Eikö ihminen huomaa omaa vanhenemistaan?
Kauhistelen miten ihmiset rupsahtaa ympärillä. Pakko kai munkin on ollut rupsahtaa mutta en vaan näe sitä itse.
Kommentit (27)
Kyllä sen huomaa, mutta mua ei haittaa niin kauan kuin pysyn kohtuullisen terveenä.
Mulla on silmissä varmaan joku ryppysuodatin. Se syventää muiden rypyt ja poistaa omat. T:ap
Kyllä mulla meni vuosia ennen kuin oikeastaan yhtenä päivänä kauhistuin miten sitä noin onkin roikkuva ja ryppyinen.
En koskaan ole ollut ulkonäkökeskeinen tai tietenkin teininä ja elämässä oli miin paljon muuta ettei kauhesti peiliin ehtinyt tuijotella.
Toisten vanhenemisen näkee, mutta omaan ruttuiseen peilikuvaan tottuu päivittäin nähtynä.
No mitä kauheaa siinä vanhenemisessa on?
Ei huomaa! Aikaa vaan kuluu enempi töiden tekemiseen. Mutta aika on rahaa ja sitä nykyihmiset suosivat todella paljon. Vanhat ihmiset vois mennä vaikka kotiin.
Nettideittailussa tapahtuu aika usein sitä että ihminen laittaa itsestään vanhoja kuvia koska luulee vielä näyttävänsä samalta.
Vierailija kirjoitti:
No mitä kauheaa siinä vanhenemisessa on?
Tiedän, että on idioottimaista kauhistella ihmisten vanhenemista. Totta hemmetissä jokainen vanhenee ja rupsahtaa, näin 50v tuntuu kun ympärillä tapahtuis joku joukkorupsahdus. T:ap
Tottakai sen huomaa jos menee vaikka peilin eteen ja todella katsoo tarkasti läheltä miltä näyttää.
Mutta eihän sitä päivittäin kelaa että näyttääkö vanhalta ja onko ryppyjä ja roikkuuko nahka ym paitsi jos elämä pyörii oman navan ympärillä ja ulkonäkö on tärkeintä elämässä.
Ihminen voi olla tyytyväinen itseensä vaikka näyttää ihan ikäiseltään "vanhalta"...
Ei sitä huomaa, kun itse on sisäpuolella.
Itsekin järkytyin vasta viikonlopulla, kun kävin läpi noin 30 vuotta vanhoja valokuvia.
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
Mikä ihme se 5kymppisten rupsahtaminen sitten on? Se on ihan luonnollista ettei 5kymppinen näytä enää nuorelta. Toki voi nykyään leikellä ja täytellä itseään mutta lopuksi näyttää ihan jokerilta...esim. Ruotsin kuningatar.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä huomaa, kun itse on sisäpuolella.
Itsekin järkytyin vasta viikonlopulla, kun kävin läpi noin 30 vuotta vanhoja valokuvia.
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
Hauska. Selvisitkö muuten tosta lahjan aiheuttamasta traumasta ilman terapiaa? T:ap
Suurin osa rupsahtaa 30 jälkeen, koska eivät tajua pitää huolta kehostaan ja kiinnittää enempää huomiota ruokavalioonsa. Olen nähnyt yli 40 naisia joilla naama roikkuu ja posket rusottaa punaisina. Sitten on samanikäisiä, jotka näyttää vain vähän päälle parikymppisiltä. Vanhenemiseen ei voi vaikuttaa, mutta terveyteen kyllä.
Mä oon vaan lähinnä aikuistunut viimeisen 6 vuoden aikana, mutta näytän edelleen kuulemma aivan kakaralta. Omasta mielestä oon ihan ikäiseni näköinen. O.o
N26
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailussa tapahtuu aika usein sitä että ihminen laittaa itsestään vanhoja kuvia koska luulee vielä näyttävänsä samalta.
Veikkaisin että useimmiten se on kyllä päinvastoin. Niitä vanhoja kuvia laitetaan, koska tiedetään että näyttää paremmilta niissä.
Rupsahtamistani en jatkuvasti ajattele, haluan elää, en murehtia. Ihmiset saavat näyttää ikäisiltään, muu tuntuisi aika luonnottomaltakin.
Viisikymppisenäkin olen sisäisesti milloin kolmekymppinen, joskus melkein kaksvitonen, ja kohta taas olo on kuin toinen jalka haudassa: ei siihen oma tai toisten peilikuva vaikuta, vaan ennemminkin minkälaisia ympärilläni olevat ihmiset ovat ja vaikkapa kuuntelemani musiikki.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa rupsahtaa 30 jälkeen, koska eivät tajua pitää huolta kehostaan ja kiinnittää enempää huomiota ruokavalioonsa. Olen nähnyt yli 40 naisia joilla naama roikkuu ja posket rusottaa punaisina. Sitten on samanikäisiä, jotka näyttää vain vähän päälle parikymppisiltä. Vanhenemiseen ei voi vaikuttaa, mutta terveyteen kyllä.
Kuivilla fitness-tyypeillä on usein vanhan näköinen naama. Miksi se olisi yhtään sen paremman näköistä kuin rusottavat posket? Vai ajatteletko, että huonoryhtisen naamaa saa arvostella, mutta kuntoilijan ei?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vaan lähinnä aikuistunut viimeisen 6 vuoden aikana, mutta näytän edelleen kuulemma aivan kakaralta. Omasta mielestä oon ihan ikäiseni näköinen. O.o
N26
Ei 26v:n kuulukaan rupsahtaa vielä, odotahan hetki! Sain ensimmäisen lapseni 28 vuotiaana ja siitä se alamäki sitten alkoi :D Ei sillä, olen edelleen nätti ja samassa painossa kuin ennen raskauksia, mutta kasvoihin on ihan super nopeasti tullut lisää vuosia. Ennen minua luultiin aina ikäistäni nuoremmaksi, nykyään ei niinkään. Sitä se univelka ja muista jatkuvasti huolehtiminen ilmeisesti vain teettää. Ihan kauhistuin otsa- ja silmäkulmaryppyjäni tuossa pari kuukautta sitten, ja mies sai käyttää kaiken taitonsa vakuutellakseen että olen hänen silmissään edelleen viehättävä :D Onneksi on kärsivällinen ukko. Kavereissa ne ensirypyt ja kilot on kyllä tullut huomattua jo aiemmin.
T. N31
Mitä väliä sillä on! Että rupsahtaa.
Kyllä sen huomaa. Toiset vaan vanhenevat hitaammin, mitä toiset :)