Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä työ sopisi älykkäälle yliopisto-dropoutille?

Vierailija
16.05.2017 |

Fyysisiltä ominaisuuksiltani olen keskitasoa ja tarkoitus olisi toistaiseksi pysyä Suomen rajojen sisäpuolella perhesyistä. Älykkyys on Mensa-tasoa testien mukaan. Olen jämähtänyt IT-alan työhön, jossa olen ns. "tyhjäkäynnillä" ja hieman turhautunut, vaikka hoidankin työni hyvin. Haluaisin lisää haasteita sekä luovuutta ja ongelmanratkaisutaitoja vaativaa työtä mieluiten. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet dropout?

Vierailija
2/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet dropout?

Valitsin väärän alan ja lisäksi ihmissuhteet vaikuttivat siten, että opiskelu tuntui merkityksettömältä tuohon aikaan. Lisäksi työelämä vei hetkellisesti mennessään. Oikeasti olen pitkäjänteinen, sitkeä ja sisukaskin, mutta elämäntilanteeni oli hieman hankala tuolloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hommia teet IT-alalla? Luulisi että esim. ohjelmoinnissa olisi älykkäälle ihmiselle ihan tarpeeksi haastetta.

Vierailija
4/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tämän ketjun aihe vastaan haasteena, jonka ratkaisuun tarvitset luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä.

Vierailija
5/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes samassa jamassa paitsi että olen Mensassa ja en ole vielä kokonaan dropannut.

Ohjelmointia itsekin suosittelen, hyvät tekijät erottuvat edukseen rivikoodareista. Mahdollisuuksia johtopuolen hommiin jos ihmisten kanssa puljaaminen jaksaa kiinnostaa. Mielenkiinnosta, minkä ikäinen olet?

Vierailija
6/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojaksi vaan mars ja marjanpoimintaan! Maailma ei laiskaa lorvaajaa elätä! Sossupummi! Puhelinmyyjäksi pääset heti!

Vierailija
7/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko rakennella robotteja? Jos et, niin siinäpä haastetta. Ei se kovin vaikeaa ole. Yliopistollakin oli aikoinaan roborakennuskurssi, joka oli superhauska.

Vierailija
8/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mettä hukkuu risuihin mars savottaan nyt sinne heti! Kerää käpyjä, siinä stimulanttia koulunsa keskeyttäneelle laiskimukselle! Koiran kakan kerääjäksi ja lapsen vahdiksi sovit mainiosti! Kyllä joku ottaa koti piiaksi kun panet halvan hinnan ittellesi!

Vierailija
9/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy punapylpyrää ja ryppärii.. sillä ellää keskeyttäjäkin.

Vierailija
10/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö tuolla älykkyydellä saa puhelinmyynnistäkin huipputulot? Eikun vaan prosessikaavio kehiin ja kehittämään aukoton onnistuminen myymiseen!

Vierailija
11/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provo on täällä ollut ennenkin. Lue siitä vanhasta ketjusta, josta otsikon kopioit. Muistaakseni ehdotettiin ainakin kaupan kassaa ja siivoamista.

Vierailija
12/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet dropout?

Valitsin väärän alan ja lisäksi ihmissuhteet vaikuttivat siten, että opiskelu tuntui merkityksettömältä tuohon aikaan. Lisäksi työelämä vei hetkellisesti mennessään. Oikeasti olen pitkäjänteinen, sitkeä ja sisukaskin, mutta elämäntilanteeni oli hieman hankala tuolloin.

Niin oli minullakin, vedin silti loppuun asti.

Vierailija
13/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että ap pääsee etenemään IT-alalla, jos kerran älyä piisaa. Eikö ohjelmistonkehityksessä tarvita nimenomaan luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä? Haasteitakin piisaa, kun hakeutuu kykyjään vastaaviin tehtäviin. Työnantaja vaihtoon, jos nykyisellä työnantajalla ei pääse etenemään haastavampiin tehtäviin.

Vierailija
14/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä provo on täällä ollut ennenkin. Lue siitä vanhasta ketjusta, josta otsikon kopioit. Muistaakseni ehdotettiin ainakin kaupan kassaa ja siivoamista.

Kaupan kassalle olen liian ujo. Teininä olen siivonnutkin kesätöinä. Ja minullahan on työpaikka, enkä mielelläni vaihtaisi sitä vieläkin yksitoikkoisempaan työhön.

Vierailija
15/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes samassa jamassa paitsi että olen Mensassa ja en ole vielä kokonaan dropannut.

Ohjelmointia itsekin suosittelen, hyvät tekijät erottuvat edukseen rivikoodareista. Mahdollisuuksia johtopuolen hommiin jos ihmisten kanssa puljaaminen jaksaa kiinnostaa. Mielenkiinnosta, minkä ikäinen olet?

Ihmisten kanssa puljaaminen ei ole myöskään oikein mun juttuni, vaikka yritänkin täysillä skarpata sellaisessa. Olen sosiaalisessa mielessä aika "palikka". Ikääni en viitsi kertoa täällä tunnistamisriskin vuoksi. :) Olen joskus hakenut jotain vaativampi töitä (noin kerran vuodessa keskimäärin), mutta olen varmaankin kirjoittanut niin puisevan ja neutraalin hakemuksen, etten ole päässyt edes haastatteluun. Tai sitten ne keskenjääneet opinnot haittaavat liikaa.

Vierailija
16/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vaativampia

Vierailija
17/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumouksellisuus

Vierailija
18/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalle olen liian ujo. Teininä olen siivonnutkin kesätöinä. Ja minullahan on työpaikka, enkä mielelläni vaihtaisi sitä vieläkin yksitoikkoisempaan työhön.

No mitäs sitten valittelet täällä Yli-Urppo, kait sä hommia saat vaikka mitä jos kerran muka polla leikkaa - vai feikkiäkö taas kaikki? X-O

Vierailija
19/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensatasestin mukaisella loogisella älykkyydellä ei tee vielä mitään jos sitä ei osaa soveltaa mihinkään.

Opiskele joku toinen yliopistotutkinto. Ei niihin älyä vaativiin töihin mitään kouluttamattomia oteta, kun päteviäkin on saatavilla.

Vierailija
20/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta joku yritys joka lanseeraa jonkun uuden keksinnön, näinhän ne on tehneet muutkin dropoutit, ehkä kyllä sua älykkäämmät, kuten vaikka Steve Jobs ja Richard Branson..