Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala kipu ylävatsalla ja lapaluiden välissä olevassa selkärangan pätkässä. Mitä voi olla?

Vierailija
17.05.2017 |

Alkoi yhtäkkiä tuossa 16 aikoihin tänään, en ole syönyt mitään erityistä, en ole myöskääm tehnyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

Särkee niin kovasti että meinaa itku tulla. Buranaa 600mg+ panadol1g olen ottanut silloin klo 16 ja n. Tunti sitten uudelleen, mutta ei auta mitään:( Aamulla pitäisi töihin kyetä ja nyt ei voi olla mitenkään päin kun sattuu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskramppi, paha närästys, sappikohtaus? Minkälaista kipu on?

Vierailija
2/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selässä jumi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikipukohtaus. Muut lääkkeet kuin Litalgin ei auta.

Vierailija
4/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskramppi, paha närästys, sappikohtaus? Minkälaista kipu on?

En oikein osaa kuvailla muilla sanoin kun että särkee todella kovasti. Ei pysty hengittämään syvään kun särkee niin paljon. Ap

Vierailija
5/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaavaa kipua ollut ja ottanut siihen vahvaa särkylääkkettä ja maitohappobakteeria.

Olen myös venytellyt selkää sellaisen rullan kanssa. En tiedä auttoiko se, mutta särki niin paljon, että kokeillut yleensä kaikkea mitä keksin.

Vierailija
6/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasettilukko

Vierailija
7/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkeekö oikean rinnan alle? Onko vatsa turvonnut? Tuleeko happamia röyhtäisyjä? Veikkaan sappikohtausta. Litalgin auttaa. Menee myös jossain kohtaa ohi. Jos rupeen oksentaa sappinesteitä kannattaa ottaa yhteys päivystykseen ja kysyä neuvoa.

Vierailija
8/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faselttilukolta kuulostaa. Mulla samat oireet, syvään hengittäminen ei onnistu. Kipu säteilee eteen rintojen väliin.

Joskus on naksautettu, itse en saa auki jumppaamallakaan. Perusreseptini on särkylääkkeet ja 10 tunnin lepo.

Vierailija
9/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys/sappivaivaa. Ota pari Somacia, Losecia tai jotain muuta närästyslääkettä. Ruokasooda saattaa auttaa, mutta mulla ei ainakaan enää siinä kohtaan, kun kipu on todella kovaa, ettei meinaa pystyä hengittämään.

Vierailija
10/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kipua kylkikaaressa oikealla?Pahoinvointia?

Vierailija
11/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikipukohtaus. Muut lääkkeet kuin Litalgin ei auta.

Sappikohtausta minäkin ehdotan. Tosin kestänyt yllättävän kauan. Mene päivystykseen, saat litalginia jaohjeet jatkoon

Vierailija
12/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää himaan kipuilemaan äläkä mieti nyt huomista duunia. Hoidat itsesi kuntoon eli lähdet päivystykseen.

Vierailija
13/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystys?

Litalginia sulla ei varmaan ole, ja kun oot ottanut jo buranaa niin ei edes sovi.

Jos sappi niin juo paljon vettä ja lämmitä selkää. Eräs sappipotilas kerran neuvoi kun odotin päivystyksessä.

Lähde heti päivystykseen jos kakka harmaata tai pissa tosi tummaa. Silloin on sappikivi liikkeessä.

Vierailija
14/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja ota huominen sairauslomaa.

Vierailija
15/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oirehtii ibs noin mutta selän kipukohta vähän alempana. Järkyttävä kipu ja välillä kestää päiväkausia.

Vierailija
16/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasettilukko.

Itsellä aina samat oireet. Vahva kipulääke ja yritä hieroa selän kipeää kohtaa rullalla tai tennispallolla. Myös kuuma lämpötyyny auttaa kipuun.

Vierailija
17/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sappikipu ole aaltoileva? Siis välillä hieman hellittää kunnes taas voimistuu?

Jatkuva kipu olis enemmin joku jumitus.

Minä saan fasettilukon yleensä aukeamaan niin että ensin nostan lantiota lattiasta polvet koukussa muutaman kerran, sitten nostan jalat seinälle hieman koukkuun ja hitaasti nikama nikamalta nostan lantion/takapuolen niin ylös kun nousee. Ja sitten alas ja taas ylös. Siinä se sitten paukahtaa auki jossain kohtaa.

Vierailija
18/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet. Ne todetaan sappirakosta ultrassa, jonka perusteella arvioidaan leikkaustarve. Jos ei todeta leikkaustarvetta, ruokavalio ja Litalgin (reseptillä) auttavat.

Vierailija
19/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys tuntuu joskus selästä, tuntuu siltä kuin menisi kehon läpi. Burana on vain pahentanut tilannetta.

Vierailija
20/24 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä lisään, että nyt tuo ylävatsa tuntuu kramppaavan ja särkee myös kylkiluita. Ap