Muita joita ahdistaa olla viehättävä ulkonäöltään? Tuntuu, että en saa rauhaa ollenkaan..
En edes itse pidä itseäni mitenkään erityisenä. Mutta kaikki sukulaiset ja kaverit sanovat, että olen todella söpö ja hyvännäköinen..
Olen samalla myös ujo ja jännitän uusia ihmissuhteita ja luonnollisesti eniten suhteita joissa on ihastusta/ kiinnostusta.
Varmaan erikoista, että joku valittaa tästäkin, mutta olen huomannut, että melkeinpä missä vaan alkaa joku vastakaista sukupuolta oleva vilkuilla minua ja jatkuvasti sekä tulee myös iskemisyrityksiä yms...
Tämä on siis ihan oikeasti ahdistavaa, kun tuntuu, että lähes kaikissa tuttavuuksia (siis vastakkaisen sukupuolen kanssa) alkaa vaikuttamaan siltä, että tämä toinen on kiinnostunut..
Ahdistavaa haluaisin vain olla rauhassa enkä edes juuri kaipaa parisuhdetta..
Olen tarkoituksella alkanut jättämään välillä hiuksia pesemättä ja näyttämään hieman, epäsiistimmältä... no joo oon saannu rauhaa vähän enemmän...
Onko ketään joka ymmärtäisi minua?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä mitä täällä valitetaan, kun ratkaisuhan on aivan ilmeinen. Kaunis nainen voi halutessaan näyttää rumemmalta vaate,-ja hiusvalintojensa myötä, jos huomio tuntuu kestämättömältä.
Itsekin olen nätti tai jonkun mielestä jopa kaunis, ja nautin huomiosta, mikäli se ei ole liian seksuaaliväritteistä. Itseäni huolettaa lähinnä se miten osaan suhtautua tulevaisuudessa siihen, että kukaan ei enää vilkaisekaan minua, kun olen vanhempi ja rupsahtanut.
Siinä tapauksessa ulkonäkö on sinulle liian suuri asia.
Jos ihmisellä on terve itseluottamus, niin ei se tulkitse silloin kaikkea oman ulkonäkönsä kautta, vaan kykenee olemaan ajattelematta asiaa koko ajan. Itse en edes mieti omaa ulkonäköä, ainakaan siten kuin nämä kauneuden uhrit. Kannattaa hankkia omaan elämään muuta sisältöä.
Mulla oli nuorena sama "ongelma". Miehet vislasi kadulla perään, vaikka olin tavallisissa farkuissa ja lenkkareissa. Mustat miehet oli kehumassa että: i like your body. 20 vuotta, lihavuus, painovoima ym... ei ole enää tuota murhetta.. kunpa edes joku huomais välillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa tarkkailemasta muita ihmisiä, niin ongelma poistuu. Luultavasti moni katsoo jo ihan siksi, että mitä kuikuilet/vaanit.
Miten niin, jos ei voi julkiseen kulkuneuvoon mennä ilman että kuski ja miesmatkustajat katselevat? Aloittajan ongelma on todellinen, kuten muutkin ovat täällä kertoneet.
Jos aloittaja ahdistuu katselusta niin paljon, ettei kykene matkustamaan julkisilla, on syytä kertoa asiasta lääkärille. Muutenhan muiden katseluun ei tarvitse kiinnittää huomiota, siinähän katsovat - katse ei kuluta eikä vahingoita, ja jos joku tuijottaa, se on hänen häpeänsä. Katsomista ja vilkuilua ei voida myöskään laskea lähestymiseksi. Siinä mielessä suomalaiset ovat ihastuttavan kohteliaita, täällä ei käydä iholle lääppimään. Kun ei kiinnitä huomiota muihin, ei kiinnitä huomiota muiden katseisiinkaan.
Suositeltavaa on myös itsetunnon kasvattaminen, mutta ikä korjaa senkin.
OT: Myytinmurtajissa joskus testasivat, että tyhmeneekö miehet kauniin naisen seurassa. Asiaa testattiin teettämällä huoneessa reaktionopeuteen ja ongelmanratkaisukykyyn liittyviä tehtäviä niin, että tehtävän teettävä ihminen huoneessa vaihtui. Yhdessä testissä oli siis valittu sinne klassisen kaunis nainen. Miehet häkeltyivät aluksi ja saattoivat ensin tuijottaa hämmentyneenä kaunotarta, mutta tehtäviin paneuduttuaan suorittivat ne hyvin, muistaakseni jopa paremmin kuin verrokkikierroksella.
Eli miehet kyllä noteerasivat kauniin naisen, mutta eivät tyhmentyneet tämän seurassa.
Mä ymmärrän sua täysin, toi oli kuin mun näppäimistöstä kirjoitettu. Mulla ihan samanlaisia kokemuksia ja oireilen kanssa noin, että teen itsestäni epäviehättävemmän näköisen joskus tarkoituksella ja välillä jään kotiin ulos lähtemisen sijasta.
Vituttaa se, et ihmiset kyttää. Oletetaan, et kaunis ihminen on automaattisesti joku objekti, jota saa kytätä. Luulen, et se johtuu tästä meidän nyky kulttuurista, jossa meille näytetään esim. mainoksissa ja musavideoissa paljon kauniita naisia ja heitä on totuttu tuijottamaan ja kommentoimaan. Sitten hämärtyy se raja tosi elämän ihmisten ja näiden mainoskuvien välillä ja sitten tosi elämän ihmisiäkin kytätään. Mulla etenkin urheilevana nuorena naisena on tullut tää tutuksi, ku nykyisin urheilevat naisetkin on enemmän objekteja, niin monet sit olettaa, että naista tuolla urheillessaan saa toljottaa. Mäkin vihaan sitä, kun miehet tulee iskemään, ne on usein niin vitun vastenmielisiä mulle. En tiedä miks niiden täytyy sitä tehdä. Sit vituttaa, ku vanhat ihmiset toljottaa, jotkut rupsahtaneet läskit kanat tuolla, et ompa nätti nuori nainen. Ihan niin kuin mua vittu kiinnostaisi olla niiden mielestä nätti. Haluan olla rauhassa oman kehoni kanssa. Se ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa se, et ihmiset kyttää. Oletetaan, et kaunis ihminen on automaattisesti joku objekti, jota saa kytätä. Luulen, et se johtuu tästä meidän nyky kulttuurista, jossa meille näytetään esim. mainoksissa ja musavideoissa paljon kauniita naisia ja heitä on totuttu tuijottamaan ja kommentoimaan. Sitten hämärtyy se raja tosi elämän ihmisten ja näiden mainoskuvien välillä ja sitten tosi elämän ihmisiäkin kytätään. Mulla etenkin urheilevana nuorena naisena on tullut tää tutuksi, ku nykyisin urheilevat naisetkin on enemmän objekteja, niin monet sit olettaa, että naista tuolla urheillessaan saa toljottaa. Mäkin vihaan sitä, kun miehet tulee iskemään, ne on usein niin vitun vastenmielisiä mulle. En tiedä miks niiden täytyy sitä tehdä. Sit vituttaa, ku vanhat ihmiset toljottaa, jotkut rupsahtaneet läskit kanat tuolla, et ompa nätti nuori nainen. Ihan niin kuin mua vittu kiinnostaisi olla niiden mielestä nätti. Haluan olla rauhassa oman kehoni kanssa. Se ei kuulu muille.
Vanheneminen tulee vittu olemaan sulle ihan vitun ihanaa. Mieti vittu et sust väistämättä tulee lihva ja ruma kana itsestäkin ja sit saat olla ihan rauhassa katseilta. Yritä jaksaa odottaa jonkin aikaa vielä, kyllä biologia hoitaa ton ongelman satavarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun toljottelua harrastaa niin miehet, kuin naiset. Naisista etenkin vanhat, lihavat ja rupsahtaneet (tai ainakin rupsahtaneet, jossei lihavat) naiset. Miehistä tietty niin nuoret, kuin vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, aika korjaa tämänkin asian.
Pahin aika varmaankin noin 16-38 -vuotiaana. Eli melko lyhyt aika koko elämän mittakaavassa. Jos elämä on oikeasti sietämätöntä, niin voihan sitä muuttaa johonkin suureen kaupunkiin, jossa kauniita on niin paljon, että sulautuu joukkoon.
Ei se pahin aika kyllä 38- vuotiaaksi kestä😂 Olen olut nuorena melko kaunis klassisella tavalla ja sellaista hullun kiihkeää huomiota sai 16-25- vuotiaana. Just niitä vislauksia kadulla, tööttäyksiä autoista, silmäniskuja bussikuskeilta yms. Huomiota joka paikasta. Mutta kyllä 25 jälkeen rauhoittui tuo huuma. Edelleen sai huomiota ja saan vielä nelikymppisenäkin mutta ei tuollaista tunkeilevaa tietenkään enää.
Ymmärrän sinua ap! Itselläni sama ongelma. Kuulen lähes päivittäin tai vähintääkin viikottain " kun sinä olet niin älyttömän kaunis"-kommentteja, ihan naisiltakin. Kyllähän se hyvältä tuntuu, en toki kiellä. Mutta INHOAN kun esim. kaupassa ei saa tehdä rauhassa ostoksia ilman, että joku iskee silmää tai tuijottelee sivusta. Ja sitten on nämä parit, jotka ovat lähteneet yhdessä ostoksille; mies yrittää sivusilmällä vaivihkaa vilkuilla ja kun puoliso huomaa niin mulkaisee minua murhaavasti - sori ihan hirveästi, en ole aikessa viedä miestäsi. Viimeeksi tänään parkkipaikalla viereeni parkkeerasi mies ja tuijotti ällöttävällä kiimakatseella niin kauan kunnes sain autoni käynnistettyä ja kurvattua pois. Ahdistavaa, ihan oikeasti. Mutta kuten joku jo aiemmin sanoi; mieluummin näin kuin harmaahiirulaisena seinään naamioituminen. Kaunis nainen saa ihan älyttömästi anteeksi ja etuja monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa ollenkaan samaistua tuohon kun ei ole tuollaista ongelmaa ollut. Uskon kyllä että ei ole kivaa olla aina joku kuolattava lihanpala. :(
Juurikin näin =(
Uskon olevani ikuisesti sinkku, koska kukaan ei näe pintaani pidemmälle. Jos olisin yksinkertaisempi, niin ehkä minua ei haittaisi tämä asia näin paljon. Olen kuitenkin ujo ja jokainen suhteeni miehiin on alkuhuuman jälkeen muuttunut sairaalloisen mustasukkaiseksi, omistushaluiseksi ja väkivaltaiseksi miehen taholta minua kohtaan. Jokainen heistä on suhtautunut minuun kuin omistamaansa esineeseen ja halunnut lukita minut kotiin. Jokainen on yrittänyt estää opiskeluitani tavalla tai toisella.
Minusta on aina liikkunut vaikka mitä juttuja - jopa aikaa ennen kuin olin edes suudellut ikinä ketään. Sain kuulla olevani kiertopalkinto. Se oli kiltille tytölle aika erikoista.
Moni ystäväksi luulemani on puukottanut selkään. Osa kääntänyt selkänsä täysin. Osa ihmisistä vihaa avoimesti. Onneksi minulla on myös hyviä ystäviä, jotka tuntevat minut ja rakastavat minua kokonaisuutena.
En usko enää aitoon rakkauteen… Pelkään miehiä. Kaipaan todella paljon läheisyyttä, mutta en halua satunnaista seksiä. Sinkkuna olen ollut jo vuosia. Voin sanoa, että ympärilläni tapahtuu ihmeellisiä asioita. On alkanut tapahtumaan siitä saakka kun kasvuni naiseksi alkoi.
Tämä varmasti loppuu aikanaan. En kuitenkaan tahdo olla muuta kuin olen ja siihen kuuluu naisellinen olemus. Olen joutunut kasvattamaan hyvän itsetunnon ja luottamuksen itseeni. Toivon että kohdalleni osuu vielä älykäs ja syvällinen mies, joka näkee että kaunein osa minusta ei todellakaan ole ulkokuoreni.
En tahdo kuulostaa ylimieliseltä. En ole sitä. Olen helvetin yksinäinen. Vanki kehossani.
Moni täällä tuntuu elävän jossain unessa. Vai asutteko kaikki samalla paikkakunnalla jolla en ole koskaan käynyt? Ei tule tuollaisia vastaan kun täällä suuressa kaupungissa kulkee päivittäin. En usko että kaikille teille on ihan noin suuri ongelma jos olette vaan rehellisiä itsellenne. Haluaisitte varmasti että olisi. Ette te koskaan edes tiedä mitä joku ihminen teissä katsoo. Aika vaikeaa on jos ei kehenkään saa katsoa esim. bussissa. Ohimennen saattaa johonkin silmät osua. En tajunnutkaan että joissain se voi aiheuttaa tuollaisen reaktion.
Todella moni nuori nainen ihan suuttuu jos heitä ei katso. Sen näkee selvästi elehdinnästä. Olettavat ja toivovat että silmäillään,vaikka eivät ole sen kummoisempia. Ihan perus nättejä naisia joita on sata tusinassa.
Ja olen siis nainen. Olen voittanut pari kauneuskilpailua mutta koska en enää kärsi huonosta itsetunnosta, en koe kaikkien tuijottavan minua. Maailma ei pyöri ympärilläni. Olen kuitenkin vielä kaksikymppinen, joten toivoa on teilläkin.Suosittelen lämpimästi terapiaa !
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä tuntuu elävän jossain unessa. Vai asutteko kaikki samalla paikkakunnalla jolla en ole koskaan käynyt? Ei tule tuollaisia vastaan kun täällä suuressa kaupungissa kulkee päivittäin. En usko että kaikille teille on ihan noin suuri ongelma jos olette vaan rehellisiä itsellenne. Haluaisitte varmasti että olisi. Ette te koskaan edes tiedä mitä joku ihminen teissä katsoo. Aika vaikeaa on jos ei kehenkään saa katsoa esim. bussissa. Ohimennen saattaa johonkin silmät osua. En tajunnutkaan että joissain se voi aiheuttaa tuollaisen reaktion.
Todella moni nuori nainen ihan suuttuu jos heitä ei katso. Sen näkee selvästi elehdinnästä. Olettavat ja toivovat että silmäillään,vaikka eivät ole sen kummoisempia. Ihan perus nättejä naisia joita on sata tusinassa.
Ja olen siis nainen. Olen voittanut pari kauneuskilpailua mutta koska en enää kärsi huonosta itsetunnosta, en koe kaikkien tuijottavan minua. Maailma ei pyöri ympärilläni. Olen kuitenkin vielä kaksikymppinen, joten toivoa on teilläkin.Suosittelen lämpimästi terapiaa !
Hyvähän se on huudella, jos ei ole joutunut elämään tällaisen asian kanssa. Voin sanoa että on todella kivinen tie ollut ja johtanut yksinäisyyteen. Kukaan ei uskoisi jos kirjoittaisin tänne mitä kaikkea minulle on tapahtunut. Ei tasan kukaan.
Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa etteikö olisi tapahtunut. Eikä sitä, että tämä yksinäisyys on totisinta totta. Uskon että silti jokainen jolla on vastaava "taakka" kannettavanaan ymmärtää tämän asian ongelmallisuuden. Voin kuvitella että myös se toinen ääripää joutuu elämään samanlaisessa yksinäisyydessä. Toiset vaan ahdistellaan ja säikytellään, pahoinpidellään jne. säikyksi ja araksi; toiset eivät saa minkäänlaista huomiota osakseen keneltäkään. Kumpikin ääripää varmasti toivoo samaa. Että tulisi joku joka näkisi pintaa syvemmälle ja kohtaisi ihmisenä.
Niin. Olisiko helpompaa olla siellä massan sievässä, mutta normaalissa päässä? Äärilaidat ovat äärilaitoja. Vähän kuin tilastoissa outlierit. Ei kuuluta massaan jossa muut ovat. Moni kaunis, siis huomattavan kaunis nainen on etsinyt koko elämänsä aitoa rakkautta. Moni on kuollut yksin ja jokseenkin vailla täyttymystä. Miehiä heillä on riittänyt, omia ja toisten, lainattuja ja varastettuja. Silti he jäävät yksin.
Se kohtalo pelottaa. Vaikka en mikään julkkis olekaan enkä sellaiseksi tahdo.
Teini-iässä olin todella paljon huomiohakuisempi kuin nykyään. Silloin nautin ulkonäöstäni ja käytin sitä hyväkseni. Ajoin alaikäsenä autoa ja poliisit pysäyttivät, flirttailin enkä edes sakkoja saanut. Poliisesedät vielä ajoivat edellä ja näyttivät reitin kotiini kun valehtelin että olen eksynyt että saisin sääliä. Sain myös kaikenlaisia etuuksia miehiltä ja erikoiskohtelua. Kaikkii baareihin poket päästivät jonon ohi.
Työpaikoilla miehet tekivät osan töistäni. Riitti pieni hymy tai vihjaus edes. Sain kaiken mitä halusin ulkonäöllä.
Missi ja mallikilpailuihin kosiskeltu moneen kertaan eri tahoilta. Ei kiinnosta. Eniten vituttaa se, että eikö ihmiset näe kauniilla naisella olevan kapasiteettiä muuhun? Keikistellä alastomana kameran edessä?
Sitten alkoi järki tulla peliin ja tajusin miten helvetin typeriä miehet voivat olla. Muutuin jopa katkeraksi kun tajusin että olen rakentanut kaiken ulkonäön varaan. Lopetin miesten kiusaamisen ja kaiken huomiohakuisuuden. Rikkaat ja narsistiset ukot yrittävät iskeä joka paikassa, valitsin toisin, riittää ihan perus raksamies joka näkee pintaa syvemmälle.
Nyt olen 31-vuotias ja pysynyt melkein saman näköisenä kuin nuorena. Edelleen ihastellaan milloin missäkin. Facebookkiin tulee mallikuvauspyyntöjä tai ilmaisia matkatarjouksia. Edelleen miehet saattavat kouria työpaikoilla takapuolesta tai heitetään kaikenlaista vitsiä minusta, ikään kuin olisin objekti.
Edelleen ne samat kundit peruskouluista laittelevat viestejä vuodesta toiseen, vaikka olen sanonut olevani naimisissa. Aivan kuin olisin julkista riistaa ihan tavallisena kukkakauppiaana.
Aina saa todistella olevansa fiksumpi tai ihan mukava ihmisenä ihmisten ennakkoluujen vuoksi.
Olisi kiinnostavaa nähdä nämä valittajat. Minkä näköisiä he ovat?
Olen itse jo keski-ikäinen, mutta ollut ilmeisesti melko kaunis, kun on useasti pysäytetty ja pyydetty malliksi jne. Mutta en mennyt, sillä inhoan huomiota ja olen ujo. Niinpä välttääkseni huomiota en koskaan laittautunut, en ikinä leikannut ja pukeuduin tummiin säkkimäisiin vaatteisiin ja tukka ponnarilla. Lisäksi opin olemaan katsomatta ketään ihmisiä silmiin kadulla tms. En siten ole vuosikymmeniin enää tiennyt, katsooko joku minua vai ei. En muutenkaan pohdiskele ulkonäköä niin paljon, menin yliopistoon ja loin ihan hienon uran korvien väliin nojaten.
Eli tässä neuvoni teille nuorille kauniille. Problem solved!
... eli en ikinä meikannut.
Se on ihan ensimmäinen asia, mikä valmiiksi kauniin pitää lopettaa, samoin pukeutuminen vartalonmyötäisiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa ollenkaan samaistua tuohon kun ei ole tuollaista ongelmaa ollut. Uskon kyllä että ei ole kivaa olla aina joku kuolattava lihanpala. :(
Juurikin näin =(
Uskon olevani ikuisesti sinkku, koska kukaan ei näe pintaani pidemmälle. Jos olisin yksinkertaisempi, niin ehkä minua ei haittaisi tämä asia näin paljon. Olen kuitenkin ujo ja jokainen suhteeni miehiin on alkuhuuman jälkeen muuttunut sairaalloisen mustasukkaiseksi, omistushaluiseksi ja väkivaltaiseksi miehen taholta minua kohtaan. Jokainen heistä on suhtautunut minuun kuin omistamaansa esineeseen ja halunnut lukita minut kotiin. Jokainen on yrittänyt estää opiskeluitani tavalla tai toisella.
Minusta on aina liikkunut vaikka mitä juttuja - jopa aikaa ennen kuin olin edes suudellut ikinä ketään. Sain kuulla olevani kiertopalkinto. Se oli kiltille tytölle aika erikoista.
Moni ystäväksi luulemani on puukottanut selkään. Osa kääntänyt selkänsä täysin. Osa ihmisistä vihaa avoimesti. Onneksi minulla on myös hyviä ystäviä, jotka tuntevat minut ja rakastavat minua kokonaisuutena.
En usko enää aitoon rakkauteen… Pelkään miehiä. Kaipaan todella paljon läheisyyttä, mutta en halua satunnaista seksiä. Sinkkuna olen ollut jo vuosia. Voin sanoa, että ympärilläni tapahtuu ihmeellisiä asioita. On alkanut tapahtumaan siitä saakka kun kasvuni naiseksi alkoi.
Tämä varmasti loppuu aikanaan. En kuitenkaan tahdo olla muuta kuin olen ja siihen kuuluu naisellinen olemus. Olen joutunut kasvattamaan hyvän itsetunnon ja luottamuksen itseeni. Toivon että kohdalleni osuu vielä älykäs ja syvällinen mies, joka näkee että kaunein osa minusta ei todellakaan ole ulkokuoreni.
En tahdo kuulostaa ylimieliseltä. En ole sitä. Olen helvetin yksinäinen. Vanki kehossani.
Alapeukutin koska se, että joudut aina väkivaltaiseen suhteeseen ei todellakaan johdu ulkonäöstösi vaan siitä, että viehätyt tietynlaisista miehistä, joissa on kaikissa siten myös se sama piirre. Eli jos työstäisit kokemuksiasi vaikka terapiassa, niin oppisit valitsemaan toisin.
N46
En edes pidä itseäni mitenkään erityisen kauniina tai hekumallisena. Kuulen ja koen kuitenkin paljon kommentteja ulkonäkööni liittyen, se vedetään mukaan milloin missäkin. Nuorempana pari ystävääkin rupesi kännissä avautumaan miksi mun täytyy aina viedä kaikki miehet, olen kuulemma tyrkky. (Hah, olen niin epäsosiaalinen, että jopa silmiin katsominen on työn ja tuskan takana, saatika flirttailu vastakkaisen sukupuolen kanssa).
En todellakaan tiedä vaikka tämä olisi kaikille maailman naisille normaalia, siis saada positiivisia kommentteja ulkonäöstään. Ehkä suurin osa ei pidä sitä minään, mukavana kehuna joka unohdetaan ja keskustelua voidaan jatkaa. Kuitenkin on ihmisiä, jotka tästä huomiosta ei nauti. Minussa on paljon muutakin kuin ulkonäkö ja miksi sitä saisi riepotella ja ottaa esiin jatkuvalla syötöllä. Eihän rumistakaan ihmisistä saa jauhaa, saatika sitä itse kohteelle toitottaa.
T. Ketjun 33
Kun näet sen, joka on mielestäsi kaunis, ajattele miten moni häntä tuijottaa.