Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että rakkauksia on kolme jokaiselle?

Vierailija
17.05.2017 |

Jostain luin (en löydä nyt tähän linkkiä) että jokaiselle ihmiselle olisi kolme rakkautta. Ensirakkaus, sitten varsinainen parisuhde (joka myös ehkä aviomies) ja myöhäisemmällä iällä vielä kypsä rakkaus.

Itse en usko että JOKAINEN ihminen on näin onnekas ja siunattu aina uudella rakkaudella uudessa elämäntilanteessa. Kuulostaa aika teoreettiselta. Itse olen ollut useita kertoja ihastunut mutten varsinaisesti rakastunut kuin ehkä kerran. Ja nyt olen kohta 50 v että vieläkö tulisi kaksi rakkautta, enpä usko.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nykyajan sarjarakastujat? Onko esim. Nykänen ollut rakastunut vain sen 3 kolme kertaa - ja jos niin olivatko Mervi ja Pia ne kaksi rakkautta ja eka rakkaus se eka jonka nimeä en muista eikä hänelle ole enää lisää luvassa. Rakkauskiintiö on täynnä.

Vierailija
22/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon että tosirakkauden löytää vain kerran. Ja ennen kuin tänne tulee joku selittämään uuperheistä ja ex-miehistä, niin kysymys onkin miksi on ex? Tosi rakkaus on tavallaa ikuinen eikä sitä kaikki edes kohtaa. Joskus se rakkaus ei ole molemminpuoleista ja siksi siitä ei parisuhteessa pääse koskaan nauttimaan. Rakastaa toki voi vaikka kuinka montaa ihmistä ja todellakaan se nykyinen mies tai se entinen ei välttämättä ole se sinun ns. sydämen valittu. Kuulostaa kliseeltä mutta itse koen näin :D

Ex-kumppaniakin voi edelleen rakastaa ja molemminpuolisesti, ero ei siis aina johdu rakkauden puutteesta, jos sitä tarkoitit. Esim. luonne voi olla liian erilainen tai liian samanlainen, jotta yhdessäolo olisi täysin toimivaa ja siksi ero.

Miksi alapeukkuja? En tosin ehkä ihan ymmärtänyt kirjoitusta, joka olisi voinut olla selkeämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pätee ainakin minuun. Nuoruuden iso ensi-ihastus, aikuisuuden ihastus joka johti avioliittoon lapsineen ja nyt melkein 50-kymppisenä aivan totaalinen rakastuminen. Hankalaa sikäli kun avioliitto jatkuu (ei siis johtanut pettämiseen).

Lähes varma olen siitä että muita rakastumisia ei tule enää elämääni, sen verran on tullut markkinoita katsastettua, että tietää kuinka harvinaista on löytää ihminen joka vie kirjaimellisesti maton alta. Olen mies jos jotakuta kiinnostaa.

Vierailija
24/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen eri mieltä. Elämäni ainoa aito rakkaus on nykyinen mieheni. Seurustelin ennen häntä pitkään parinkin miehen kanssa, mutta vasta tavattuani tämän "kolmannen" oikeasti ja ensi kertaa rakastuin.

Sitä aiemmin olin ihastunut. Koskaan en sanonut rakastavani seurustelukumppaneitani, koska en rakastanut heitä. Olin hullaantunut, ihastunut, fyysinen vetovoima toimi.

Vasta kun tapasin nykyisen mieheni, tajusin mitä rakkaus on. Mitä on rakastuminen.

Yhdessä 20 v.

Että mitähän ne nuoruuden poikaystävät ovat? Sanon, että harjoittelua.

Vierailija
25/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pätee ainakin minuun. Nuoruuden iso ensi-ihastus, aikuisuuden ihastus joka johti avioliittoon lapsineen ja nyt melkein 50-kymppisenä aivan totaalinen rakastuminen. Hankalaa sikäli kun avioliitto jatkuu (ei siis johtanut pettämiseen).

Lähes varma olen siitä että muita rakastumisia ei tule enää elämääni, sen verran on tullut markkinoita katsastettua, että tietää kuinka harvinaista on löytää ihminen joka vie kirjaimellisesti maton alta. Olen mies jos jotakuta kiinnostaa.

No toivottavasti ei enää lähes 500-vuotiaana tule enempää rakastumisia!

Vierailija
26/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tuo on kohtalaisen yleinen malli, jonka mukaan ihmiset elävät. En usko, että se sinäänsä perustuu mihinkään muuhun kuin siihen, että ensimmäinen suhde päättyy yleensä aika nopeasti. Seuraavaan suhteeseen ei haluta lähteä ehkä enää niin heppoisin perustein. Sitten kun löytyy hyvä, niin tästä halutaan pitää kiinni. Suhde on pitkä ja se saattaa päättyä toisen kuolemaan tai eroon. Tuon jälkeen haluaa ehkä olla hieman yksin ennen kuin hankkii uuden suhteen. Se suhde saattaakin olla loppuelämän mittainen. 

Toki variaatioita on vaikka kuinka paljon, mutta tämä on varmasti yksi aika yleinen malli. 

Vierailija
27/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuohon teoriaan. Mutta toivottavasti löydän vielä jonkun jota rakastaa ja joka rakastaa minua.

nim. kokenut jo ensirakkauden teininä ja avioliiton, josta lapset ja ero, nyt sinkkuna...

Vierailija
28/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä.

Vierailija
29/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pätenyt ennen vanhaan. Mun porukat on olleet vain toistensa kanssa ja ovat vieläkin naimisissa - tiedän ettei ainakaan äidilläni ole koskaan ollut muuta rakkautta eikä enää 80-vuotiaan tule.

Eikä päde varmaan nykyaikanakaan. Nythän on muotia vaihtaa kumppania lennosta ja monet ovat olleet naimisissa kolmekin kertaa ja taas uutta putkeen. Tiedän varmuudeella että eräällä ystävälläni on ollut näitä rakkauksia ainakin kuusi-seitsemän - tai ainakin hän on aina sanonut olevansa rakastunut.

Vierailija
30/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai uskon! Uskon myös Joulupukkiin, pääsiäispupuun ja hammaspeikkoon.

Vierailija
31/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon että tosirakkauden löytää vain kerran. Ja ennen kuin tänne tulee joku selittämään uuperheistä ja ex-miehistä, niin kysymys onkin miksi on ex? Tosi rakkaus on tavallaa ikuinen eikä sitä kaikki edes kohtaa. Joskus se rakkaus ei ole molemminpuoleista ja siksi siitä ei parisuhteessa pääse koskaan nauttimaan. Rakastaa toki voi vaikka kuinka montaa ihmistä ja todellakaan se nykyinen mies tai se entinen ei välttämättä ole se sinun ns. sydämen valittu. Kuulostaa kliseeltä mutta itse koen näin :D

Ex-kumppaniakin voi edelleen rakastaa ja molemminpuolisesti, ero ei siis aina johdu rakkauden puutteesta, jos sitä tarkoitit. Esim. luonne voi olla liian erilainen tai liian samanlainen, jotta yhdessäolo olisi täysin toimivaa ja siksi ero.

Niin kuin sanoin, rakastaa voi ja vaikka kuinka montaa, mutta se todellinen aito rakastuminen se elämän suurin rakkaus tapahtuu kerran. Se voi tapahtua melkeimpä missä tahansa vaihetta elämää. Se ei tule kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kohde voi ola henkilö jolta ei saa vastarakkautta. 

Vierailija
32/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla menee iloisesti sekaisin rakastuminen, rakastaminen ja ihastuminen.

Vierailija
33/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin sanoin, rakastaa voi ja vaikka kuinka montaa, mutta se todellinen aito rakastuminen se elämän suurin rakkaus tapahtuu kerran. Se voi tapahtua melkeimpä missä tahansa vaihetta elämää. Se ei tule kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kohde voi ola henkilö jolta ei saa vastarakkautta. 

Jos suhde syntyisi, rakastuminen muuttuisi jossain vaiheessa rakastamiseksi, ja arjeksi. Ei voi rakastaa ihmistä, jota ei tunne.

Vierailija
34/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tapaa sanoa, että rakkauksia on kuin kattilalle kansia. Kaikki eivät ole ehkä samanlaisia ja samoista materiaaleista tehtyjä, mutta se kattila määrittää, mikä toimii ja mikä ei.

Vierailija
35/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta - niinhän ne ensirakkaudet usein tulevat. Näet jonkun ja se on rakkautta ensi silmäyksellä, toisessa on jotain tuttua ja vetovoimaista. Ei siis pelkkää fyysistä viehätystä. Tämä voi tapahtua myös ns. kypsällä iällä.

Vierailija
36/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta varmaa on se, ettei ensirakkaus unohdu koskaan... silloin on yleensä itsekin nuori ja uskoo tulevaisuuteen eikä pelkää kuolemaa tai sairauksia. Vanhempana rakkauksissa on aina jo jotain vähän luovuttaneempaa.... tai miten sen sanoisi. Muttei enää lähde mukaan ihan yhtä täysillä ja takki auki.

Vierailija
37/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäi ensirakkaus kokematta ja se harmittaa, koska nuorena kokee kaiken niin paljon vahvemmin. Olisi ollut hauskaa.

Vierailija
38/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lukeneeni kolmesta rakkaudesta joskus reilu vuosi sitten jostain! Muistaakseni se juttu meni silloin niin, että ensin on ensirakkaus, sitten sellanen hullu/intohimoinen rakkaus ja sen jälkeen tulisi vakaa tosirakkaus. Sinänsä musta kuulostaisi ihan loogiselta, mutta eihän tuo kaikille voi pitää paikkaansa :D

Vierailija
39/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti kaikilla käy näin mutta voisi hyvin olla. Aika luonnolliselta kuulostaisi että eka olisi se teinirakkaus jonka kanssa koetaan kaikki ensimmäiset kerrat. Sitten opiskeluaikana tulee sellainen oikea parisuhde kun molemmat on itsenäistymässä. Ja sitten tulee se aikuinen parisuhde kun mennään aikuisten maailmaan.

Vierailija
40/56 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kyllä tuntuu, että kaikilla on joku parikymmentä "rakkautta" - erosta mennään suoraan uuteen suhteeseen ja sitten taas erotaan ja sitten taas uusi suhde - ja tätä jatkuu vuodesta toiseen. Vai onko se läheisriippuvaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän