TILULIINI
Kommentit (123)
Tuun nyt vähän häiriköimään tänne teidän palstalle...
Oon aina välillä lueskellu teidän juttuja, ja on ollu ihanaa kuulla että teillä on edenny asiat ihan normaalisti! Välillä on tietysti harmittanu kun en saanu pysyä seurassanne, mutta sillepä nyt ei mitään voi.
Me päästään taas jatkamaan hoitoja! Ollaan miehen kanssa ihan innoissaan kun näinkin pian hoidot jatkuu, ja toiveet on aika korkealla vaikka tietysti samalla vähän pelottaakin - mutta pääasia että asiat taas etenee :) Aloitin tänään clomien popsimisen, ja toivon mukaan ensi viikon lopulla päästään inssiin. Pidetään siis peukkuja pystyssä että minäkin pääsen pian taas tänne plussanneiden puolelle takaisin!
Kaikkea hyvää teille, ihanaa odotusaikaa, nauttikaa masuistanne ja keväästä ja auringosta :)
T. Menina
MENINA!!!!!!!!!! Itse asiassa juuri tänään ajattelin sinua ja meinasin huhuilla sinua tuolla lapsettomien puolelle, vaikka en edes tiedä, oletko sillä palstalla enää. Laskeskelinkin tässä, että ehkä kohta pääsisit piinailemaan. Voi että, pidän kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä, että hyppäät heti ekasta inssistä tänne palstalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TILULIINI: Toi rauta, mitä syöt varmaankin riittää. Raskausaikana rauta jotenkin imetytyy paremmin kuin yleensä. katsot vaan, ettet ota tabletteja esim. maidon kanssa, koska kalsium estää imeytymistä. c-vitamiini taas lisää imeytymistä. Mistä vitamiineista puhut? Mulle sanottiin, ettei MITÄÄN tarvitse syödä. Nyt kun on valoisaa niin d-vitamiiniakin tulee tarpeeksi. Eli maaliskussta lokakuuhun odottavien ei tarvi syödä d-vitamiinia. Mä en itse asiassa tiedä sitä hintaa tarkkaan. Viimeksi se oli kelakorvauksen jälkeen 140 euroa. Mua ei oikeastaan se kiinnosta, vaikka tietenkin pitäisi, kun kotiäitinä ei liiemmälti rahaa ole. Kuitenkin jotenkin pidän sitä niin tärkeänä siis sitä kunnon tsekkausta.
terkkuja
Heippa MENINA! kiva kuulla sinusta!!!! Ja ihana kuulla että hoidot jatkuu, voi että pidän tosiaan kaikki mahdolliset jäsenet ristissä ja pystyssä että onnistuu!!! Täällä jännitetään sinun puolesta ja ollaan toiveikkaana! jospa olet pian haahuilemassa lopullisesti tällä puolella, sitä toivotaan kovasti! :D
Ei niitä vitamiineja vissiin tarviikkaan syödä, se foolihappo mietityttää, että tuleeko kasviksia ym syötyä tarpeeksi. Välillä vaan hotkasee jotain kitusiinsa eikä jaksa sen kummemmin miettiä. Kertoilehan paivansade sitten miten ne siellä työpaikallasi otti asian! missä vaiheessa tunsit esikoisen liikkeet?
Iloa päivään!
ja Menina, tulehan kertoilemaan kuulumisia miten on hoidot lähtenyt etenemään! hengessä mukana ollaan! :)
Heissan
Mulle kuuluu nyt hieman huonoa. Kaksi megavaivaa iski viikonlopun aikana. Ensinnäkin siitepölyallergia tekee aivan hulluksi. Ei kerta kaikkiaan pysty olemaan ulkona. Toiseksi mulla on elämäni ensimmäinen hiivatulehdus. Onneksi mulla on jo neuvola varattu maanantaiksi. Kävi nimittäin mielessä, että raskausdiabetes lisää todennäköisyyttä tuohon, vaikka toki muutenkin yleistä raskauden aikana. Canestan läkityksen kävin jo omatoimisesti ottamassa. Toivotaan, että näille vaivoille saadaan tehtyä jotain ensi viikolla, muuten en tiedä, mitä teen.
En suoraan sanottuna muista enkä ole selvästi kirjoittanut ylös, milloin liikkeet tunsin. Kaiketi kuitenkin 18-19 viikoilla. Lapsen potkut tuntuivat kyllä ulkopuoliselle jo 20+ viikoilla.
Että tällaista tällä kertaa.
MENINALLE EDELLEeN VILLIÄ PEUKUTUSTA!
Voi vitsi noita vaivoja... itseasiassa itse kärsin myös tuosta siitepölystä ja erittäin rankasti.. voi tuska kun ei voi mennä ulos ja siellä on mitä upeimmat kelit! yritin viikonloppuna lähteä nauttimaan niin eihän siitä mitään tullut... piti lähteä neljän seinän sisään nyhjäämään.. :(
Toivottavasti tuo hiiva saataisiin kuriin!! se on ällö vaiva! pidän peukkuja että olisit pian siitä vapaa!
voi että odotan kesälomaa! pidän sen heinäkuussa enkä malttais odottaa että pääsen jo kesälaitumille.. siitä ei ole sitten pitkäkään matka äippälomalle! :)n ajattelin aloittaa sen jo silloin 50 päivää ennen laskettua aikaa... ahne! :) niin ja maanantaina neuvola, ihana päästä kuulemaan onko pikkuisella kaikki hyvin! eihän tästä ultraankaan enää hirmuinen matka ole...! Mutta kaikkea hyvää ja palataan pian asiaan!
HYVIÄ UUTISIA SINULLE!!!!!!!!!!!!! Zyrteciä saa käyttää. Terkka näytti uuden ohjeen raskaana oleville allergikoille. Zyrteciä ja kaikkia muita halvempia sitä setiritsiinä (vai mikä se oli) antihistamiineja saa käyttää huoletta. Ohje oli päivätty helmikuussa 2006 ja sen on antanut iho-ja allergiasairaala. Ajattelin laittaa tämän tiedon vielä tuonne odotus-sivulle, kun siellä on muitakin odottajia, jotka kärsivät TURHAAN. Itse popsin jo tabuja joka äivä ja oireet on helpottaneet. Hiivankin sain kuriin Canestanilla. Ihanaa, kun ei enää kutita! Mun hb oli 123 ja terkka ei antanut rautalupaa. Ärsyttää, kun se on vaan 8 mittayksiköstä kiinni. Jos hb menisi alle 115 niin sitten saisin syödä. Ihanteellinen hb on sikiölle kuulemma 115-130. Mun olo on nyt oikein huojentunut, kun vaivat on vähentyneet. Mietin jo, että josko peruisin ensi viikon neuvolan! Kuvittele! Olen vapaaehtoisesti harkitsemassa, josko en menisikään kuuntelemaan sydänääniä....Mitä mitä? Onko mahdollista? Kai nyt on joku huojennusvaihe meneillään. Ihanaa sulla loma tiedossa! Teettekö mitään erityistä?
terkkuja
Joo, ei apteekissa eilen tienneet kun kysyin noista allergialääkkeistä. Sanoi vaan että muuta ei suositella, käytä näitä nenäsumutteita ja silmätippoja vaan. Mulla oli eilen silmät kun jollain monsterilla. Aivan kamalan näköiset! Sitten olin koulutuksessa ja nokka valui kuin niagara ja silmät oli ku puolukat. Joku meni vielä aukaisemaan ikkunan että tulisi raitista ilmaa! luoja, olin kuolla!!!!
huojentavaa kuulla että helpotusta on ja vielä sallitusti!! :)
Ihana tuo sinun luottamus, taidan kauhoa siitä hiukan itsellenikin. Eilen olin jo ihan paniikissa kun mahassa on vaan niin hiljaista. siellä ei tunnut siis yhtään mitään missään asennossa eikä mitenkään päin. luulis että voisi tuntua edes jotain ihan pientä... mutta ei auta. mä en vaan kertakaikkiaan kuulu siihen osaan ihmisiä jotka tuntee jo jostain viikolta 15 lähtien. Eli odotellaan vielä.... muutama viikko... mulle tekee ne sydänäänten kuuntelut varmasti hyvää.=)
Täytyy sanoa että ihailtavaa kun harkitset neuvolan perumista! ihan upeeta! mutta eihän meillä ole kauaa enää ultraankaan... pari viikkoa!! jipii!! voi kun saisi sukupuolesta jotain informatioo vaikka eihän se varmaa ole siltikään. Kuitenkin joutuu varautumaan että sieltä voi tulla kumpi vaan.
Meillä on tilanne, että mies on töissä koko kesän. joten mä varmaan otan rennosti ja ehkä käyn tapaamassa ystäviä muualla suomessa joita ei ole tullut nähtyä aikoihin. mutta on se varmaan kummallinen tunne yhtäkkiä vaan olla! :)
Onko masu sulla jatkanut edelleen huimaa kasvua?
No mutta aurinkoista päivää ja jatketaan taas!!
ps. mitkä vaunut on teidän esikoisella?
Musta sun ei kannata olla htään huolissaan siitä, ettet tunne liikkeitä. Mäkin tunnen tosi huonosti vielä, silloin tällöin, en edes päivittäin. Maha-asukitkin on erilaisia. Ehkä nämä meidän on rauhallisempaa sorttia ta sitten " pieniä" vielä niin ei tunnu. Jotenkin muistelisin, että esikoisesta tunsin jo näillä viikoilla. Toki on muistissa ehkä päällimäisenä ne viimeisten viikkojen valtaisat ja todellakin selvääkin selvemmät mahaliikkeet, joten ei ehkä oikein muista, miltä ne ekat hipaisut tuntuu.Kai mun täytyy silti sinne neuvolaan mennä. Mulla on viime päivinä joka ikinen päivä vuotanut verta nenästä ihan tiputtamalla. On saanut kulkea tuppo nenässä ja valua kumartelemasta. Jos ei sille hb ole tippunut niin ei sitten millään! Viimeksi kun oli niin kiiikun kaakun sen kanssa, että luulisi nyt sitten laskeneen. No, nähtäväksi jää...Joo, ultraan ei ole enää kuin vajaa kaksi viikkoa! Huisaa! Mulla on se tieto kättäriltä, että riippuu ultraajasta ihan, kertooka vai eikö sukupuolta ja kai muutenkin se sanallisen annin laajuus. Jotkut on hyvnkin hiljaisia ja joka sanan saa nyhtää ja toiset pölöttää senkin edessä. Maha ei musta ole nyt kasvanut enää. Ihan hyvin niin, koska se kohdunohja on jo navan tienoilla. Esikoisen vaunut oli Emmaljungan yhdistelmät. Ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Tukevat vaunut, jotka pelitti hyvin talvella. Vauhdissa kääntyvä työntöaisa on kanssa iso plussa. Pystyi kääntämän talvella pois jäätävästä viimasta ja kesällä pois auringon paisteesta. Mulle vaunut ei ehkä ihan ihanteellisimmat olleet, koska ne ei kai ole ihan kevyemmästä päästä, mutta ihan hyvin olen jaksanut juniin ja busseihin nostella.
terkkuja
Taas lähti uusi viikko käyntiin! Olen viikonloppuisin ollut nyt ihan nettipimennossa kun kone on huollossa... nyt huomaa että kyllä tietokonetta tulee huomaamatta käytettyä aika paljon. olis koko ajan jotain tarkistettavaa nyt kun se on poissa!
Kävin neuvolassa aamulla, ja taisi laittaa korttiin raskausviikot väärin.. terkkari oli vaihtunut. Tässä alkaa kohta menemään itsekin ihan sekaisin! Ihanaa, ultra on jo ens viikolla!! :)
Me ollaan vähän kateltu Dorjanin vaunuja, hyvä takuu ja muutenkin vaikuttivat hyvältä hankkeelta.
Viikonloppuna mietin että tunsinko jotain liikehdintää tuolla alavatsalla, mutta ei vielä uskalla kovin hehkutella.. eiköhän tässä parin viikon sisään vahvistu jos ne niitä oli. uskomatonta että puoliväli lähestyy... ja yhdessä hujauksessa ollaan syksyssäkin! ihmeellistä!
Mutta mukavaa viikon alkua, toivottavasti se nenäverenvuoto lakkaa!!!
Ajatella ensi viikolla on ultra!!!!!!! Huisaa!
Kävin tänään nevolassa ja se mun hb on kyllä mysteerijuttu. Mua on pyörryttänyt tosi paljon esim. eilen koko aamun, kun yritin ylös nousta niin silmissä piemeni. Olin ihan varma, että hb on laskenut, kun nenäkin tiputtaa. Mutta se oli noussut ja oli peräti 138! Siis viikko sitten se oli 123. Terkan mielestä oli tosi outoa, kun en ole rautaakaan syönyt. Lupasi kysyä lääkäriltä, pitäisikö asialle tehdä jotain esim. seurata hb:tä tiheämmin. Soittaa mulle kotiin, jos jotain sellaista tarvii. Muuten seuraava neuvola on vasta 21.6 ja se on se lääkäriaika nyt vihdoin ja vimein.Muuten neuvolassa oli kaikki ok. Mun sf-mitta oli 18 ja se huiteli jossain yläkäyrien yläpuolella eli on tosiaan tähän vaiheeseen nähden iso maha. Tosin aivan varmasti tasottuu loppua kohti. En usko, että kovin isoa vauvaa kuitenkaan maailmaan pullautan.
Joko tunnet pikku hipaisuja? Minä oikeastaan vasta viime viikonloppuna alkoin selvästi tuntea potkuja ja möyrintää. Nyt voin jo sanoa, että ei varmasti ole enää kuvittelua.Eipä kai muuta tällä hetkellä.
Mukavaa viikkoa! Ai niin kohta on kaiketi Meninalla jännät paikat....Peukkuja. :)
Onpa kummallinen tuo sinun hb!! kuulostaa kyllä erikoiselta. Minulla ei vielä selviä hipaisuja tai potkuja tunnu... alan olla jo aika kärsimätön... Välillä on ollut sellaisia " oliskohan nämä nyt niitä" -oloja, mutta ne jää mysteeriksi. Toivottavasti pian tuntuis niin selvästi että olis ihan varma! Nyt olen mahassa jo huomannut pientä kasvua ja töissä ovat siitä sanoneet. Ihanaa! Ajattelin jo että eikö tosiaan maha meinaa kasvaa ollenkaan.. sitä on niin kärsimätön. Kaikki heti tänne nyt...
Kyllä se liikkeiden tunnistaminen tekee varmasti kaiken konkreettisemmaksi. Voi kun jänskättää se ensi viikon ultra! viikko enää!!! ja toivottavasti sellainen kätilö sattuisi joka voisi sen sukupuolen kertoa, tai siis epäilyksen, jos sattuu näkymään. Mun neuvola oli kyllä viimeksi aika läpihuutojuttu, ei otettu hb:tä, ei mitään sf-mittoja, painon ja verenpaineen sentään otti. Seuraava kerta on kesäkuun puolen välin jälkeen.. sinne asti siis! Seuraavasta lääkäriajasta ei ole vielä tietoakaan. Mutta johonkin heinäkuulle se tulee.
Taas lähti lörpöttelyvaihe päälle, iloa viikkoon ja kerrohan miten ne hb-jutut meni!
Terkkuja!!
Oma-napa-kuulumiset: ma 15.pv oli inssi, eli nyt menossa pp3.
Onnistumistoiveet on aika minimaaliset, joten jos pettymys tulee niin kovin korkeelta ei tällä kertaa pudota. Kp10 oli uä jossa näkyi vaan 2 kpl 9mm-rakkulaa, ja lekuri olikin sitä mieltä että taitaa jäädä hommat tässä kierrossa väliin. Kp14 illalla (=su-iltana) testasin kuitenkin kotona ovistestillä vahvan viivan ja selkeitä ovistuntemuksiakin oli. Ma 15.pv eli kp15 oli aamulla uä jossa ei enää rakkuloita näkynyt mutta limis oli hyvä, reilu 9mm. Lekuri oli kuitenkin sitä mieltä että ovis ei tule ellei siellä edes yhtä lisääntymiskykyistä rakkulaa ole ollut, joten inssi tehtiin ma iltapäivällä. Mua vaan ihmetyttää että kyllä oli rakkulat ottaneet kasvuspurtin välillä kp10-kp14! Jos kasvuvauhti on max. 2mm/vrk niin rakkulat on ollu sunnutaina max 17mm - mikä kyllä tietysti on riittävä raskautumiseen.
Kyllä sitä on tässä taas saanu todeta että onnellisia olkoon ne ihmiset kenen ei ikinä tarvii laskee näitä päiviä ja millejä, tutkailla emättimen eritteitä ym. ihan pöhköä!
Mahtaa olla ihana tunne kun vauvan liikkeet tuntuu ihan oikeasti :) Ihan mahtavaa vielä että kesä tulee ja voitte ylpeenä kulkee " maha pystyssä" kesävaatteissa eikä tarvitse vaatekerrosten alle piiloutua!
Kaikkea hyvää teille, tuun kertomaan oma-napa-kuulumiset parin viikon päästä. Ihanaa että jaksatte muistaa munkin olemassaoloa, tuntuu kivalta :)
T. Menina
TILULIINI: Ne on varmasti vauvan liikkeitä, joita tunnet! Ne on vaan aluksi niin hentoja ja " outoja" , ettei niitä tajua. En minäkään. Siitä ne vahvistuu. Kyllä sun kuitenkin kohta pitää saada se lääkärinaika, koska silloinhan saa sen raskaustodistuksen töitä varten. Ei se kovin kauaksi voi heittää sitä mun 21.6 ajasta. Mä lasken jo päiviä ultraan. Se on tiistaina, joten ei ole enää kuin 4 täyttä päivää välissä! Neuvola soitti hb:stä. Todennäköisesti olen kiva eli pitää juoda enempi, siksi hb näyttäisi nousevan, vaikka ei oikeasti nousekaan.
MENINA: Ihan hyvältähän tuo kuulosti. Jos sulla oli peräti 2 9mm rakkulaa ja sitten ne oli MOLEMMAT hävinnyt silloin ovispäivänä niin ei kai ne nyt muuten ole voineet hävitä kuin puhjenneet! Mun molemmat raskaudet on nimenomaan alkaneet silloin kuin rakkulat on ollut puhjenneet eikä niistä ole näkynyt merkkiäkään. Mutta tietty viisasta pitää jalat tiukasti maassa. Mutta tsempiä piinailuun! Se on ihan hirveetä ja koko se tikuttaminen yms on todella kuluttavaa. Mutta toivotaan, että palkinto häämöttää jossain tulevassa.
Hellou teille!!
Voi että, toivon kovasti Menina että inssi onnistuisi!! Ei tuo minusta nyt hassummalle kuulosta joten kovasti peukut pystyyn! Vielä on tuoreessa muistissa tuo ultrassa ramppaaminen ja tikkuihin tuijottelu... tosin sitä ovulaatioo en saanut kokea kuin yhden ainoan kerran eikä sitäkään todistettu. Mutta sen tiedän että se on hermoja raastavaa!! Toivon kovasti tärppiä, limakalvo oli ainakin mainio!!! :)
Voi että päivänsäde!! ei ole enää kauaa ultraan! Tulen sitten pari päivää perässä!! Voi kun sulta saa aina hyviä vinkkejä, enhän mä tajunnut tuota lääkärintodistus-juttua olleskaan! Täytyy siis senkin kanssa olla tarkkana... voi hitsi kun kaikki pitää tietää itse! Kun muistais nyt kaiken ajoissa, vakuutuksen jne jne... no, tässä sitä viisastuu! No niin, tämä päivä on mennyt makoillessa ihan täysini, taidan raahautua suihkuun... Mutta oikein mukavaa loppuviikkoa päivänsäde ja menina, ja palataan pian taas asiaan!!
:)
Tulin pikaisesti kertomaan, että perjantaina sattumalta huomattiin kun soitin neuvolaan, että mulla on ollut kuukausi sitten jokin tulehdus, joka vaatii antibiootti-hoitoa. No, terkka oli ajatellut sen olevan hoidettu ja en itse edes tiennyt asiasta. Olisi pitänyt ymmärtää kysellä enemmän perään. No, tänään vein uuden näytteen, mutta siitä otettiin proteiinit sun muut, koska nekin oli koholla eikä ne ottanut sitä bakteeriviljelyä Eli huomenna uusi näyte labraan.... joo. ja se näyte oli otettu niiden supistusten aikaan, arvasin että kaikki ei ole kunnossa. Ja nyt tässä saa vielä pelätä noita valkuaisaineita virtsassa sun muuta.... joten lievästi sanottuna sapettaa ja hermostuttaa. Just kun rennosti elelin ja ajattelin että kaikki on sitten loistavasti kun kerta niin kerrotaan!!
eli tällaista täältä... kerron enemmän kun olen viisastunut, toivotaan että näytteet olisi nyt puhtaat......
miten siellä jaksellaan?
Mukavaa viikkoa!!
Mä en nyt oikein pysynyt kärryllä. Joka kertahan neuvolassa pissa tsekataan ja jos siinä on ollut häikkää, miten ihmeessä terkka ei ole kertonut sulle vaan on luullut,että asia on hoidossa? Miten ihmeessä se sellaista voi päätellä? Proteiinit pissassahan ne nimenomaan tsekkaa niiden tulehdusten takia. Mä muistan, kun mulla oli se hiiva niin se heti näkyi leukkareina pissassa ei tosin proteiineina, kun ei ollut bakteereista kyse ja heti terkka sanoi mulle. Sitähän varten niitä tutkitaan, että asiat huomataan!
Mutta siis kaikenlaiset tulehdukset on kai aika yleisiä raskauden aikana, kun emättimen bakteerikanta muuttuu, että yleensä kai niistä selviydytään ihan hyvin. Ja onhan mahdollista, että tämä uusi näyte on jo kokonaan puhdas?Että älä nyt liikoja murehdi, toki ymmärrän huolestumisesi. Huolestuisin itsekin. Mutta saa olla aika sitkeä bakteeri, että kiipeää sinne kohdunsuulle asti. Kerropa miten asian kävi!
Miten meni ultra??? Näkyikö sukupuolta? Oliko kaikki niin kuin olla pitää?
Huisia, en malttais odottaa ylihuomiseen.... ihana päästä varmistamaan onko kaikki kunnossa. Niin, mulla vaihtui terkkari tuossa välissä ja tämä uusi terkka oli olettanut että se tulehdus on hoidettu ajat sitten. Ja mun olisi pitänyt kysyä silloin tuloksista mutta joku sanoi mulle, että sieltä kyllä soitellaan jos on jotain häikkää. Niin en sitten osannut lähteä kyselemään. Nyt olen kiikuttanut kaks uutta näytettä, tulokset saan perjantaina. jospa se tulehdus olisi hoitunut ittekseen, ainakaan ei ole mitään oireita!! Täytyy toivoa, ei oikein nuo antibiootit houkuttele....!
Mutta tulehan kertomaan ultrakuulumiset kun ennätät!!! :)
Pidetään nyt peukkuja,että perjantaina saisit puhtaan tuloksen! Olipas harmillista tuo terkan vaihtumisesta aiheutuva sähläys! Aika huolimatonta kyllä uudelta terkalta.Ihan pakko arvostella, kun itsekin olen hoitoalalla enkä ikinä menisi olettamaan mitään. Ja sulla perjantaina myös ultra! Ihanaa! Heti kertomaan kaikki!!!!!!!!!!
Ultra meni ihan ok. Ei kyllä ollut mikään kamalan miellyttävä kokemus. Sen teki ensin harjoittelija ja sitten perään ohjaaja. Kivahan se on vaavia pitkään katsoa, mutta kun se ei ollut kovin yhteistyöhaluinen niin molemmat tökki sitä vatsaa ja mulle tuli kyllä aika huono olo. Vauva on tosi alhaalla, mikä selittää sen että mun on ollut ihmeen vaikea kävellä. Pään mittoja ei millään siksi meinattu saada. Istukka oli hyvässä paikassa, takaseinässä. Vauva vastasi mittoja tai oli nyt ehkä isompikin. Mullahan oli ekassa ultrassa sitä, että oli muka pienempi, että näin se vaihtuu...Hassua oli, että se imi siellä koko ajan peukkua, ihan kuin oikea vauva. Ei liikkunut mitenkään kamalasti, kerrankin oli rauhallinen.Jalkoja jumppasi mahan päälle kippuraan. Sukupuolta ei kyllä millään erottanut ja kysyin kyllä, mutta eihän ne sanonut. Aika tiukka täti oli se ohjaaja ja pidinkin sen jälkeen parhaimpana olla ihan hiljaa. Hyvä kun uskalsin edes kysyä, koska käytyävässä oi lappu, jossa alleviivattuna se, ettei sukupuolta kerrota. Se harjoittelija paljasti, ettei ne osaa sitä edes katsoa, koska nitä opetetaan katsomaan vaan tietyt asiat.Eli jos ne ei osaa sitä katsoa ei kai sitä voi olettaa, että sen itsekään sieltä bongaisi...No, joka tapauksessa mullahan on maanantaina se 4d ultra ja saan tietää sukupuolen. Ihan kiva. Mulla on jotenkin tyttöolo ollut, mutta ultrassa se vauva näytti ehkä piirteiltään niin meidän pojalta, että voipi olla poikakin....Hehheh 50% mahis suuntaan tai toiseen...
Mutta jännitän nyt sun kanssa perjantaihin!!!!!!!!!!!!
Voi kamala kun oltiin tipahdettu jo toiselle sivulle!! No niin, eli perjantaina ultrailtiin. Kokemus oli ihan mukava, kätilö oli vähän vanhempi naisihminen. Sukupuolesta kysyin vain että erottaako hän sitä ja hän selitti miksi heidän käytäntö on se mikä on. No, mies kertoi nähneensä jalkovälissä kyllä varustusta sen verran että poikaan kallistui, ja tallentui se yhteen ultrakuvaankin mutta eihän sitä voi näin maallikkona paljon tulkita :)
Vauveli tuntui olevan aika liikkuva tapaus ja päällisin puoli kaikki näytti hyvältä. Istukka oli etuseinässä, joten siitä syystä liikkeet on aika tehokkaasti vaimentuneet. Huh helpotus! Kyllä ne pienet kuplinnat taitaa niitä liikkeitä olla, mutta ovat kyllä vielä tosi heiveröisiä. Mutta kummasti tuo ultra taas toi tätä asiaa tietoisuuteen ja siivosin jopa vaatehuonetta että saataisiin lisää tilaa!! Eka kerta kun oikeasti uskalsin hetken uskoa siihen että saataisiin vauveli kotiin. Eli jännitystä piisaa vielä sinne syksyyn, me ei siihen 4D:hen nyt mennä... toisaalta olis hirveesti halunnut mutta kuitenkin päätettiin jaksaa odottaa.
Minkälainen ultra oli tänään ja kumpikos sieltä on tulossa? :)
Oikein ihanaa viikkoa, kirjoittele kun ehdit uusia ultrakuulumisia!!
ps. mulla jää se toinen lääkärikäynti väliin koska se sattuu kesäkuukaudelle. säästöä.................!!!!
pps. se tulehdus oli parantunut itestään, jes!
Tuosta hb:stä.. mulla se oli viime käynnillä muistaakseni 116 ja lääkäri käski aloittaa rautakuurin viim. raskausviikolla 16. Olen popsinut nyt rautaa 1-2 tablettia päivässä eikä ole hajuakaan onko se tarpeeksi. täytyy käydä apteekissa ostoksilla ja vielä varmistaa sitä raudan saantia. Muutenkin tuntuu että saakohan noita vitamiineja tarpeeksi, suositukset tuntuu niin huimilta! Mutta se selvinnee neuvolassa kun vaan tulisi pian!
Varmaan eka raskaus vaikuttaa siihen että huolehtii kaikesta vähän liiankin kanssa... mutta olen ollut asenteella, että on ne ennenkin lapsia tehneet varmaan vähän vähemmilläkin vitamiineilla ja ihan hyviä lapsia on syntynyt :)
paljon se ultra muuten maksaa yksityisellä puolella? kävin niillä sivuilla mutta hinta jäi hieman epäselväksi... saa nähdä raskiiko kiristellä kukkaron nyörejä!
mutta iloa päivään ja palataan taas piakkoin asiaan!!