Mitä kotonasi tapahtuu just nyt?
Kommentit (18)
Teinipoika keittelee kananmunia ja tekee itselleen jotain lounasta. Mä teen sitten myöhemmin päivällistä. Itse löhöilen tässä sohvalla enkä jaksaisi tehdä oikein mitään. Onneksi ei ole pakko.
Lapset kinastelevat keskenään yläkerrassa huoneissaan. Puoliso hiekottaa ulkona pihaa vesisateessa ja itse oon sohvaalla av:lla ruokalevolla. Kohta pitäis lähtee ruokakauppaan.
Vaimo puhuu puhelimessa kaverinsa kanssa ja minä katselen telkkaria ja roikun AV:lla, kunnes vesisade loppuu.
Minä surffailen netissä, mies lukee kirjaa, mutta nousi juuri tekemään voileivän. Kohta keitän kahvit.
Miesystävä ripustaa pyykkejä
Taidan itse mennä kohta köllöttelemään ja oikaisemaan selkääni. Kunhan juon tämän oluen.
Lapset pukee keskenään eteisessä, on menossa ulos edeltä. Kerään kassit, teen kauppalistan ja lähdetään sitten kauppaan.
19 v. pakkaa kamojaan, on maanantaina lähdössä parin kk:n ulkomaanreissulle.
Mies on 20v. poikamme luona asentamassa hänelle pesukonetta.
Juon pullakahveja. Kofeiinitonta kahvia ja pala pehmeää pullapitkoa, jonka ostin aamupäivällä kaupasta. En yleensä harrasta pullakahveja, mutta nyt teki mieli. On hiljaista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mies nukkuu ja minä katson tv:tä. Pyykkikone kuuluu lopettaneen joten ne pitäisi ripustaa kuivumaan.
Tulin juuri suihkusta ja istuin alas sohvalle lukemaan tätä palstaa.
Ulkona sataa vettä. Kuuntelen sateen ropinaa, muuten on täysin hiljaista.
Vietän rauhallista lauantai-iltapäivää. Asun yksin ja nautin rauhasta.
Katsotaan miehen kanssa kolmoselta tulevaa Jumanjia, lapset 9, 12 ja 14 pelailevat ja puuhailevat omissa huoneissaan: nuorin pelaa kaverin kanssa, keskimmäinen puhdistaa näppäimistöä ja odottaa kaveria kylään, teini vasta heräsi kun käytiin syömään ja tekee aamutoimiaan.
13:40, laitoin juuri kahvin tippumaan. Poikkeuksena arkipäiviin, uskallan juoda päiväkahvit vaikka illalla nukahtaminen vähän viivästyisi. TV:ssä pyörii Dr. Now, mutta en seuraa sitä. Suussani pyörittelen mynthon-pastillia ja rätkötän ketarat ojossa sohvalla. Mies on yläkerrassa kaivamassa hyvää kauhuleffaa. Kissat nukkuu.
Puoliso siivoaa keittiötä, koira nukkuu vieressäni, minä jämähdin tähän vaikka olen oikeasti lähdössä sen kanssa lenkille.
Leikin kaupunkilaista kerrostalo asujaa. En ole tänään vielä tehnyt muuta kun vaan löhönnyt sohvalla.
En keksi mistä aloittaa hommailut.
Täällä on hiljaista. Olen yksin kotona. Mies ja murkkuikäiset lapset (2) ovat tahoillaan harrastusten parissa. Ihana hiljaisuus. Palstailen av:lla ja nautin yksinolosta. Hermo lepää.
Lapset ovat yläkerrassa laiskottelemassa. Teinit ilmoittivat jo selväsanaisesti, että eivät tee tänään mitään. Perustelut olivat riittävät. Mies on töissä, soitin sille, että tekee tullessaan teinienkin ulkotyöt. Pyykkikone ja tiskikone on päällä.