Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään naiselle, kertoo asiantuntija iltiksessä
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml
Nykymies hännystelee ja peesailee naista ja piiloutuu naisen mielipiteiden taakse. Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään, ei osaa olla suoraselkäinen. Siksi parisuhteet heikkenee ja seksuaalinen jännite niistä hiipuu. Naiset haluaisivat, että mies olisi Mies ja ottaisi kantaa, mutta mies vässyköi. Omankin kokemukseni mukaan näin on. Vaikka anelisin polvillani, että mies sanoisi oman (oikean) mielipiteensä johonkin asiaan eikä vain myötäilisi minua ja minun mielipidettä niin ei, miehestä ei saa mitään irti. Pah.
Kommentit (1120)
tosimies kirjoitti:
Kuten täälläkin näkyy miten naisten pitää saaada viimeiset sanat... ja vielä ihmettelee miksi mies ei hae päätösvaltaa.
Vaimoni ei anna muuttaa mitään. Jos ostan verhot kysymättä häneltä, ne menee roskiin. Jos laitan ruokaa kysymättä häneltä, ruoka jää syömättä.
Kun nyrkki heiluu tai tavarat lentaa sitten vasta asia valkenee omalle akalle.
Mies on mies kun käyttää voimaa koska on vahvempi. Kun sitä ei enää salli nykyään, turhaan odottaa että mies voi muilla tavalla saada mitä haluaa.
Naiset saa aina viimeiset sanat kunnes nyrkit osuu.
Miksi menit naimisiin moisen kanssa? Oma moka, ja varmasti yksi elämäsi suurimmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valta on sillä, kuka sen ottaa. Miehet voivat hetkessä ottaa osansa vallasta naisilta, JOS NIIN HALUAVAT.
Tämä! Uussovinisteilla on vaan joku kumma käsitys, ettei kunnioitusta tarvitse mitenkään ansaita, vaan naisten pitäisi luonnostaan alistua miehille vain siksi että munat. Kyllä monia miehiä katsotaankin ylöspäin - jos valittajaa itseään ei katsota, niin yleensä siihen on ihan hyvä syy.
Lisäksi mainittakoon, että ei mulle sillä ole mitään merkitystä, minkälaiset ja missä verhot kotona on. Tällaiset asiat korostuvat korkeintaan lomilla eikä yleensä silloinkaan. Kotona rouva saa tehdä mitä lystää, kunhan hoitaa lapset minun poissaollessani, antaa minun työpäivän jälkeen olla rauhassa eikä halua keskustella mistään vakavasta yli varttia per päivä.
Naiset eivät ymmärrä että elämä voi olla ihan hyvää ilman "parisuhdedraamaa" ja "puhumista" kaiken maailman joutavuuksista.
Ei miehillä ole mitään mielipidettä olohuoneen verhoista tai Liisan avioliiton tilanteesta.
"Ihan sama" tarkoittaa"ihan sama".
Vierailija kirjoitti:
tosimies kirjoitti:
Kuten täälläkin näkyy miten naisten pitää saaada viimeiset sanat... ja vielä ihmettelee miksi mies ei hae päätösvaltaa.
Vaimoni ei anna muuttaa mitään. Jos ostan verhot kysymättä häneltä, ne menee roskiin. Jos laitan ruokaa kysymättä häneltä, ruoka jää syömättä.
Kun nyrkki heiluu tai tavarat lentaa sitten vasta asia valkenee omalle akalle.
Mies on mies kun käyttää voimaa koska on vahvempi. Kun sitä ei enää salli nykyään, turhaan odottaa että mies voi muilla tavalla saada mitä haluaa.
Naiset saa aina viimeiset sanat kunnes nyrkit osuu.
Miksi menit naimisiin moisen kanssa? Oma moka, ja varmasti yksi elämäsi suurimmista.
Olisi ollut mutta sovintopano on poikkeuksetta tarjolla kun tämä tosimies jyrää. Ja en kai mä v$#tun verhojen takia hae avioeroa.
Miehillä on niin vahva eron uhka, että ei uskalleta sanoa omaa mielipidettään asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ymmärrä että elämä voi olla ihan hyvää ilman "parisuhdedraamaa" ja "puhumista" kaiken maailman joutavuuksista.
Ei miehillä ole mitään mielipidettä olohuoneen verhoista tai Liisan avioliiton tilanteesta.
"Ihan sama" tarkoittaa "Ihan sama, eihän minun mielipiteellä ole kuitenkaan merkitystä"
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä ja aloituksessa olleesta artikkelista ihan samaa mieltä. Joillain naisilla on tapana suhtautua parisuhteeseen kuin ruumiinavaukseen: kaikki pitää tutkia ja selvittää. Ja sitten, kun kaikki on nähty, puoliso muuttuu naisen silmissä tylsäksi. Olen itsekin nainen, mutta en näe mitään järkeä jatkuvassa puhumisessa tai parisuhteen analysoinnissa.
Tuo artikkeli on totta. Nainen haluaa lopulta aina sitä jännitystä. Tutun miehen kanssa ei lopulta ole jännää, ja sitä etsitään muualta.
On paljon helpompaa jättää se tunteidensa kanssa sekoileva nainen ja elää ihan yksin. Ei tarvitse miettiä olenko nyt liian myötäilevä vai liian itsenäinen vai liian tylsä vai liian itsekäs. Naiset eivät enää nykyään sopeudu tilanteeseen, vaan vaativat jotain muuta kuin mitä saavat. Kyllä sitä mies yksinkin pärjää. Jos on lapsia, niin vuoroviikoin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen, puhut typeriä.
Todellisuudessa nainen kaipaa rinnalleen tasa-arvoista miestä. Ei diktaattoria, muttei vässykkääkään.
Ei sen kummempaa. Siis ihmistä, joka arvostaa puolisoaan, muttei kuvittele, että puolison arvostaminen ja rakastaminen tarkoittaisi, ettei saa olla mitään mieltä mistään tai omata minkäänlaista oma-aloitteisuutta.
Päinvastoin: tasa-arvoinen ihminen kykenee olemaan itsenäinen ja antamaan muillekin saman oikeuden. Tasa-arvoista ihmistä ei loukkaa se, että puoliso on eri mieltä jostakin asiasta - hänen itsetuntonsa ei vaadi ikuista oikeassaolemista.
Miehillä on nykyään taipumus heittäytyä vaimojensa lapsiksi. "äiti, tuu pyyhkii....!" -asenne on yleinen. Kotona ei oteta mitään vastuuta mistään, ei oma-aloitteisesti tartuta mihinkään. Ja mielipiteitäkään ei vaivauduta miettimään, kas kun nekin on helppo ulkoistaa vaimolle.
Vähän off topic, mutta samaata teemasta:
Viimeinen kappale pitää paikkansa, ja uusperheellisenä olen kaikki nämä vuodet väittänyt, että juuri tuo on se juttu, joka tuhoaa uusperheet: mies antaa vastuun omista lapsistaan pois. Sitten äitipuoli uupuu, kun kasvattaa miehen lapsia, ei saa kiitosta, ja lapsetkin ihmettelevät miksi komennat kun et ole äitini. Jos mies kantaisi vastuun omista lapsistaan, eli hoitaisi ja viihdyttäisi itse, ei olisi uusperheongelmia.
MIES sanoo aivan varmasti mielipiteensä, mutta ongelmana on se, että naiset saavat osallistua lasten kasvatukseen ja ovat tehneet pojistamme naisia.
Jälleen asia mikä voidaan laskea naisten suuriin saavutuksiin.
Huvittavinta tässä on vielä se, että jostain 70-80-luvulta lähtien on haluttu miesten muuttuvan etäisestä ja ulkopuolisesta läheiseksi ja osallistuvaksi kumppaniksi. No siihen on nyt päästy. Miehet tekevät kaikkia samoja asioita kuin naiset. Tekevät kotitöitä, hoitavat lapsia, keskustelevat paljon. Nyt se koetaankin tylsäksi ja myötäilyksi. Ei ole enää kipinää ja vetovoimaa.
Vierailija kirjoitti:
MIES sanoo aivan varmasti mielipiteensä, mutta ongelmana on se, että naiset saavat osallistua lasten kasvatukseen ja ovat tehneet pojistamme naisia.
Jälleen asia mikä voidaan laskea naisten suuriin saavutuksiin.
Ai ongelma on se, että naiset saavat osallistua lasten kasvatukseen :D . Naiset nyt ovat "osallistuneet" siihen ihmiskunnan kehityksen alkuajoista saakka.. Myös monet eläinnaaraat "osallistuvat" pentujensa kasvatukseen :D .
Vierailija kirjoitti:
Mitä on parisuhdedraama? Ja onko kaiken maailman joutavuuksista puhuminen sitä, että miestä ei kiinnosta naiselle tärkeät asiat? Parisuhteessa sitä välillä joutuu kuuntelemaan toisen tilitystä asioista, mitkä ei välttämättä itseä kiinnosta tai joita ei ymmärrä. En minäkään ymmärä puoliakaan miehen elektroniikkaan liittyvistä harrastuksista, mutta hän saa silti kertoa niistä minulle, koska tiedän että ne ovat hänelle tärkeitä. Hän myös kuuntelee välillä minun selityksiä ystävistäni, koska häntä kiinnostaa minun elämääni liittyvät minulle merkitykselliset asiat. Ja koska koti on meillä yhteinen, hän yleensä haluaa ja pystyykin ilmaisemaan edes jonkinlaisen mielipiteen siitä, miten sitä yhteistä kotia sisustetaan. Jos ei oikeasti ole väliä, hän sanoo että sinä saat päättää, joka muuten tuntuu paljon paremmalta kun "ihan sama". Yleensä tästä "ihan samasta" motkotetaan sitten myöhemmin, että kun mihinkään en saanut taaskaan vaikuttaa.
Mitäs outoa tässä on, jos naisen tulee saada päättää asioista. Ei kai se miestä kiinnosta, jos omalla mielipiteellä ei ole minkäänlaista arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen, puhut typeriä.
Todellisuudessa nainen kaipaa rinnalleen tasa-arvoista miestä. Ei diktaattoria, muttei vässykkääkään.
Ei sen kummempaa. Siis ihmistä, joka arvostaa puolisoaan, muttei kuvittele, että puolison arvostaminen ja rakastaminen tarkoittaisi, ettei saa olla mitään mieltä mistään tai omata minkäänlaista oma-aloitteisuutta.
Päinvastoin: tasa-arvoinen ihminen kykenee olemaan itsenäinen ja antamaan muillekin saman oikeuden. Tasa-arvoista ihmistä ei loukkaa se, että puoliso on eri mieltä jostakin asiasta - hänen itsetuntonsa ei vaadi ikuista oikeassaolemista.
Miehillä on nykyään taipumus heittäytyä vaimojensa lapsiksi. "äiti, tuu pyyhkii....!" -asenne on yleinen. Kotona ei oteta mitään vastuuta mistään, ei oma-aloitteisesti tartuta mihinkään. Ja mielipiteitäkään ei vaivauduta miettimään, kas kun nekin on helppo ulkoistaa vaimolle.
Höpö höpö. Nainen ei osaa pysyä vallankäytössä kohtuudessa. Jos nainen saa valtaa, hän käyttää sitä hyväkseen häikäilemättömästi ja alistaa miestä jos vain suinkin kykenee.
Ja mieskö osaa? Hah, päivän vitsi! Perehdypä vaikka historiaan tai lähi-idän kulttuureihin, ja tule sitten kertomaan kummalla sukupuolella olikaan se vahvempi taipumus alistaa toista orjan asemaan.
Tätä kelasin iteki ku tuon luin :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen, puhut typeriä.
Höpö höpö. Nainen ei osaa pysyä vallankäytössä kohtuudessa. Jos nainen saa valtaa, hän käyttää sitä hyväkseen häikäilemättömästi ja alistaa miestä jos vain suinkin kykenee.
Tämä vallanhimo ja sen väärinkäyttö on kyllä tullut todettua moneen otteeseen naisesimiehen taholta. Ihmeellistä pikkumaisuutta ja patemistä mitättömissä asioissa. Ei voi arvostaa.
Minä ymmärrän miehiä, jotka eivät uskalla sanoa mielipidettään. Tai kyse ei ole uskalluksesta, vaan viitsimisestä. Kerron - jälleen - oman tarinani. Olen nainen, ja eronnut 20-vuotisesta avioliitosta, kun mies vaihtoi lennosta toiseen.
Olen luonteeltani nopeatempoinen, teen päätökset vauhdilla, ja olen joustava muuttamaan niitä. Avioliitossa passivoiduin. Lopetin vuosien mittaan päätösten tekemisen. Koska mies halusi päättää kaiken. Mitä minä siis miettimään mitään, kun en voi päättääkään? Pystyin ehdottamaan, mutta mies oli se, joka päätti, tehdäänkö asia vai ei.
Tuli sellainen "ihan sama"-fiilis. Mieti sinä, kun muka paremmin tiedät. Mieti sinä, kun minä en kuitenkaan saa päättää.
Olen ihminen, joka inhoaa konflikteja ja riitoja. Jos olisin taistellut itselleni päätösvaltaa jokaisesta asiasta, olisi riidat lisääntyneet ekspotentiaalisti. Ajattelin, että taistelen itselleni tärkeistä asioista, ja niin tein. Kokonaisuutena laitostuin.
Muistan, kuinka erokeskusteluissa mies pohti, ettei halua erota minusta, eikä myöskään luopua toisesta naisesta. Muista, kun hän sanoi "en ole päättänyt vielä, mitä teen". Sanoin miehelle, ettei sinun tarvitse päättäkään, koska minä päätän. Muista vielä sen miehen raivostuneen ilmeen, kun hän suuttui tuosta lauseestani.
Summa summarum: uskon monella olevan tällainen kuvio kotona. Sitä ei vai huomaa. Minäkin tajusin tämän vasta vuosia eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä on vielä se, että jostain 70-80-luvulta lähtien on haluttu miesten muuttuvan etäisestä ja ulkopuolisesta läheiseksi ja osallistuvaksi kumppaniksi. No siihen on nyt päästy. Miehet tekevät kaikkia samoja asioita kuin naiset. Tekevät kotitöitä, hoitavat lapsia, keskustelevat paljon. Nyt se koetaankin tylsäksi ja myötäilyksi. Ei ole enää kipinää ja vetovoimaa.
On kasvatettu kilttiä miehiä, mut ketäs naista ne kiinnostaa? :D
Mitäköhän artikkelia aloittaja on lukenut? Aloitus on taas palstan naisasianaisen "miestenylistys"-laulu.
Artikkelissa puhuttiin siitä, kuinka naiset jankkaavat ja nalkuttavat miehet ulos elämästään.
Naiset ottaa valtaa nalkuttamalla. Henkinen väkivalta se on!