Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syö tässä sit terveellisesti,

Vierailija
18.05.2017 |

kun mikään ei sovi mun vatsalle. Ei ruisleipä, sipuli, kaalet, parsa, peruna, omena yms yms. Saakelin kroppa, kun ei suostu yhteistyöhön. Minun valitetaan olevan vaan nirso. Vaan istukaa itse lounaan jälkeen loppupäivä vatsa pallona ja ilmaa täynnä, kiprii ja kouristelee. Huoh ja olen kokeillut siedätystä, ei onnistu. Olen kokeillu vatsalääkkeitä, ei hyödytä. Tympii..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Olen allerginen: omenalle, banaanille, kiiville, päärynälle, persikalle, nektariinille, luumulle, porkkanalle, avokadolle, herneelle, paprikalle ja pähkinöille. Syön sitten lähinnä viinirypäleitä, tomaattia, jäävuorisalaattia ja kurkkua, joskus appelsiineja ja mandariineja.

Vierailija
2/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen lääkkeet auta, vaan pitää olla syömättä sellaista, mikä ei sovi. Noitten mainitsemiesi ruokien jättäminen pois ei ole mikään katastrofi, ne eivät ole sinun kehollesi terveellisiä. Syömistä varmasti löytyy muutakin, valintakysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAALET? Miten meni viime vaalet? Laittakaa vanhusten jaloille saalet. Suomi teki pelin kaikki maalet. MIten hitossa tuommoinen väännös on saatu syntymään??

Vierailija
4/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAALET? Miten meni viime vaalet? Laittakaa vanhusten jaloille saalet. Suomi teki pelin kaikki maalet. MIten hitossa tuommoinen väännös on saatu syntymään??

Oletko kuullut koskaan murresanoja? Tuu ulos sieltä kaapista 😜 sole poka mikhään outo sana

Vierailija
5/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luettelemasi ruuat lisäävät turvotusta ja laittavat suolen bakteerikannan epätasapainoon.

Jos turvotukset inhottaa, niin tutustu karppaukseen. :) Mun turvotukset, närästykset ja vatsakivut ovat historiaa. Tässä sivutuotteena hyvinvoiva iho ja hoikka vartalo. Muutenkin tuntuu, että mieli on virkeämpi, mitä ennen. 

Vierailija
6/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla stressi ja hapanmaitotuotteet aiheutti tuollaista.

Vierailija
7/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ilman allergioita ja yliherkkyyksiäkään, ainakaan palstan mukaan, voi elää terveellisesti.

Ei saa syödä ainakaan:

Perunaa

Sokeria (mitään hiilihydraattia)

Hedelmiä (koska sokeri)

Marjoja (koska sokeri)

Vaalea riisiä saisi syödä paitsi ettei sitä saa syödä

Puuroa

Leipää

Kalaa (raskasmetallit)

Lihaa (koska ilmankin pärjää)

Kananmunaa en ole kenenkään kuullut sanovan epäterveelliseksi, joten sitä sitten syömään mutta vain keitettynä koska paistamisesta tulee karsinogeenejä.

Mutta pitää muistaa syödä monipuolisesti.

Vierailija
8/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on allergiaa ja/tai vatsalle ei sovi ruoka-aineet, niin kyse on 99 % tapauksissa suoliston mikrobistosta, joka on päin mäntyä.

Kokeilkaas syödä probiootteja näin alkajaisiksi, joissa olisi L. plantarum nyt ainakin ja mielellään pari tusinaa muuta.

Vierailija
9/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu, kun alkaa etsimään vaihtoehtoista syötävää. Ruokalajikkeet eivät tästä maasta lopu ja kokeilemalla selviää, mikä omalla oikkuvatsalle sopii. Viitseliäisyyttä se vaatii, sekä testaaminen että sopivan ruokavalion ylläpito. Mulla on hyvin laaja-alaiset ruoka-ainerajoitteet vatsavaivojeni takia: en kykene syömään käytännössä viljoja lainkaan, maitotuotteista vain hapanmaitotuotteita pieniä määriä ja palkokaveista ainoastaan linssejä vatsa sietää. Lisäksi sokeri, makeutusaineet, liian mausteinen ruoka sekä jotkin lisäaineet saavat myös vatsan äärimmäisen kipeäksi. Mielikuvitusta pitää joskus käyttää ja olla valmis itse valmistamaan ruokansa. Palkinnoksi saa hyvän olon ja kivuttoman vatsan. 

Joskus minuakin hävettää hieman rajoittunut ruokavalioni. Kylässä käynti saattaa olla tuskaa, kun saa selitellä vaivojaan eikä tarjottavat sovellu. Joku ehkää kokee minut moukaksi, mutta en mahda vatsalleni muuta kuin olla syömättä ongelmia aiheuttavia ruokalajikkeita. En haluaisi tehdä vaivastani minkäänlaista numeroa, mutta usein näin laajat rajoitteet nousevat esiin. Yritän vain ajatella, että jos joku ei ymmärrä tilannettani, niin minkäs sille mahtaa. 

Vierailija
10/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut koskaan murresanoja? Tuu ulos sieltä kaapista 😜 sole poka mikhään outo sana

kaalet eli romanit - :D tuskin heitä kuitenkaan syöt

Vierailija
11/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on allergiaa ja/tai vatsalle ei sovi ruoka-aineet, niin kyse on 99 % tapauksissa suoliston mikrobistosta, joka on päin mäntyä.

Kokeilkaas syödä probiootteja näin alkajaisiksi, joissa olisi L. plantarum nyt ainakin ja mielellään pari tusinaa muuta.

Olen syönyt päivittäin jo vuosien ajan maitohappobakteereita tukemaan suolistoni toimintaa. Uskon täysin niiden hyödyllisyyteen ja ilman niitä suolistoni ehkä olisi huonommassa kunnossa kuin se nyt on, mutta ruoka-aineyliherkkyyksiin ei auta kuin jättää syömättä oireita aiheuttavat tuotteet, niitä ei paranneta maitohappobakteereilla. 

Vierailija
12/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
13/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset. Olen allerginen: omenalle, banaanille, kiiville, päärynälle, persikalle, nektariinille, luumulle, porkkanalle, avokadolle, herneelle, paprikalle ja pähkinöille. Syön sitten lähinnä viinirypäleitä, tomaattia, jäävuorisalaattia ja kurkkua, joskus appelsiineja ja mandariineja.

No sinähän syöt just oikein. Ei hedelmiä tai viljaa ihmisen kuulukaan syödä. Sokeri on pahempaa kuin viina.

Vierailija
14/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa nettikiusaaja ilmaantui paikalle ja kaverit nauraa mukana ringissä yhden ihmisen murrepuhetta. Laittakaa oma lapsi siihen rinkiin ja rinki kiinni. Tsadaa, mistähän ne kiusaajat koulussa saavat toimintamalleja.. tirsk tuu jessica katsomaan miten täällä joku kirjoittaa..

Vierailija
16/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten uskomatonta, miten väärin ihmiset osaavat taivuttaa. Tällä pastalla olen nähnyt myös muotoja "piheys", "juntteus" ja "läskempi". Tämä "kaalet" veti kyllä pohjat. Aloittaja varmaan siis ei syö KAALTA?