Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset eivät halua tehdä töitä !

Töitä kyllä on mars matkaan
16.05.2017 |

"Vain kaksi prosenttia yli 2 000 vastaajasta olisi valmis käyttämään työmatkoihinsa yli kolme tuntia päivässä. Vastaajista 28 prosenttia voi matkustaa työn perässä parisen tuntia päivässä, mutta selvä enemmistö (70 %) ei halua käyttää työmatkoihinsa tuntia enempää".

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ytk_liikkuvuusavustus-65450

Työttömyyden helpottamiseksi hallitus on pyrkinyt edistämään työn perässä liikkumista. Vuoden alussa voimaan tulleen liikkuvuusavustuksen hyödyntäminen on kuitenkin jäänyt huomattavan vähäiseksi. Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kaikissa Suomen työttömyyskassoissa on käsitelty yhteensä vain 520 liikkuvuusavustushakemusta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Taistoon toverit! Rikkaiden sohvatkin tehdään työläisen selkänahasta!

Se, että vastustaa porvaria, ei tarkoita sitä, että on kommari. Molempia pitää vastustaa.

Vastustat siis sinulle työn antavaa?

En ole hakenut ikinä vapaahtoisesti töihin enkä hae. Kyllä ne on ihan porvarit hallituksen kätyreineen, jotka yrittää pakottaa alistumaan porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.

Vierailija
22/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi töitä pitäisi haluta tehdä?

Kuka ei työtä tee , ei sen syömänkän pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Ihan pääkaupunkiseudun sisälläkin työmatkat on helposti yli kaksi tuntia. Se on oikeastaan tavallista. Esim. itselläni menee 4,5 km (linnuntietä) työmatkaan päivittäin 1h 15min julkisilla. Tämä on vielä nopea reitti. Edellisessä työpaikassa Vantaan sisällä matkoihin meni 2 tuntia.

Toista on maaseudulla kun auto on oven vieressä. 40 km työmatkaan menee puoli tuntia suuntaansa ovelta ovelle.

Tuon matkan 4,5km pyöräilisi tai kävelisi nopeasti töihin.

Vierailija
24/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Ihan pääkaupunkiseudun sisälläkin työmatkat on helposti yli kaksi tuntia. Se on oikeastaan tavallista. Esim. itselläni menee 4,5 km (linnuntietä) työmatkaan päivittäin 1h 15min julkisilla. Tämä on vielä nopea reitti. Edellisessä työpaikassa Vantaan sisällä matkoihin meni 2 tuntia.

Toista on maaseudulla kun auto on oven vieressä. 40 km työmatkaan menee puoli tuntia suuntaansa ovelta ovelle.

Miksi helvetissä et pyöräile, jos matkaa on noin vähän ja julkisilla kestää noin kauan? 5km matkan pyöräilee reilu vartissa ja saa samalla vähän hyötyliikuntaa, puhumattakaan rahan ja ympäristön säästämisestä...

Tuon 4,5 km terve ihminen kyllä helposti käveleekin.

Vierailija
25/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kiteytyy tähän Lappareiden legendaariseen sketsiin:

Näin marxismi on aina ajanut asiaansa eteenpäin. Palkitsemalla. Hyödylliset idiootit.

Nykyään esimerkiksi feminismiä kannattavat miehet palkitaan "Olet Aito Ritarillinen Todellinen Mies" - statuksella. Ja elo pelkkänä kynnysmattona on kohta taas mukavaa, miehekästä.

Vierailija
26/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä jaksat kysellä tuota kun et vielä ole tajunnut että se näennäinen orjuus onkin ite vapauteen kun itse voi ryhtyä omistajaksi. Mut ei mua haittaa jos sä kannat ruokarahasi kauppaan jota omistan tai surffailet liittymällä jonka mä  omistan koska omistan operaattoria. Sä köyhdyt, mä  rikastun.

Terkuin pian osinkotuloilla elelevä "orja"

Vierailija
27/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä jaksat kysellä tuota kun et vielä ole tajunnut että se näennäinen orjuus onkin ite vapauteen kun itse voi ryhtyä omistajaksi. Mut ei mua haittaa jos sä kannat ruokarahasi kauppaan jota omistan tai surffailet liittymällä jonka mä  omistan koska omistan operaattoria. Sä köyhdyt, mä  rikastun.

Kaikki eivät katsos ole niin moraalittomia, että alkavat ahneuksissaan riistämään ja hyväksikäyttämään muita ihmisiä, joten se ei ole vaihtoehto. Ennemmin valitsen moraalisesti oikean vaihtoehdon ja alan varastamaan riistäjiltä, jos tarve vaatii.

Vierailija
28/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kivempia töitä tilalle, sellaisia joissa ihmiset viihtyy ja maksetaan tasa-arvoinen ja kunnon palkka tehdystä työstä, niin siten ihmiset saa varmasti mielellään töihin.

Vierailija
29/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei työtä tee , ei sen syömänkän pidä.

Nyt ei olla 1800-luvun pohjanmaalaisella maaseudulla peltohommissa jolloin tuo sanonta piti paikkansa

Vierailija
30/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät katsos ole niin moraalittomia, että alkavat ahneuksissaan riistämään ja hyväksikäyttämään muita ihmisiä, joten se ei ole vaihtoehto. Ennemmin valitsen moraalisesti oikean vaihtoehdon ja alan varastamaan riistäjiltä, jos tarve vaatii.

Varastaminen ei riitä.

Vierailija
31/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään kivempia töitä tilalle, sellaisia joissa ihmiset viihtyy ja maksetaan tasa-arvoinen ja kunnon palkka tehdystä työstä, niin siten ihmiset saa varmasti mielellään töihin.

Ihan sama kuinka paljon yritätte lahjoa, töihin en mene mistään hinnasta.

Vierailija
32/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANTIf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastaminen ei riitä.

Kyllä riittää, jos kaikki ymmärtävät alkaa varastamaan ahneelta porvarilta.

Vierailija
33/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vastustaa porvaria, ei tarkoita sitä, että on kommari. Molempia pitää vastustaa.

Valitettavasti palstalaisten älykkyys yleisesti ei riitä tuohon. Täällä äänestetään Kokoomusta ja Kepua, siitäkin huolimatta, että molemmat puolueet ajavat vain pienen pienen eliitin asioita ja kurittavat meitä muita, jopa hyvätuloisia palkansaajia ja pk-yrittäjiä.

34/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Miksi helvetissä et pyöräile, jos matkaa on noin vähän ja julkisilla kestää noin kauan? 5km matkan pyöräilee reilu vartissa ja saa samalla vähän hyötyliikuntaa, puhumattakaan rahan ja ympäristön säästämisestä...

Aion kyllä hankkia pyörän, kiitos neuvosta. Mainittu kokonaismatka 9 km menee 40 minuuttiin. Lisäaikaa menee neljään pyörän varastointiin yhdessä kai 8 minuuttia. Suihkussa työpaikalla 12 minuuttia. Yhteensä tunti. Aikaa ei säästy paljoa tällä matkalla. Tässä keskustelussa kyse oli pelkästään ajasta.

Pääviestini oli se, että pääkaupunkiseudulla työmatkat voivat olla helposti 2-3 tuntia, mikä tuntuu syrjäseudun ihmisestä uskomattomalta. Nopein työmatkani pikkukaupungissa autolla oli 7+7=14 minuuttia kävelyneen noin 5+5=10 kilometrin matkalla.

Vierailija
35/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan puoli tuntia saa olla työmatkaa polkupyörällä kuljettuna. 

Vierailija
36/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat reippaalta ja sitkeältä ja olet vielä nuori. Tuolla asenteella tulet varmasti löytämään töitä. Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
37/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Ihan pääkaupunkiseudun sisälläkin työmatkat on helposti yli kaksi tuntia. Se on oikeastaan tavallista. Esim. itselläni menee 4,5 km (linnuntietä) työmatkaan päivittäin 1h 15min julkisilla.

Mä kävelen 20 minuutissa 2 km matkan, niin luulis et sulla menis kävellen silloin 50 min joka on jo sekin paljon nopeammin kuin tuo 1h 15min. Pyörällä tosiaan tuo menee noin vartissa rennolla nopeudella.

Kävellen tai pyörällä harvoin pystyy kulkemaan linnuntietä. Itse jos pyrkisin linnuntietä töihin, pitäisi minun ylittää kerrostaloja, aidattu teollisuusalue, moottoritie ja yksi vesistö, aika rankkaa olisi. -ohis

Vierailija
38/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tilastot eivät kerro mitään ihmisten elämäntilanteesta.

Jos esimerkiksi perheen toisella elättäjällä on nykypaikkakunnalla vakituinen työ, lapset koulussa lähistöllä vakiintuneen kaveripiirin kanssa, niin ainoastaan hyväpalkkaisen toisen puoliskon kannattaa muuttaa viikoiksi toiselle paikkakunnalla, maksaa asumista siellä ja ajella kotiin viikonlopuiksi. Heitäkin on.

Uudessakaupungissa on tehdas saanut hakemuksi joka puolelta Suomea. Palkka on pieni ja asuminen soluasunnossa maksaa minimissään 450€/kk, joten se vie melkoisen osan nettopalkasta.

Toivoisin hieman inhimillisyyttä työtömiä kohtaan, siitäkin huolimatta, että asia ei kosketa minua tai lähipiiriäni.

Vierailija
39/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastustat siis sinulle työn antavaa?

Ihan hyvää hyvyyttään antaa, eikä ollenkaan laske hyötyvänsä myös itse?

Itse en suoranaisesti halua vastustaa, mutta puoleni pidän. Emme me työnantajan kanssa täysin epäitsekkäästi samalla puolellakaan ole, vaikka yhteinen intressi välillä kohtaakin.

Vierailija
40/50 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Aion kyllä hankkia pyörän, kiitos neuvosta. Mainittu kokonaismatka 9 km menee 40 minuuttiin. Lisäaikaa menee neljään pyörän varastointiin yhdessä kai 8 minuuttia. Suihkussa työpaikalla 12 minuuttia. Yhteensä tunti. Aikaa ei säästy paljoa tällä matkalla. Tässä keskustelussa kyse oli pelkästään ajasta.

Pääviestini oli se, että pääkaupunkiseudulla työmatkat voivat olla helposti 2-3 tuntia, mikä tuntuu syrjäseudun ihmisestä uskomattomalta. Nopein työmatkani pikkukaupungissa autolla oli 7+7=14 minuuttia kävelyneen noin 5+5=10 kilometrin matkalla.

Mä luulen että ihmiset, kuten minäkin, on nyt ymmärtäneet tuosta alkuperäisestä viestistä että sulla menee 1h15min 4,5km matkaan SUUNTAANSA, ei yhteensä. Eikä se, että joillain tosiaan ilmeisesti voi kestää se 3h yhteensä matkoihin päivässä pääkaupunkiseudulla tarkoita, että sen pitäisi olla jotenkin ok. Sehän on aivan sairasta, mielestäni asialle pitäisi tehdä jotakin joko kulkuväyliä tai julkista liikennettä kehittämällä. Koska niinkuin joku tuolla aiemmin sanoi, niihin työmatkoihin käytettyä aikaa ei saa koskaan takaisin. Kukaan ei maksa siitä mitään, se on vaan poissa ihmisen arvokkaimmasta "omaisuudesta" nimittäin ajasta ja elämästä. Se on poissa parisuhteesta, lasten ajasta vanhempien kanssa, harrastuksista, itsensä kehittämisestä ja muista ihmissuhteista. Ei työn takia pitäisi joutua uhraamaan ilmaiseksi vielä noin merkittävää osaa päivästään, kun työ ei ole ihmisen elämän ainoa sisältö tai tarkoitus. En todellakaan ihmettele, miksi joku ei halua uhrata 8h työpäivän lisäksi 3 tuntia sinne kulkemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi