Uskotteko että rakkauksia on kolme jokaiselle?
Jostain luin (en löydä nyt tähän linkkiä) että jokaiselle ihmiselle olisi kolme rakkautta. Ensirakkaus, sitten varsinainen parisuhde (joka myös ehkä aviomies) ja myöhäisemmällä iällä vielä kypsä rakkaus.
Itse en usko että JOKAINEN ihminen on näin onnekas ja siunattu aina uudella rakkaudella uudessa elämäntilanteessa. Kuulostaa aika teoreettiselta. Itse olen ollut useita kertoja ihastunut mutten varsinaisesti rakastunut kuin ehkä kerran. Ja nyt olen kohta 50 v että vieläkö tulisi kaksi rakkautta, enpä usko.
Kommentit (56)
Läheisiä ihmisiä yleensä rakastaa, ei ole mitään tiettyä määrää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiin parisuhteista. ap
Ehkä tässä puhutaan tosirakkauksista. Niitä ei kyllä useimmilla ole kuin ehkä yksi? Se jota aina kaipaa ja jonka aina muistaa ja jonka veroista ei tule toista. Usein se on ehkä se ensirakkaus.
En usko, että se menisi noin suoraviivaisesti, mutta periaatteessa elämässä ja parisuhteissa on vaiheita, joihin tuo voi sopiakin. Teininä on teinirakkaus, sitten tulee se rakkaus jonka kanssa perustetaan perhe, ja sen jälkeen monille tulee vaihe, jossa kaipaa jotain muuta/muunlaista.
Oma elämäni sopii tuohon kuvioon sikäli, että minulla ensin tosiaan oli teinirakkaus, sitten se jonka kanssa sain lapsen, ja sen jälkeen tuli tämä vaihe, kun perhe-elämä on koettu ja nähty ja elän kahden aikuisen suhdetta (muun kuin lapseni isän kanssa).
Väliin on tottakai mahtunut monta muuta "rakkautta" eli ihastumista.
Minustu tuntuu että nyt vasta erottuani pitkästä suhteesta olen ensimmäistä kertaa voinut puhua jonkun kanssa rakkaudesta. Harmi ettei se varmaan johda suhteeseen. Eli toivotaan ett ainakin yksi vielä olisi jossain jos tästä joudun luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiin parisuhteista. ap
Pätee niihinkin.
En usko numerologiaan ihmsisuhteissa enkä elämässä ylensäkään. Sitä paitsi tuon uskomuksen mukaan minun ei pitäisi elää rakkausavioliitossa tällä hetkellä.
Olen kohta kolmekymppinen ja ensimmäistä kertaa rakastunut. Onko tämä minun aviomieheni silloin se ensirakkaus ja minulla vielä edessä varsinainen parisuhde?
Ei en usko.
Vierailija kirjoitti:
En, naurettavaa höpötystä.
Samaa mieltä. Yhtä järkiperäinen teoria olisi esimerkiksi se, että voit voittaa lotossa, jos sinulla on lottoriviä tehdessäsi keltaiset housut jalassa ja viheltelet letkajenkan säveltä.
Olen rakastanut kahta ihmistä, ja nyt olen sinkkuna. Aivan varmasti rakastan vielä vähintään kymmenennen kerran. Se ei ole minulle vaikeaa nyt, kun olen oppinut kuuntelemaan omia tunteitani.
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastanut kahta ihmistä, ja nyt olen sinkkuna. Aivan varmasti rakastan vielä vähintään kymmenennen kerran. Se ei ole minulle vaikeaa nyt, kun olen oppinut kuuntelemaan omia tunteitani.
Ööh, siis vähinään kolmannen. Mikäköhän freudilainen sai minut kirjoittamaan "kymmenennen"? :D
Itse uskon että tosirakkauden löytää vain kerran. Ja ennen kuin tänne tulee joku selittämään uuperheistä ja ex-miehistä, niin kysymys onkin miksi on ex? Tosi rakkaus on tavallaa ikuinen eikä sitä kaikki edes kohtaa. Joskus se rakkaus ei ole molemminpuoleista ja siksi siitä ei parisuhteessa pääse koskaan nauttimaan. Rakastaa toki voi vaikka kuinka montaa ihmistä ja todellakaan se nykyinen mies tai se entinen ei välttämättä ole se sinun ns. sydämen valittu. Kuulostaa kliseeltä mutta itse koen näin :D
Rakastumisia, ehkä, mutta harva saanee niissä kaikissa tapauksissa vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta kolmekymppinen ja ensimmäistä kertaa rakastunut. Onko tämä minun aviomieheni silloin se ensirakkaus ja minulla vielä edessä varsinainen parisuhde?
Ei en usko.
Eikös se menisi silloin niin, että sulle tulee vielä kaksi kypsää rakkautta tämän jälkeen :)
En usko moiseen. Vastarakkautta en ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon että tosirakkauden löytää vain kerran. Ja ennen kuin tänne tulee joku selittämään uuperheistä ja ex-miehistä, niin kysymys onkin miksi on ex? Tosi rakkaus on tavallaa ikuinen eikä sitä kaikki edes kohtaa. Joskus se rakkaus ei ole molemminpuoleista ja siksi siitä ei parisuhteessa pääse koskaan nauttimaan. Rakastaa toki voi vaikka kuinka montaa ihmistä ja todellakaan se nykyinen mies tai se entinen ei välttämättä ole se sinun ns. sydämen valittu. Kuulostaa kliseeltä mutta itse koen näin :D
Ex-kumppaniakin voi edelleen rakastaa ja molemminpuolisesti, ero ei siis aina johdu rakkauden puutteesta, jos sitä tarkoitit. Esim. luonne voi olla liian erilainen tai liian samanlainen, jotta yhdessäolo olisi täysin toimivaa ja siksi ero.
Te jotka uskotten tosirakkauteen: onko se ensimmäinen joka kolahti kovaa nuorena ja joka tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta vai sittenkin vasta se kypsällä iällä löydetty (jolloin on jo etsinut ja tunnistaa mahd sielunkumppanin)?
Itse uskon kolmeen rakkauteen yhtä paljon kuin ex-ministerin "kolmeen pointtiin". Kuulostaa ehkä hyvältä, mutta asiansa saa ilmaistua yhdelläkin pointilla. Tai kahdella tai neljällä.
En, naurettavaa höpötystä.