnekas että tulosta tuli kuitenkin näinkin " pian" , vajaan kahden vuoden jälkeen. En voi edes verrata itseäni heihin jotka ovat käyneet tätä läpi vuosikausia....

Mutta, kerroit että pelkäät tuota tutkimusta, minä en sitä niinkään, mutta kaikkea muuta... olen välillä ihan hysteerinen ja hermo, hyvä kun en sitä kotidobbleria mennyt tilaamaan! ihan kun se jotain auttaisi! Nyt ajattelin käydä vielä otattamassa sen bakteerivaginoosinäytteen, nimittäin siskollani on se ja hän on lähes saanut keskenmenon kun sitä ei ole pyynnöstä huolimatta häneltä otettu. Ja se oli oireeton. No, ei tässä koko ajan paniikin partaalla olla sentään ;)

Jopas tulee asiaa tänä aamuna...! Täytyy varmaan tehdä vähän töitäkin tässä välissä. Niin, muuten, muakin kiinnostaisi tuo ultra yksityisellä! Näin unta että kävin sellaisessa ja masussa potki poika... jännä nähdä! Milloin olet siihen menossa? Missä ajattelit sen käydä?

Nyt täytyy skarpata, jatketaan ihmettelyä, mukavaa päivää!!

Vierailija
16/123 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen bakteerivaginoosi? Tuollaisesta en ole kuullutkaan! Apua! mahan pullahtamisesta; mulla on aivan törkeän iso vatsa tullut ihan silmissä. Enkä ole niin kovin mielissäni, koska se vatsa on jotenkin kauhean alhaalla ja käveleminen on tosi vaikeata, jotenkin painaa kamalasti kävellessa. ja tässä on vielä pitkä matka kuljettavana!

Teillä kesti piinaa vielä kauemmin kuin meillä. Myötätuntoa sinne päin. Toki kuten sanoit, kai jälkipeleissä tärppäsi nopeasti.Ei sitä noiden hoitojen stressaavuutta ja kuluttavuutta ja sitä kamalaa vauvan kaipuuta voi ymmärtää kuin sellainen, joka on sen kokenut. Itse en ole edes monelle kertonut. Jotenkin liian henkilökohtaista.

Olen menossa Felicitakseen Tapio Kurjelle. Hän on perinnöllisyyslääkäri ja tosi pätevä. Kaikki kaveritkin on hänelle käyneet ja pelkkiä kehuja satelee siitä. Mun aika on 29.5 eli viikko rakenneultran jälkeen. Varasin ajan viime viikolla.Ajat on kai aika kysyttyjä, että jos meinaat tai edes ajattelet meneväsi varaa toki jo nyt. Jos tulee katumapäälle sen voi aina perua. Kauhean pitkään noita ultria ei kai voi tehdä, kun vauva kasvaa liian isoksi. Joskus 20-24 viikon kieppeillä on kai paras. Toki tiedän ihmisiä, jotka on käynyt viikolla 26 ja jopa 18! No, ne osaavat kyllä sanoa, kun varaat aikaa.

Asiasta ihan seinään; onko liian henkilökohtaista kysyä ikääsi? Itse olen 28.

Mukavaa viikon alkua!

Vierailija
17/123 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen naputtelemassa... :) En ollut minäkään moisesta kuullut mutta siskoltani olen saanut valistusta! Se on emätintulehdus, joka hoitamattomana aiheuttaa keskiraskauden keskenmenoja sekä lisää ennenaikaisten synnytysten riskiä. Jos ymmärsin oikein, niin tämä tutkimus jossa olen mukana, kartoittaa (ainakin osaksi) bakteeritulehduksia ja niiden yhteyttä ennenaikaisiin synnytyksiin. Kamala tällaista kirjoitella tänne nettiin kun en tosiaankaan ole asiantuntija sillä saralla, mutta itse ajattelin sen otattaa aina välillä ihan vaan varmuuden vuoksi. Ainakin jos on mitään epäillyttäviä oireita, se kandee ottaa. Mutta siis en halua lietsoa mitään epävarmuuksia, tuskin on mikään yleinen vaiva!

Ihana sinun maha! Anna mulle :) Minä en malta odottaa että tämäkin pullahataisi niin että varmasti kaikki huomaisi! Nyt voi olla epäilyksiä, mutta ainakaan kukaan ei ole uskaltanut tulla sanomaan. Täytyy vaan malttaa odottaa. Olipa hyvä kun sanoit että siihen ultraan kannattaa mennä suht aikaisin! Täytyy alkaa miestä kiristämään, ei ole vielä ihan täysin lämmennyt ajatukseen!

Joo, ainakin tuo lapsettomuus on opettanut sen ettei pidä mitään itsestäänselvänä.. Ja tuntuu että haluaisin paljon lapsia! (jos nyt kattois tämän ensimmäisen...) Mutta osaa kyllä olla kiitollinen joka päivä, niin ihmeelliseltä tämä tuntuu! En olisi omalle kohdalle voinut tätä ihanuutta kuvitellakaan! :D

Iältäni olen 26.

Mukavaa päivää ja ollaan taas yhteydessä!!!

Vierailija
18/123 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ultrasta. Kysäsin vielä odotus-puolelta ja ilmeisesti sitä aikaa käydä ultrassa on 20-28rv eli hieman enempi kuin sanoin. Muutama oli kyllä vakaasti tuon 20-24 kannalla. Jäi vai vaivaamaan, etten vain anna väärää tietoa. Itse kyllä odotan malttamattomana. Se Tapio Kurki on niin ihana lääkäri ja kertoo kaiken ihan erilailla kuin ne kätilöt kunnan puolella. Ja tosiaan sitten voi alkaa nimiä miettimään paremmin, kun tietää sukupuolen.

Meillä todennäköisesti tämä on viimeinen lapsi. En hirveästi suunnittele etukäteen mitään, lapsi tulee kuitenkin yleensä lapsi kerrallaan. Kolmesta olin haaveillut, mutta naikkari ei suo kullekin parille kuin 2 lasta ja ylipäätänsä julkinen puoli panee sitten pisteen. Yksityiselle voisi mennä kolmatta yrittämään, mutta pelottaa se rahanmeno. Tähän toiseenkin meni todella paljon jo rahaa, vaikka julkisella oltiin. No, aika näyttää. Ja toki olen onnellinen, jos vain tämän kakkosen saan terveenä maailmaan. Muutenkin ehkä arvostan nykyään keskivertoa enempi sitä onnea, mitä nyt on, kun perheessä on jo yksi parantumattomasti sairas.

Kovasti odottelen sitä puolen välin rajapyykkiä! Sitten ehkä uskaltaa (ehkä) alkaa nauttia. Ja töissäkin pitäisi kertoa. Vielä en ole uskaltanut.Oletko sinä jo kertonut?

Sinä oletkin sitten keskimääräistä nuorempi ensisynnyttäjä. Itse olen sitä mieltä, että hyvä olla aikasessa liikenteessä, kun ei se välttämättä silloinkaan helppoa ole, saati sitten vanhempana. Itse sain esikoisen myös 26-vuotiaana. Mitenkäs lähellä sun ja siskosi lasketut ajat ovatkaan? En muista, kerroitko.

Eipä muuta kuin hauskaa vappua!

Vierailija
19/123 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vaput vietetty, olin loppuviikon saikulla niiden supistusten takia.. mutta lepäily auttoi onneksi ihmeesti, nyt ne on selkeästi vähentyneet, toivottavasti pahimmat pysyisi poissa!! Niitä tuli useita tunnissa ja kerkesin jo pelätä pahinta. Nyt täytyy vaan malttaa ottaa rauhallisesti....

Mun ja siskon laskettujen aikojen välillä on melko tarkkaan viisi viikkoa.. hänellä se on syyskuussa. Kunpa jo oltaisiin siellä syksyssä! Tuntuu ettei malttaisi millään odottaa niin pitkään... Minkä ikäinen teidän esikoinen on?

Meillä ovat töissä jo tienneet melko alusta asti.. Oli sellainen työtilanne että oli pakko kertoa. ja esimies oli kuulema jo naamasta huomannut. (?) tosi kivasti on uutinen otettu vastaan, helpotus! En ole tässä työpaikassa ollut kuin reilun vuoden ja heti vaan äippälomalle.. huvittavaa, siltä se varmasti näyttää, suunniteltulta jutulta. Kun tietäisivät...!

Mutta palataan jälleen asiaan, Iloista viikkoa ja kirjoitellaan taas! :)

ps. kävin viime viikolla neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet kun olin saanut itseni lietsottua taas lievään paniikkiin... siellä ystävällinen päivystäjä kärsivällisesti otti vastaan ja niinhän ne äänet kuului.. tosin meni aika kauan että ne saatiin kuulumaan, tuntuu pikkukaveri olevan aika vilkasta sorttia! ;)

Vierailija
20/123 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen täytti viime viikolla 2 vuotta. Kyllähän tuolla neuvolassa tosiaan tekisi mieli vähän väliä ravata kuuntelemassa sydänääniä, mutta tähän asti olen malttanut mieleni. Turhaahan se tavallaan on. Onhan mahdollista, että aamulla jos käy kuuntelemassa ja kaikki on ok, niin illalla ei ehkä olekaan. Eli se on aivan turhaa. Tai näin ainakin sanon itselleni, kun alan asiaa liikaa ajatella. Mutta itse asiassa olen itsekin menossa ensi maanantai ylimääräiselle käynnille. Minua on huipannut tällä viikolla niin paljon, että ajattelin, josko hb olisi laksenut liian alas. Viimeksi se oli 127. Omin päin en uskalla rautakuuria aloittaa. Syötkö sinä muuten rautaa? Millä asteikolla sun hb on pysynyt? Käsittääkseni raja on jossain 110 paikkeilla. Tosin en tiedä, koska en ole koskaan joutunut syömään. Naiseksi minulla on tosi hyvä hb yleensä. Esikoisen raskausaikana se oli koko ajan 140-130 enkä joutunut rautaa syömään lainkaan. Nyt tietenkin rautavarastot on ehkä loppuun kulutettuja, kun raskaudet kuitenkin on näin peräkkäin. Raskausviikko 17 tulee torstaina tai perjantaina täyteen. Laskutapa aina vaihtelee, joten en itsekään oikein tiedä, kumpaa tapaa noudattaisi. Odotan jotenkin sitä 20 rajapyykkiä kamalasti, vaikka eihän se mitään " muuta" .

Mutta terkkuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme