Mitä ihmettä tehdä kulmakarvoille, kun niitä ei käytännössä ole?
Minulla on lapsesta asti ollut vaaleat, ohuet ja harvat kulmakarvat, mutta tummat hiukset. Näytän sen vuoksi ilmeettömältä ja sairaalta. Voitte vaikka googlettaa, miltä kauniit julkkikset näyttävät, kun heiltä editoi kulmakarvat pois. Ne on aika iso osa ulkonäköä. Piirretyt kulmakarvat puolestaan näyttää monen mielestä tyhmiltä. Minulla ei auta kulmakarvageelit tai kestovärjäykset, kun niitä karvoja ei vain ole. Otsatukka näyttää minulla tyhmältä. Kuinka paha on kulmakarvattomuus? Mitä muut samasta vaivasta kärsivät suosittelette tekemään? Miten saada meikattua siedettävän näköiset kulmakarvat? Onko mikään kestopigmentointi hyvän näköinen?
Kommentit (12)
Kulmakarvat on kyllä oikeasti yllättävän tärkeä piirre kasvoissa, sen ymmärtää vasta sitten jos niitä ei ole.
En hirveästi aiheesta tiedä, mutta microblading-menetelmällä tehdyt kulmat näyttävät yllättävän aidoilta.
Mun logiikka menee niin, että jos sulla on kaksi huonoa korttia (kulmakarvattomuus tai "piirretyt kulmat iiks noloo"), niin sä saat valita ihan itse, kummalla pelaat.
Kun et voi kaikkia miellyttää kuitenkaan.
Sit kannattaa kasvattaa otsatukkaa lähelle silmiä. Olemattomat kulmat jäävät hiusten alle tai huomio ei ainakaan kiinnity niihin olemattomiin. Serkkuni aikanaan piirsi itselleen kulmat ja se oli jotenkin lapsellisen näköistä ja sitä ikään kuin vain jäi tuijottamaan kun ei ollut hyvän näköistä. Itse etsisin toisenlaisia ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Sit kannattaa kasvattaa otsatukkaa lähelle silmiä. Olemattomat kulmat jäävät hiusten alle tai huomio ei ainakaan kiinnity niihin olemattomiin. Serkkuni aikanaan piirsi itselleen kulmat ja se oli jotenkin lapsellisen näköistä ja sitä ikään kuin vain jäi tuijottamaan kun ei ollut hyvän näköistä. Itse etsisin toisenlaisia ratkaisuja.
Mulla tämä ei toimi, koska rumat kulmat näkyy hiusten altakin ja otsatukka tekee minusta typerän näköisen. Lisäksi minulla on ohuet hiukset, joten otsahiuksistakaan ei saa paksuja.
Onko kilpirauhanen tutkittu? Sen häiriöt voi aiheuttaa kulmakarvojen katoamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko kilpirauhanen tutkittu? Sen häiriöt voi aiheuttaa kulmakarvojen katoamista.
Kuten aloituksessa sanoin, minulla ei ole koskaan ollut kulmakarvoja, joten ne eivät ole yhtäkkiä kadonneet. Ja kilpirauhaskokeet on kyllä tutkittu muista syistä.
Kokeile sellaisia "kurvakarvatatuointeja". Ovat sellaisia kuin lasten tatuoinnit eli kiinnitys tapahtuu vedellä. En ole itse kokeillut toimivatko, mutta ainakin näytti jollain hyvältä.
Blondaa molemmat, tukka ja kulmat.
Ehkä olen outo mutta mielestäni kulmakarvattomuus näyttää kivalta, olen harkinnut omien pois ajamista useaan otteeseen :D kulmakarvat tuo kasvoihin vihaisen ilmeen.
Mulla sama, paitsi että mulla on jonkun verran karvoja, mutta ne alkaa hassusti vasta silmän puolestavälistä, sisänurkassa ei ole karvoja ollenkaan. Värjään kerran viikossa kulmakarvat aina kotona, ja joka aamu sitten kulmakynällä piirrän itselleni kulmat. Ei mene kuin minuutti ja ihan riittävän hyvän näköiset on, paljon parempi kuin hassut "puolikulmakarvat". Piirtäminen näyttää tyhmältä lähinnä, jos käyttää itselleen väärää väriä ja/tai piirtää kulmat liian ohuiksi tai paksuiksi. Tai ei pehmennä yhtään sitä jälkeä.