Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TILULIINI

27.03.2006 |

Laitan vielä näin, että varmasti luet. Luepa meidän ketju.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa sun marinat. Alan itsekin olemaan aika marinatuulella! Ihan oikeasti tämän vatsan kanssa kaikki on jo niin hankalaa, saati sitten esikon perässä juokseminen. Itku kyllä meinaa välillä päästä, kun se juoksee esim. autotien reunaa enkä millään pysy perässä ja pelkään, että jää auton alle. Ja mies ei oikein tunnu tajuavan, etten todella enää pysty oikein mihinkään eikä apua oikein heltiä! ja ärsyttävät supistukset sen kun vain jatkuu, mutta ei näytä niistä juuri hyötyä olevan.

20kg maagisen rajan olen minäkin muuten ylittänyt. En edes kyllä kamalasti noteerannut. Ne kilot tippuu kuitenkin viimeistään vuoden sisällä. En siis jaksa uhrata ajatustakaan koko kiloille! Itse asiassa herkuttelen aivan rauhassa, koska se on ainut mukava asia, jota pystyy hyvin tekemään! Mun sisko muuten lihoi 28 (!) raskautensa aikana ja oli ennen lapsen 1v synttäreitä niin hoikka ettei varmaan ollut edes ennen raskautta! Eli turha surra! nauti vain suklaa endorfiineistä! Itse en kyllä pärjäisi ilman!

Mitään uutta raportoitavaa ei ole. neuvolan mulle piti opiskelija - tuntui, että itse tiesin enempi kuin se, joten mitään ei jäänyt käteen. Eikä se mitään kommentoinutkaan. Seuraava neuvola on ensi viikon keskiviikkona ja toivon totisesti, että sinne asti en pääse! Silloin olisi jo 39+5 ja esikkokin on syntynyt sentään 39+4. Sen vain sanon, että raivostuttavaa, kun kaikki lääkärit puhellut, että aikasessa tulee. Eihän siinä mitään, mutta kun on asennoitunut siihen niin tällainen odottelu tuntuu ärsyttävältä.

No, joo pitää vain malttaa mielensä ja nauttia! Sinä nyt voit vaikka nostaa jalat ylös ja parkkeerata jätskikulhon kanssa vuokravideon ääreen! Minä voisin yrittää nauttia siitä, että rämmin tuolla sateessa esikoisen seurana...Kohta siellä pitää rämpiä vauva kainalossa.

Mutta tsemppiä!

Vierailija
62/123 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä repäistään ihan kunnolla! aamulla pohdiskelin että niin se siskon poika saa nimensä sunnuntaina ja mies tuumasi että tekiskö mun mieli lähtee ristiäisiin. no tekishän mun, mutta matkaa se 600 km yhteen suuntaan. no, siinä aikani tuumailin ja mies sanoi pystyvänsä ottamaan vapaata ja eikun terkalle soittamaan (jaa, mitähän sekin auttaa) mutta piti mielipidettä kysyä ja nyt sitten päätettiin että lähdetään huomenna ajamaan ja tullaan maanantaina pois!! hui että!! en vaan enää kestä odotella täällä neljän seinän sisällä kun ei se todennäköisesti just nyt viikonloppuna synny. onhan kaikki tietysti mahdollista ja olen varmaan lopullisesti seonnut mut hurjasti tekee mieli lähteä!! eikun vaan sitten lähimpään sairaalaan jos niin käy. no, supistuksia ei ole pariin päivään tullut yhtään joten toivossa eletään. eli viikonlopun hiljeneminen johtuu siitä. jännittää tulla maanantaina lukemaan kuulumisia että oletko sä hiljentynyt siellä päässä!!!!!

että tämä oli sitten sen raivoamisen seuraava vaihe. sisko oli kyllä niin riemuissaan että melkein tippa tuli linssiin, haluaa minut sylikummiksi. no, täältä sitä sitten taaperretaan ristiäisiin sairaalakassi takapenkillä ja neuvolakortti matkassa. jännitystä elämään...!

voi kauhistus tuo tosiaan kun esikoisen perässä pitäisi vielä pysyä, huh! täällä turha valittaa kun pitää vaan omasta nassusta pitää huoli. onneksi aika loppuu väistämättä jossain vaiheessa ja nokka kääntyy kohti sairaalaa. mihin tulokseen olet muuten sairaalojen kohdalla tullut?

no, taas viikko lähenee kohti loppuaan ja sulla kohta enää viikko laskettuun aikaan... huh! jospa et kovin lähelle pääsisi enää!! no, tänäänkin voi olla se päivä!:)

jaahas, jätskikuppi houkuttelee jälleen joten taidanpa tosiaan kuunnella tätä tärkeää viestiä ja ottaa sun neuvosta vaarin. tosiaan, ainut juttu mitä voi hyvillä mielin tehdä! =) tsemppiä ja terkkuja, raportoimisiin pian!

ps. jos tänään alkais supistelemaan enemmän niin sitten jäädään kotiin mut mikäli hiljainen päivä niin aamulla vaan autoon......!

heippa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hyvä kurssi ja reissu?

Kävin tänään siellä neuvolassa... mitäs siellä... musta tuntuu että se terkka puhuu joka toinen kerta ihan eri asioita ja menen ihan sekaisin. Hemoglobiinia ei otettu taaskaan (otettu vaan kerran ihan alussa) vaikka viimeksi sanoi että se otetaan. Mutta ei sitä nyt oteta kun sitten ennen lääkäriaikaa, jonka sain heinäkuulle (minkä piti jäädä väliin...) huh huijaa. noiden äitiyslomahakemusten ym kanssa olen ihan sekaisin, työnantaja tarvitseekin todistuksen ja neuvolassa sanottiin että ei tarvitse. plaah. no, kun nämä on selvitetty niin sitten saa olla rauhassa! Mutta näyte oli puhdas, sydänäänet kuulu hyvin, syke 140 ja se sf-mitta (tulihan oikein?!) taisi olla 20... keskikäyrällä meni. Paino noussut seitsemän kiloa. Tärkeintä että pikkuisella kaikki hyvin!! =)

Mitäs sinne kuuluu? Milloin teillä on niitä valmennus ym.muita juttuja? Laskeskelin että töitä on enää KAHDEKSAN PÄIVÄÄ!! kiirus tulee, mutta ihanaa kuitenkin! :)

Terkkuja kovasti ja palailemisiin!!

Vierailija
64/123 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, kun ne pihtaa sitä hb:n ottoa. Multa on otettu joka kerta! Ylimääräiselläkin käynnillä.Tosin mä ronskisti olen sanonut, että otetaan. ootko kokeillut sitä taktiikkaa, että sanot, että nyt otetaan? Äytöntä. Tosin ehkä siinä on se juttu, kun sä joka tapauksessa syöt sitä rautaa niin ei ehkä kyllä ole niin tarpeellista. Mä kun en ole saanut sitä rautalupaa niin mun aroa on pakkokin seurata, koska jos se laskee kovin alas, saan minäkin sitä käyttää. Mä en uskalla edes ajatella mun painonnousua. Mulle on tullut varmaan hirveästi kiloja. Vaikea sillä lailla tottua omaan kroppaan, kun vatsa on valtava ja rinnat on isot. Yleensä painan 53 kiloa, olen laiha ja pienirintainen. Ekassa raskaudessa ei tapahtunut yhtä valtavia muutoksia.Olin loppuun saakka aika pieni. Mulla on keskiviikkona se lääkärineuvola.Saa nähdä, miten käy. Kyllä musta joka työpaikka sen todistuksen vaatii. Sun pitää lähettää se todistus ja se kelan lomake täytettynä sille ihmiselle,joka teillä vastaa sairasvakuutus-asioista. Älä missään nimessä lähetä sitä kelaan itse. Se tyyppi hoitaa ne kelaan. Kurssi ja reissu meni ihan kivasti. Tuli vain syötyä hirveästi valmiissa pöydässä 5 kertaa päivässä. Ja tosi väsyttävää, kun kaikki ylimääräiset levot jäi pois.Mutta tällasia. Onkos muuten varmentunut tyttö/poikaolo? Joko olette nimiä miettineet? Huisaa, kohta saavutetaan 24 maaginen rajapyykki. Sen jälkeen, jos synnytys käynnistyisi,vauva jää todennäköisesti eloon. Tuolla kurssilla olikin yksi nainen, jonka lapsi oli syntynyt 24 viikkoisena. Aika ihmeen isokin oli ollut, jo 700g. Meidän vauva ei ainakaan noin iso olisi millään.

Mutta terkkuja!

Vierailija
65/123 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teillä siis ristiäiset! Mites sujui? Mikä tuli nimeksi? Varmasti ihan järkevä päätös lähteä. Itse ainakin totean, että jos on jotain ns ohjelmaa niin odottelu sujuu paremmin. Miten varsinainen automatka sujui? Muistitko jumppailla jalkoja? Mulla siis tänään 39+2 eikä vielä mitään asiaa sairaalaan. Voi mikä vitsi! Kun on kerran sanottu, että ei menisi laskettuun aikaan. Ei pitäisi uskoa noita lääkäreitä. Supistuksia tulee entiseen malliin, mutta ei ne tee mitään. Mitään muuta raportoitavaa ei ole. Tosi turpea olo, öisin ei saa nukuttua jne jne. Valmista kauraa siis luopumaan vatsasta, mutta näyttää olevan asukki eri mieltä.

ETTÄ TÄLLAISTA TÄÄLTÄ!

Vierailija
66/123 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eilen illalla saavuttiin kotiin ja olen kyllä tyytyväinen että lähdettiin!! Oli tosi mukava reissu ja unohtui hetkeksi oma odotus ja kärsimättömyys. nyt kun on taas kotona niin alkaa tämä huokailu ;) pikkumies sai nimen viljami ja oli oikein tyytyväisen oloinen lapsi, tosi ihana!! olis ollut keljua jos en olisi päässyt juhlaan mukaan ja nähnyt pikkuisen vasta joskus yli kuukauden päästä. ihmeen hyvin meni automatkatkin ja yllättävän nopeasti. menomatkan jälkeen oli enemmän supistuksia mutta nyt tullessa ei mitään, pelkästään kivutonta " kovistelua" . eli eipä täälläkään tunnu tapahtuvan juuri mitään. plaah. taidettiin selvitä tämän herkkupäivän, 10.10 ohi, höh. no, ei auta!! ihmeellistä kyllä että sielläkin vielä ollaan samassa pisteessä, ei ole laskettuun aikaan enää kauaa!! vähä keljua kun veikkaillaan tulevaksi hyvinkin ennen la:ta ja sitten kuitenkin venähtää.. kun on vielä asennoitunut että aiemmin tulee! huh huh.

tämmöistä siis tänne, menis vaan samalla vauhdilla aika täällä kotona kuin reissussa niin ei olis näin piinaavaa!! no, koitan nyt kehittää taas jotain uutta ja " virkistävää" tekemistä... hoh hoh.

tsemppiä ja.... tsemppiä!!!!!!!!

Vierailija
67/123 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan vahvasti veikkailla, että sä ohitat mut ja saat vauvasi ensin! Eikös sunkin laskettu aika ole ensi viikolla? Mulla olis ylihuomenna eikä merkkiäkään, että jotain tapahtuisi. Neuvola oli tänään ja sinänsä masentava käynti, koska lieviä raskausmyrkytyksen oireita: proteiini virtsassa yhdellä plussalla, verenpaine hieman koholla ja tietysti turvotusta on nyt ollut koko ajan. Ahdistavaa vaan, kun se opiskelija ei oikein noita sinänsä noteerannut. Hieman pelottavaa. perjantaina on kyllä uusi verenpaineen mittaus. Mutta ei siis puhettakaan lähettämisestä lääkärin tsekkaukseen. Mahdollinen yliaikaiskontrollikin kuulemma on 10 päivän jälkeen lasketusta ajasta! Sanonpa vain, että tuntuu aikamoiselta riskiltä, jos jotain häikän tapaista näkyy jo nyt. Mennäänkö sitten se koko 10 päivää ihan oman onnen nojassa? No, perjantaina kai selviää, koska silloin näen sen terkan tai opiskelijan viimeistä kertaa. Sitten vaan sanotaan, että tarkkaile omaa vointiasi ja soita, jos jotain on. Mistä minä tiedän, mikä oire on hälyyttävä? Jotain nokipisteitä silmissä...Jos oikein kuulostelee niin kyllä niitä mustia pilkkuja näkee silmissä vaikka koko ajan.

No joo, tällasta täällä. Mitäs sinä olet puuhaillut? Mikä olo on? Kiva, että ristiäisreissu oli mukava.

TERKKUJA

Vierailija
68/123 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, tässä sitä ollaan. en varmasti ohita, eilen neuvolassa terkkari tuumasi että tämä menee kyllä yli lasketun ajan ja että nähdään varmasti vielä parikin kertaa. elikkä samassa veneessä ollaan. laskettu aika olis tiistaina. mulla on sormet älyttömän turvoksissa ja aivan tosi kipeet nivelet. vähän jo huolestuttaa että mikähän tämä juttu on, varmaan siitä turvotuksesta. mut inhaa kun kolottaa jatkuvasti! ja tosi inha tuo ettei sua ton tarkemmin kontrolloida! ei tarvitsisi enää tässä vaiheessa olla tuollaista stressiä!!!! miten ne voi vaan sanoa että tarkkaile vointia, mullakin alkoi näkymään mustia pilkkuja kun oikein tarkastelin!! ihan älytöntä!

että tässä sitä sitten mennään vissiin vielä pitkään... eilen jo toivoin että olisit päässyt lähtemään, ihmeellistä että noin venähtää. minä koitan turvautua vanhoihin " hyviin" konsteihin ja vaikka mihin mutta eipä ne paljoa auta jos vauva ei ole edes tulollaan. kyllä tämä pinnaa kiristää. piti käydä taas kirjastossa hakemassa viihdykettä, aiemmin jo palautin kaikki ettei tarvii sitten palautella kun vauva on jo täällä, ja hah!

voi että toivon että se verenpaine olis normaali ens mittauksessa ja että noi oireet ei pahenisi!! täytyyhän niiden antaa sulle lääkäriaika vaikka edes mielenrauhan vuoksi, ei ole kivaa arvailla missä mennään. täällä ollaan hengessä mukana, raportoimisiin taas!!!!!!!!

Vierailija
69/123 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sormiasiasta heti. Kuulostaa samantapaiselta kuin mulla. Eli se on sitä turvotusta ja nivelissä sitä hormonaalista reumaa. Eli siitä ei tarvi olla huolissaan. Mä alan jo olla tottunut koko vaivaan, etten juurikaan noteeraa muuta kuin kivun sietona.

Neuvola oli tänään: pissa oli nyt puhdas. Opiskelija ei osannut sanoa, miten se voi toissapäivänä olla proteiininen ja sitten taas puhdas. No, välillä tuntuu muutenkin, että neuvola on ihan tyhjän kanssa. Kunhan käydään, ei sieltä kummemmin mitään konkreettista saa käteen. Verenpainekin oli ok, joten se siitä sitten. Seuraava aika on mulla 17.10 eli sun laskettuna aikana tiistaina! En jaksa edes alkaa toivoa, että syntyisi sitä ennen. Mä varmaan kärvistelen vielä täydet kaksi viikkoa! En usko mihinkään ns poppakonsteihin. Esikoisen kanssa tulee niin juostua ja puuhattua, ettei ainakaan mikään rasitus tapahtumaa käynnistä. Vauva tulee sitten kun on valmis. Ei auta kuin kestää. Ja yrittää ottaa nautinnon kannalta...Yirtys hyvä kymmenen. Jokos sä lähdit kättärille?

terkkuja

Vierailija
70/123 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti vielä painottaa, että TÄNÄÄN on se hiivatin laskettu aika!!!!!!!!!!!!! Jos joku ei vielä tajunnut? Tuntuu, että joko-puheluita tulee niin, että tekisi mieli panna puhelin kiinni. Joko sulle on alettu soitella? Kun tämän piti tulla etuajassa niin ihmiset aloitti jo 2 viikkoa sitten ja nyt vaan tahti kiihtyy...raivostuttavaa!!!!!!!!

Vierailija
71/123 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt olet sitten ylittänyt lasketun ajan... huh! Joo, ei täällä vielä olla lähdetty mihinkään, hyvin tiiviisti varmaan sen pari viikkoa vielä odottelen! vielä on puhelin ollut hiljaa, tosin jos en just satu vastaamaan niin heti oletetaan että nyt se on lähtenyt.. joopa joo. tiistaina varmaan alkaa, jostain syystä ihmiset kuvittelee että se syntyy just sillon laskettuna päivänä! hyvänen aika se on jo voinut syntyä pari viikkoa, mitä ne sitä aikaa tuijottaa!!

mä olen tunteiden äärirajoilla, ärsyttää kyllä ja usein. tuntuu että heräänkin semmoisena känkkäränkkänä, tietää että samanlaisina nämä päivät valuu. joo, ei noista poppaskonsteista kyllä apua varmasti ole, olishan se pullahtanut sieltä jo monta kertaa! täytyy vaan odotella, tuntuu vaan että tila loppuu niin vauvalta kuin minultakin. mulla on neuvola maanantaina ja samaa mieltä olen neuvolatoiminnasta. käyn vaan kuulemassa että " kyllä tässä vielä monta kertaa nähdään!" ja sitten hammasta purren kotia....... :/

onneksi ne sun tulokset on nyt normaalit, ei ainakaan tarvi siitä stressata. hassua miten tässä tosiaan ollaan molemmat, varsinkin kun sulle lähtöä on povattu jo aika päivää sitten. koomista jotenkin. siinä ne kassit on seissyt oven suussa, vois vaikka hetkeksi purkaa ;) nooh, koitetaan nauttia vielä, eihän tässä muutakaan voi!! sitten kun se hetki on niin sitten se kans on. eikä siihen jokatapauksessa enää kauaa mene!!

rentouttavaa viikonloppua, ei ainakaan meidän vaavit kärsi ennenaikaisuudesta mikä on hyvä! sielläpähän potristuvat nyt ihan kunnolla! niin, nimiäkin on muuten alkanut löytymään, helpottaa! ja mulla on ihan semmonen olo että oliskin tyttö... jännä nähdä!!!!!

TERKKUJA kovasti ja iloista mieltä!!!!!!!

Vierailija
72/123 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen!

Vai, että tyttö...No, kohta nähdään kumpi!

Viime yö oli aika ikävä. Mua supisti tosi kipeästi enkä saanut nukuttua. Ei kuitenkaan tarpeeksi tiheästi, että olisi sairaalaan asiaan. Tänään supistukset on jatkunut kipeinä koko päivän, mutta vieläkään ei säännöllisiä. Kellosta olen katsonut, että saattaa tulla ensin viiden minuutin väli, sitten 10 minuutin ja sitten 15 minuutin ja sitten taas viiden minuutin väli.Mutta pirun kipeitä ovat. Sitten voi olla puolikin tuntia taukoa. Mutta olen tässä toiveikkaalla kannalla: jospa tänään iltana/yöllä pääsisi lähtemään. LAitoin tuon kassinkin nyt jo valmiiksi, se oli mulla vähän puolittainen. Mulla eniten ehkä stressaa se, että en halua sairaalaan turhan aikaisin eli pitää olla kunnolla kipeä ja tiuhaa supistaa, mutta se huolettaa, jos kohdunsuu on hiljalleen jo kypsynyt ja sitten ei ehdikään...

No, olen ehkä kuitenkin vielä huomenna täällä...jos nämä vaimenevat.

Pidä peukkuja! Ja sun laskettu aika on ylihuomenna! Ehkäpä olet jo karannut sitä tyttöä saamaan...

TSEMPPIÄ!

Ja älä ota aqua-rakkuloita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
73/123 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä!! jee!! pidän täällä peukkuja että pian pääsette lähtemään!! jos ehdit vielä lukemaan, niin oletteko sinne kättärille menossa?

mä jännään täällä sun puolesta ja uskon että pian pääsette tositoimiin!!! voi miten ihanaa että jotain vihdoin tapahtuu!!!

tsemppiä hurjasti ja voimia koitokseen jos nyt vihdoin on se aika, jos käyt koneella vielä niin kerrohan tunnelmia :)

voi kun toivon että pian on pikkuinen sylissä!!!!!

anna täältä lopullisen lähtöpotkun!!!!!!! :)

Vierailija
74/123 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksia on nyt tullut pitkin yötä ja n.viiden minsan välein, on jo aika kipeitä! että mahdollisesti tän päivän aikana pieni syntyy!!! mutta nyt täytyy mennä puhisemaan, palataan asiaan, toivottavasti vaavit maailmassa!!!

Vierailija
75/123 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne siellä? olettekohan sairaalassa vielä?

Meille syntyi 17.10 poikavaavi ja päästiin tänään kotiin. Olo on ihan onnesta sekaisin ja tosi kiitollinen ja onnellinen. Kaikki sujui hyvin ja mukavaa olla kotosalla pienen kanssa. Mutta kerron lisää myöhemmin, tässä vain ensiuutiset! :)

toivottavasti kuulen sinusta pian!!!!!

Vierailija
76/123 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette " tunne" minua mut taustalla roikkunut ;.ONNEA TILU!!!!!!!!!!!!!!

Ite sain jo 1.1.06 pojan myöskin=)

on niiiiiiiiiin ihania nämä vauvauutiset!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
77/123 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olikin varmasti lukemista ;)

Kiitos paljon onnitteluista amanda, on tämä vaan ihmeellistä ja ihanaa aikaa :)

terkuin tiluliini

Vierailija
78/123 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin poika- sittekin. Eikä tyttö! Onnea tuhannesti! Minkä kokoinen oli? miten synnytys sujui? kerropa kaikki muukin? Saatko nukuttua? Meidän poika syntyi tosiaan sen jälkeen kun olin tänne kirjoittanut 15.10. Lähdettiin sairaalaan ja 16.10 klo 6.07 oli poika maailmassa. Ei oltu samassa paikassa, kun menin sinne Tammisaareen. Poika oli 3490g ja 49cm ja pää 35. Oltiin aika kauan sairaalassa, pääsin vasta perjantaina pois. Hieman keltaisuutta yms ongelmia. Synnytys oli luomuna eli aika kamalan kipeä eli kivunhoitona vain allas ja ilokaasu. Kesto oli jotain 8 tuntia ja risat, ponnistus 17 minuuttia. Poika oli tosi itkuinen ekat viisi päivää, huusi vain ja lujaa. Mulla ei ilmeisesti maito oikein riittänyt ja tammisaaressa olivat aika nihkeitä lisämaidon kanssa. Nyt kotona olen antanut lisäksi tuttelia ja ollut tosi rauhallinen. Öitä ei vain nuku ollenkaan, on vain valveilla ja haluaa olla sylissä. Olenkin tosi väsynyt, kun esikoinen vie päivisin huomion. Tässä siis jotain kuulumisia. Ja nimi on Tatu.

terkkuja ja onnittelua vielä sinne päin!!!!!!!!!!

Vierailija
79/123 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuret onnittelut!!!!!!! ihanaa!

Meidän synnytys kesti 18 tuntia ja myös luomuna, eli aivan kauheaa oli... olen sitä jälkeenkin päin pohtinut ja tuntuu vieläkin tosi hurjalta, mutta ehkä aika tekee tehtävänsä. Ilokaasua koitin naukkailla mutta ei siitä apua ollut.. ja ammeessa makoilin. pyysin epiduraalia mutta sitten se oli jo myöhäistä, olin jo niin paljon auki. ja ponnistusvaihe kesti kauan, vauva juuttui johonkin reunaan ja sitten imukupilla loppujen lopuksi autettiin ulos.siitä jäi kyllä hyvä kokemus vaikka olin sitä pelännyt henkeen ja vereen!! aika helposti vauva tuli sitten ulos eikä lääkärin tarvinnut kovasti kiskoa, onneksi! kätilö oli aivan ihana, samoin lääkäri, olen tyytyväinen sairaalavalintaan! :)

Pikkuinen on ollut tyytyväinen, viime yönä heräsi kolmesti syömään. Ihmeellisen helposti on mennyt tämä alku. tosin imetyksessä on ollut vähän ongelmaa, rinnat on rikki ja käytiin sairaalassa vielä sen takia. toivottavasti alkais pian helpottamaan! ja kipeä olen vielä, vissiin häntäluullekin tapahtui jotain, on tosi kipeä. Mutta onnellinen olen niiin kovasti!! koko ajan on tippa linssissä ja pala kurkussa kun vaan katsonkin poikaa.... on tämä niin ihmeellistä ettei voi uskoa, siinä se nyt on. olen niin kiitollinen.

poika oli pitkä 50 cm ja paino 3780 kg. että ihan semmonen hyvän kokoinen vaikka isoksi välillä povattiin! välillä vatsaa kipristää, muuten vaikuttaa tyytyväiseltä, tosin ruokaa on saatava just heti ja rinnalla riehuu kun maitoa on liikaa... raukka!

Onneksi sait lisämaidolla rauhoittumaan, jännä että se asenne on niin nihkee. tärkeintä kuitenkin että lapsi on rauhallinen ja maitoa riittää!! ja onneksi olette päässeet kotiutumaan. minkälainen tämä synnytys oli sun edelliseen verrattuna? tuntuiko helpommalta vai vaikeammalta?

seuraavan kerran jos vielä saan olla synnyttämässä niin valitsen kyllä kaikki mahdolliset kivunlievitykset, en kestänytkään niin hyvin kuin luulin.....

Mutta paljon paljon onnea vielä ja kerrohan taas kuulumisia, toivottavasti saat vähän levättyä pois väsymystä!!!

tässä sitä nyt ollaan! =)

ps. onko sulla ollut tunneliikutuksia tms?

Vierailija
80/123 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olipa sulla synnytys! Mä en oikein osaa sanoa synnytyksistä, kumpi oli parempi. Toka oli tavallaan helpompi kuin tiesi, mitä oli edessä, mutta ekassa mulla oli epiduraali ja sen ansiosta sai kaksi tuntia nukuttua ennen ponnistusta ja ponnistus oli täysin kivuton ja nopea: 7 minuuttia. Nyt oli se 17 minuuttia ja kyllä tuntu. Ekassa mulla oli kamala kätilö ja nyt tokassa tosi kiva. Ihan ok kokemuksia kyllä molemmat, aika kultaa muistot AINA loppujen lopuksi kuitenkin.

Mä itkin melkein koko sen viisi päivää kun olin sairaalassa - se tunneliikutuksesta! Oli ikävä esikoista ja olin niin väsynyt ja stressissä, kun maito ei riittänyt ja vauva imi aivan taukoamatta ja silti huusi! Aivan kamalaa! Kaikki naiset ei kai vain ole " lypsykoneita" . Nyt on helpottanut, kun olen kotona ja annan korviketta. Mietin osittaisimetystäkin, mutta sen surku on siinä, että jos imetänkin vaikka 2 tuntia ja sen päälle pitää kuitenkin antaa korviketta niin on vähän hukkaan heitettyä aikaa. Ja se on aina pois mustasukkaiselta esikoiselta. No, olen nyt pumppaillu ja olen tyytyväinen, jos jonkin aikaa vauva saa rintamaitoa ohella edes pullosta. On se niin erilaista kyllä yhden, ekan vauvan kanssa kuin kahden lapsen kera. En uskonutkaan. ekan kanssa voi vain keskittyä yhteen ja suostua vaikka mihin kotkotuksiin ja saa nukkua aina kun vauvakin nukkuu. ja imetykselle on todella aikaa! Nyt pitää taiteilla kahden eri-ikäisen lapsen tarpeiden välillä. Mutta parasta musta on sen vauvan vieressä nukkuminen! Ihanan lämmintä! Meillä on nyt kyllä tähän asti vaikuttanut siltä, että on aika rauhallinen vauva. Siis nälkää huutaa, mutta ei juuri muuta. Toivotaan, että trendi pysyy. Oletteko nimeä miettinyt? Minä jo taisin tuossa edellisessä kertoa.Hei, sulla taisi tulla vauva ihan laskettuna päivänä?! Olipa tarkasti määritelty tai sitten on kellon tarkka vauva!

Nauttimista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän