Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mollaavat ja negatiiviset ajatukset pilaavat elämäni

Vierailija
17.05.2017 |

Olen jo pitkään halunnut luokanopettajaksi ja tänä keväänä hain ensimmäistä kertaa. Joka kerta kun aloin lukea valintamateriaalia, päähäni alkoi tulvia ajatuksia: "et sinä onnistu" "turhaan yrität" "olet surkea, huono ja tyhmä" "menet sinne kokeeseen vaan nolaamaan itsesi" "kaikki on sua parempia, ei sun kannata edes yrittää" Tätä jatkui pari kuukautta ja voitte arvata ettei motivaatio noussut kauhean korkealle. No, menin kokeeseen (en edes tiedä miksi vaikka tiesin, etten ollut valmistautunut tarpeeksi hyvin) eikä se kauhean hyvin sitten tainnut mennäkään. Huomenna julkaistaan oikeat vastaukset kokeeseen, mutta mitä nyt selasin aineistoa ja muistamiani vastauksia niin se on uusi yritys ensi vuonna.
Nyt olen totaalisen masentunut, todella negatiivisia ajatuksia pyörii päässäni. Koen olevani täysin epäonnistunut ihmisenä eikä minulla ole oikeastaan minkäänlaista tulevaisuutta. Tuntuu, etten koskaan tule saavuttamaan unelmaani ammatista, johon tahtoisin. KAikki ovat kuitenkin minua fiksumpia ja ahkerampia.

Olen huomannut, että näitä ajatuksia on eniten silloin kun olen stressaantunut tai ahdistunut. Minulla on jonkin verran sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ja silloin kun olen sos. tilanteissa ajatukset ovat todella voimakkaat (lähinnä keskittyvät haukkumaan ulkonäköäni)

Miten tästä pääsee eteenpäin? Tahtoisin yrittää ja katsoa mihin asti pääsen, mutta tämä on aivan valtavana esteenä tavoitteilleni. Olen todella väsynyt tähän.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Vierailija
2/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään kokemusta vastaavasta?

On!! Minulla on päivittäin tuollasia ajatuksia! Ihan ilman tiedostettavaa syytä tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ns epäonnistunut ihmisenä oikeasti. Olen mt-ongelmainen, kouluttamaton, ylipainoinen, yksinäinen ja mitähän vielä. Siitä ne varmaan johtuu. 2

Vierailija
4/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin ns epäonnistunut ihmisenä oikeasti. Olen mt-ongelmainen, kouluttamaton, ylipainoinen, yksinäinen ja mitähän vielä. Siitä ne varmaan johtuu. 2

No, mikä on syy ja mikä seuraus. Sitä sopii miettiä.

Vierailija
5/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Vierailija
6/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun täysin. Mistäköhän tälläiset ajatukset kumpuaa?

Vierailija
7/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiasta ankaruudesta itseään kohtaan veikkaisin

Vierailija
8/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai masennus

Vierailija
9/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Varmaan ihmisen, jonka sisäinen ääni on kovin kriittinen ja negatiivinen itseään kohtaan on vaikeampi mennä eteenpäin elämässään. Kuka tahansa tuollaisessa tilanteessa masentuisi. Siitä tulee tavallaan itseään toteuttava ennuste.

Vierailija
10/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri täyttämään ne ajatukset jollain tekemisellä tai että päätät vain olla uskomasts niitä ajatuksia. Ikäänkuin tiedostat sillä hetkellä ne ajatukset, ja pysäytät ne. Suosittelen aina kaikille, jotka kärsii negatiivisista ajatuksista, niin liikuntaa!!Mieltä kohottavia juttuja, millä sinä itse saat olosi paremmaksi! Jokainen voi tehdä itse pientä työskentelyä itsensä kanssa. Kirjoita paperille tuntemuksiasi, puhu ystävälle, käy juttelemassa vaikka jollekkin ammattilaiselle, jos asia kahlitsee liikaa elämää. Muista olla uskomatta niitä.ajatuksia, ne menee ohitse. Muista myös, että on normaalia olla välillä epävarma, hyväksy ne ajatukset mitä mielessä käy. Tsemppiä!

Vierailija
11/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka terveyskeskukseen, ja kerro hoitajalle puhelimessa mitä tunnet ja miksi haluaisit päästä juttelemaan. Siinä ei ole mitään hävettävää, ja mikä parasta saat alkaa ymmärtämään itseäsi paremmin kun pääset juttelemaan mieltä painavista asioista.

Vierailija
12/12 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki järjestyy!Soittoa vaan kehiin! Ei kannata jäädä yksin miettimään syntyjä ja syviä! Ja jos et nyt pääse opiskelemaam, niin aina tulee seuraava kerta! Kuuluu elämään: pettymykset:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan