Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1800-luvun aihe vapaa

Vierailija
19.05.2017 |

Siis hitto mä en jaksa enää tyhjentää noita herrasväen yöpottia! Heillä on niin kammottavat jätteet siellä että. Eikä mulla ole edes aikaa syödä kun pitää olla koko ajan passaamassa herrasväkeä ja vahtimassa heidän lapsia tai lakaisemassa tai laittamassa jo seuraavaa ruokaa!

Mä jäin tänäänkin ilman suurusta ja ehdin vain työntää leivänkannikan esiliinaan. En jaksa. Iltaisin kaadun kuolleena heinäpatjalleni ja pian taas rouva huutaa hyssyttelemään vauvaa ja herra tyhjentämään pottaansa.

Kun viimein saan vauvan nukkumaan ja vien rouvalle niin joku taas huutaa vettä tai tyhjentämään pottaa.

Aamulla on noustava ensimmäisenä sillä vedet pitää lämmittää ja puuro keittää. Ja kahvipavut jauhaa... Olen jo miettinyt siirtyisinkö Jaakkolaan, onko joku ollut siellä? Pestini loppuu lokakuussa että jos en jatkaisi? Paljonko siellä Jaakkolassa tienaa? Onko siellä riettaita renkejä? Meillä on kaksi renkiä mutta ne on jo niin vanhoja ettei ahdistele minua eikä lypsypiikoja.
Heillä on kuulemma Jaakkolassa kolme (!!!!) sisäpiikaa ettei tarvisi yksin kaikkea tehdä.
T. Salmelan Eeva-piika 16 v.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Viktuuria-neiti on kyllä valitettavasti jotenkin sairaalloinen. Kuuntelin salaa kun rouva puhui Anna-mamsellin kanssa, että he lähettävät neidin kesäksi Saksaan kylpemään. Viktuuria-neiti on kovin heikko ja hermostuu ihan mitättömistä asioista. Ruokakaan ei neidille maistu.

Vierailija
82/142 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette tuosta uudesta Maamme-laulusta?

Täytyy ihan myöntää, että ihoni meni kananlihalle kun kuulin eilen joukon ylioppilaita laulamassa sitä suomeksi! Kovin oli mahtipontisen kuuloista mutta olikohan liian rohkeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Viktuuria-neiti on kyllä valitettavasti jotenkin sairaalloinen. Kuuntelin salaa kun rouva puhui Anna-mamsellin kanssa, että he lähettävät neidin kesäksi Saksaan kylpemään. Viktuuria-neiti on kovin heikko ja hermostuu ihan mitättömistä asioista. Ruokakaan ei neidille maistu.

Varmasti se on sitä hysteriaa, käske sen mennä lääkäriin kokeilemaan sitä uutta laitehoitoa.

Vierailija
84/142 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahdon puvun missä on lampaanlapahihat!😢 Mä tahdon!!! Kaikilla muillakin on. Miksi mä en saa??? 😣😭 Äiti-rouva sanoo että ne maksaa liikaa. Mä tahdon lampaanlapalihat!!!😭

Vierailija
85/142 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään täällä kokemusta kehruuhuoneesta? Sain tuomion irtolaisuudesta, koska en noudattanut palvelupakkoa, ja nyt joudun kehruuhuoneeseen.

Vierailija
86/142 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tuosta uudesta Maamme-laulusta?

Täytyy ihan myöntää, että ihoni meni kananlihalle kun kuulin eilen joukon ylioppilaita laulamassa sitä suomeksi! Kovin oli mahtipontisen kuuloista mutta olikohan liian rohkeaa?

Jonkun sakemannin säveltämä ja kuulostaa lähinnä juomalaululta! Tuskin koskaan vakiintuu käyttöön saati saavuttaa suurtakaan suosiota.

Vierailija
87/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon vihityt vaimot! Ameriikan serkkuni Hilima lähetti minulle juuri julkaistun kirjan jossa on hienoja vinkkejä meille rouville. Kirjan on kirjoittanut pastorin vaimo Ruth Smythers!

1. Anna vähän, anna harvoin ja mikä tärkeintä, anna vastahakoisesti.

2. Ilman torjumista useimmat miehet vaatisivat seksiä joka päivä. Viisas morsian sallii korkeintaan kaksi lyhyttä sukupuolista kokemusta viikossa avioliiton ensimmäisten kuukausien aikana.

3. Teeskennellyt sairaudet, väsymys ja päänsäryt kuuluvat vaimon parhaisiin ystäviin.

4. Riidat nalkutus ja toruminen ovat myös hyvin tehokkaita, jos niitä käytetään myöhäisillasta noin tuntia ennen kuin aviomies tavallisesti aloittaa viettelynsä.

5. Useimmat miehet ovat luonnostaan jokseenkin perverssejä, ja saadessaan pienenkin tilaisuuden he harjoittaisivat lukemattomia mitä iljettävämpiä käytäntöjä.

6. Kun seksiä ei voi estää, sitä on harrastettava vain täydellisessä pimeydessä.

7. Morsiamen tulee antaa sulhasen hapuilla pimeässä. On aina toivoa, että mies kompastuu ja saa jonkin vähäisen vamman, jota morsian voi käyttää verukkeena torjumaan tämän lähentelyt.

8. Vaimon tulee maata niin paikallaan kuin mahdollista. Optimistinen aviomies saatttaa tulkita ruumiinliikkeet seksuaalisen kiihottumisen merkiksi

9. Jos mies yrittää suudella häntä suulle, vaimon tulee kääntää päätään hieman, jotta suudelma osuisi harmittomasti poskelle.

10. Jos mies nostaa hänen yöpaitansa helmaa ja yritää suudella häntä mihin tahansa muualle, hänen tulee äkkiä vettä helma takaisin paikalleen, ponnahtaa ylös vuoteesta ja ilmoittaa, että luonto kutsuu häntä käymälään.

11. Vaimo on täysin vaiti tai rupattelee kotitöistään miehen puuskuttaessa menemään. Ennen kaikkea hänen tulee maata tyystin paikallaan eikä missään olosuhteissa huohottaa tai voihkia aktin ollessa meneillään.

12. Monet miehet saavat suurimman osan seksuaalisesta tyydytyksestään aktia välittömästi seuraavasta rauhallisesta uupumuksesta. Niinpä vaimon tulee varmistaa, ettei sillä hetkellä ole rauhaa, josta mies voisi nauttia. Muutoin mies voi pian rohkaistua yrittämään uudelleen.

13. Viisas vaimo ponnistelee leppymättä ensin rajoittaakseen, sitten täydellisesti hävittääkseen aviomiehensä seksuaaliset halut.

Vierailija
88/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin Eevan tänään housut jalassa! Siis ajatelkaa, miesten housut!!!! Komensin heti muuttamaan hameen päälle mutta hänpä ei totellut! Eeva oli sitä mieltä että housut päällä on helpompi kitkeä peltoa. Miten se kehtaa, miesten vaatteissa! Menen nyt heti kertomaan emännälle!

Vierailija
89/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko kukaan luotettavaa enkelintekijää? Lapsia meillä on nyt 8, nuorimmaiset kaksoset vasta kymmenen kuukautta ja muutaman viikon päästä tulee taas yksi. Yritettiin sikiönlähdetystä, mutta ei suostunut lähtemään. Ikävältä tuntuu, mutta yksi ruokittava lisää ei enää mahdu tämän torpan kurjuuteen. 😭

Vierailija
90/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siskot auttakaa, meillä mies könyää joka ilta päreen sammuttua päälle. Minulla ei ole sitä vastaan mitään, näin meidän kesken tykkään siitä touhusta, mutta en jaksaisi olla alituiseen pieniin päin. Voiko tuota touhua harrastaa ilman, että tulee paksuksi?

Vierailija
91/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt siskot auttakaa, meillä mies könyää joka ilta päreen sammuttua päälle. Minulla ei ole sitä vastaan mitään, näin meidän kesken tykkään siitä touhusta, mutta en jaksaisi olla alituiseen pieniin päin. Voiko tuota touhua harrastaa ilman, että tulee paksuksi?

Nylje lammas, ota siltä suoli. Se ei päästä siementä läpi.

Vierailija
92/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemma kovin heikkoina. Pettua on syöty parikin vuodenkiertoa. Kuumehoureesa mies tulevaisuudesta kertoo, jotta pettumännyn alkaloidit tuhoaa maksan pitkällä aikavälillä. Siitä amerikkaanlähdöstä ei sitten tullutkaan mithään.

Vierailija
93/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vain tuvan turvassa nukkumassa, kun yökulkija kävi laittamassa. Ajattelin jotta jos en tee mitään, mitään ei tapahdukkaan. Minun vain piti olla hiljaa jottei muut herää.

Nyt olen selvästi pieniin päin. Pahinta on häpeä, vaikka minä en tehnyt mitään. Olin vain siinä. Minulta ei kysytty mitään, vaikka se oli minun ruumis.

Nyt ei ole muuta mahdollisuutta. Menen järveen, takaisin ei ole kääntyminen. Loppuu tämä helvetti.

Vierailija
94/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vain tuvan turvassa nukkumassa, kun yökulkija kävi laittamassa. Ajattelin jotta jos en tee mitään, mitään ei tapahdukkaan. Minun vain piti olla hiljaa jottei muut herää.

Nyt olen selvästi pieniin päin. Pahinta on häpeä, vaikka minä en tehnyt mitään. Olin vain siinä. Minulta ei kysytty mitään, vaikka se oli minun ruumis.

Nyt ei ole muuta mahdollisuutta. Menen järveen, takaisin ei ole kääntyminen. Loppuu tämä helvetti.

Elä hyvä ihminen järveen mene. Kysy lapsenpäästäjältä apua, hällä kyllä on rohdot, jolla äpärä lähtee, ennekuin tulee ihmiseksi. Jos et omassa kylässä kehtaa, niin mene naapurikylään.

Vierailija
95/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovin mieltynyt Helga-tätini tilan renkipoikaan. En tohdi tästä kertoa kenellekään, sillä ei kai ole jumalan tahto että erisäätyiset ovat läheisesti? Ja mitähän muut kyläläiset ajattelisivat, jos renki riiaisi kauppiaan tyttöä ? Vaan hurja on tämä palo mitä Anttia kohtaan tunnen. Kokemuksia?

Vierailija
96/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene metsään kun aika on ja jätä lapsi sinne. Niin minäkin tein ja myöhemmin väitin miehelleni olevani yhä impi, kun menimme avioon. Eihän se helppoa ollut, mutta mikä olisi osani äpärän äitinä? Ikuinen olisi ollut lohduttomuus ja köyhyys.

Vierailija
97/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä hyvä ihminen järveen mene. Kysy lapsenpäästäjältä apua, hällä kyllä on rohdot, jolla äpärä lähtee, ennekuin tulee ihmiseksi. Jos et omassa kylässä kehtaa, niin mene naapurikylään.

Jos ei lapsen päästäjän neuvot auta, sinun pitää synnyttää salassa. Jätä sen jälkeen lapsi lämpimästi villaan puettuna jonkun rikkaan talon portaille, että löytyy. Katso että on hyväsydäminen vastasynnyttänyt emäntä tai lapseton talo ja se pitää jättää tuntia paria ennen kuin talonväki herää aamulypsylle. Ettei se palellu.

Vierailija
98/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tuli sellaisia uutisia, että jännittää! Kuulemma itse keisari (meidän armollinen majesteettimme Aleksanteri I ) olisi tulossa Suomeen, ja kiertämään näitä meidänkin maaseutuperukoita! (Kysyin vaarilta, että kävikö kukaan Ruotsin kuninkaista täällä kun muistaa vielä ajat ennen Suomen sotaa. Ei kuulemma käynyt.)

Täällä kylillä jo isännät hiki päässä miettivät, että miten keisari pääsee kulkemaan, kun ei täällä ole kuin kinttupolkuja, ja se ainoa hevoskärryjen mentävä tiekin on niin huono ja kiveämätön... Toivottavasti matka tehdään kesällä, syksyllä tie muuttuu sellaiseksi kuravelliksi että minäkin olen meinannut juuttua siihen jaloistani kiinni.

Pitää varmaan kaivaa kaikki pyhävaatteet esiin.

Vierailija
99/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään hyviä pettuleipäohjeita?

Ootko tekemässä silkkoa, leipää ilman muita jauhoja? Jos teet niin jauha pettu vähän karkeammaksi kuin leipään lisätessä. Silkon kanssa kun tarvitsee sen pettukehikon, kun taikinavelli ei pysy muuten kasassa, ja hienoksi jauhettuna se valuu kehikon alaosasta uunin pohjalle. Uuni ei saa olla ihan niin kuuma kuin leipää leipoessa, muuten tulee liian kuiva silkkoleipä.

Ja muista EHDOTTOMASTI, että alla pitää olla kokonaisista pettukuorista tehty pohja! Muuten tarttuu kiinni uuniin.

On sitten hyvää murennettuna kalaliemeen. :)

Toivottavasti säät pysyvät hyvinä - ei ole kuin pari viikkoa juhannukseen, ja sitä ennen pitäisi päästä pettutalkoisiin jotta ensi talvenakin olisi leivän lisuketta...

Vierailija
100/142 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herre gud! Det här är finsktalande jävel!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä