Sinä 85-90-luvulla syntynyt, minkälainen oli tyylisi yläasteella?
Itse 88-syntynyt ja kauhulla katsoin vanhoja kuvia. Hiukset alta tummat ja päältä kusenkeltaiset, meikkivoidetta huulissa, sämpyläkengät ja MicMacin maastokuvioinen huppari. Ah aikoja :D
Kommentit (48)
Revityt farkut ja megaisot hupparit aina päällä 😀
Jaa.. Ihan tavallinen, farkut, hupparit, neuleet ja skeittikengät. Tykkään edelleen käyttää bootcut farkkuja ja tennareita. Tukka on sama luonnostaan platina blondi, en ole koskaan värjäillyt.
Ihanat kissansilmä-kajalit ohimoille saakka oli must.
Joo, kajalia paaaalljon ja vaaleanpunaista, liki valkoista huulipunaa/ kiiltoa.
Lökäpöksyt, skeittikengät/maiharit, huppareita, collegepaitoja.. Tiukka farkkutakki jopa keskellä talvea. Poolovillapaitoja. Lipallinen talvipipo. Isot karvatumput. Jossai vaiheessa huiveja päässä, kaulalla, ranteessa.. Meikkiä ei ollenkaan.
Olin köyhästä perheestä, mic maceistä sain vain haaveilla. ;D
-89. Kamalia rääsyjä ollut päällä. Puna-vihreä-raidallisia leveälahkeisia housuja, tiukka punainen feikki-urheiluhuppari, päältä pullea punainen lippis"myssy" tai kangaspanta minkä alta törrötti lyhyeksi kynitty punainen kananpersetukka. Nykyään olen hyvinkin klassinen tyyliltäni, ehkäpä edelleen kompensoin tuota "teiniräväkkyyttäni".
Mustat tai värilliset pillifarkut, ruutuhuivi, "emohiukset" eli etuhiukset silmillä ja hiusten väri vaihtui tiuhaan mutta usein mustaa myös, tennarit ehdoton. Jos oli meikkiä niin rajaukset silmissä.
Talvella topattu farkkutakki, jossa karvareunukset. Jaloissa tietysti sowhat halppistennarit paksuilla värikkäillä nauhoilla ja misssixtyn pissisfarkut.
Micmacin hupparit oli kova sana ja hupun tuli aina näkyä takin ulkopuolella kesäisin.
Meikkinä tietysti kajalia ja litratolkulla todella vaaleaa huulikiiltoa. Värikkäät punat oli noloja.
Farkut, t-paita ja huppari :D ei meikkiä yms. Järkyttävät vaatteet ainakin ollu
N90
Pojilla oli farkkujen lahkeet tungettuna sukkien sisälle.
Tosi leveälahkeiset kangashousut. Sitä fiorella-matskua, josta alko puskea ohutta kuminauhahaituvaa saumoista. Lilaa, vaaleanpunaista, vaaleansinistä paidoissa. Lyhyet poolokaulusneuleet (only) ja matalat farkut niin että napa vilkkui ja lantiohyllyt tursut esillä. Skeittikengät. Pojilla aivan helvetin leveät farlut tai beiget reisitskuhousut, joita roikotettiin.
Mä käytin ihan vaan huppareita, farkkuja ja tennareita. Yläasteen jälkeen tuli peikkotyttökausi, jolloin värit ja tyttömäiset kuosit oli tosi suosittuja. Piti olla samettia muodossa jos toisessa, polvisukkia, takkuiseksi pörrötetyt hiukset ja läjä hiuspinnejä lastenosastolta.
Mut mitä vanhoja kuvia oon katsellut, niin kaveritkin pukeutui aika normaalisti. Näkyy neuletakkeja ja tavallisia jotain micmacin farkkuja. Farkkuhameet ja kangasvyöt oli tosin joku kesä hitti. Ja aurinkolipat!
Mä oon kans 88 ja nainen.
Muistan käyttäneeni MicMacin semmosia kahisevia housuja tai sit vaihtoehtoisesti Mixx Sixty hiton kireitä farkkuja, mohloja skeittikenkiä, ja jotain hienoo merkkihupparia. Silmät rajattu kauttaaltaan mustalla kajalilla, hiukset oli pitkät ja roikkuivat päätä myöden pitkin naamaa. Dakinen reppu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans 88 ja nainen.
Muistan käyttäneeni MicMacin semmosia kahisevia housuja tai sit vaihtoehtoisesti Mixx Sixty hiton kireitä farkkuja, mohloja skeittikenkiä, ja jotain hienoo merkkihupparia. Silmät rajattu kauttaaltaan mustalla kajalilla, hiukset oli pitkät ja roikkuivat päätä myöden pitkin naamaa. Dakinen reppu.
Eli siis tarkoitan tietysti Miss Sixty. Sori oon jo nii vanha että en osaa enää kirjottaa.
t.viestin 15 kirjoittaja
Olen syntynyt 1985 ja kävin yläastetta pikkukaupungissa 1998-2001.
Isoin ero nykyisiin teineihin näyttäisi olevan se, että meillä ei todellakaan ollut käytössämme paljon rahaa ja jos jollain oli, niin sitä mieluummin peitettiin, kuin korostettiin. Melkoisia resupettereitä olimme kaikki: bootcut-farkkujen ylipitkät lahkeet rispaantuivat sämpylätennareiden alla ja Tallinnasta roudatut Adibas-hupparit kelpasivat niin tytöille, kuin pojillekin. Myös Diesel ja Addun kolmiraitaverkkatakit (Tallinnasta) olivat suosittuja. Reppu oli Eastpak ja sitä roikotettiin vain toisella olalla. Kännykkä (Nokia 3210!) oli yleinen rippilahja. Hiuksia värjättiin ahkerasti ja aina kotona, markettiväreillä. Mahonginpunainen oli suosittu sävy. Meikkipohja tarkoitti Anytimen sinikantista kivipuuteria, jolla varmistettiin, että iho ei kiillä.
Muistelen havainnoineeni aikoinaan, että muutamaa vuotta nuoremmilla oli jo paljon huolitellumpi ja varakkaamman näköinen tyyli. Me ammensimme vielä enemmän 90-luvun lamasta, kuin Paris Hiltonista.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1985 ja kävin yläastetta pikkukaupungissa 1998-2001.
Isoin ero nykyisiin teineihin näyttäisi olevan se, että meillä ei todellakaan ollut käytössämme paljon rahaa ja jos jollain oli, niin sitä mieluummin peitettiin, kuin korostettiin. Melkoisia resupettereitä olimme kaikki: bootcut-farkkujen ylipitkät lahkeet rispaantuivat sämpylätennareiden alla ja Tallinnasta roudatut Adibas-hupparit kelpasivat niin tytöille, kuin pojillekin. Myös Diesel ja Addun kolmiraitaverkkatakit (Tallinnasta) olivat suosittuja. Reppu oli Eastpak ja sitä roikotettiin vain toisella olalla. Kännykkä (Nokia 3210!) oli yleinen rippilahja. Hiuksia värjättiin ahkerasti ja aina kotona, markettiväreillä. Mahonginpunainen oli suosittu sävy. Meikkipohja tarkoitti Anytimen sinikantista kivipuuteria, jolla varmistettiin, että iho ei kiillä.
Muistelen havainnoineeni aikoinaan, että muutamaa vuotta nuoremmilla oli jo paljon huolitellumpi ja varakkaamman näköinen tyyli. Me ammensimme vielä enemmän 90-luvun lamasta, kuin Paris Hiltonista.
Hei mä muistan kans ton Anytime sinikantisen meikkipuuterin! :D Siinä oli semmonen todella huono "sieni/tyyny" millä sitä taputeltiin vähintään kerran tunnissa naamaan :D Kaikkien naamat oli näppyläisiä ja mattapintaisia, sellasia kuitenki että näki selvästi että oli reilusti sitä puuteria naamassa. Semmonen epäsiisti.
Mä kaipaan niitä Anytimen meikkejä 😭
Olivat niin parhaita. Nykymeikit eivät pysy. Ne pysyivät ja niihin riitti viikkoraha. Ja ainakin meidän luokalla suosittiin merkeistä MicMacia, Miss Sixtya, Filaa, Kappaa ja Adidasta. Sekä Onlyä ja Seppälää. Ja suosituin luuri oli 3210 😅
Paitsi mun eka oli 5110 😂
Omaan tyyliin kuului leveälahkeiset farkut ja toppi/huppari ja oli mulla pilottitakkikin. Skeittipopot olivat ainoa oikea valinta tai paksupohjakengät (niiksi mä niitä kutsuin)
T. N-86
Lewis 501 joiden lahkeisiin piti viillot tehdä. Omat hajosivat ahkerassa käytössä. Muistan kun ysiluokalta päästyäni hyvästelin niin rakkaiksi käyneet hajonneet farkkuni 😕
T. N-86
Silloin kun olin yläasteella, kaikki alkoivat käyttämään collegehousuja. :D Eli niitä tuli pidettyä aika paljon kaikkialla. Muistan myös, että liekkipipoja näkyi jonkun verran. :')
N -90