Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monella suomalaisella ei ole kulmakarvoja?

Vierailija
18.05.2017 |

Kulmakarvojen vaaleuden kyllä ymmärrän, mutta miksi niin monella niitä karvoja ei ole lainkaan? Niillä on kuitenkin ihan tärkeä funktio silmien suojaamisessa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännää että jos suomalaisella on vähän kulmakarvoja niin se on heti "heikko" ominaisuus.

Kulmakarvat ovat käytännössä hyödyttömät, kivikausi meni jo.

Eihän sitä täällä heikoksi ominaisuudeksi väitetty, vaan puhtaasti ihmeteltiin, mistä se johtuu. Jos kulmakarvojen ihannointia ihmettelet, niin tiedoksi, että kauneusstandardit ovat aina sisällyttäneet jonkinlaisten kulmakarvojen olemassaolon.

Vierailija
22/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännää että jos suomalaisella on vähän kulmakarvoja niin se on heti "heikko" ominaisuus.

Eihän sitä täällä heikoksi ominaisuudeksi väitetty, vaan puhtaasti ihmeteltiin, mistä se johtuu. Jos kulmakarvojen ihannointia ihmettelet, niin tiedoksi, että kauneusstandardit ovat aina sisällyttäneet jonkinlaisten kulmakarvojen olemassaolon.

Kyllä on väitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen hikoilee. Oli kivikausi tai ei.

Entä sitten? Hikoilevan elossa pysyminen ei ole kulmakarvoista kiinni. Otsapannat on keksitty.

Vierailija
24/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainoastaan suomalainen ilmiö, tosin, vaaleat kulmakarvat jää huomaamatta.

Ja 90-luvulla nypittiin kulmakarvat ohueksi, koska se oli maailman laajuinen muoti-ilmiö.

Itselläni on olemattomat kulmakarvat, vaikka en ole niitä edes kovasti nyppinyt, mutta syyn luulen löytyvän kulmakarvojen kestovärjäyksestä, jota harrastin kampaajalla käynnin yhteydessä, kun värjättiin hiukset, vuosikymmenien ajan.

Ainakin värjäys vaikuttaa hiuksiin, kun nyt olen sen lopettanut, niin hiukseni on todella hyvässä kunnossa, niin miksi se ei vaikuttaisi kulmakarvoihin.

Vierailija
25/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkästään suomalainen ilmiö, vaan skandinaavinen, jolla on vaalea ja kuulas iho ja kulmakarvat, jota ihaillaan muualla maailmassa.

Vierailija
26/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minulla on tummat ja paksut kulmakarvat. Mutta samalla olen myös muutenkin karvainen, eli karvoitusta löytyy rintakehästä, vatsasta, selästä jne...

Voisin mieluusti ottaa vähemmän tuuheat kulmat, jos saisin vaihdossa myös vähemmän karvaisen kropan.

Vierailija
27/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja minulla on tummat ja paksut kulmakarvat. Mutta samalla olen myös muutenkin karvainen, eli karvoitusta löytyy rintakehästä, vatsasta, selästä jne...

Voisin mieluusti ottaa vähemmän tuuheat kulmat, jos saisin vaihdossa myös vähemmän karvaisen kropan.

Olet jo täydellinen karvoinesi kera.

Vierailija
28/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sheivasin yläasteella kaikki kulmakarvani pois (älkää kysykö miksi) eivätkä ne koskaan kasvaneet kokonaan takaisin :( Nyt joudun piirtämään ne joka aamu. Ai vituttaako?

Mä olen kuullut tuollaisesta. Omiani (tummat, hajakarvoja) olen nyppinyt muotoon nyt 25 vuotta, kahdesti viikossa, ja aina ne perkeleet kasvavat takaisin. Ei tämäkään ole kivaa. Kaikkea ei voi saada; tukka kasvaa komeasti liki 20 cm vuodessa, mutta niin kasvaa kaikki muukin....Nimim. eilen reitensä sheivannut

Vierailija
29/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko karvanlaatu geneettisistä syistä. Ovathan suomalaiset muutenkin huomattavasti vähemmän karvaisia ja hiuksetkin ovat ohuemmat kuin etelämmässä.

Kulmakarvani ovat luonnostaan lyhyet ja harvat, ja moni kosmetologi kysyy, olenko nyppinyt niitä liikaa 90-luvulla. En ole koskaan nyppinyt kulmiani.

Täällä myös yksi jolta kysellään että tuliko teininä nypittyä liikaa, hehheh. En nyppinyt, ollenkaan. Ohiksena tuli mieleen kun kampaajalla ollessa kampaaja ihmetteli miksi olen ajellut otsasta ja ohimolla hiuksia, kun oli vain ohuita ja lyhyitä haituvia siinä rajassa..

Vierailija
30/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta harventaa kulmakarvat etenkin ulkonurkista.

Vierailija
31/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi tuuheet ja tummat kulmakarvat ja toki myös muu karvoitus sen mukaista. 13 vuotiaana pyysin äitiäni varaamaan ajan kulmien värjäykseen. Mielessäni oli että niitä vaalennettaisiin, jotta en erottuisi muista suomalaisista niin paljon. Kosmetologi ei oikeen tätä ymmärtäny ja värjäskin ne vaan entistä tummemmaks. Voi sitä itkua kun näin lopputuloksen.

Vierailija
32/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella harvat kulmakarvat. Välillä niitä lähtee niin, että kulmakarvoihin jää rako tai puolet kulmakarvoista puuttuu. Todella ärsyttävää! Etenkin kun en voi allergian takia värjätä.

Ja mulla muuten on kilpirauhasen vajaatoiminta. Tosin lääkärin mielestä hyvässä hoidossa.

Vierailija
33/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sheivasin yläasteella kaikki kulmakarvani pois (älkää kysykö miksi) eivätkä ne koskaan kasvaneet kokonaan takaisin :( Nyt joudun piirtämään ne joka aamu. Ai vituttaako?

Kulmakarvojen leikkaaminen tai ajeleminen ei vaikuta niiden kasvuun mitään, koska karvathan eivät kasva latvasta vaan juuresta. Nopeastihan ne eivät kasva, mutta ei kasvu silti ajelemisesta lakkaa.

Vierailija
34/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosi tuuheet ja tummat kulmakarvat ja toki myös muu karvoitus sen mukaista. 13 vuotiaana pyysin äitiäni varaamaan ajan kulmien värjäykseen. Mielessäni oli että niitä vaalennettaisiin, jotta en erottuisi muista suomalaisista niin paljon. Kosmetologi ei oikeen tätä ymmärtäny ja värjäskin ne vaan entistä tummemmaks. Voi sitä itkua kun näin lopputuloksen.

Hehe...kulmakarvojen vaalennus...

Vierailija
35/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainoastaan suomalainen ilmiö, tosin, vaaleat kulmakarvat jää huomaamatta.

Ja 90-luvulla nypittiin kulmakarvat ohueksi, koska se oli maailman laajuinen muoti-ilmiö.

Itselläni on olemattomat kulmakarvat, vaikka en ole niitä edes kovasti nyppinyt, mutta syyn luulen löytyvän kulmakarvojen kestovärjäyksestä, jota harrastin kampaajalla käynnin yhteydessä, kun värjättiin hiukset, vuosikymmenien ajan.

Ainakin värjäys vaikuttaa hiuksiin, kun nyt olen sen lopettanut, niin hiukseni on todella hyvässä kunnossa, niin miksi se ei vaikuttaisi kulmakarvoihin.

Et sitten lopettanut vielä kulmakarvojen kestovärjäysta, vai miksi ne ovat edelleen huonossa kunnossa kun hiukset ovat hyvässä kunnossa?

Vierailija
36/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vastaus on juuri tuo kultaisten teinivuosien nyppiminen. Nypin kulmakarvat pitkään huolella niin ohuiksi ja väärään kohtaan, niin matalalle, että kulmakarvat eivät kulmia kohottaessani juuri nousseet. Eipä se takaisin kasvattaminen ollutkaan helppo tehtävä, sillä kasvatusta takana nyt 10 vuotta ja hiljalleen, todella hiljalleen on ilmestynyt karvoja oikeille paikoille, kulmakarvojen symmetriasta ei puhettakaan. Ehkä kymmenen vuoden päästä nämä ovat ihan hyvät...

Vierailija
37/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotte vanhoja valokuvia (siis tosi vanhoja, siltä ajalta kun naiset eivät vielä juurikaan meikanneet), niistä myös huomaa että keskimäärin suomalaisilla on melko värittömät kulmakarvat ja olemattomat ripset.

Itse olen tietysti onnistunut perimään juuri nuo plain face -ominaisuudet (suomeksi taikinanaama...) kun taas siskollani on tummat kauniit kulmakarvat ja pitkät ripset. Elämä on epäreilua.

Vierailija
38/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sheivaaminen ei kyllä vaikuta karvan kasvuun mitenkään. Taisit kuitenkin nyppiä kaikki pois?

Vierailija
39/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen hikoilee. Oli kivikausi tai ei.

Suomessa hikoillaan vähemmän aikaa vuodesta ilmastollisista syistä.

Vierailija
40/48 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe...kulmakarvojen vaalennus...

Kulmakarvoja voi kyllä vaalentaakin. Aasialaiset harrastaa tätä aika paljon, jos ovat värjänneet tukan vaaleaksi. Samalla metodilla voi vaalentaa myös viiksi-ja partakarvat. Jos sivelee pelkkää vetyperoksidia kulmiin, ne vaalenevat.