Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä elämälle kun on arka eikä uskolla tutustua ihmisiin eikä osaa sosialisoida?

Vierailija
01.09.2023 |

Kumppani löytyy, mutta hän on sitten ainut ystävä. Hänellä on omat menot jne ja tunnen oloni usein yksinäiseksi. Olen aina ollut "ulkopuolinen "porukoista ja en osaa tehdä ystäviä. Lisäksi olen todella arka ja pelokas. Miten te saatte ajan kulumaan jne? Tuntuu että mulle elämässä kuitenkin tärkeintä on ihmissuhteet ja rakkaus, joten vähän vaikeaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kumppanin kanssa joka on koko ajan poissa ja menossa. Se alkaa olemaan yhden ihmisen parisuhde? Ei taida olla kotimies. Voit ehkä hankkia kotiin harrastusmateriaalia tai kiinnostua jostain uudesta asiasta. Onko vanhaa koulukaveria, serkkua, tapahtumat esim. messut tai joku kiinnostuksen aihe joka voisi yhdistää ihmisiin. Entä ulkomaat.

Vierailija
2/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Sanoin vahingossa mies. Sori. Henkilö kai piti sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kumppanin kanssa joka on koko ajan poissa ja menossa. Se alkaa olemaan yhden ihmisen parisuhde? Ei taida olla kotimies. Voit ehkä hankkia kotiin harrastusmateriaalia tai kiinnostua jostain uudesta asiasta. Onko vanhaa koulukaveria, serkkua, tapahtumat esim. messut tai joku kiinnostuksen aihe joka voisi yhdistää ihmisiin. Entä ulkomaat.

Ei hän ole koko ajan poissa, hänellä on vain paljon töitä ja sitten omat kaverit. :( minä en ole koskaan osannut kavereita tehdä.

Vierailija
4/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä sosialisoida tarkoittaa?

Vierailija
5/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä vaan tämä sivusto,mukin some.Tilaa alepa ruoka kassi ja pyydä napuurisi, edes joskus veisi roskasi ulos.Niin olet turvassa pahalta maailmalta.Ylensä vastavista asioista puhutaan MT-lääkärille ja saadaan sopivat läkeet.Niin mailma ei tunnu pahalta,eikä elämä kodin ulkopuolella.

Vierailija
6/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisemmaksi oppii vain menemällä muiden seuraan, puhumalla muille ihmisille. Jos olet opuskelija tai työssä puhu opiskelukaverille tai työkaverille, edes muutama sana. Sulla on varmasti edes jotain sukulaisia, soita heille, tai käy tapaamassa. Miehelläsi on varmasti perhettä, puhu heille, aloita harrastus, puhu muutama sana harrastus toverille.

Hiljalleen kehityt ja keskustelut pitenevät, ja puheen aiheet laajenevat, vaikka alku olisikin haparoivaa.

Vierailija
7/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan ensimmäiseksi voisit vaikka ryhtyä opiskelemaan tätä meidän rakasta äidinkieltämme. Ja tässä ensimmäinen tehtävä: tarkista verbin "sosialisoida" merkitys.  :)

Vierailija
8/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla sosiaalistunut ja sosiaalistua. Sosialisoituminen kuulostaa sosiaalitapaukseksi joutumista tai joltain.

Vierailija
9/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armahdetaan ap ja opetetaan.

Sosialisoida tarkoittaa tuotantovälineiden, siis esimerkiksi tehdaiden, ottamista valtion haltuun. 

Sosialisointia harjoittivat innokkaasti esimerkiksi edesmenneet Neuvostoliitto ja DDR.

Et ehkä tarkemmin ajatellen haluakaan ryhtyä sosialisoimaan.  :)

Vierailija
10/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ongelmat kuin ap:llä paitsi, että nyt ei ole enää miestäkään.

Helpoin tapa on aloittaa sukulaisista. Laita viestiä, pyydä kahville. Kavereita on vaikea saada aikuisiällä.

Vierailija
11/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma kuin ap:lla mutta nyt on parisuhdekin lopussa, mieheni on niin kammottava ilkimys, etten voi tehdä hänen kanssaan enää mitään yhdessä joten ero on edessä.

Mutta minun ongelmani eli arkuuteni ja ujouteni ja yksinäisyyteni juontaa juurensa siitä, ettei ole edes oikein sukulaisia tai omaa lapsuuden perhettä, joiden kanssa olisi oppinut olemaan sosiaalinen. Näin ollen edellisen aloita sukulaisista ei toimi vaan olen täysin ulkopuolisten varassa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi