Miksi niin monella suomalaisella ei ole kulmakarvoja?
Kulmakarvojen vaaleuden kyllä ymmärrän, mutta miksi niin monella niitä karvoja ei ole lainkaan? Niillä on kuitenkin ihan tärkeä funktio silmien suojaamisessa.
Kommentit (48)
Itselläni on tummentunut kulmat kun aloin nyppimään niitä. Kun katsoo läheltä nii seassa on niit iha valkosia karvoja ja sit iha tummia. Kiva kyl ettei aina tarvi edes väriä niihin laittaa. :D Ja olen luonnostaan blondi.
Vierailija kirjoitti:
Minä teininä kyllä nypin kulmakarvojani, välillä hieman rajustikin, mutten koskaan kaikkia nyppinyt pois.
Ne oli jo silloin hyvin, hyvin vaaleat ja rumat, nykyään ne on vieläkin vaaleat (lähes näkymättömät) ja harvatkin vielä :D
Värjään näitä, mutta se väri ei vain pysy niin hyvin kuin paketeissa lukee ja kosmetologille en enää ikinä mene.. Olisin suheellisen sinut näiden kanssa, jos edes olisi vähän väriä edes, muttakun ei, niin ei
No nyt jäi kiinnostamaan, miksi et enää koskaan mene kosmetologille? Minä en ole koskaan edes käynyt sellaisella, ja olen jo 38. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännää että jos suomalaisella on vähän kulmakarvoja niin se on heti "heikko" ominaisuus.
Kulmakarvat ovat käytännössä hyödyttömät, kivikausi meni jo.
Ihminen hikoilee. Oli kivikausi tai ei.
Pohjolassa ei tarvi hikoilla.
Suomalais-ugrilaisiin geenistöön liittyy erityisesti nuorillla naisillla puhkeava kulmakarvakato-sairaus. Nyhtövaiheessa useimmille kehittyy kroonisuus, joka saattaa ilmetä kulmakarvattomuutena koko loppuelämän.
En ole ikinä nyppinyt kulmakarvoja mutta ne ovat silti harvat ja vaaleat. Samoin silmäripset ovat lyhyet, harvat ja lähes olemattomat. Ihan johtuu suomalaisesta geeniperimästä. Skandinaavit voivat olla "kuulasihoisia" ja kauniita mutta keskiverto Suomi-neito on (ja on kautta aikojen ollut) pottunokkainen, persjalkainen ja punakkanaamainen. Ilman niitä aitoja räpsyripsiä. Turha tätä asiaa on kaunistella.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vastaus on juuri tuo kultaisten teinivuosien nyppiminen. Nypin kulmakarvat pitkään huolella niin ohuiksi ja väärään kohtaan, niin matalalle, että kulmakarvat eivät kulmia kohottaessani juuri nousseet. Eipä se takaisin kasvattaminen ollutkaan helppo tehtävä, sillä kasvatusta takana nyt 10 vuotta ja hiljalleen, todella hiljalleen on ilmestynyt karvoja oikeille paikoille, kulmakarvojen symmetriasta ei puhettakaan. Ehkä kymmenen vuoden päästä nämä ovat ihan hyvät...
Turhaan tätäkin alapeukutatte. Tottahan tuo kaikki on. Myytti suomalaisnaisten kauneudesta on pelkkää egon pönkitystä.
Täällä yks karvaton. Pää ainoa paikka missä karvoja niin että tuntuu karva lakilta kun tulee kesä. Ei kulmia, silmä riset ja hiukset ei juuri muuta. Äitillä oma karvattomuutensa. Kai se geneettistä on.
Minä teininä kyllä nypin kulmakarvojani, välillä hieman rajustikin, mutten koskaan kaikkia nyppinyt pois.
Ne oli jo silloin hyvin, hyvin vaaleat ja rumat, nykyään ne on vieläkin vaaleat (lähes näkymättömät) ja harvatkin vielä :D
Värjään näitä, mutta se väri ei vain pysy niin hyvin kuin paketeissa lukee ja kosmetologille en enää ikinä mene.. Olisin suheellisen sinut näiden kanssa, jos edes olisi vähän väriä edes, muttakun ei, niin ei